laptop aan pc/netwerk koppelen

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008

• m-unit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-01 10:07

m-unit

PSN: sjaak99 //

Topicstarter
ik heb hier een heel oude laptop met win95 nog erop :)
die wil ik nu graag koppelen aan mijn router: speedtouch 706 of direct aan mijn pc (sony vaio) zodat ik via die weg bestanden kan overhevelen.
in de laptop zitten 2 kaarten:
http://www.beslist.nl/com...(_CM-56G-M-VVV-6PK_).html
&
http://www.ciao.co.uk/Xir..._Ethernet_10_100__5451986
kan iemand mij opweg helpen?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:33
Voor zo ver ik weet zit het delen van bestanden en mappen alleen in Windows 98SE of nieuwer... Maar ik kan er naast zitten, al is dit wel mijn eerste ingeving zo snel. Verder wordt waarschijnlijk mede daardoor bij ADSL abbo's altijd neergezet dat Windows 98SE een minimum is.

• m-unit

m-unit

Topicstarter
het delen van bestanden is niet zozeer wat ik wil,
het is meer dat ik bestanden kan kopieren

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:33
Dat is dus eigenlijk hetzelfde princiepe als delen :) Je deelt een map op een van de 2e computers en daar kan de ander dus in komen en de bestanden dus kopiëren. Windwos 95 heeft voor zo ver ik weet deze opties dus niet.

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Je kunt ook een FTP server op je Vaio installeren en vervolgens de bestanden van je oude laptop naar je Vaio kopiëren.

The need for speed drives me

• cpt_veerhoek
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-01 10:22
De eerste kaart is een modem/fax kaart, en is dus niet geschikt om een connectie met de router te leggen. Met de tweede kaart is het mogelijk om met behulp van een UTP kabel een connectie met de router te leggen. Echter moet dan wel worden ingesteld dat Windows 95 automatisch een IP-adres krijgt toegewezen.
GremliN-Online schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 20:19:
Windwos 95 heeft voor zo ver ik weet deze opties dus niet.
Dit klopt niet, Windows 95 heeft wel degelijk de mogelijkhed om bestanden/mappen te delen (net als Windows 98 overigens). Het moet dus mogelijk zijn om bestanden te delen (wat in mijn ogen de makkelijkste manier is om bestanden te kopieren) tussen twee computers in Windows 95.

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Het moet in principe wel mogelijk zijn met 95, heb het zelf namelijk twee keer gebruikt.
Maar je hebt soms onverklaarbare fouten waarom het niet werkt maarja dat kan mijn onkunde van toen ook zijn en het gebrek aan ervaring. Maar als je hier allemaal geen zin in hebt installeer je een ftpservertje en connectmje met je 95 bakkie erop. Klaar!

[ Voor 20% gewijzigd door lamko op 24-05-2007 22:15 ]

And this !! Is to go even further beyond!!!

• m-unit

m-unit

Topicstarter
oke, ik ga aan de slag met die 2e kaart en een aantal kabels die ik heb, ook ga ik dat ip en ftp verhaal toepassen.
ik houd jullie op de hoogte, alvast bedankt voor de tips

• m-unit

m-unit

Topicstarter
ik heb inmiddels de 2e kaart ge-connected aan een vrije uitgang van mijn router...alleen hoe moet ik nu verder gaan? er werd gezegd dat windows 95 zijn eigen ip adres moest aanmaken...hoe doe ik dit?

Verwijderd

Ben ik nou de engie die denkt aan een DirectCabelConnection met een Parrelele nullmodem kabel?

Zo deed ik het vroeger in ieder geval, had een Win95 laptop zonder enige mogelijkheden. Maar via DCC kon dit gewoon naar winXp kopieren aangezien je daarmee nog steeds dit kan opzetten.

Werkt perfect, je zet je laptop als host en je andere bak als client en je heb een 'netwerk' via de nullmodem kabel.

• m-unit

m-unit

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:12:
Ben ik nou de engie die denkt aan een DirectCabelConnection met een Parrelele nullmodem kabel?

Zo deed ik het vroeger in ieder geval, had een Win95 laptop zonder enige mogelijkheden. Maar via DCC kon dit gewoon naar winXp kopieren aangezien je daarmee nog steeds dit kan opzetten.

Werkt perfect, je zet je laptop als host en je andere bak als client en je heb een 'netwerk' via de nullmodem kabel.
en hoe ga ik dat opzetten als host en als client doen?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

m-unit schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:37:
[...]

en hoe ga ik dat opzetten als host en als client doen?
Zoek zelf eens wat op, op dit forum, of op Google. We hoeven toch niet alles voor te kauwen? "We" verwachten hier enige zelf-inzet namelijk. :)

• m-unit

m-unit

Topicstarter
Exorcist schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 12:33:
[...]

Zoek zelf eens wat op, op dit forum, of op Google. We hoeven toch niet alles voor te kauwen? "We" verwachten hier enige zelf-inzet namelijk. :)
en jij bent?
als je er geen zin in hebt doe je het toch niet, dit is nederland en vragen staat vrij..

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:06

Thandor

SilverStreak

Gathering of Tweakers.net is een forum bedoeld voor mensen die bovenmatig geinteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan.
Dit is letterlijk uit de GoT FAQ. Daar staat ook het volgende:
Plaats het topic in het juiste forum.
Dat laatste staat ook nogmaals in CSL policy.

Waarom haal ik dat aan? Omdat dit topic hier verkeerd staat. Je bent met netwerkapparatuur bezig en daarvoor hebben we een apart subforum. Verder kan ik het enkel eens zijn met jouw bovenbuurman: Op GoT zien we graag enige eigen inzet. Dit topic gaat dan ook op slot omdat ik van mening ben dat je best nog wel het e.e.a. zelf kunt proberen.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.