Toon posts:

Nieuwe game pc van €850

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Dit is ook mijn 2e keer dat ik probeer om mijn configuratie van mijn computer neer te zetten omdat de vorige 2 niet echt een succes waren. Daarom hier nog een poging na de "Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?" goed te hebben doorgelezen. :S

De informatie:
Ik zit nu nog altijd op de PC van mijn ouders games te doen en programma's te draaien, terwijl dat me toch een keer de keel uit komt. Daarom heb ik dus op basis van het multimediasysteem uit de BBG van maart een configuratie gemaakt. Omdat dit ook de eerste keer is dat ik een configuratie heb samengesteld, zou wat meer zekerheid over een paar onderdelen van het systeem wel handig zijn.

Het doel:
Het systeem wil ik graag gebruiken om lekker mee te gamen en af en toe ook wat te photoshoppen enzo. Ook moet ik fatsoenlijk wat zwaardere programma's tegelijk kunnen draaien zoals Visual Web Developer en Photoshop zoals ik al zei. Verder moet het ook niet zo zijn dat over 2 jaar het systeem volledig verouderd is dus moet het toch zeker wel 3 jaar mee gaan. Ook wil ik graag de 32bit versie van windows vista gaan draaien.

Het budget:
Het budget is €850 euro, maar dat is dan ook het maximale. Als het uiteindelijk wat lager uitkomt is dan natuurlijk niet zo erg :). Maar €860 heb ik toch echt liever niet.

Wat heb ik al?
Nog helemaal niks, ook geen beeldscherm. ;)

De configuratie en onderbouwing:

Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x € 62,28
Ik wil Vista gaan draaien, dus wat extra geheugen is zeker niet mis.

Acer AL1916WAs,Zilver / Zwart, 19inch € 162,78
Omdat ik nog geen beeldscherm had, en mijn budget niet zo groot heb, heb ik een goedkoop beeldscherm gekozen. Maar als ik de reviews mag geloven is het ook een heel redelijk scherm om games op te spelen.

AMD Athlon 64 X2, 4800+ (65w), Socket AM2, Boxed € 120,21
Deze processor presteerd best goed op tomshardware, dus lijkt het me wel een goede keuzen. Een duurdere werd dan ook te duur.

Antec Sonata II, Zwart € 96,40
Levert genoeg watts en schijnt redelijk stil te zijn wat altijd fijn is natuurlijk.

GigaByte GA-M55S-S3 € 72,61
Dit mobo zat ook bij de bbg, vandaar dat ik hem niet veranderd heb omdat een betere niet nodig is.

Samsung SH-S183A, Serial ATA150, Zwart, OEM € 28,10
Ondersteund dual layer wat ik eigenlijk wel graag wilde. De leessenlheid is ook hoog genoeg zodat ik er niet nog een cd-speler bij hoef te doen.

Sapphire Radeon X1950 Pro, 256 MB, GDDR3, PCI Express x16 € 145,74
Presteerd er goed na veel test gezien te hebben, en een goede grafische kaart is voor mij toch best wel belangrijk. Veel duurder kan hij dan ook echt niet worden.

Seagate Barracuda 7200.9, 160 GB, 7200 RPM, 2 MB, SATA II € 47,55
Samsung SpintPoint S166,7200RPM, SATA II, 8MB, 160GB € 48,15
Ik kies toch deze, omdat hij sneller en stiller is en maar 60cent meer kost ;).

Totaal: €736.27
Totaal: € 853,72 (Inclusief montage, toetsenbord, muis en Vista)

De vragen:
- Ik las dat de graka veel stroom slurpt en weet niet zo heel zeker of de voeding wel stabiel genoeg is.
- Het beeldscherm is geen DVI, verlies ik daar veel kwaliteit door of maakt het niet veel uit?

Het was een beetje moeilijk om een goeie topicstart te maken, maar ik hoop dat deze niet op slot gaat. :S

Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 17:42 ]

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:40
antwoorden:
1 volgens mij gaat dat lukken :P
2 geen idee

Verwijderd

Ik heb dat scherm ook op een 7900gt top, is niet slecht hoor.

