Webapplicatie ontwikkeling voor PDA

Pagina: 1
Acties:

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Naar aanleiding van het topic Smartphone voor gebruik internet applicatie, had ik graag geweten of er iemand ervaring heeft met het ontwikkelen van webapplicaties (of websites) voor mobiele devices.

We zijn momenteel bezig met de ontwikkeling van een webapplicatie, die vooral via een gewone browser zal geraadpleegd worden. Nu zal het ook wel de bedoeling zijn dat de vertegenwoordigers on-the-road ook hun agenda kunnen raadplegen (online).

Er gaan 2 versies komen van deze webapp, een specifiek voor de PDA en een voor de webbrowser. Nu heb ik me laten vertellen dat de ingreep relatief klein is, als we gebruik maken van een Windows Mobile 5.0 PDA, omdat deze onderliggend gebruik zou maken van Safari Opera.

Ik weet niet goed welke ik aan de klant moet aanbevelen, en afhankelijk van die keuze hoeveel extra werk dit met zich meebrengt.

Alle advies is welkom!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12 14:49

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Windows Mobile gebruikt geen Safari.

Op het moment is Opera de beste mobiele browser, draait op vrijwel ieder mobiel apparaat en normale PC onder vrijwel ieder besturinsgsysteem waarop je ook nog eens de small screen rendering met een enkele toets kan activeren waarmee je precies ziet wat men op een mobiel aparaat met een klein scherm ziet.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Geldt dit ook voor de Nokia modellen waarop Symbian OS draait?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12 14:49

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.