Toon posts:

Gaming pc ToT Max 2000,-

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hetvolgende samengesteld, dit ga ik eerdaags maar eens bestellen, mits daar natuurlijk nog wat aanpassingen aan nodig zijn. Ik heb al een hele tijd zitten brainstormen wat wel/niet, wachten tot prijsverlaging wel/niet. Maar ik denk toch dat dit hem gaat worden.
Ik bestel en laat me spullen in elkaar zetten bij alternate. Randapparatuur en dergelijke neem ik mee vanaf mijn oude systeem. De pc word aangesloten op een 22" widescreen lcd resolutie 1600 x 1200.
Ook moet dit systeem aangesloten kunnen worden op een 40" LCD TV. Full HD 1080P.
De cpu zal worden OC tot + - 3ghz.

Moederborden Socket 775 -
GigaByte P35-DQ6
Intel® P35, Socket 775, 1333 MHz, 2x PCIe x16
Volgensmij een goed MoBo, Ook toekomst gericht met de p35 chipset
€ 219,-

Harddisks 3,5 inch SATA -
Seagate Barracuda 7200.10 320 GB, 8,5 / 16 / 7200
2x = € 150,-
(Raid 0)

CPUs - Koelers
Scythe Infinity
478, 754, 775, 939, 940, 24 dB(A), 79 m³/h, alle modellen
No explanation needed
€ 45,-

Voedingen meer dan 600 Watt -
Enermax INFINITI
650 Watt, ATX 2.03, ATX12V 2.x, EPS, 9 x, 6 x
600watt voeding moet genoeg zijn
€ 159,-

Floppy-drives - -
Mitsumi 7in1 FDD+Cardreader
1,44 MB, USB 2.0, 34-polig Floppy, 3,5 inch
€ 25,-

Behuizingen Midi Tower -
Antec Performance One P180B
Mooie kast waar over nagedacht is.
€ 129,-

Software OEM Besturingssystemen -
windows XP Home

CPUs Socket 775 -
Intel® Core™ 2 Duo E6600
2400 MHz, 4096 kB, 1066 MHz, Conroe
Word
€ 219,-

DVD-reWriters Serial-ATA -
SH-S183L
Bulk, Zwart, LightScribe
€35

Grafische kaarten nVidia PCIe -
Foxconn 8800 GTX Overclocked ( 630mhz, ram 2000mhz)

Geheugen Geheugen
2GB .

Assemblade + 1 jaar garantie + Instellen Raid 0 = 100 euro
= +- 2000 euro

Gaarne vraag ik uw mening.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 23:54 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
met PC 5300 kun je tot 3 Ghz klokken met het door jouw geselecteerde geheugen tot 3.6 Ghz. In jouw geval volstaat dus PC 5300, wat iets scheelt in prijs.

verder moet je jezelf afvragen of je perse een overclockte GTX wilt. Persoonlijk zou ik een standaard nemen, die al meer dan snel geneog is voorlopig. En dan kun je die later altijd nog zelf proberen over te clocken

• gamepower2005
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-12-2020
Een goed goed systeem voor die prijs. Wel zou ik er Windows Vista bij kopen. Als deze later retail zou willen kopen kost je dat handen vol geld, want OEM is stukken goedkoper. Zou ook zonde zijn van je DirectX10 kaart als je geen DirectX10 spellen kan spelen ;).

Verder kan ik niks bedenken, behalve dat er in juli een prijsverlaging van intel aan komt, waardoor je voor hetzelfde geld een Q6600 koopt, waar ik persoonlijk wel op zou wachten. Van de andere kant is dit natuurlijk gebaseerd op geruchten, dus is nu ook een mooie tijd om een PC te kopen.

Verwijderd

Moet je dan niet die nieuwe van ATI omdat als je op de volle 1080 P op je TV wilt draaien em via de HDMI moet doen? ik weet het niet zeker hoor

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik zou een NEC DVD Writer pakken. Veel goede recenties enzo.
Persoonlijk zou ik ook niet voor Kingston gaan. Iets te vaak negatieve dingen over gehoord. Ik zou voor GEIL gaan.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 13:35:
Moet je dan niet die nieuwe van ATI omdat als je op de volle 1080 P op je TV wilt draaien em via de HDMI moet doen? ik weet het niet zeker hoor
En Ati heeft hardwarecoding van H264 en VC1 op de kaart zitten. Sowieso handig. En volgens mij ondersteunde de 8800GTX de duallink niet (voor grote schermen dus).