Verwijderd

Perfect systeem , alleen de hardeschijf zou ik gaan veranderen.
Seagate Barracuda 7200.9, 160 GB, 7200 RPM, 2 MB, SATA II € 47,55 maar dan een 7200.10 of WD oid. Deze is al oud + heeft 'maar' 2 mb cache

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor de reacties. :)

Dit is dan waarschijnlijk wel een goede keuze: Seagate Barracuda 7200.10, 160 GB, 7200 RPM, 8 MB, SATA II ( http://www.azerty.nl/prod...53/barracuda-7200-10.html )
Geeft in ieder geval geen probleem met me budget.

Dat beeldscherm zal dan waarschijnlijk geen probleem zijn. ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 22:00 ]

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 21:41:
Perfect systeem , alleen de hardeschijf zou ik gaan veranderen.
Seagate Barracuda 7200.9, 160 GB, 7200 RPM, 2 MB, SATA II € 47,55 maar dan een 7200.10 of WD oid. Deze is al oud + heeft 'maar' 2 mb cache
Dat is echt een dikke maar, tegenwoordig is 16MB al standaard, 32 wordt ook al uitgegeven meen ik.

Verwijderd

De Seagate is ietsjes sneller en de Samsung is wat stiller (kan zo vlug de link niet voor je vinden). 't Is maar net wat je belangrijker vindt :) ! Al met al doen ze qua prestaties in de praktijk niet veel onder voor elkaar...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 22:05 ]

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Waarom geen mooie 2e hands CRT op de kop tikken, gamed stukken lekkerder dan een (goedkope) TFT.

Scheelt je ook nog in je budget,

waarom specifieke keus voor 32 bit vista?

Verwijderd

Topicstarter
@Alunno:
Bedoel je deze? http://www.azerty.nl/prod...14176/spinpoint-t166.html
Als deze stiller is, is dat natuurlijk wel wat fijner dan steeds allemaal lawaai uit de kast. Of maakt dat niet zo'n verschil?

@JBplap
Heb geen ruimte voor een CRT scherm. :P En ik vind een TFT Zoiezo wat mooier staan.

Ik kies de 32bit versie omdat ik voor de OEM versie ga en dan moet je kiezen tussen 32 en 64bit. en aangezien de 64bit versie niet alle drivers ondersteunt, weet ik niet zeker of het wel zo'n goed ID is. Wel wil ik graag dat het spul meteen werkt.

Verwijderd

Niet specifiek. Dacht evt. aan de P120. Maar ik lees veel positieve gebruikersreviews over de T166 ('t zou 1 van de stilsten zijn). Ook lees ik goede dingen over de nieuwere Hitachi Deskstars en daar had ik nou zulke slechte ervaringen mee (met een IDE model), dus....

Anyway, 'k heb de link gevonden (recommended by silentpcreview) die ik bedoelde. Kies wat verschillende (head to head) benchmarkresults uit en zie dan wat jou het best bevalt!

Link

Btw.: 16MB Cache op 160GB schijven? Goh..

[Edit: Typo's]

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 22:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal dr morgen even naar kijken, eerst maar even een nachtje slapen.... :)

Verwijderd

Dit is mijn systeem wat ik pas besteld heb. Budget komt overeen, doel ook.

De configuratie en bestelkosten (let erop dat je alle prijzen (behalve het totaalbedrag incl. btw) *1,19 doet):

Afbeeldingslocatie: http://www.timmerbedrijfrozendaal.nl/naamloos.JPG

Verwijderd

Goeiemorgen Remc0!

Niet dat ik er nu ineens zo veel sjoege van zou hebben, maar qua behuizing hè: ...kun je even naar de Sonata III kijken: Antec Link. Scheelt maar een tientje (zie pricewatch), ziet er cooler uit en heeft, zo lijkt het op het eerste gezicht, een betere voeding. Moeite waard?

Verwijderd

Ik zou een Antec NSK4400 als kast+voeding nemen en een seagate 320Gb schijf nemen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 00:34:
Ik zou een Antec NSK4400 als kast+voeding nemen en een seagate 320Gb schijf nemen.
Euhh... en waarom? Zonder jouw input meteen af te willen kraken hoor!

