goedkope PCI-e desktop kaart geschikt voor divx?

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008

• bobob21
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-10-2025
Ik ben op zoek naar een goedkope (lees een paar tientjes!) PCI-e videokaartje.

Ik gebruik alleen maar desktop applicaties. Zou eigenlijk kunnen volstaan met onboard graphics, maar dan mis ik alleen een TV-out functie. Ik heb de FAQ/informatie post gelezen en wat gezocht in de forum. Dit zijn dat ook mijn criteria

- goedkoop
- passief
- prestaties mogen heel bescheiden zijn (kantoorapplicaties), maar wil wel (divx) filmpjes kunnen afspelen
- tv-out

Kunnen alle simpele kaarten divx vloeiend afspelen? Op mijn huidige comp. (AMD 1,4 Ghz + 1 GB RAM) wilt dat niet altijd lukken. Ik ga binnenkort daarom overstappen naar een Intel Dual Core CPU met 2 Gb RAM. Ik ga er vanuit dat dit probleemloos alle filmpjes vloeiend kan afspelen en dat het eigenlijk niet uitmaakt welke kaart je hebt. Of zie ik dat verkeerd en moet je een kaart kopen die bepaalde codes hardwarematig ondersteund?

Heeft iemand ook tips voor specifieke videokaarten?

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:42
Volgens mij gebeuren het hele DivX decodeer gebeuren gewoon binnen het OS. Dus elke willekeurige kaart met 2D ondersteuning zal volstaan lijkt mij.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het meeste werk zal de videokaart aan de CPU over laten, een Core 2 Duo kan met een beetje moeite wel 1080p afspelen, DivX is echter totaal geen probleem.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Heb jij een AMD Athlon-systeem met PCI Express? Lijkt me sterk. Je kunt hooguit een AGP-kaart kopen dan, maar die zal dan niet in een toekomstig C2D systeem passen.

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-07 16:43
Nee, hij wil een dik systeem met een goedkope kaart kopen, en heeft nu een athlonsysteem wat het niet kan.. :P

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-07 18:20

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

ATi Radeon x1050 met DDR2 geheugen. De MSI versie daarvan kost 33 euro en die kaart is perfect voor wat jij ermee wil gaan doen en hij's nog passief gekoeld ook.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

1) als je je een beetje inleest kom je erachter dat geen enkele videokaart zinnig bijdraagt aan DiVX decoding, dat gaat allemaal via CPU
2) het lijkt erop dat je nog een mobo moet kiezen. Als je een beetje rondgekeken had zou je genoeg met integrated (niet onboard!) VGA met TV-out hebben kunnen vinden
3) als je met een Athlon 1400 geen DiVX kunt afspelen doe je softwarematig iets ranzig verkeerd. Een P2-450 is ongeveer de grens waarop het soepel gaat :o

Bbovenstaande had je dus allemaal met beetje eigen inzet kunnen vinden. Begin eens met dat te doen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.