Game Computer ~€1200

Pagina: 1
Acties:
  • 4.626 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen.

Omdat mijn vorige 2 posts niet zo een succes waren en ik niet serieus de CSL policy had gelezen ga ik het nog één keer proberen. Ik heb het nu wel doorgelezen en zal daarom proberen een mooie post neer te zetten.

Informatie:

Ik ben vanplan om binnen 2-3 weken een nieuwe computer aan te schaffen met als hoofddoel gamen.
Ik ga er van uit dat als deze pc goed genoeg is voor zware games zou die ook andere aplicaties goed aan moeten kunnen. Ik heb de computer die ik nu heb al zo'n 5 jaar en er valt niks mee te doen.
De afgelopen maand heb ik heel erg op tweakers zitten rondkijken naar keuzes van mensen en ik heb een computer samengesteld die wel een beetje standaard is maar ik denk wel dat dit het beste is wat je kan krijgen voor deze prijs. Ik heb een paar punten waar ik niet zo zeker van ben dus daarom wilde ik graag van jullie weten of het geschikt is.

Doel
Ik wil dus met deze computer lekker kunnen gamen zonder problemen en multitasken(msn films downloads). Ik wil toch wel dat deze pc nog een aantal jaar meegaat en voorbereid is op de toekomst. Ik ben niet vanplan om te gaan Overclocken omdat ik hier 0 verstand van heb en ben bang dat ik wat fout doe. Mischien zal ik dit in de toekomst gaan doen maar ik denk van niet.

Wat neem ik mee?
Ik neem zelf mijn logitech mx510 muis en Logitech x-530 speakers mee.

Hardware En Onderbouwing

Kast: Thermaltake VB100BNS, Soprano, Zwart = €65,91
Antec Sonata III, Inclusief Antec 500W Earthwats voeding = 105,81

Ik heb deze kast gekozen omdat het mijn smaak is. Niet teveel gedoe erop en een strakke kast.
Niet veel over te zeggen alleen vroeg ik me af of alles hier in past.

Ik heb nu de antec omdat die mij ongeveer €50 bespaard zodat ik die in mijn graka kan steken.

Voeding: Antec Smart Power 2.0, 450 Warr, Retail = €60,11

Ik heb deze voeding gekozen omdat die ook in de Antec Sonata II zit en ik zie dat veel mensen deze kast kiezen om zijn voeding dus zal wel goed zijn.

Intel Core 2 Duo, E6600, Socket 775, Boxed = €197,42

Sterke processor voor weinig geld.

Cooler: Scythe Infinity
Artic Cooler Pro 7 = 17,55

Snelle en stille cooler, beste keuze volgens veel tweakers.
Ik ga niet overclocken dus is goed genoeg.

Geheugen: Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048MB, DDR2, PC5300, 666MHz, 2x = 57,49

2GB lijkt me genoeg, ik ben gewend aan 256mb geheugen dus dit zal veel verschil voor me zijn. PC5300 omdat ik toch niet ga overclocken.

Harddisk: 2 X Seagate Barracuda 7200.10, 250GB, 7200RPM, 16MB, SATA II = €120,86

2 snelle en stille seagate HDD's om in RAID 0 te draaien. 500 GB is waarschijnelijk meer dan genoeg voor mij omdat ik gewend ben aan 60GB en dat niet eens vol krijg. Ik kan mischien nog minder nemen maar €60 voor 250GB is niet zoveel.

Moederbord: Gigabyte GA-P35-DS3R = €127,28

Het is de DS3R geworden omdat die goed RAID0 ondersteunt en ik heb een aantal funties van de ds4 niet nodig.

Videokaart: Asus EN8800GTS, 320 MB, GDDR3, PCI Express x16 = €276,16
ATI Radeon HD 2900 XT = 340,20

Sterke 320Mb videokaart die DX10 ondersteunt dus voorbereid op de toekomst. Aan 320mb heb ik wel genoeg omdat ik een 19" widescreen neem.
Toch de 2900xt gekozen omdat die mooi in mijn budget past en nog beter is voorbereid om de toekomst.

DVD-ROM: Samsung SH-182M, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM = €30,27

Samgsung SH-S183L, Serial ATA150, Zwart, OEM = 29,50

SATA dus betere airflow.

Scherm: Samsung SyncMaster 931BW, 19" Widescreen, 2ms = €220

Ik vind dit een heel mooi scherm en heel groot vergeleken met mijn 15" die ik nu heb.