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-12-2025
Als je besluit een Seagate 320GB schijf te nemen, heb je ook de keuze om 2x WD 1600JS schijven te nemen, oid. Die kan je in RAID laten draaien, wat een aanzienlijke snelheidswinst kan opleveren bij spellen (laden etc). Kost ongeveer evenveel.

Ik wil je niet _nog_ meer keuzes geven, maar een RAID-configuratie hoort imho thuis in een spelletjes-pc!

Verwijderd

Komen we dan niet richting P35 moederborden (ICH9R southbridge) en Intel C2D? Tja, hoe zit het dan met budget en is het dan niet vrstandiger om tot na 22 Juli te wachten, qua budget?

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Één set is al 2GB geheugen, je hebt er dus aan één set genoeg. Hier is het onduidelijk of je 2 setjes hebt in je lijstje of niet.

Verder zou ik nog even kijken naar de Intel Core 2 Duo E2160 en dan een zwaardere videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 23:25:
Goeiemorgen Remc0!

Niet dat ik er nu ineens zo veel sjoege van zou hebben, maar qua behuizing hè: ...kun je even naar de Sonata III kijken: Antec Link. Scheelt maar een tientje (zie pricewatch), ziet er cooler uit en heeft, zo lijkt het op het eerste gezicht, een betere voeding. Moeite waard?
Het is toch wel weer 10 euro meer en dat heb ik liever niet. Als de sonata II het ook goed genoeg doet is het niet echt nodig om de nieuwe sonata te halen.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 00:34:
Het is miss wel een goed idee, maar aangezien in het Crash topic van de X1950PRO veel staat over een groot stroomverbruik. Weet ik niet of het wel zo'n goed idee is. Deze kast heeft namelijk een 380 Watt voeding.
kutkip schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 01:59:

Één set is al 2GB geheugen, je hebt er dus aan één set genoeg. Hier is het onduidelijk of je 2 setjes hebt in je lijstje of niet.

Verder zou ik nog even kijken naar de Intel Core 2 Duo E2160 en dan een zwaardere videokaart.
Het is 1 set van 2x1GB. ;)
Is deze videokaart echt niet zwaar genoeg dan? Als ik de revieuws mag geloven is het echt een heel goed ding.
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:37:
Niet specifiek. Dacht evt. aan de P120. Maar ik lees veel positieve gebruikersreviews over de T166 ('t zou 1 van de stilsten zijn). Ook lees ik goede dingen over de nieuwere Hitachi Deskstars en daar had ik nou zulke slechte ervaringen mee (met een IDE model), dus....

Anyway, 'k heb de link gevonden (recommended by silentpcreview) die ik bedoelde. Kies wat verschillende (head to head) benchmarkresults uit en zie dan wat jou het best bevalt!

Link

Btw.: 16MB Cache op 160GB schijven? Goh..

[Edit: Typo's]
Ik heb ff gekeken op die site maar ik kan beide schijven niet in het lijstje vinden :P
Ook kan ik recommended by silentpcreview ook niet vinden...

Verder kijk ik nog even verder naar welke videokaart erin komt. :)

• kutkip
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 07:28:
[...]

Het is 1 set van 2x1GB. ;)
Is deze videokaart echt niet zwaar genoeg dan? Als ik de revieuws mag geloven is het echt een heel goed ding.
Het is ook een goede videokaart hoor, maar gamers hebben nooit genoeg grafische kracht he ;)
Ik dacht met die goedkope CoreDuo en een moederbordje dat ongeveer even duur is kun je net een snellere videolaart nemen:

pricewatch: Asus Radeon X1900 XT 512MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI, ViVo) X1900XT/2DHTV

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:33

sanook

_/-\o_

Een Arctic silentium T3 behuizing (incl 500W voeding) is een tientje goedkoper dan de Sonata 2.
Dat tientje kun je dan misschien weer gebruiken voor een tft met DVI aansluiting, dat ziet er net weer wat beter uit dan een VGA aansluiting

Verwijderd

Maar kan hij straks wel met een 1950 Pro oid, wel DX10 spellen spelen?
JBplap schreef: Waarom geen mooie 2e hands CRT op de kop tikken, gamed stukken lekkerder dan een (goedkope) TFT.
ik snap niet wat er dan zoveel beter is aan een CRT dan een TFT? Snellere reactietijd ofzo? :S En CRT's zijn wel een beetje uit de tijd.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 16:43:
ik snap niet wat er dan zoveel beter is aan een CRT dan een TFT? Snellere reactietijd ofzo? :S En CRT's zijn wel een beetje uit de tijd.
CRT wordt niet veel meer verkocht, maar er is vrijwel geen enkele TFT die aan de beeldkwaliteit van een CRT kan tippen.

