Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Smartphone voor gebruik internet applicatie

Pagina: 1
Acties:

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Ik heb een internet webapplicatie geschreven die door vertegenwoordigers gebruikt kan worden voor hun online agenda, klanten, producten, ... te raadplegen. Dit kan natuurlijk via een gewone webbrowser, maar dit moet ook mogelijk zijn on-the-road via een smartphone/PDA.

Ik heb een aantal toestellen geëvalueerd, en vond volgende wel nuttig:

Nokia e61i (symbian OS)
+ UMTS, Edge, GPRS, WiFi (alles)
+ 320x240 pixels
Palm Treo 750 (windows mobile)
+ Windows Mobile 5.0
- 240 x 240 pixels
- Geen WiFi ondersteuning
QTek/HTC 9100 NL
- Te traag om efficient te werken
- Slechte antenne (signaal)
- USB 1.1 (traag)
+ Nederlands
+ Scherm
+ Toetsenbord

Heb even zitten zoeken naar reviews en ze komen er allebei wel goed uit. Het is voor de klant echt belangrijk dat hij feilloos met het systeem kan gaan werken.

Misschien zijn er nog andere toestellen die eventueel ook nog overwogen kunnen worden?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Wat zijn de eisen die je applicatie stelt dan? Moet er een bepaald soort browser gebruikt worden? Een bepaalde minimumsnelheid? Heb je ook nog een resolutie die nodig is?

PSN: djmurcielago

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Het is niet nodig dat er een bepaald type browser gebruikt wordt, zolang deze zich maar (of toch zoveel mogelijk) aan de standaard houdt. Een minimum resolutie is niet bepaald, maar het zou toch minimum 240x240 moeten zijn.

Ook qua snelheid zijn er geen strikte richtlijnen, het moet uiteraard wel "werkbaar" zijn.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-10 15:32
Windows Mobile is eigenlijk het meestgebruikte systeem in de Smartphone/PDA-wereld, ervoor developen is ook makkelijk, je kunt vanuit Visual Studio aangeven dat je voor een bepaald platform gaat devven, en dan kun je met C# of VB.Net programmeren :) Je kunt gewoon testen in de meegeleverde emulator, je kunt zelfs extra pakketten (zoals WM 6) gratis downloaden bij Microsoft.

Op de 'doelmachine' moet wel het .NET Compact Framework zijn geïnstalleerd, maar afaik wordt daar bij het deployen rekening mee gehouden (dit weet ik echter niet zeker)

We are shaping the future

• Jozz
  • Laatst online: 13-07 19:27
De Treo 750 krijgt later dit jaar een update naar WM6, wat wel 320x320 ondersteund. Zie ook deze pagina: klik. Ik zou dit toestel niet direct afschrijven op basis van de 240x240 resolutie.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-11 22:43
Weleens aan de HTC TyTN gedacht? Sneller en meer connectiemogelijkheden (UMTS, HSDPA, GPRS, Wifi, GSM) dan de Qtek 9100. Uiteraard ook duurder.

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:20
Jozz schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 17:05:
De Treo 750 krijgt later dit jaar een update naar WM6, wat wel 320x320 ondersteund. Zie ook deze pagina: klik. Ik zou dit toestel niet direct afschrijven op basis van de 240x240 resolutie.
Heeft de Treo 750 dan wel een 320x320 scherm? Anders heb je er nog nix aan dat die resolutie ondersteund wordt.... ;)

Eventueel zou ik ook de N95 in achting nemen. Vergelijkbaar kwa OS als de E61, maar verder wel iets betere specificaties (alhoewel het dan ook een hogere prijs tot gevolg heeft...)

Wanna play?

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-11 22:42

verbraakje

🚦

htc p3600

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Pagina: 1