= 1220,90

Vragen
- Het moederbord, is het verstandig om €20 meer uit te geven aan de ds4 of is de ds3r goed genoeg, Ik denk eerder de DS3R omdat ik niet 2xpci-e nodig heb.
- Voeding, is het voldoende en is die goeie kwaliteit
- DVD-ROM,

- Geen vragen meer :)

Conclusie
Ik weet dat ik niet zo een sterke onderbouw heb maar ik heb niet zoveel van stand van pc's als de meeste tweakers hier.
Ik hoop dat jullie dit systeem willen beoordelen zodat ik zeker weet of ik een goed systeem ga kopen of niet.

Alvast bedankt, Groetjes Rogier ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xedev
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-10-2024
Als ik het goed heb hebben die moederborden wat problemen met de Scythe Infinity en kan je beter voor de Scythe Ninja gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt een mooi systeem samengesteld voor 1200 euro, ikzelf zou nog wat geld bijleggen en een paar dingen veranderen, het is aan jou of je dat ook doet.

Ten eerste je scherm, 19'' is erg klein voor een widescreen (je hebt maar verticaal 900 pixels!) en de 20'' versie kost volgens mij 250-260 euro.

De videokaart.. Ikzelf ben niet echt gecharmeerd van de GTS 320mb want 320mb is gewoon erg weinig geheugen. De kaart ondersteund nu wel DX10 maar ik denk niet dat hij een game als Crysis erg leuk gaat vinden, door gebrek aan geheugen. De kaart die je nu hebt kost 270 euro, leg 60 euro bij en je hebt een Sappire HD2900XT bij Azerty.. Meer geheugen en naar mijn mening de beste prijs/kwaliteit kaart van het moment.

Ik denk dat de DS3R een goed genoeg moederbord is voor jou, omdat je ook niet gaat overclocken. Je bespaard weer mooi 20 euro.

Ik zou geld besparen op de koeler. Als je toch niet gaat overclocken is de Arctic Freezer Pro goed genoeg.

Wellicht een idee om voor de Sonata III kast te gaan? Deze kost 100 euro en heeft een hoge kwaliteits 500W voeding erin zitten. Bovendien is hij erg stil en het scheelt je weer wat euros, die je bij mijn punt 1 en 2 kunt besteden.

Oja, en ga voor een SATA brander, deze kosten evenveel als de IDE en hebben dezelfde prestaties, maar omdat de SATA kabel een stuk kleiner is, is dat beter voor je airflow

Als je dit volgt betaal je 40 euro meer voor de monitor en 60 euro meer voor de videokaart, en je bespaard 20 euro op het moederbord, 20 op de koeler en 20 op de voeding/kast. Dan moet je dus 40 euro bijleggen maar krijg je naar mijn mening wel een mooier systeem! 8)

Aan jou is om misschien voor 2x320gb harde schijven te gaan. Deze hebben de beste prijs/kwaliteits verhouding, maar het is totaal aan jou om te bepalen of je dit wilt of niet

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 06:49
Mmm.. Als je toch niet gaat overclocken hoef je geen andere koeler te hebben. Het is dan wel een "Snelle en stille cooler, beste keuze volgens veel tweakers." Maar dat zijn wel mensen die veel overclocken. De boxed koeler is stil en doet wat ie moet doen.
Ik ben zelf ook in het bezit van een E6600 en had ook nog nooit overgeclockt. Echter, het is zo gemakkelijk en veilig en leuk dat ik me er nu wel aan gewaagd heb. Daarbij, bijvoorbeeld in geval van de 8800GTX is de E6600 pas geen bottleneck meer als je 'm laat draaien op 3Ghz(+). Bij de GTS zal dat in mindere mate het geval zijn, toch zou ik de mogelijkheid van overclocken niet meteen afschrijven. Omdat er zeker performance winst te behalen valt. Deze processoren zijn zwaar underclockt (eerste binnen deze nieuwe architectuur), en draaien zonder het voltage aan te raken 'eyes closed' 3Ghz+. Een bordje wat goed clockt is de P5B van Asus en is retestabiel. Die heb je al vanaf 90 Euro.
PC6400 geheugen ipv PC5300 scheelt ook maar een euro of 10-15.

Edit:
Lees anders deze tutorial eens.. This is all there is to it:
http://www.hardware.info/...2_Duo_overklok_tutorial/1

[ Voor 7% gewijzigd door Ik ben het! op 24-05-2007 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het scherm vind ik niet zo een probleem en ik denk wel dat ik die 19" houd.

De sonata III is wel een nette kast. Vind ik ook wel mooi dus kan ik overwegen.

Voor de videokaart zal ik even moeten uitrekenen op hoeveel ik uitkom want ik kan voor de kast alleen niet over de €1000 heengaan.

