Daarom, pak een schroevedraaier en trek je kast open.
enne ali bahbah de gegevens lijken wel, maar de foto van de kast alleen niet

en er zit bijv andere software bij enzo.. cpu-z zegt btw dat er 265.6 rated fsb is, betekent dit dat mijn pc 266mhz aankan? en verder zie ik ddr staan, maar dit is denk ik wat ik nu gebruik. zou het een doodzonde zijn al zoek ik bij nieuw geheugen weer gewoon naar ddr? terwijl mn pc misschien meer aankan
Volgens mij snap je niet helemaal hoe het in elkaar zit.
Pc266 bestaat niet. DDR op 133MHz heeft een effectieve snelheid van 266MHz (immers het is Double Date Rate dus 133*2 is 266).
Waarschijnlijk draait je geheugen nu op PC2100 snelheden (133). Je moet dus zoeken naar DDR geheugen dat minstens zo snel is.
Echter:
echter onder het kopje spd staat max bandwith PC2700 (166 mhz) ik snap het niet echt meer

Waarschijnlijk is het geen PC2100 wat je hebt, maar PC2700 dat op PC2100 geklokt is. Dus pak een schroevedraaier, trek je kast open en kijk wat er in zit en ga niet uit van de SPD als je iets zeker wilt weten.
en hoe kom ik dr nu achter wat mn maximale geheugen is? van wat de faq zegt snap ik niet zoveel

en ik kan mn chipset niet achterhalen.. maar kan aan mij liggen

Pak de schroevedraaier, trek je kast open en kijk wat er in zit. Je kunt wel van allerlei tools gaan gebruiken, maar blijkbaar geven ze of onjuiste, of onduidelijke info. Dus kun je beter gebruik maken van de 2 beste tools die er zijn (zitten tussen je oren, paar cm boven je neus) en kijken wat er in zit. Op die manier voorkom je nameljik dat je iets koopt dat niet goed gaat werken.
cybersteef schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 09:41:
In een AMD AthlonXP 2400+ zit vaak PC2100 DDR SDRAM (of je moet een 166FSB (333) variant hebben), maar sneller geheugen mag je er natuurlijk ook in zetten, hoewel het dan wel onduidelijker wordt of het goed gaat werken. Maar daar kom je vanzelf achter en dan is een ruil snel gemaakt.
Mijn 2400+ heeft geen enkel probleem met PC2100 en PC2700 van verschillende merken door elkaar en ik verwacht dat PC3200 net zo min een probleem zal zijn.
Succes!
de AXP die ik in de winkel had (ook een Compaq 2400+) had dus PC2700 mem erin zitten en daar heb ik probleemloos PC3200 bijgeprikt. Daarbij, prijzen liggen voor ouder geheugen vaak nog wat hoger, dus ik zou gewono PC3200 halen als dat het goedkoopst is.