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd, daar heb ik een hele tijd over zitten piekeren gamepower, die prijsverlaging. maarja. dan geef ik alsnog hetzelfde geld uit voor een beetje meer performance maar daarintegen.. wachttijd :P slechte eigenschap van me. Ja of het scheeld me 100 euro. Ik weet niet of dat nou ook genoeg is om mij te laten wachten. Ik222, Ik ging voor de OC`d GTX omdat hij maar 20 euro duurder was bij foxconn dan de standaard.. daarintegen komt hij heel erg in de buurt van de ultra....
standaard draait hij op clock 575, ram 1800mhz, voor 20 euro krijg je clock 630mhz, ram 2000mhz...

Dat verscheeld niet veel met de ultra clock 650mhz ram 2200mhz.

Verwijderd

Topicstarter
SpiderString en BassiedeBaptist:
Omschrijving:
De Foxconn 8800 GTX is gebaseerd op de G80 Chip en bezit over 768 MB GDDR3 Geheugen die via een 384 bit brede interface aangesproken wordt. De GPU heeft een kloksnelheid van 630 MHz en het geheugen 2000 MHz. De GeForce 8800 GTS is de eerste DirectX 10 GPU (Shader Model 4.0). De kaart is HDCP-geschikt en ondersteunt Dual-Link DVI en HDTV-weergave.

Verwijderd

Topicstarter
En over het Besturingssysteem. Ik kan over een tijd nog wel aan een OEM versie van vista komen. Ik zat te denken om winxp te draaien tot SP1 uitkomt en de DX10 spellen beginnen te rollen. Adviseren jullie mij toch om direct voor Vista te gaan. Ik heb hier mijn twijfels over.

Verwijderd

zowel Geil als Kingston worden vaak aangeraden en zijn allebei van A kwaliteit.. volgens mij scheelt het niet veel.. kingston wordt geleverd met levenslange garantie, dat is wel relaxed

Ik zou als voeding een Corsair nemen, 520W heb je volgens mij genoeg aan maar als je wilt kun je ook voor de 620W versie gaan. Daarnaast heb je echt geen aparte RAID Configuratie nodig, de P35-DQ6 ondersteunt dat zelf al!

Daarnaast kun je misschien even kijken naar de Seagate Barracuda 7200.10 serie, deze zijn sneller als de Spinpoints. Ze zijn wel iets luidruchtiger, maar dat is bijna niet te merken. De Spinpoints gaan wel trillen, waardoor misschien je kast gaat trillen, wat je ook niet wilt lijkt me.

Als je een hele stille PC wilt kun je Nexus fans overwegen. Volgens een test is de combinatie P180-Corsair voeding-Nexus fans het stilst. Je hebt nog wat geld over in je budget dus...

En je GPU, je wilt standaard overclock, niet mijn stijl maar het mag natuurlijk. Ik zou voor de MSI overclocked versie gaan. Deze kost ~550 euro bij azerty en heeft de geheugensnelheid op 2000mhz lopen, de foxconn op 1800mhz (hetzelfde als de Asus e.d. dus ik weet niet of hij wel overclocked is) Bovendien heeft de MSI een HDTV out, wellicht handig?

Vanderest een hele mooie config! Grz

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 13:43:
En over het Besturingssysteem. Ik kan over een tijd nog wel aan een OEM versie van vista komen. Ik zat te denken om winxp te draaien tot SP1 uitkomt en de DX10 spellen beginnen te rollen. Adviseren jullie mij toch om direct voor Vista te gaan. Ik heb hier mijn twijfels over.
Ik zelf ben nog van mening dat Vista en Gamen op dit moment met elk systeem gewoon niet samengaat. Er zijn te weinig voordelen voor een gamer in vista, en XP werkt gewoon sneller, dat is een feit.

Verwijderd

Topicstarter
Me Ton, de Raid configuratie is de prijs die hun vragen om tijdens het installeren etc de raid op 0 in te stellen :P dus geen aparte configuratie. op de Foxconn OC versie loopt ook op 2000mhz. zie mijn vorige post met complete specs van die kaart.