En ik hou het wel bij 250GB per schijf want ik denk niet dat ik ooit over de de 500GB uitkom en dan bespaar ik toch een klein beetje voor mischien de videokaart.

cooler en sata brander zal ik wel even verandere :)

edit: Loopt een P5B wel goed op raid? en die heeft wel nog een p965 chip

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:30:
Het scherm vind ik niet zo een probleem en ik denk wel dat ik die 19" houd.

De sonata III is wel een nette kast. Vind ik ook wel mooi dus kan ik overwegen.

Voor de videokaart zal ik even moeten uitrekenen op hoeveel ik uitkom want ik kan voor de kast alleen niet over de €1000 heengaan.

En ik hou het wel bij 250GB per schijf want ik denk niet dat ik ooit over de de 500GB uitkom en dan bespaar ik toch een klein beetje voor mischien de videokaart.

cooler en sata brander zal ik wel even verandere :)

edit: Loopt een P5B wel goed op raid? en die heeft wel nog een p965 chip
De P965 chipset van de P5B is niet slechter dan de nieuwe P35 maar de P35 is alleen wat beter op het gebied van overclocken. Toch raad ik je de GA-P35-DS3R aan, deze heeft nl. verbeterde RAID dan de gewone DS3. Ik raad je ook de Sonate lll aan, omdat deze er ook gelijk een 500W voeding bij heeft van prima kwaliteit en je bespaart weer 45,-.
Ik denk dat de DS3R een goed genoeg moederbord is voor jou, omdat je ook niet gaat overclocken. Je bespaard weer mooi 20 euro.

Ik zou geld besparen op de koeler. Als je toch niet gaat overclocken is de Arctic Freezer Pro goed genoeg.

Wellicht een idee om voor de Sonata III kast te gaan? Deze kost 100 euro en heeft een hoge kwaliteits 500W voeding erin zitten. Bovendien is hij erg stil en het scheelt je weer wat euros, die je bij mijn punt 1 en 2 kunt besteden.

Oja, en ga voor een SATA brander, deze kosten evenveel als de IDE en hebben dezelfde prestaties, maar omdat de SATA kabel een stuk kleiner is, is dat beter voor je airflow

Als je dit volgt betaal je 40 euro meer voor de monitor en 60 euro meer voor de videokaart, en je bespaard 20 euro op het moederbord, 20 op de koeler en 20 op de voeding/kast. Dan moet je dus 40 euro bijleggen maar krijg je naar mijn mening wel een mooier systeem!
Dit is een stukje uit de post van Me Ton, waar ik het helemaal mee eens ben. Dus:
- DS3R
- Artic Freezer Pro 7 (18euro)
- SATA versie brander met kleinere draadjes
- Misschien als het moet nog voor 1 schijf van 320GB gaan? Bespaart ongeveer 60-70 euro en dat is veel als je het toch niet nodig hebt! Kun je dat weer in je graka stoppen en dan ga je weer stuk vooruit als je de pc echt lang mee wilt is de 8800GTS 320MB niet echt ideaal.
Ik heb nog steeds zo?n zelfde pc als jij hebt alleen dan met 20GB hd en 128MB geheugen, uber slecht dat wel, dus lijkt mij 320GB ook genoeg. Tenzij je het zelf niet wil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke maar maakt het niet heel veel uit als ik geen raid 0 doe? of is er geen verschil tussen 1 schijf en 2 schijven met raid0? want ik zie wel vaak dat er een groot performance verschil is met 2schijven in raid0

Edit: ik heb even bekeken wat het door jullie aangeraden systeem zal kosten

Oude:
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a187/Bad-Bunny/tehpc.jpg

Nieuwe ( nog steeds 2 schijven in RAID 0 :)):
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a187/Bad-Bunny/tehpc2-1.jpg

Scheelt €3, alleen jammer van de kast maar ik vind de sonata III niet verkeerd en ik heb het er wel voor over, om die videokaart te hebben :*)

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorando
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-09 22:58
Je hebt 2 schijven nodig voor raid 0 dus het kan geen eens met 1 schijv

Lees ook: Wiki - Raid

EDIT: Ik zou voor de 2e keuze gaan

[ Voor 10% gewijzigd door Rorando op 24-05-2007 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@inovix

ja dat weet ik maar als je 1 schijf zo nemen van bijv.320 gig of 2 van 250gig in raid0 zou dat toch wel een performance verschil maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorando
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-09 22:58
ja :) dat zal een redelijke preformance verschil leveren, en meer ruimte natuurlijk 500GB I.P.V 320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke mooi, dan word het waarschijnelijk het 2de systeem :d

