Informatie:
Ik ben vanplan om binnen een week een nieuwe computer aan te schaffen met als hoofddoel gamen vooral World of Warcraft, C&C 3 en Counterstrike maar als er iets leuks nieuws uitkomt wil ik het ook kunnen spelen.
Ik ga er van uit dat als deze pc goed genoeg is voor zware games zou die ook andere aplicaties goed aan moeten kunnen. Ik heb de computer die ik nu heb al zo'n 2 jaar en ondanks dat hij het nog prima doet wil ik toch iets snellers. Ik heb nu een:
AMD 64 3000+
1 Gig intern
een ati radeon 9800 pro 128 mb
Doel
Ik wil dus met deze computer lekker kunnen gamen zonder problemen en multitasken(msn films downloads). Ik wil toch wel dat deze pc nog een aantal jaar meegaat en voorbereid is op de toekomst. Ik ben niet vanplan om te gaan Overclocken omdat ik hier 0 verstand van heb en ben bang dat ik wat fout doe. Het probleem van mijn vorige pc was dat hij toch een beetje aan het schokken was soms en fps drops en dergelijke..
Wat neem ik mee?
Mijn Creative 5.1 surround set, een acer 26" breedbeeld, ms intelli 4.0 muis en toetsenbord
Configuratie:
Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed)
Een snelle processor en redelijk goedkoop, heb alleen maar goede berichten hier over gehoord dus lijkt me een goede keuze.
Kingston 2GB DDR2 (2x1GB) PC5300 667Mhz CL5 Dual Channel Kit (KVR667D2N5K2⁄2G)
Had 1 gig intern en dan lijkt me het dubbele wel beter met het oog op de toekomst.
Sapphire Radeon X1950 Pro 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI)
Na wat op tweakers te hebben rondgekeken is dit voor mijn budget denk ik het best haalbare. Ook vergeleken met de 8600 gt kwam de x1950 er beter uit.
Seagate 320GB SATA II 7200RPM 16MB Barracuda 7200.10 (ST3320620AS)
Had 80 gig maar kwam toch vaak wat teveel, 320 gig is een hele verbetering.
Cooler Master RP-550 Extreme Power, 550W (ATX12V V2.01)
Gelezen dat een standaard voeding vaak niet voldoet als er een goede video kaart inzit dus vandaar de keuze voor deze voeding, prijs technisch ook best redelijk.
Asus P5ND2 SE, nForce4 SLI Intel Ed. (PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)
Hier over vraag ik me af of dit goed is, mijn verstand van mobo's rijkt niet heel ver..
X-Gear Vento XVT420K (ATX, No PSU, Zwart)
Redelijk goedkope kast, ziet er wel leuk uit en hierdoor blijf ik binnen mijn budget.
NEC AD-5170 18x (Dual-layer. Zwart)
Dvd brander is altijd handig en volgens mij voldoet dit wel.
Vragen
- Is de voeding afdoende voor dit systeem.
- Voldoet de mobo zoals dat het geheugen er op past.
- Videokaart voldoende voor een paar jaar.
Conclussie
Ik hoop dat jullie mij nog een paar laatste pointers kunnen geven, het gaat om een hoop geld voor een studentje
maar ik zou graag niet iets over het hoofd willen zien. Zodat mijn systeem zometeen niet goed loopt
*edit : Totaal hiervan is 705,00
Ik ben vanplan om binnen een week een nieuwe computer aan te schaffen met als hoofddoel gamen vooral World of Warcraft, C&C 3 en Counterstrike maar als er iets leuks nieuws uitkomt wil ik het ook kunnen spelen.
Ik ga er van uit dat als deze pc goed genoeg is voor zware games zou die ook andere aplicaties goed aan moeten kunnen. Ik heb de computer die ik nu heb al zo'n 2 jaar en ondanks dat hij het nog prima doet wil ik toch iets snellers. Ik heb nu een:
AMD 64 3000+
1 Gig intern
een ati radeon 9800 pro 128 mb
Doel
Ik wil dus met deze computer lekker kunnen gamen zonder problemen en multitasken(msn films downloads). Ik wil toch wel dat deze pc nog een aantal jaar meegaat en voorbereid is op de toekomst. Ik ben niet vanplan om te gaan Overclocken omdat ik hier 0 verstand van heb en ben bang dat ik wat fout doe. Het probleem van mijn vorige pc was dat hij toch een beetje aan het schokken was soms en fps drops en dergelijke..
Wat neem ik mee?
Mijn Creative 5.1 surround set, een acer 26" breedbeeld, ms intelli 4.0 muis en toetsenbord
Configuratie:
Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed)
Een snelle processor en redelijk goedkoop, heb alleen maar goede berichten hier over gehoord dus lijkt me een goede keuze.
Kingston 2GB DDR2 (2x1GB) PC5300 667Mhz CL5 Dual Channel Kit (KVR667D2N5K2⁄2G)
Had 1 gig intern en dan lijkt me het dubbele wel beter met het oog op de toekomst.
Sapphire Radeon X1950 Pro 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI)
Na wat op tweakers te hebben rondgekeken is dit voor mijn budget denk ik het best haalbare. Ook vergeleken met de 8600 gt kwam de x1950 er beter uit.
Seagate 320GB SATA II 7200RPM 16MB Barracuda 7200.10 (ST3320620AS)
Had 80 gig maar kwam toch vaak wat teveel, 320 gig is een hele verbetering.
Cooler Master RP-550 Extreme Power, 550W (ATX12V V2.01)
Gelezen dat een standaard voeding vaak niet voldoet als er een goede video kaart inzit dus vandaar de keuze voor deze voeding, prijs technisch ook best redelijk.
Asus P5ND2 SE, nForce4 SLI Intel Ed. (PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)
Hier over vraag ik me af of dit goed is, mijn verstand van mobo's rijkt niet heel ver..
X-Gear Vento XVT420K (ATX, No PSU, Zwart)
Redelijk goedkope kast, ziet er wel leuk uit en hierdoor blijf ik binnen mijn budget.
NEC AD-5170 18x (Dual-layer. Zwart)
Dvd brander is altijd handig en volgens mij voldoet dit wel.
Vragen
- Is de voeding afdoende voor dit systeem.
- Voldoet de mobo zoals dat het geheugen er op past.
- Videokaart voldoende voor een paar jaar.
Conclussie
Ik hoop dat jullie mij nog een paar laatste pointers kunnen geven, het gaat om een hoop geld voor een studentje
*edit : Totaal hiervan is 705,00
hmr hmr hmr hmr hmr hmr