Het voordeel is alleen beperkt tot de behuizing, verder zijn er alleen maar nadelen.

Dit bovenstaand ofschoon ik 2 19" TFT's heb.

ARME AOW’er

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:16

lasharor

7 december 2004

@Shadaz ja het is gewoon mogelijk om dx10 spellen op dx9 te spelen, alleen mis je dan wel alle pracht en praal van dx10. ik zou dan tog voor een 8600 van nvidia gaan...

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 16:43:
offtopic:
Newbies en mensen die dringend behoefte hebben aan een bril (focussen kost je een aantal ms) hoor je alleen nog over CRT's. Kleurweergave is ook briljant tegenwoordig (moet je geen Aldi-TFT kopen natuurlijk :+).

0.0

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:01
Volgens mij ben je een toetsenbord, muis en speakers vergeten. Verder is het een goed gebalanceerd systeem volgens mij.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
CRT's hebben idd een betere beeldkwaliteit, zijn alleen veel lomper en omvangrijker. Als ik de TS was zou ik zeker wel voor een TFT-scherm met DVI gaan. Scheelt volgens mij toch aardig in de beeldkwaliteit, beetje doorsparen daarvoor is cker de moeite waard.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Jungian schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 16:52:
[...]
offtopic:
Newbies en mensen die dringend behoefte hebben aan een bril (focussen kost je een aantal ms) hoor je alleen nog over CRT's. Kleurweergave is ook briljant tegenwoordig (moet je geen Aldi-TFT kopen natuurlijk :+).
Ik hoop toch maar niet dat je mij onder de categorie newbies rekent, dat zou ik diep triest vinden. :)

Verder maakt het qua focussen van de ogen helemaal niet uit hoor. De kleurechtheid en het contrast van een CRT is en blijft voorlopig nog wel heel wat beter.

Vooral bij de grotere schermen is een CRT superieur t.o.v. een TFT of heb jij al eens een TFT gezien die 2048x1536 bij 80Hz aankan, 100% kleurecht is en waar zwart ook zwart is? Dat is nl. de reden waarom professionals een CRT gebruiken en geen TFT. :)

Nogmaals, dat een TFT handzamer is en minder plaats in neemt is het enige dat als voordeel gezien kan worden.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Eerste maar even die harde schijf.
In plaats van de schijf die ik nu heb, kies ik de Samsung SpintPoint S166,7200RPM, SATA II, 8MB. Kost geen drol meer dan de huidige schijf, maar is wel sneller en stiller.
sanook schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 11:27:
Een Arctic silentium T3 behuizing (incl 500W voeding) is een tientje goedkoper dan de Sonata 2.
Dat tientje kun je dan misschien weer gebruiken voor een tft met DVI aansluiting, dat ziet er net weer wat beter uit dan een VGA aansluiting
Ik vind persoonlijk die Artic Silentium T3 helemaal niet mooi. En lukt het wel eens om voor 180 euro een mooi 19" schermpje te kopen met een beetje kwaliteit?

@kutkip:
Dit is inderdaad wel een mooi kaartje, maar wel een beetje aan de dure kant. €277 bij Azerty :S. Maar als ik hier kijk, zie ik dat er wel erg veel verschillen zijn in prijzen voor deze kaart. Bij Yorcom Computers & Componenten is deze kaart maar €180. :D
Is het de moeite waard om dit ding bij Yorcom te halen, en de rest bij Azerty? Of kan ik het beter zo laten?

