Speedtouch 716 icm xs4all in bridge mode

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een aantal weken geleden van xs4all een nieuw ADSL modem ontvangen voor ADSL2, de Speedtouch 716. Ik heb nu nog 'normaal' ADSL bij xs4all (voorheen bij cistron voor de overname). Ik ben sinds het ontvangen van het modem bezig om de boel aan de praat te krijgen. Daarmee bedoel ik dat alles zo werkt zoals het nu met het oude modem ook werkt. Dat houdt in dat mijn PC het publieke IP krijgt en van buitenaf direct bereikbaar is. Helaas lukt dat niet.

In eerste instantie heb ik de configuratie gedaan zoals xs4all deze aangeeft:
http://www.xs4all.nl/help...y/speedtouch716/index.php

Daarbij kies ik voor verbindingsprofiel 3 (bridged ethernet). Dan zou ik denken dat dit bridge mode is en dat mijn PC het publieke IP krijgt.

Het duurt even voordat ik een IP adres krijg (2 uur), maar het mooie is wel dat ik gewoon mijn oude IP weer terugkrijg, tot zover geen probleem. Maar het modem krijgt dat IP en mijn PC krijgt van het modem 192.168.1.64

Ik heb gebeld met het xs4all migratieteam. Voor hen was mijn probleem geheel nieuw en ze wisten dan ook geen oplossing aan te dragen. Daarna heb ik gebeld met de helpdesk van xs4all en die hebben gebrobeerd om samen met mij een oplossing te vinden.

Het vreemde is, dat zij mij vertelde dat het eigenlijk gewoon moest werken omdat hij al in bridge mode zou moeten staan. Als laatste optie gaven ze aan dat niet alleen het verkrijgen van een IP adres zo'n 2 uur kan duren, maar dat het ook weer 2 uur kan duren voordat het modem dat adres aan de PC geeft. Ik heb een aantal uur gewacht, niets. Netwerkconnectie gerefreshed, niets. De PC blijft gewoon 192.168.1.64 houden.

Ook heb ik een mail gestuurd naar xs4all en via de mail kreeg ik te horen dat het modem in bridge stand gezet moest worden via deze tool: http://www.speedtouch.nl/...7xx_config_nl_R6x_v11.exe

Ik heb het modem nu aan mijn laptop hangen en de tool uitgevoerd. Er is maar 1 optie te vinden waar bridge mode bij staat dus een andere keuze als die heb ik niet, die zou dan goed moeten zijn. Na de stappen te hebben doorlopen is de config in het modem opgeslagen. Alleen nu kan ik niet meer bij de webinterface van het modem via http://192.168.1.254

Voordat ik weer uren kwijt ben om te kunnen testen of het nu wel werkt wil ik eerst vragen of iemand antwoord heeft op de volgende vragen:

- Is er hier een ex cistron klant die ook een Speedtouch 716 heeft gekregen en het wel voor elkaar heeft gekregen om de PC het publieke IP te laten krijgen?
- Zo ja, hoe?
- Weet iemand of het normaal is dat de webinterface het niet meer doet na mijn laatste configuratie?
- Heeft iemand misschien nog andere tips die mij kunnen helpen om het aan de praat te krijgen?

Ik hoop dat ik er met hulp van jullie toch nog uit kan komen. Ik ben nu al dagen kwijt met testen. Het omwisselen naar het ADSL2 modem kost zo'n 2 uur voordat het werkt en terug naar het oude modem ook weet zo'n 2 uur. Dus even snel testen zit er niet in.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:28

lier

MikroTik nerd

Geen oud-Cistron gebruiker, wel de nodige ervaring.

Misschien een open deur: heb je na de aanpassing en na het rebooten van het modem een ipconfig /release + ipconfig /renew gedaan ?

Laatste firmware geladen ?

Kan je na elke stap een ipconfig /all plaatsten ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Fatamorgana

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Topicstarter
lier schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 11:07:
Misschien een open deur: heb je na de aanpassing en na het rebooten van het modem een ipconfig /release + ipconfig /renew gedaan ?

Laatste firmware geladen ?

Kan je na elke stap een ipconfig /all plaatsten ?
Ik heb alles geprobeerd. Ik heb zo vaak een release/renew gedaan. Tevens laatste firmware er op gehad. Daar kreeg ik geen connectie mee, dus toen maar weer terug naar de laatste xs4all aangepaste frimware.

Na elke stap een ipconfig/all plaatsen gaat helaas niet. Ten eerste duurt het zo'n 2 uur voordat ik wat kan gaan testen. Ten tweede heb ik internet nodig om mijn werk te kunnen doen, vandaag kan ik die uren niet missen.

Waar ik dus eigenlijk naar op zoek ben is iemand die exact dit probleem heeft gehad en het opgelost heeft of iemand die weet wat de oplossing is. Dan reserveer ik nog 1 dag om het werkend te krijgen en anders maar geen ADSL2 helaas.

