Toon posts:

Nieuwe processor+windows

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Volk en vrinden,

Als ik mijn processor vervang van een singlecore naar een dual, moet ik dan Windows opnieuw installeren, of begrijpt Windows dat zelf?

Het gaat dus alleen om de processor. Mobo etc etc blijft allemaal hetzelfde.

De search leverde weinig op, tenzij je pak 'm beet 800 hits wil doorspitten.

Moet het namelijk snel weten!

Alvast mijn dank.

Verwijderd

Topicstarter
Het bordje waar het om gaat is een ECS RC410. Ati chipset.

Features: Ondersteund Intel Pentium 4 Dual-Core Processor en DDR2 667

Ik wil hier een Pentium D in prikken. Kan toch gewoon?

En het is van oorsprong een HP bordje. Kan dat nog voor problemen zorgen behalve dat ik in de bios niets kan aanpassen? Dus pakt het bordje de goede instellingen op?
Modbreak:Gelieve niet binnen 24u te schoppen. Heb je iets toe te voegen :? Gebruik de edit-knop :o

[ Voor 13% gewijzigd door dion_b op 26-05-2007 13:35 ]

Verwijderd

zie hier: http://h10025.www1.hp.com...us&dlc=en&product=3330128

de cpu compatibility list van compaq (wat van HP is):
CPU/Processor Socket: 775
Supports the following processors:
Pentium D 9xx Dual Core
Pentium D 8xx series Dual Core
Pentium 4 6x1 series
Pentium 4 6xx
Pentium 4 5xx
Celeron D
in windows zou je de kunnen proberen de computertype aan te passen van uni-processor naar multiprocessor... maar het kan er ook voor zorgen dat je hele Windows kaboem zegt... maar dat is mijn eigen ervaring...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 13:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 13:00:
zie hier: http://h10025.www1.hp.com...us&dlc=en&product=3330128

de cpu compatibility list van compaq (wat van HP is):

[...]
Ja oke, maar ik zit met de bios. Voltage etc. Zou dat moederboardje automatisch de instellingen pakken? Testen is geen optie, want ik moet de processor nog kopen. Het is een upgrade voor iemand die van een Celeron komt.

Thnx btw.

Verwijderd

je kunt er gewoon een andere processor in doen. en nee je hoeft windows niet opnieuw te installeren

Verwijderd

heb je uberhaupt het linkje wel ff aangeklikt??? met 2 x klikken op de site heb ik tevoorschijn weten te halen dat er geen bios updates zijn verschenen... wat dus betekend dat deze processoren al supported waren :)

kijk en lees het linkje nou maar gewoon... daar kan je alle info over het bordje vandaan halen...

LET OP: er worden dus geen Core 2 Duo / Core Duo processoren supported, dus het moet wel een "oude" pentium 4 8xx of 9xx zijn

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 13:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 13:07:
je kunt er gewoon een andere processor in doen. en nee je hoeft windows niet opnieuw te installeren
Maar pakt het bord automatisch alles op? Ik vind testen a 130 Euro voor een processor iets te gortig namelijk :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 13:08:
heb je uberhaupt het linkje wel ff aangeklikt??? met 2 x klikken op de site heb ik tevoorschijn weten te halen dat er geen bios updates zijn verschenen... wat dus betekend dat deze processoren al supported waren :)

kijk en lees het linkje nou maar gewoon... daar kan je alle info over het bordje vandaan halen...
Ik zit op de ECS site en die link die hier gepost werd! Maar ik ben niet zo goed in begrijpend lezen :')

Thnx iedereen, ik ga die processor ff halen! :> O+
Modbreak:Wederom, niet binnen 24u schoppen

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 26-05-2007 13:35 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 23:28

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wanneer je alleen de processor hebt vervangen, dus een Pentium D hebt geinstalleerd, want een Core 2 Duo wordt blijkbaar niet ondersteund. Dan kun je in apparaatbeheer de processor "driver" aanpassen.

Onder "Computer"wordt het type computer weergegeven. Wanneer je hierop klikt met de rechter muisknop dan kies je voor "Stuurprogramma bijwerken". Bij het volgende scherm kies je voor "nee nu niet" en klik je op "volgende". Nu kies je voor "Nee, ik wil zelf kiezen" en klik je op volgende. Nu kies je voor "Niet zoeken. Ik bepaal zelf welk stuurprogramma ik wil installeren" en klik wederom op volgende. Uit de nu volgende lijst selecteer je "ACPI Multi processor Pc" en klik op volgende... de rest moet zich vanzelf wel wijzen.
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 13:08:
LET OP: er worden dus geen Core 2 Duo / Core Duo processoren supported, dus het moet wel een "oude" pentium 4 8xx of 9xx zijn
De processor die jij hier noemt bestaat dus niet. Het is een Pentium D en geen Pentium 4. Eén caracter verschil kan redelijk gevolgen hebben. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door _Dune_ op 26-05-2007 13:13 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
@ mstreurman: Dual-core slikt ie wel volgens die lijst. Core2Duo inderdaad niet.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:47
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 13:00:in windows zou je de kunnen proberen de computertype aan te passen van uni-processor naar multiprocessor... maar het kan er ook voor zorgen dat je hele Windows kaboem zegt... maar dat is mijn eigen ervaring...
Je hoeft helemaal niets te doen, als Windows al geinstalleerd is als ACPI Uniprocessor-pc zal XP (en hoger) bij detectie van een 2e core (of HT) zelf de HAL updaten naar ACPI Multiprocessor-pc.

Verwijderd

dat zeg ik ;)

8xx en 9xx pentium D :P (oeps is natuurlijk geen pentium 4 :P)

maar je begreep me wel ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 13:13 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 23:28

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Nielson schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 13:12:
[...]
Je hoeft helemaal niets te doen, als Windows al geinstalleerd is als ACPI Uniprocessor-pc zal XP (en hoger) bij detectie van een 2e core (of HT) zelf de HAL updaten naar ACPI Multiprocessor-pc.
Dit zou inderdaad wel moeten gebeuren, maar is niet altijd het geval.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze vraag wordt letterlijk zo vaak gesteld dat hij onlangs aan de PMG FAQ is toegevoegd.

We hebben die FAQ niet voor niets gemaakt en verwachten dat je hem ook gebruikt voordat je een topic opent :o

Daarnaast is de manier waarop je herhaaldelijk binnen 24u schopt gewoon asociaal te noemen. Dicht.

[ Voor 21% gewijzigd door dion_b op 26-05-2007 13:36 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.