Is het verder nou echt zo mooi die dx10? De beeldkwaliteit van games hoeft echt niet geweldig te zijn. Als ik maar op een hoge resolutie kan spelen met redelijk hoge instellingen is het goed.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 17:40:
Is het verder nou echt zo mooi die dx10? De beeldkwaliteit van games hoeft echt niet geweldig te zijn. Als ik maar op een hoge resolutie kan spelen met redelijk hoge instellingen is het goed.
DX10 is nog bij lange na geen mainstream en daarom zul je voorlopig geen enkel voordeel hebben. Tegen de tijd dat DX10 een eis zal zijn om een game goed te kunnen draaien ligt heel de PC al op de schroothoop of heb jij voor een spotprijs een DX10 kaart.

Jouw oorspronkelijke keus is daarom niet verkeerd. Niet al te duur en vooralsnog voldoende.

ARME AOW’er

• kutkip

Dit is inderdaad wel een mooi kaartje, maar wel een beetje aan de dure kant. €277 bij Azerty :S. Maar als ik hier kijk, zie ik dat er wel erg veel verschillen zijn in prijzen voor deze kaart. Bij Yorcom Computers & Componenten is deze kaart maar €180. :D
Is het de moeite waard om dit ding bij Yorcom te halen, en de rest bij Azerty? Of kan ik het beter zo laten?

Die 8600GTS kaarten zijn duurder en langzamer dan die 1950pro. Je kunt ws beter met die 1950pro DX10 games spelen op hoge kwaliteit op DX9 dan met een 8600 op DX10 en alles moeten terugschroeven.

Voor die 1900xt moet je zeker geen 270€ neerleggen maar je zou die kaart bij Yorcom kunnen halen. Eventueel kun je een X2 processor pakken die iets lager is geclocked om het prijsverschil te compenseren, waarschijnlijk ben je dan iets sneller uit.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik die 1900xt wil kopen kost dat €179 + €9 verzendkosten. Dat is een dikke 80 40 euro duurder, en als ik dat wil compenseren met de processor en het MOBO, word dan niet de processor te langzaam? Ik kan natuurlijk ook altijd nog een iets goedkopere kast nemen waardoor ik al weer wat minder hoef te betalen, alleen is die kast niet zo mooi... :S

Edit:
Ik trouwens ook erg weinig vinden over de 1900xt, en weet niet of hij wel veel beter is dan de 1950pro...

Edit2:
Als ik hier kijk, zie ik wel dat de X1900XT met 265MB beter is dan de 1950PRO. Maar over de 512MB versie vind ik niet veel info...

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 18:37 ]

• kutkip
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 18:10:
Als ik die 1900xt wil kopen kost dat €179 + €9 verzendkosten. Dat is een dikke 80 euro duurder, en als ik dat wil compenseren met de processor en het MOBO, word dan niet de processor te langzaam? Ik kan natuurlijk ook altijd nog een iets goedkopere kast nemen waardoor ik al weer wat minder hoef te betalen, alleen is die kast niet zo mooi... :S
Die 1950 pro is toch 145,74? Scheelt 40€ ;)

Verwijderd

Topicstarter
kutkip schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 18:16:
[...]

Die 1950 pro is toch 145,74? Scheelt 40€ ;)
Whoops, ernstig typfoutje :)

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10-2025

Coldcat

HODL

Guardian Angel schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 17:32:
[...]
Nogmaals, dat een TFT handzamer is en minder plaats in neemt is het enige dat als voordeel gezien kan worden.
En het milieu aspect :+

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ja, laten we vooral dat niet vergeten. Het milieu. O-)

Volgens mij zou het dan nog veel beter zijn om PC's te verbieden en kinderen fijn weer buiten laten spelen, nog een stuk gezonder ook. (Geen first person shooters natuurlijk)

ARME AOW’er

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:44
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 20:05:
1- Ik las dat de graka veel stroom slurpt en weet niet zo heel zeker of de voeding wel stabiel genoeg is.
2- Het beeldscherm is geen DVI, verlies ik daar veel kwaliteit door of maakt het niet veel uit?