• lier

lier

MikroTik nerd

Hoe komt het dat het 2 uur duurt ?
Via welk netwerk loopt dit abonnement ?
Alleen nu kan ik niet meer bij de webinterface van het modem via http://192.168.1.254
Houdt dit in dat je nu wel een extern IP adres toegewezen hebt gekregen ? Als dit het geval is, waarom zou je dan nog in de webinterface van je modem willen (deze doet dan niets anders dan "modemmen").

• Fatamorgana

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Topicstarter
lier schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 11:27:
Hoe komt het dat het 2 uur duurt ?
Via welk netwerk loopt dit abonnement ?

Houdt dit in dat je nu wel een extern IP adres toegewezen hebt gekregen ? Als dit het geval is, waarom zou je dan nog in de webinterface van je modem willen (deze doet dan niets anders dan "modemmen").
Het duurt 2 uur voordat de DHCP server het IP aan een ander modem geeft.

Het loopt via het netwerkt van bbned.

Ik weet dus nog niet of het nu wel werkt omdat ik dan weer uren kwijt ben om te testen en ik heb op dit moment internet nodig voor mijn werk, kan het nu dus niet testen.

De webinterface heb ik inderdaad niet meer nodig als het nu zou werken. Daarom wil ik graag weten of iemand weet of het niet werken van de webinterface een goed teken is.

[ Voor 11% gewijzigd door Fatamorgana op 25-05-2007 12:39 ]

• lier

lier

MikroTik nerd

Fatamorgana schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 11:51:De webinterface heb ik inderdaad niet meer nodig als het nu zou werken. Daarom wil ik graag weten of iemand weet of het niet werken van de webinterface een goed teken is.
Indien je een publiekelijk IP adres toegewezen hebt gekregen op je NIC, dan is dit een goed teken.

Je zou dit kunnen testen door tijdelijk een vast IP adres toe te wijzen in de 192.168.1.x range, waarmee je weer wel op je modem zou moeten kunnen komen.

Maar...in de bridge opzet, werkte het Internet nou wel of niet ?

• Fatamorgana

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Topicstarter
lier schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 13:11:
Maar...in de bridge opzet, werkte het Internet nou wel of niet ?
Dat kan ik nu dus nog niet testen omdat ik internet nodig heb om mijn werk te kunnen doen. Voordat ik kan testen zit ik 2 uur zonder internet en als het niet werkt nogmaals 2 uur, dat is een halve werkdag die ik nu niet kan missen. Zodra ik tijd heb ga ik kijken of het nu wel werkt.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

KPN Lijn = PPPoA <= Hierop zou je een DHCP Spoof moeten bouwen zoals "vroeger" kon met de Alcatel 510 :)
BBned = Bridged LLC <= Hierop werkt bridged wel.

Sinds jij neem ik aan op een KPN Lijn bent overgezet gaat Bridged dus niet werken helaas ... in ieder geval niet hoe jij het wil.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Fatamorgana

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Topicstarter
nero355 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 13:49:
Sinds jij neem ik aan op een KPN Lijn bent overgezet gaat Bridged dus niet werken helaas ... in ieder geval niet hoe jij het wil.
Volgens mij heb ik nog steeds een bbned lijn. Op dit moment internet ik gewoon met mijn oude modem en dat werkt perfect, mijn PC krijgt gewoon het public IP. Met het nieuwe modem werkt dat dus helaas (nog) niet.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-03 08:22

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Wat jij wilt met dit modem heet SIP spoofing.
Ik ben ook een oude Cistron klant, maar ik gebruik echt geen SIP spoofing,
waarom wil je perse je public ip op je pc? die ST heeft een aardige Firewall en portmappingtool.

wat lukt er niet?
het LAN adres is idd 192.168.1.254, maar daar kun je makkelijk een subnetje bijhangen via de
Home network>>interfaces.>>localnetwork.>> configure.
Of:
http://192.168.1.254/cgi/...=3&l1=1&name=LocalNetwork

Als je er niet uitkomt zie ik wel een reply verschijnen

• Fatamorgana

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Topicstarter
Het publieke IP aan de PC hangen lukt niet. Het is eigenlijk gewoon een server met websites, ventrilo server en nog veel meer 'zooi'.

Ik wil gewoon dat de server rechtstreeks bereikbaar is zodat ik geen poorten hoef te mappen en dat alles direct werkt. Daarom had ik ook cistron omdat dit gewoon werkte. Werkt nu nog gewoon trouwens. Ik kan alleen niet upgraden naar ADSL2 zolang mijn server niet het publieke IP krijgt.

Nog even voor de duidelijkheid, alles werkt gewoon als het modem is aangesloten, alleen het publieke IP aan de server geven lukt nog niet.
Pagina: 1