[XP - internet] Internetten niet meer mogelijk na uitzetten

Pagina: 1
Acties:

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
Ik heb hier een pc staan met windows XP, het probleem is dat internetten niet meer mogelijk is. SOMS komt een pagina wel binnen, duurt dan een paar minuten, terwijl er hier breedband is. Voorheen was er geen enkel probleem.

Dit probleem is ontstaan doordat, volgens zeggen van mijn kennis, hij zijn pc met de power knop gewoon plotseling had uit gezet terwijl hij in Internet Explorer aan het internetten was.

Ik heb geen idee waar ik het probleem moet zoeken en/of op te lossen, heeft iemand een ander idee dan windows er gewoon helemaal opnieuw op te zetten? :/

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

In de Windows Clients - FAQ staan een paar dingen die je zou kunnen proberen, daar al naar gekeken?

Dat je geen idee hebt waar iets te zoeken lijkt me een beetje vreemd, [google=Xp repair internet] zou bijvoorbeeld al stap één zijn.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Geen idee waar te zoeken is geen reden om niet te gaan zoeken en meteen te vragen.

Ga een aantal dingen controleren. Wanneer het traag is, is er wel een ip-adres toegekend? Reset modem eens? Vraag nieuw ip-adres aan? Proxy instellingen? Werkt het met een andere browser ook? enz.

En dan nog wat alt-92 aangeeft, wat nog een hoge kans van slagen heeft...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
Ja. ip word toegekend via het modem van casema, de computer krijgt het internet IP. Modem is al gereset geweest (dit schijnt 30 min te duren voor het modem weer op internet zit, en gek genoeg word dit door casema zelf als normaal beschreven) Er word geen gebruik gemaakt van een proxy. Andere browsers geen exact het zelfde probleem. Ik ga inderdaad de tips proberen.

Verwijderd

Gooi eens een linux livecd in die bak en check of het probleem zich daar ook voor doet.