Alvast bedankt.
1: zelfde voeding, kan zowat alles aan

2: Er is wel degelijk verschil tussen DVI en VGA! Ik heb het verschil gezien en DVI is beter. VGA ziet er meer uit alsof het beeld 'uitvlekt'. Ik zou een monitor zoeken mét DVI!

Je kan trouwens ook wat geld besparen voor de LCD door een wat goedkopere DDR-RAM te nemen. 2GB (2x1GB) van Kingston ValueRAM PC5300. Kost volgens mij 80 euri's. Bespaar je daar toch weer 40 euro! Je merkt het verschil niet eens.

[ Voor 17% gewijzigd door masser120 op 25-05-2007 19:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het geheugen wat ik er nu in heb zitten, is al een set van 2x1GB. Dus dat andere is alleen maar duurder. Verder vind ik het toch wat te duur worden als ik een DVI monitor erbij moet gaan kopen. Maar ik zal er strax nog even extra goed naar gaan kijken op azerty.nl. ;)

Ik was net op het internet aan het surfen, en zag dat je de RAID moet installeren met een diskette die bij het MOBO geleverd word. Is dit perse nodig? Want ik heb geen diskette drive in m'n systeem zitten :P.

Edit:
Ik denk dat ik het maar zo laat als het is. Als ik de X1900XT kies, gaat dit ten koste van de processor. Die processor is zoiezo al niet zo heel goed.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 19:46 ]

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
In plaats van de schijf die ik nu heb, kies ik de Samsung SpintPoint S166,7200RPM, SATA II, 8MB. Kost geen drol meer dan de huidige schijf, maar is wel sneller en stiller.

[...]

Ik vind persoonlijk die Artic Silentium T3 helemaal niet mooi. En lukt het wel eens om voor 180 euro een mooi 19" schermpje te kopen met een beetje kwaliteit?

@kutkip:

Die X1900XT 512MB, is zeker de moeite waard, die kaart is echt super snel, ik heb hem vergeleken met de 7900gs van een vriend (die ongeveer gelijk is aan een x1950pro) en deze is toch een stuk sneller en heeft 4000-4500 punten meer in 3dmark05 :).

edit: niet voor €277 natuurlijk :P, maar voor €179 echt wel, dus die kan je best halen best halen bij Yorcom Computers

[ Voor 4% gewijzigd door tjtristan op 25-05-2007 19:14 ]

http://specs.tweak.to/15535

• Brasher
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:49
lasharor schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 16:51:
@Shadaz ja het is gewoon mogelijk om dx10 spellen op dx9 te spelen, alleen mis je dan wel alle pracht en praal van dx10. ik zou dan tog voor een 8600 van nvidia gaan...
De GF8600 zal toch niet genoeg kracht hebben om al die pracht en praal goed op het scherm te toveren. Dan zou ik gewoon voor een goede DX9 kaart gaan en pas als er echt veel DX10 kaarten op de markt zijn een DX10(.1) compatible kaart kopen. Nu betaal je er vrij veel voor en heb je er nog niks aan.

Verwijderd

@ Jungian
Dat kan ik toch niet ruiken?! 8)7

@ Guardian Angel en Lasharor
Dat wou ik weten, want dat wist ik nog niet en nu wel :)

@ Remc0
Prima systeem ;)

Verwijderd

Brasher schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 21:17:
[...]

De GF8600 zal toch niet genoeg kracht hebben om al die pracht en praal goed op het scherm te toveren. Dan zou ik gewoon voor een goede DX9 kaart gaan en pas als er echt veel DX10 kaarten op de markt zijn een DX10(.1) compatible kaart kopen. Nu betaal je er vrij veel voor en heb je er nog niks aan.
Je betaald ong. 50 euro voor dx10, maar dat heeft geen zin met deze kaart aangezien hij over een tijdje toch niet alles meer op high kan spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dan denk ik dat ik het systeem zo laat.
Iedereen toch bedankt voor alle reacties!

