Toon posts:

my pc nog altijd te heet ?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
om van start te gaan ik heb een asus p4p800 deluxe moederbord 3.2ghz p4 en een ati9800xt videokaart spire 400w power supply LG dvd rom speler LG dvd Rw speler floppydrive 7in1 kaart reader 2 kast fans

ik heb omdat, het te heet was in mijn pc kast een nieuwe videokaart koeler er in gedaan de Zalman Fatal1ty FS-V7 temperatuur voor dat de nieuwe VGA koeler er in was 77c bij cnc3 wel 83c nu is het 60c soms 63c bij bf2142 op high of cnc3 op high 65c veel better ik heb ook een nieuwe cpu koeler de zalman CNPS9500-LED er in gedaan temperatuur voor dat de nieuwe cpu koeler er in was 44c bij cnc3 55c nu 39c bij cnc3 43c moederbord voor 40c nu 36c mijn kamer temperatuur is 22c ik vind dat mijn videokaart niet veel koeler kan maar mijn cpu had ik toch wel wat meer verwacht :|
dat was vraag een vraag 2 ik zie staan in bios dat mijn nieuwe cpu koeler maar op max 2100rpm komt zonder fan mate 2 met fan mate 2 gaat die tot 1900rpm maar op de zalman site staat dat die tot 2600rpm komt |:( kan het zijn dat de rpm meter kapot is ? of krijg de koeler niet genoeg stroom ? vraag 3 heeft de cnps9800 led wel genoeg ruimte ? zo ziet het er nu uit in mijn pc Afbeeldingslocatie: http://static.filefront.com/images/personal/s/SeE3/91950/vqvadaqvxx.jpg dat was het graag help welkom _/-\o_

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-05 07:28
Mja, met het weer van vandaag is het ook wel een beetje normaal dat het warmer heeft(mijn 8800 gtx wordt 90 graden met fans op 60 procent, nu op 100 procent komen ze 75 graden, normaal kwamen ze 75 met 60 procent...) Voor de rest zijn dat goede temperaturen, vooral als je cpu een prescott is, dat zijn heethoofden.

http://specs.tweak.to/16567

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:05
Ziet er prima uit! :) En als je Zalman niet hard genoeg draait naar je zin, kan je altijd proberen om een 3pins naar molex verloopstukje er tussen te stoppen.

Dan sluit je dus je CPU koeler direct aan op je voeding, en niet op je moederbord.. Misschien levert je moederbord daarvoor niet genoeg stroom.

Enneh, je hebt een paar toetsen op je toetsenbord zitten. Schijnen voor interpunctie te zijn.....

Verwijderd

Ik denk dat je het best wat betere case fans kan kopen want je hebt als outtake maar 1 klein fannetje.

Verwijderd

1: Die temperaturen zijn prima!
2: Kan een uitleesfout zijn, maar het is geen probleem want je temperaturen zijn in orde. Bovendien krijg je veel meel lawaai op hogere toeren.
3: Hij krijgt frisse lucht en kan de warme lucht kwijt. Prima dus.
4: Kun je voortaan je posts wat beter verzorgen? Je gebruikt nergens leestekens of hoofdletters! Een Enter hier en daar kan ook geen kwaad!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:19
skelleniels schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 20:45:
Mja, met het weer van vandaag is het ook wel een beetje normaal dat het warmer heeft(mijn 8800 gtx wordt 90 graden met fans op 60 procent, nu op 100 procent komen ze 75 graden, normaal kwamen ze 75 met 60 procent...) Voor de rest zijn dat goede temperaturen, vooral als je cpu een prescott is, dat zijn heethoofden.
Hoe stel jij die fansnelhied in? Ik kan de schuifjes vinden in de drivers alleen niet veranderen :?

M3P - M3LR - 6320Wp

Verwijderd

Ik snap niet wat je probleem is, het ziet er allemaal mooi uit en zolang je pc niet begint te happeren of een BSOD laat zien gaat het goed. Ik zit hier op een 4200+ 2x Athlon (S939 heethoofd) met een Ninja SCJN-1000 met een 120mm koeler die maar 700RMP staat te draaien (de bios denkt dat de koeler defect is) ;) en voeding een 120mm koeler en meer niet. De kamer temp is op dit momnet 25.5 graden en CPU staat 47 graden, VGA op 75 graden (pasief gekoeld) en de HDD op 45,2 graden. Dus een stille PC met normale temperaturen. Het kan koeler maar dat geeft meer herrie.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Maak a.u.b. wat meer gebruik van interpuctie..ik ben afgehaakt na 2 regels.

[ Voor 5% gewijzigd door Exorcist op 24-05-2007 22:16 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is allemaal niks om je druk over te maken. Dit staat ook nog haarfijn in de PMG FAQ » Hoe warm mag mijn CPU worden? uitgelegd. Verder verzoek ik je vriendelijk om bij alle volgende topics of posts iets meer aandacht aan jouw zinsopbouw te besteden, want jouw post is vreselijk vervelend leesbaar.

Tot slot kan het verstandig zijn om de Registratievoorwaarden / korte FAQ nogmaals te doornemen voor een uitleg over de werking van GoT. Het is hier namelijk niet de bedoeling om de subforum-gerelateerde FAQ's te gaan overslaan voordat je een topic start ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.