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 13:51:
[...]

Ik zelf ben nog van mening dat Vista en Gamen op dit moment met elk systeem gewoon niet samengaat. Er zijn te weinig voordelen voor een gamer in vista, en XP werkt gewoon sneller, dat is een feit.
oja? Vista met 4 gig loopt echt zo snel....veeeeel sneller dan XP
misschien in-game heb je een fps van 1-5 lager, maar dat merk je niet eens...en met zo'n 8800 al helemaal niet dus waar hebben we het over...
voor de rest is Vista veeeeel sneller qua OS zelf, alles gaat vloeiend snel...
en Vista is JUIST voor gamers...als wij dadelijk allemaal genieten van dx10 zitten jij nog met je XP opgescheept :S
oja en ik heb zelf gemerkt, XP x64 met 4 gig is nauwelijks snellere laadtijden in-game
bij Vista daarentegen, met 4 gb is echt rete snelle laadtijden...denk dus dat Vista beste keuze is

[ Voor 11% gewijzigd door SuX DeLuXe op 26-05-2007 13:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een lange tijd zitten twijfellen om voor 4 gb ram te gaan... maar dacht dat ik in de best buy guide mei ook las dat 4gb ram op het moment nog met veel kopzorgen en errors gaat.

Mits er een 64bit OS was? of iets dergelijks. Maar idd als k voor 4 gb ram zou gaan. zou ik zeker voor vista gaan.

Verwijderd

Topicstarter
veranderd : XP word Windows Vista Home Premium.
veranderd: 2gb kingston ram word 4 GB ddr2 pc6400 OZC ram 2x 2gb
veranderd: Samsung HD`s worden Seagates Barracuda`s 7200.10 16mb Cache x 2 Raid0 config
(Bij HD`s voor 5 euro meer Boxed versie..) Mss een nub vraag maar wat is het verschil tussen een harddisk en een boxed harddisk..

Verwijderd

Thrills33ka schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 13:56:
[...]

misschien in-game heb je een fps van 1-5 lager, maar dat merk je niet eens...en met zo'n 8800 al helemaal niet dus waar hebben we het over...
en Vista is JUIST voor gamers...als wij dadelijk allemaal genieten van dx10 zitten jij nog met je XP opgescheept :S
oja en ik heb zelf gemerkt, XP x64 met 4 gig is nauwelijks snellere laadtijden in-game
bij Vista daarentegen, met 4 gb is echt rete snelle laadtijden...denk dus dat Vista beste keuze is
Whatever meningen verschillen, geef mij maar XP, en niet omdat mijn systeem het niet trekt, gewoon omdat vista geen voordelen voor (mij als gamer) heeft. Ja ok, DX10 maar dat duurd tog nog wel even, en de games die komen ga ik niet spelen (de eerste reeks).

Maargoed draai vooral vista, ik ken genoeg gamers die terug zijn gegaan naar XP hoe dik hun systeem ook was ;)

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 13:51:
zowel Geil als Kingston worden vaak aangeraden en zijn allebei van A kwaliteit.. volgens mij scheelt het niet veel.. kingston wordt geleverd met levenslange garantie, dat is wel relaxed
geil geeft ook levenslange garantie:)

The number one enemy of progress is question

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de alternate helpdesk is die OCZ set die ik heb gekozen supergoed

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 13:40:
SpiderString en BassiedeBaptist:
Omschrijving:
De Foxconn 8800 GTX is gebaseerd op de G80 Chip en bezit over 768 MB GDDR3 Geheugen die via een 384 bit brede interface aangesproken wordt. De GPU heeft een kloksnelheid van 630 MHz en het geheugen 2000 MHz. De GeForce 8800 GTS is de eerste DirectX 10 GPU (Shader Model 4.0). De kaart is HDCP-geschikt en ondersteunt Dual-Link DVI en HDTV-weergave.
Ja leuk en aardig dattie HDCP, duallink DVI en HDTV ondersteund, maar om hardwarematige HD acceleratie te krijgen moet je wel PureVideo kopen ;) Is weer een extra kostenpost bovenop je 8800 ;)
Bij ATI kaarten zit het in de prijs inbegrepen, al vanaf de X1000 serie ;) Denk dat je beter voor een HD2900XT kan gaan als je graag met HDTV aan de slag wil ;)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 15:08:
Volgens de alternate helpdesk is die OCZ set die ik heb gekozen supergoed
bad move.
OCZ strips zijn eigenlijk lager geklokte strips die als hogere verkocht worden. (zie ook de RAM FAQ hier op GoT)
Daarom willen die strips ook 2.1volt ipv standaard 1.8 a 1.9volt.
Heb ze zelf ook, maar de meeste BIOSen willen niet zoveel stroom naar je RAM sturen (mijne gaat max 1.95).
Ik kan het stabiel houden, maar een enkele keer krijg ik wel een BSOD ivm het RAM.

