Toon posts:

geheugen in oude microstar pc

Pagina: 1
Acties:
  • 1.143 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de FAQ al doorgelezen alleen daar wordt ik niet veel wijzer van aangezien ik haast niks over mn mobo kan vinden op internet. De boekjes zaten er niet bij ( OEM pc :X )

Maar ik heb dus een oude microstar pc staan van een jar of 3 oud, alleen hij loopt wat traag en nadat ik er laatst een nieuwe videokaart in had gezet wordt het nu wel eens tijd voor wat extra geheugen...

Ik zag op alternate 2 gig voor 70 euro, klinkt niet gek. Maar ik zo dus niet weten of het wel in deze computer loopt vandaar mijn post op tweakers.

Wat waardes van m'n pc:

Moederbord: Ms-6785, chipset: SiS 648
processor: intel pentium 4 3.00 Ghz Ht (bus speed 200 MHz, rated FSB 800 MHz)
Geheugen wat er nu in zit: 512 Mb ddr 166,7 MHz pc 2700
Videokaart: ati x800xt 256 Mb.

het betreft dit geheugen:
http://www.alternate.nl/h...=ibie2g&showTechData=true

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen of dit geheugen wat is voor m'n pc.

Verwijderd

Er moet DDR Geheugen in deze PC, bijvoorbeeld 2 van deze modules: http://www.alternate.nl/h...?baseId=2661&artno=iaidb3 misschien kan je wel goedkoper krijgen. maar er moet in ieder geval DDR1 geheugen in 333MHZ of 400 MHZ , maakt niet zoveel uit.

Edit: dat geheugen wat je zelf had uit gekozen is DDR2 en past dus niet op de moederbord.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 17:10 ]

• hoegee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-12-2018
heb je niks aan.
Bij alternate is ddr2 geheugen en jij moet ddr1 geheugen hebben.

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:11

Pos

Nee, dat zal helaas niet gaan passen. Ondersteund je mobo waarschijnlijk niet.
Je hebt er nu DDR type geheugen in zitten, en waar je naar linkt is type DDR2.

DDR2 past gewoonweg niet en je moederbord ondersteund het niet.

Verwijderd

Topicstarter
hm jammer.
Maar ik neem aan dat drr trager is? Want ik wou graag spellen als testdrive unlimited spelen (niet op full detail natuurlijk)

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 15:03
Dat hangt ook af wat voor videokaart je erin hebt. Ik heb zelf een ook "oudere" processor (Athlon XP 3000+ met 2 Gb) erin met een goede videokaart zodoende kan ik de meeste games zoals Test Drive Unlimited prima spelen.

Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11

Verwijderd

Topicstarter
Chiel340 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 17:38:
Dat hangt ook af wat voor videokaart je erin hebt. Ik heb zelf een ook "oudere" processor (Athlon XP 3000+ met 2 Gb) erin met een goede videokaart zodoende kan ik de meeste games zoals Test Drive Unlimited prima spelen.
zie ts: ati 800xt 256 mb, heb jij ook ddr1 geheugen dan?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

We schrijven de FAQ niet voor niets. Als je geen handleiding kunt vinden kun je toch zeker wel op zoek gaan naar de chipset en kijken wat de chipset allemaal slikt. Dan kom je er snel genoeg achter dat deze DDR1 en niet DDR2 slikt. En dat het verschil tussen die twee best erg meevalt kun je in meer dan genoeg reviews lezen. Dat je mobo maar single-channel de geheugen aanspreekt is wat dat betreft een veel grotere bottleneck - maar hey, daar had je *OOK* met minimale inzet achter kunnen komen.

Oftewel voortaan graag een beetje proberen te voldoen aan de eisen die we qua eigen inspanning verwachten...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.