Geforce 4 TI-4600 vervangen voor Vista ready kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:21
Ik heb voor een week terug Microsoft Vista Ultimate geïnstalleerd op mijn Pentium 4 2.5 GHZ, 1024 DDR pc2100 en een Geforce TI 4600, maar hij herkend mijn videokaart niet. Ik heb al druk gezocht op internet naar werkende Vista drivers, maar het schijnt dat die kaart niet word ondersteunt. Nou wil ik die kaart gaan vervangen voor een andere AGP kaart, maar weet niet goed welke ik dan moet kiezen. Mijn vraag aan jullie is dan ook: welke kan ik het beste kopen?

Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan en ben zelf uitgekomen op onderstaande kaart:

Asus GeForce N7600GS/Silent/HTD 256mb AGP

Dit lijkt mij een prima vervangen voor mijn huidige Geforce TI-4600

Verder zit ik ook nog met een vraag qua AGP 4 & AGP 8. Mijn moederboard kan volgens mij alleen maar AGP 4 ondersteunen en geen AGP 8. Ik heb al zelf onderzoek gedaan en las toen dat het verschil tussen AGP 4 & 8 te verwaarlozen is. Volgens mijn bronnen moeten AGP 8 kaart ook prima werken op een AGP 4 slot.

Mijn configuratie:

Moederbord: Intel D845EBG2
Processor: Pentium 4 2.5 GHZ
Geheugen: 1024 DDR Ram PC2100 266 MHZ
Videokaart: Asus Geforce TI 4600
Harde schijf: 320GB Maxtor

Ik moet er een spel als command and conquer 3 op kunnen spelen. Ja en verder moet natuurlijk Vista soepel kunnen draaien.

Kaart mag zo rond de 100 euro kosten.

Wat zouden jullie mij adviseren?

Alvast bedankt voor jullie info en advies!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:01
Op zich heb je niet zo'n dikke videokaart nodig om Vista te draaien, een goedkope GeForce FX 5200 schijnt dit al te kunnen draaien.

Het soepel kunnen draaien van C&C 3 TW is een ander verhaal, toch wel een zwaar spel dat aardig up to date hardware vereist. Verder is je processor ook een bottleneck.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Je hebt je eisen duidelijk (moet Vista kunnen draaien) en je budget, over AGP versies kun je in de FAQ genoeg lezen. Rest alleen om benchmarks te zoeken en een keuze te maken en dat kun je toch echt zelf...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.