Ik raad je sterk aan om voor GEIL te gaan, gezien die gewoon de JEDEC standaard 1.8volt gebruiken.

edit: had beter m'n vorige post kunnen editten.... naja...

edit2:
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 14:46:
veranderd : XP word Windows Vista Home Premium.
veranderd: 2gb kingston ram word 4 GB ddr2 pc6400 OZC ram 2x 2gb
veranderd: Samsung HD`s worden Seagates Barracuda`s 7200.10 16mb Cache x 2 Raid0 config
(Bij HD`s voor 5 euro meer Boxed versie..) Mss een nub vraag maar wat is het verschil tussen een harddisk en een boxed harddisk..
Boxed en non-boxed is het verschil tussen "met schroefjes en een kabeltje" en "zonder schroefjes en kabeltje" ;)
gezien de meeste moederborden standaard al een set kabels mee leveren en je systeemkast standaard wordt voorzien van een doos schroeven om alles vast te zetten, heb je geen boxed versie nodig.

[ Voor 40% gewijzigd door McKaamos op 26-05-2007 15:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de info, ik weet het toch niet zeker over die 2900 heb daar toch niet zo`n goed gevoel bij. Denk dat ik dan liever purevideo koop. Waar kan je dat trouwens kopen hehe en hoeduur

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Waarom geen goed gevoel? Goede kaart hoor. Niks mis met ATI.

PureVideo moet je bestellen bij nVidia. Wat het kost weet ik niet precies, maar voor zover ik weet is het voordeliger om een HD2900XT te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
klopt maar ik ben niet onder de indruk van de prestaties van de 2900xt.

Verwijderd

Topicstarter
en als ik zo op de site van nvidia etc kijk zit purevideo er volgensmij gewoon bij hoor, iemand met een 8800gtx die hier antwoord op kan geven ????

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 15:36:
klopt maar ik ben niet onder de indruk van de prestaties van de 2900xt.
Volgens mij ben jij gewoon een nvidia fanboy, de prestaties van de x2900xt liggen hoger dan de 8800gts 640 MB en in de crysis demop hoger dan de 8800gtx

Verwijderd

Topicstarter
ben geen nvidia fanboy, maar veel gehoort over de slechte drivers van de 2900, ook de benchmarks die op tweakers stonden scoorde die aanzienlijk lager.. als hij echt goed is zou ik hem zo kopen.
Kan je me een link geven van die benchmarks str1ker ?? thanks

Verwijderd

Hij neemt toch een 8800gtx en niet de 8800gts? en omdat de x2900xt sneller is in 1 spel maakt hem niet beter, juist slechten.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

McKaamos schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 15:23:
[...]

bad move.
OCZ strips zijn eigenlijk lager geklokte strips die als hogere verkocht worden. (zie ook de RAM FAQ hier op GoT)
Daarom willen die strips ook 2.1volt ipv standaard 1.8 a 1.9volt.
Heb ze zelf ook, maar de meeste BIOSen willen niet zoveel stroom naar je RAM sturen (mijne gaat max 1.95).
Ik kan het stabiel houden, maar een enkele keer krijg ik wel een BSOD ivm het RAM.