Edit:
Ik was me hier een beetje aan het inlezen of ik nog wat over het hoofd zag voor het in elkaar zetten van de PC, en kwam deze tekst tegen:
Indien je S-ATA kabels plaatst is het iets ingewikkelder, S-ATA stekkers zien er iets anders uit, maar dat is niet het ingewikkeldste. Kijk gewoon hoe de kabels eruitzien en dan zie je vanzelf waar je ze moet aansluiten. S-ATA kabels zijn lang en dun. Het grote probleem is dat je S-ATA drivers moet installeren om ze werkend te krijgen, dit doe je net voordat je windows gaat instaleren. Bij je moederbord krijg je een diskette met RAID drivers erop. Doe die diskette in je diskettedrive en stop een windows cd in je cddrive. Wanneer je windows gaat installeren krijg je onderaan je scherm eerst nog eens opties te zien. Wanneer je de optie ziet staan "Press F6 to install RAID or Non-Raid drivers" druk je op F6 en zorg je dat de diskette erin zit, windows installeert automatisch de goede drivers en nu werkt je S-ATA schijf. Als je gelukt hebt zit intern in je moederbord al speciale software ingebouwd zodat je S-ATA schijf werkt zonder dit te hoeven doen. Dit kan je gewoon simpelweg proberen.
Aangezien ik een SATA harde schijf heb en een SATA DVD brander, en geen diskettedrive, weet ik niet zeker of het dan wel gaat werken. ;)
Hoe kan ik op een andere manier de RAID drivers installeren? (Sorry als dit een beetje een noob vraagje is :P, en als ik teveel afwijk van dit topic)

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 22:43 ]

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 22:33:
Oke, dan denk ik dat ik het systeem zo laat.
Iedereen toch bedankt voor alle reacties!

Edit:
Ik was me hier een beetje aan het inlezen of ik nog wat over het hoofd zag voor het in elkaar zetten van de PC, en kwam deze tekst tegen:

[...]

Aangezien ik een SATA harde schijf heb en een SATA DVD brander, en geen diskettedrive, weet ik niet zeker of het dan wel gaat werken. ;)
Hoe kan ik op een andere manier de RAID drivers installeren? (Sorry als dit een beetje een noob vraagje is :P, en als ik teveel afwijk van dit topic)
Bij xp SP2 en vista is dit geen probleem, daar wordt alles namelijk automatisch herkend (hier wel tenminste). alleen als je oudere versies gaat installeren kan dit problemen opleveren, als je nog drivers nodig hebt kan je die altijd nog slipstreamen in je OS cd/dvd.

http://specs.tweak.to/15535

Verwijderd

Beetje late reactie van mij Remc0...

Idd. in die storagereview link staan alleen grotere schijven. Dat silentpcreview deze site aanbeveelt heb ik juist op hun site ergens gelezen (iets van: "Wat wij zijn op het gebied van stille pc's zijn zij op het gebied van opslag.."). Zo heb ik juist die link met benchmark resultaten terug gevonden. Anyway, je hebt zo te zien research gedaan en je zult net als ik ook hier op GoT veel lovende reacties over de Spinpoints hebben gelezen!

Heb hier nog een Coolermaster externe behuizing voor IDE disks staan die ik ga gebruiken voor een IDE 250 GB Spinpoint voor m'n backup. Goed, je kunt het niet 1 op 1 vergelijken, maar ik heb in ieder geval hoge verwachtingen qua geluidsniveau :) !

Btw.: Natuurlijk heel onbeschoft van mij om 'in je portomonee mee te kijken', maar is dat ene tientje extra voor de Sonata III met dit budget echt zo'n probleem joh?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 00:20:
Beetje late reactie van mij Remc0...

Idd. in die storagereview link staan alleen grotere schijven. Dat silentpcreview deze site aanbeveelt heb ik juist op hun site ergens gelezen (iets van: "Wat wij zijn op het gebied van stille pc's zijn zij op het gebied van opslag.."). Zo heb ik juist die link met benchmark resultaten terug gevonden. Anyway, je hebt zo te zien research gedaan en je zult net als ik ook hier op GoT veel lovende reacties over de Spinpoints hebben gelezen!

Heb hier nog een Coolermaster externe behuizing voor IDE disks staan die ik ga gebruiken voor een IDE 250 GB Spinpoint voor m'n backup. Goed, je kunt het niet 1 op 1 vergelijken, maar ik heb in ieder geval hoge verwachtingen qua geluidsniveau :) !

