Toon posts:

[XP] Harde schijf bootable maken

Pagina: 1
Acties:
  • 537 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het lastige probleem dat ik een laptop voor me heb zonder floppydrive en zonder cd-rom drive. De eigenaar, een collega is zowel het bioswachtwoord kwijt als zn windows XP wachtwoord. Ik heb besloten om alle belangrijke bestanden van de harde schijf te halen middels een usb-behuizing waar ik die harde schijf in heb gezet. Daarnaast wilde ik de installbestanden van XP op de HD zetten zodat straks het opnieuw installeren sneller gaat. Tot zover gaat het goed. Ik heb de harde schijf geformatteerd en een installXP dir er op gezet met alle install-bestanden. Nu moet ik de harde schijf nog bootable maken zodat als ik de HD er weer in schroef, hij bij het opstarten een C:\ prompt geef zodat ik het installeren kan aanvangen.
Alleen, ik weet niet hoe ik dat moet doen.

Bij het formatteren van de hd kon ik niet kiezen om de opstartbestanden ernaar te kopieren. Google helpt me ook niet verder en op GoT kon ik ook niks vinden.

Weet iemand hoe dit op te lossen? Ik ben je zeer dankbaar.

• TagTag
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-03 18:19

TagTag

Chevrolet Corvette rocks

Via de commandprompt:

format x:\ /s
Waarbij 'x' je usb hardeschijf is. Daarna moet je de installdir van xp erop zetten.

Macbook 2,4ghz, Acer Aspire 1694v1, Athlon Thunderbird 1,2ghz en Phenom II X3 720 BE

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Of je gebruikt DiskPart (format.exe is onderhand deprecated aan het raken).
Verder:
Zie ook de FAQ omtrent installeren zonder CD.
Windows Clients - FAQ

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
/s kun je niet gebruiken met format op XP

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt alt-92, heb alleen niks aan die FAQ in deze situatie :(

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-03 17:46
In Dos had je ook nog het commando SYS om een medium bootable te maken.
Maar format ... /s lijkt me het makkelijkst.
Check dan na de hand wel even of de boot bestanden erop zijn gekomen. (Dir /a)

Hierna de installatie folder van windows erop gooien.

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Verwijderd

Topicstarter
format /s kan ik dus niet gebruiken, /s is geen juiste parameter

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-03 17:46
Je zult het moeten doen in een systeem met een ouder OS denk ik. En hierbij format .. /s doen.

Of hang de schijf in een systeem met wel een floppydrive. En haal van internet een Win98 bootfloppy met daarop het format of sys commando, zodat je toch die schijf kan formatten.

Wellicht dat je iets zinvols kan vinden met google. (Make HD bootable ofzo)

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik ook geprobeerd, helaas niet gelukt. Ik ga het nu op de meest stomme manier doen, maar ik heb geen zin meer om deze puzzel op te lossen.
Ik stop die harde schijf in een andere laptop (totaal ander merk), installeer daar XP op en ga daarna wel alle drivers updaten :'(

Bedankt voor de hulp jongens!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ehm.. Mag ik je een wellicht handig advies geven in dat geval?

Gebruik sysprep om alle voor de andere laptop bedoelde hardware en registratie-info te resetten :)
Zelfde tool die OEMs ook gebruiken, je krijgt dan een mini-setup en je kan er ook de drivers alvast mee op de HDD zetten die nodig zijn voor de doel-laptop.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-03 17:37
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 12:10:
Dat heb ik ook geprobeerd, helaas niet gelukt. Ik ga het nu op de meest stomme manier doen, maar ik heb geen zin meer om deze puzzel op te lossen.
Ik stop die harde schijf in een andere laptop (totaal ander merk), installeer daar XP op en ga daarna wel alle drivers updaten :'(

Bedankt voor de hulp jongens!
Suc6 :) Je hal zal niet zelfde zijn en dus een error geven bij het booten.

wat Alt-92 dus zegt. idd de HDD in andere laptop schroeven. vervolgens pak je XP cd er bij en start je van af de SUPP TOOLS sysprep op..

Zie google hoe je sysprep kan gebruiken.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Pagina: 1