Ik raad je sterk aan om voor GEIL te gaan, gezien die gewoon de JEDEC standaard 1.8volt gebruiken.
Als ie toch wil overklokken zal ie wel aan de voltages moeten gaan spelen. Als dat bordje dat niet aan kan kan ie beter een moederbord kopen dat beter over te klokken is ;)

Verder is het goed spul en die service is geweldig. Als je ooit een probleem ermee krijgt (heb ik ooit eens gehad, ookal was dat meer m'n eigen schuld O-) ) moet je alleen je reepjes opsturen naar hun kantoor in Delft. Dan testen ze de reepjes en als ze inderdaad kapot zijn krijg je uit Californië een nieuw setje opgestuurd (ik kreeg ook een gratis upgrade naar een snellere versie :) )
En dat opsturen doen ze best netjes, ik kreeg een mailtje dat ze hem verzonden hadden, binnen 24 uur zaten ze in m'n PC :D

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Als je even kijkt naar hoe de prestaties tussen de kaarten onderling liggen, dan scoort een HD2900XT in dezelfde klasse als een 8800GTX ;) Soms een beetje lager, soms een beetje hoger.

Vaak krijg je met benchmarks prachtige grafiekjes, waar de eerste 75% af geknipt is waardoor het verschil extreem groot lijkt, maar in werkelijkheid merk je er geen ene hol van :P Dan is het misschien een keer 2% verschil.
Kwestie van even goed kijken naar grafiekjes ;)
fsfikke schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 15:56:
[...]

Als ie toch wil overklokken zal ie wel aan de voltages moeten gaan spelen. Als dat bordje dat niet aan kan kan ie beter een moederbord kopen dat beter over te klokken is ;)

Verder is het goed spul en die service is geweldig. Als je ooit een probleem ermee krijgt (heb ik ooit eens gehad, ookal was dat meer m'n eigen schuld O-) ) moet je alleen je reepjes opsturen naar hun kantoor in Delft. Dan testen ze de reepjes en als ze inderdaad kapot zijn krijg je uit Californië een nieuw setje opgestuurd (ik kreeg ook een gratis upgrade naar een snellere versie :) )
En dat opsturen doen ze best netjes, ik kreeg een mailtje dat ze hem verzonden hadden, binnen 24 uur zaten ze in m'n PC :D
Alsje voltage standaard al omhoog moet om het geheugen uberhaupt stabiel te houden op stock speed, dan houd je weinig overclockruimte over ;)

edit: had et trouwens niet over zijn bord, maar over mijn eigen ;) is een AM2 machine.
Niet dat het verschil maakt, omdat de meeste borden zich sowieso aan de JEDEC standaard houden ;)

edit2:
Oh, nog even over Purevideo:
http://store.nvidia.com/D...=en_US&categoryID=5621900
In de nVidia webwinkel kan je PureVideo kopen. Wil je er surround sound e.d. bij hebben, dan zal je voor de Platinum editie moeten gaan, a-la 50 dollar.

[ Voor 65% gewijzigd door McKaamos op 26-05-2007 16:03 ]

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01 12:34

QinX

Shai-Hulud

de meeste vergeten ook dat de HD2900XT dan ook tegenover de 8800GTS staat en niet de GTX en daarom is de vergelijking 2900XT/8800GTX niet op zijn plaats.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

QinXi schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 16:08:
de meeste vergeten ook dat de HD2900XT dan ook tegenover de 8800GTS staat en niet de GTX en daarom is de vergelijking 2900XT/8800GTX niet op zijn plaats.
de HD2900XT is ietsjes sneller als een GTS, maar iets trager als een GTX.
Verschil beide kanten op is slechts een paar procent. Nauwelijks merkbaar dus.
Prestaties zijn behoorlijk "solid".

Verwijderd

Ziet er netjes uit moet ik zeggen, maar een paar kantekeningen:

Als geheugen raadt ik ook Buffalo geheugen (PC6400 Select) aan, dit heeft te maken met de D9GMH OEM chips. Ik vind 4GB veels te veel gezien dat ik niet heb gelezen dat je zeer grote applicaties gaat draaien. Heel fijn dat Vista sneller draait, maar de meerprijs cker niet waardig als je ziet wat je van die 4GB gaat gebruiken. Als je games als CoD2 en CSS speelt, is zelfs 1 GB genoeg, maar de games die eraan komen hebben weer wel 2GB nodig. 4GB is alleen als je tegelijk Battlefield 2 draait en dan tegelijk video rendert/bewerkt, een unicum in het dagelijks tijdsbedrijf.