Btw.: Natuurlijk heel onbeschoft van mij om 'in je portomonee mee te kijken', maar is dat ene tientje extra voor de Sonata III met dit budget echt zo'n probleem joh?
Nou ik zal erover te denken om zelf de processor te monteren, wat €15 euro scheelt. Als ik dat doe ga ik zoiezo voor de Sonata III. Volgens mij zit er namelijk op de processor een stikker die je eraf kan trekken zodat je geen koelpasta erop hoeft te smeren. Als dat het geval is, monteer ik ook de processor zelf. (Was nog ff aan het googleen over die koelpasta en stikker op de processor...)

Edit:
Maakt niet uit hoor van die late reactie. Heb al ergens ander gezocht naar die harde schijven... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 09:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, nog even een extra vraagje. Als je de SATA harde schijf wilt installeren, moet je dus onder het installeren van windows op F6 drukken en dan vanaf de diskette die hardeschijf installeren. Maar hoe kan ik nou de DVD-speler installeren als ik dat onder het installeren van vista (Met een dvd!) moet doen? :S

Edit:
Ik was ff de manual van dit moederbord aan het doorlezen, mar volgens mij installeerd hij de SATA drivers automatisch. Er word volgens mij ook geen diskette bijgeleverd...
Je hebt toch wel een diskette drive nodig... Deze dr maar even bijkopen dan.

BTW
Ik zie nergens vista drivers...

Edit2:
Volgens mij staan hier alsnog de goede drivers... :P
Volgens mij ben ik alleen me eigen problemen aan het oplossen. :D

Ik zie daar ook de 64bit versie staan van Vista, is het misschien toch beter om de 64bit versie te kiezen? Volgens mij kan ik overal wel drivers voor vista vinden, dus...

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 21:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog even voor de duidelijkheid, ik ga de pc bestellen bij Azerty. ;)
Ook heb ik gekozen voor de 32bit versie van windows vista. Dan heb ik tenminste meer zekerheid dat het goed draait.

Verwijderd

Topicstarter
Hier stond een domme fout van mij... :)

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 15:09 ]

Verwijderd

CRT vs TFT,

toch even dit: tft kijkt vele malen rustiger.
(s)pva (mva technologie) tft schermen presteren super, zelfs bij designers, dure reclame bureaus veel gebruikt. ok beetje off topic want deze schermen zijn stukken duurder.
TN technologie is goedkoper en beter geschikt voor games, kan met DVI ook erg mooi beeld geven.
SPVA (samsung) combineert mva technolgie met snelle responstijden. ik gebruik een samsung 971p
TFT verbruikt veel minder stroom.
CRT geeft veel straling (ook röntgen!!), en daar zit je dan met je hoofd middenin.
Ongevoelige mensen hebben het niet door, maar veel mensen klagen van pijnlijke ogen, hoofdpijn ed.
Behoorlijke electrosmog dus.

Remco neem een goede 19 inch TFT die DVI heeft, dit is het waard, bezuinig hier gewoon niet op,
koop dan liever de pc een maand later. Dan zit je dus op +200 euro voor een 19 inch scherm.

videokaart tip: ook hier zou ik je aanraden: neem gewoon een dikkere kaart, iig een stuk sneller dan 1950 pro, of toch: neem een 1950pro voor 140 euro of een 7600gt voor 100 euro (dacht ik), maar weet dan wel : over 2 jaar moet je aan een nieuwe video kaart. Als je de huidige en nieuwere games straks wil gaan spelen met 40 gamers online ik doe maar een gooi.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de pc allang gekocht, maar over het feit dat er straling van de beeldbuis af komt is een beetje onzin. Weet je wel hoeveel er dan uit een tv komt, of gewoon uit de grond. Overal komt straling weg, en die kleine bijdrage van een CRT scherm is gewoon verwaarloosbaar.

Die 1950pro was ik van plan om te halen en heb ik dus ok gedaan ;).

Verder heb ik vorige week m'n pc in elkaar gezet en hij draaide prima. Zaterdag alleen een beetje warme cpu gehad. (Zie dit topic: CPU kapot?)
Pagina: 1