Toon posts:

Data redden...

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende:
Ik heb een externe harddisk van Lacie (160Gb) die de geest heeft gegeven. Niet meer benaderbaar.
Nu heb ik de kast opengemaakt en toen kwam er een hele gewone Seagate schijf tevoorschijn. Die heb ik in een PC gehangen. De bios herkent merk, type en capaciteit meteen. Ook in apparaatbeheer is de schijf gewoon zichtbaar en voorzien van het predikaat 'Dit apparaat werkt correct'.
Maar helaas...de schijf is niet zichtbaar in 'Mijn computer' en dus nog steeds niet benaderbaar.
Iemand suggesties wat ik nog kan proberen?

bvd

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Kijk is in schijfbeheer of je volumes kunt koppelen?
Start->Instellingen->Configuratie Scherm->Administratie .. ->Computer Beheer->Schijfbeheer

[ Voor 46% gewijzigd door vinnux op 25-05-2007 12:10 ]

Verwijderd

En zijn honderden recovery tooltjes die je kan proberen.........

1tip, probeer niet iets naar de schijf te schrijven, want dan bestaat er een dikke kans dat je iets overschrijft......

Ik zou zeggen neem hier is een kijkje, http://lifehacker.com/sof...recovery-tools-251903.php

artikel over de top 10 recovery tools, van vorige maand :)

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-01 15:49

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

Begrijp ik hieruit goed dat de aansluitingen in je externe behuizing defect zijn? Of mogelijk een andere hardwarecomponent....
Heb je al een andere kabel geprobeerd? Draait de schijf wel als -ie in die externe behuizing zit? Anders heb je wellicht een kapotte voeding in die externe behuizing.

De makkelijkste oplossing is een andere externe behuizing proberen, en anders de storing in die LaCie behuizing zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door dragunova op 25-05-2007 13:13 ]

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties so far.
Zojuist werd via schijfbeheer duidelijk dat een dombo heeft geprobeerd om een linux-distro op de pc te installaren. Daarbij heeft hij de verkeerde drive gekozen. De linux installatie blijkt te zijn gecrashed, maar het kwaad was al geschied: Allemaal nieuwe partitie, die dus niet door windows worden gezien.

Hier komt een familiedrama uit voort! :(

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 19:50

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 12:22:
Zojuist werd via schijfbeheer duidelijk dat een dombo heeft geprobeerd om een linux-distro op de pc te installaren. Daarbij heeft hij de verkeerde drive gekozen. De linux installatie blijkt te zijn gecrashed, maar het kwaad was al geschied: Allemaal nieuwe partitie, die dus niet door windows worden gezien.

Ook verwijderde partities kun je terughalen met recovery tools. Je zal misschien niet 100% meer terug krijgen, maar probeer eens wat tools die in OM FAQ / Beleid staan.
Ook al is de data overschreven, het is een poging waard om te kijken of je nog wat kan redden. Ik had laatst op mijn pc een map weggegooid die ik dus niet weg moest gooien. Met recoveryprogramma's kwam ik toen wel data tegen die ik 6 maanden geleden al had verwijderd (en kon ik nog gewoon terughalen 8)7) maar de data die ik net had verwijderd kon ik niet meer terugvinden.. Lekker vaag.

[ Voor 22% gewijzigd door FlipFluitketel op 25-05-2007 12:28 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 12:22:

Dat is niet erg slim nee, zeker gentoo, en met fdisk de verkeerde disk gepakt :9

anyway, als er niet teveel data geschreven is kan je de partitietabel + bijbehorende filesystems misschien nog wel terugvinden, een vriend van me heeft dat ook weleens gedaan (lees: een tijd terug) met een of ander programmatje. Het is in ieder geval te doen, ga maar eens wat googlen.

Het kleine broertje heeft het zeker gedaan, aangezien je van een familidrama spreekt :+

Edit: Zoals FlipFluitketel dus zegt, hij is ietsje sneller ;)

[ Voor 3% gewijzigd door icyx op 25-05-2007 12:30 ]

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de bijdragen. De schijf is in ieder geval nog gered....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je had jezelf ook kunnen redden met behulp van de OM FAQ / Beleid » Hoe krijg ik verloren gegane data terug?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.