Mijn keuze: Buffalo 2GB PC6400

Over de X2900XT, zowel nVidia als ATi hebben hun driver nog niet opgepoetst, dus het valt nog te bezien hoe die uitvallen, maar als we kijken naar de huidige benchmarks, lijkt het erop dat het gat tussen de GTS en de GTX is opgevuld door de HD2900XT. Ik ben persoonlijk meer voor de ATi omdat nVidia soms framedrops (zover ik weet ATi zo goed als niet, dat zou een ATi-eigenaar moeten vertellen) heeft en ik dit soms storend vind in games. Wil je gewoon de beste, neem dan de GTX (en indien nodig de OC van Foxconn, maar verwacht geen verbeteringen zoals 10 fps in een game), de Ultra mag dan wel beter zijn, het is de meerprijs gewoon niet waardig. Het is in feite dezelfde chip alleen door nVidia geOC'd met een nieuwe cooler.

Mijn keuze: Reference HD2900XT (Asus, Club3D)

verder kan die DVD-RW veranderd worden naar een iets kwalitatiever merk, want dat is Aopen niet zo . Samsung, LG, Lite-On en NEC zijn meer de merken waar je naar moet zoeken (of als je veel wil uitgeven Plextor) Daarnaast zijn de S-ATA connectoren iets wat DVD-RW gaat overnemen imo. Voorkeur gaat uit naar Samsung, maar ook de andere genoemde merken zijn kwalitatief erg goed (de Samsung springt eruit door zijn stilte en Lightscribe-functionaliteit).

Mijn Keuze: Samsung S-183L

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
heb zelf een 8800 GTX maar Pure Video moet je toch echt kopen hoor als je het erbij wilt hebben.

Of je maakt handig gebruik van internet

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01 21:04
Heb je bewust voor de Antec P180 gekozen? Er is namelijk al een opvolger van de kast: de P182.
Ik heb hem namelijk zelf ook besteld 8) .

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt voor de informatie... Ik ga weer wat dingetjes aanpassen. sergeklapwijk, ik zit heel erg tussen XP en Vista te twijfellen, als ik voor XP ga .. is 2 gb idd genoeg.. maar als ik vista ga wil ik gewoon met 4gb. Is het met dit systeem trouwens nodig om een 64bit OS te hebben? ( weer een nub vraag waarschijnlijk ) .

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
edit

[ Voor 92% gewijzigd door Hardcore-Maniac op 26-05-2007 19:18 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 19:14:
Oke, bedankt voor de informatie... Ik ga weer wat dingetjes aanpassen. sergeklapwijk, ik zit heel erg tussen XP en Vista te twijfellen, als ik voor XP ga .. is 2 gb idd genoeg.. maar als ik vista ga wil ik gewoon met 4gb. Is het met dit systeem trouwens nodig om een 64bit OS te hebben? ( weer een nub vraag waarschijnlijk ) .
64bit is sowieso de toekomst ;) je PC is ook 64bit, dus waarom niet?
Daarnaast kan je met een 32bit OS niet de volle 4GB addresseren, dus in princiepe *moet* je wel voor 64bit gaan, wil je je volledige RAM kunnen gebruiken.
Hardcore-Maniac schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 19:17:
ikk zou je harddisks ergens anders aanschaffen.. ze staan in de pricewatch voor 71 euro en jij zegt 150 euro??
2 disks in RAID0 ;) 75 euro per disk dus ;) voor die 8 euro verschil haal je de transport kosten er nog niet eens uit ;)

[ Voor 21% gewijzigd door McKaamos op 26-05-2007 19:18 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ware het neit dat de 64-bit versie van Vista nog een hoop nadelen met zich mee breng, ik ga ze niet allemaal opnoemen, er was een tijd geleden een mooi topic waarin alles opgenoemd werd.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
alles wat ik hoor over vista is het denk ik het slimst om voor xp 64bit versie te gaan... ik denk niet dat ik dan die 4 gb ram nodig zou hebben dat ik dan toch maar voor 2 gb zou gaan,....

Verwijderd

Topicstarter
Op alternate.nl staat dat het mobo tot pc6400 ondersteund. Nou las ik dit op de website van Gigabyte. Supports DDR2 1066* memory for outstanding system performance.
mmMmm Lijst van ondersteund geheugen : -> http://www.giga-byte.nl/F...ard_memory_ga-p35-dq6.pdf

Als het kan wil ik dus voor 2 GB DDR2-1200 Kit
Retail, KHX9600D2K2/2G 2048 MB2 stuk(s)PC2 9600 CL5 5-5-15 229 euries.

in de lijst staat al dat hij KHX9600D2/1G support.. (1GB) Die d2K2/2g staat denk voor dat het 2 modules zijn? het is verder dezelfde toch ?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

1066FSB / 4 -> 266
266 x 2 (DDR) -> DDR2-533

Je kan altijd sneller geheugen op je mobo prakken, dan kan je je RAM op lagere latencies zetten, of je CPU/FSB overclocken zonder dat je RAM buiten spec gaat ;)
DDR2-1200 / 2 -> 600
600 x 4 -> 2400mhz FSB
Alleen nuttig voor extreme overclock dus ;)

Gezien DDR2-800 al veel sneller kan dan je huidige bus, is DDR2-1200 zinloos ;)
Zo ver kom je warschijnlijk toch niet met overclocken, tenzij je met vloeibare stikstof of een prometia gaat werken. ;)

btw, elke 100Mhz is bij DDR2 PC2-1100
PC2-6400 is dus 400Mhz.
600Mhz is dus PC2-8600 ;)

de waarde achter PC2 is de theoretische hoeveelheid gigabytes per seconde die het geheugen aan kan.

edit: dus je kan beter voor DDR2-800/PC2-6400 gaan, of zelfs voor DDR2-667/PC2-5300 als je niet gaat overclocken.

[ Voor 7% gewijzigd door McKaamos op 26-05-2007 20:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
daar snap ik geen drolletje van hehehehe! maarja het Mobo is toekomst gericht met de fsb van 1333mhz, ik dacht als ik dan snellll ram koop, en ik er over een halfjaartje een 1333mhz fsb cpu opgooi, hoef ik me ram in iedergeval niet meer te vervangen ... ?!?! en moet ik nou de alternate site geloven of de gigabyte site,,, als ik gigabyte kan geloven wil ik tog minimaal pc8500 ram hebben, hierop heb ik graag advies ram is iets waar ik echt het minste van afweet en maar irritant vind met al die merken. ( wil zowiezo ram die in de lijst van gigabyte voorkomt )

wil wel overclocken maar tot 3ghz,,, en ik wil niks aan de ram te hoeven doen.. en zoals ik al zei dat de ram ook voorbereid is op een cpu die ik er in de toekomst op ga gooien aangezien de mobo toekomst gericht is met de p35 chipset

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 20:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand antwoord op mijn vraag?

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Een 1333MHz fsb heeft genoeg aan PC5300 geheugen. Je kunt natuurlijk ook je geheugen sneller dan je fsb laten lopen of nog verder overclocken dan de standaard 1333MHz bus.

Verwijderd

Topicstarter
jah maar wat is dus het maximum in de zin van prestatie ... en ook weer in het oog nemend dat die 1333mhz dan ook overclocked word,,,,, ik hoef geen merk of iets te horen maar moet echt even weten welke snelheid het beste zou zijn... als er NIET naar prijs word gekeken.

Verwijderd

Topicstarter
laatste nub vraag tussendoor, wat is CL timing.. hoog goed? laag goed? waar staat het voor ?

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
@Ramz08
CL staat voor Cas Latency en hoe lager hoe beter. Bij Intel scheelt het tegenwoordig maar enkele % als dit lager staat maar is bij AMD veel belangrijker. In jou geval dus niet heel boeiend, maar alle beetje helpen nietwaar :P

verder lees dit en dan kom je ook wel een paar stapjes verder.

Gamesysteem voor ±€1500
Thrills33ka schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 13:56:
[...]

dit lijkt op larie. Waarin is XP dan slomer als OS? Kan me niet voorstellen dat het bij Vista sneller gaat tenzij het aan de hardware ligt.

Games sneller laden ligt echt niet aan windows maar aan de game (update?) cpu snelheid en hardeschijf snelheid. 4gb ram wordt door geeneen spel gebruikt. En al helemaal niet op 1600x1200.
Zelfs met alles op hoog+veel progs (muziek/virus/skype/firefox) doe ik alle spellen zonder swapmap en ik heb 2gb. Ja ok bij Vista heb je wel wat aan 4gb omdat het als OS zelf al 1gb gebruikt en bij 2gb daardoor de spellen wel bottlecked. Met XP zit je met 500mb al erg hoog.

[ Voor 14% gewijzigd door Powrskin op 26-05-2007 22:33 ]

Nukezone FTW

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

offtopic:
Je zou toch denken dat na 3 gesloten topics het e.e.a. duidelijk was dus vraag ik me af waarvoor anderen of ik een mening over moeten geven. Een beetje Tweaker kijkt, leest, vergelijkt, zoekt benchmarks en bepaalt zelf waar hij zijn geld aan besteed.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
en wat betekent de rest van die reeks? :) CL5 5-5-15 ik wil het begrijpen :P

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

In PMG FAQ staat dat prima uitgelegd.

[ Voor 52% gewijzigd door Guardian Angel op 26-05-2007 22:40 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
bedankt
EDIT
ik heb me research gedaan. kon dat alleen niet vinden bij google, heb uren gelezen. heb stukke gereden om bij een aantal winkels advies te vragen.

Je HOEFT niet te reageren. Dan heb ik liever dat je geen antwoord geeft als je na een bedankje zo arrogant moet reageren.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 22:49 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Niet graag gedaan. Je zou nu ook zelf eens op zoek kunnen gaan. GoT is géén helpdesk.

ARME AOW’er

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

PromoX

Flying solo

offtopic:
Nog een aanvulling op wat GA je probeert duidelijk te maken: gebruik de Edit knop in plaats van meerdere reacties kort achter elkaar te plaatsen. Daarnaast wordt je topic snel kicken zoals je hier doet ook niet gewaardeerd

And I'm the only one and I walk alone.

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
ahah reacties daar houdt ik van :p

euhm over het systeem nu. Is al wel duidelijk dat er al wel degelijk kennis is dus de post van Guardian Angel is idd offtopic :9

Verder scoort de 8800gtx nog altijd vrijwel alles hoger en dit zal denk ik ook wel ongeveer zo blijven al zal de 2900xt wel dichtbij komen.

Vista Premium lijkt me dan beter. Je krijgt er ook een dvd bij of niet? nou ja code is ook wel goed, dvd kan je zelf wel vinden :P
Als vista niet bevalt doe je het dan tijdelijk met XP en dan over een jaar trek je de Vista weer uit de kast. Zou wel de 64bit versie nemen, want die is sneller (vooral potentieel).

Timings= alles laag is snel en daarom is ddr3 pc99999999 met timings van 33-33-33-33-122 niet snel.

euhm nog meer?
Jah die kast is echt vet _/-\o_

Verder tijd voor een andere nuttige tijdinvulling :P

Nukezone FTW

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 22:41:
bedankt
EDIT
ik heb me research gedaan. kon dat alleen niet vinden bij google, heb uren gelezen. heb stukke gereden om bij een aantal winkels advies te vragen.

Je HOEFT niet te reageren. Dan heb ik liever dat je geen antwoord geeft als je na een bedankje zo arrogant moet reageren.
Je hoeft geen topic te openen, je hebt er nu al 4 geopend over de aankoop van één nieuwe PC. In de topicstart stel je geen enkele vraag en volg je wéér niet de regels zoals die hier nu eenmaal gelden. Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? **lezen**

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
. anyway dit word waarschijnlijk dan het systeem wat ik dinsdag ga bestellen.
iemand ervaring met de levertijd die alternate heeft? Alvast bedankt

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 23:52 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 22:59:
. anyway dit word waarschijnlijk dan het systeem wat ik dinsdag ga bestellen.
iemand ervaring met de levertijd die alternate heeft? Alvast bedankt
over het algemeen goed, maar de levertijd die op de site staat klopt niet altijd

Bij mij duurde het wat langer omdat mijn MSI kaart er niet was terwijl op de site stond dat die er wel was. Snap alleen niet dat je bij alternate besteld, dat is een behoorlijk dure winkel

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En zo eindig je het topic met opnieuw een simpele zoekvraag. Meermaals is in dit topic je al aangeraden meer zelf zelfinitiatief te tonen. De meeste vragen zijn makkelijk te beantwoorden na even te zoeken. Wat betreft je laatste vraag: neem eens een kijkje op de frontpage van deze website, ergers in de Buyerszone zijn talloze ervaringen te vinden met Alternate.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.