Thnx voor jullie hulp _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:45:
Oke mooi, dan word het waarschijnelijk het 2de systeem :d

Thnx voor jullie hulp _/-\o_
Het 2de systeem is naar mijn ogen perfect. Gewoon bestellen dus, want als je nog wat veranderd zal het niet echt zijn omdat de onderdelen beter zijn, maar wat je smaak is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:d, nog 1 vraagje, ben even opzoek geweest naar wat reviews over de HD2900XT. meeste waren heel goed , dat die waarschijnelijk ook nog beter presteert dan de GTS640 maar deze review was minder http://tweakers.net/productsurvey/survey/4478
is dat een correcte review? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh en kheb nog een laatste vraag, Zal ik nog even windows XP op die nieuwe pc zetten omdat ik veel problemen hoor over vista of zal ik er meteen vista bij kopen?

Edit: en sorry voor dubblepost

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijna iedereen is positief over de HD2900XT, die review ook, lees maar op het eind ;)
Het is geen high-end kaart, maar wel de beste die je voor jou geld kunt krijgen!

Je systeem is perfect, fijn dat bijna al mijn opmerkingen veranderd zijn! Heel veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankje :)! Zal ik windows XP houden of overstappen op vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peponline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 19:49
Als je de nadruk op gaming wil leggen zou ik nog heel eventjes wachten met Windows Vista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:15:
Dankje :)! Zal ik windows XP houden of overstappen op vista?
...Rustig wachten totdat mijn vraag (hopelijk positief :) ) beantwoord wordt in dit topic!!

Btw.: Mooi systeem (nummer 2). Pak eerst een enkele 320 GB schijf (Bijv.: Samsung Spinpoint T166), een 2e prik je er later zo bij. Een GPU vervangen is veel kostbaarder! Houd je ook ruimte over voor een Scythe Ninja CPU cooler en PC6400 geheugen. Evt. een losse kast (Mystique 631, goedkopere Lian Li) in combinatie met een Antec Neo HE, Seasonic of Corsair voeding...???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke dan install ik gewoon mijn oude XP en dan wacht ik nog ff met vista erop zetten, die koop ik wel over een tijdje. en @ alunno, ik heb nog geen zin om nu al bezig te zijn met de volgende upgrade :P Ik wil wel graag meteen 2 schijven voor in raid0 en ik heb nog niet zon zin om nu al bezig te zijn met de volgende upgrade want als ik dat doe zou dat pas over een lange tijd zijn, maar als ik het doe dan zal ik wel even terug kijken naar je post xD maar toch bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay... ik begrijp je!

Mijn point was dat een 2e schijf niet zo'n drastische upgrade is (erbij doen i.p.v. vervangen!). Kun je ondertussen langer vooruit met een bewezen PSU (ga die maar eens upgraden.. :| ), heb je meer ruimte in kwalitatief hoogwaardige behuizingen en mocht je toch nog eens OC kriebels krijgen, hoef je je geheugen/CPU cooler niet te vervangen!

Maar goed, dat zou mijn keuze zijn. Wil dus niet zeggen dat die van jou een slechte is :) !

[Edit: Btw.: Die OS neem je dus gewoon mee? - Lezen is ook een kunst!. Misschien studeer je, of ken je iemand die dit doet... (of misschien klets ik iets wat je allang weet!)]

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-04 17:49
Waarom een HD2900XT en geen 8800GTS? Drivers van nVidia zijn op dit moment beter en de kaart is niet zo'n stroomverslurpende kachel als de HD2900XT. Ik zou de topics van Ati in het forum even doorlezen voordat je hem koopt.

Wat voor beeldscherm neem je? Als je 19" scherm hebt lijkt mij de 8800GTS 320MB een betere prijs/kwaliteit heeft voor wat hij te bieden heeft op die resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm :\ ik zie overal dat de HD2900XT een betere keuze is, zelfs beter dan de GTX en die stroom hoef ik toch niet te betalen -.-
Ook bij crysis(demo):
http://www.guildwarsarena.net/ati/crysisdemo.jpg

En die OS heb ik nog van deze computer die gebruik ik gewoon op de nieuwe ( als dat kan met keys enzo) anders koop ik wel een goedkope windows xp

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat van die GTX klopt dus echt niet, hoor! Crysis of nie. Maar jah, die is dan ook weer wat duurder, hè!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee klopt ik ben nu al een tijdje naar reviews aan het kijken van de 2900 gts en gtx.
meesten zeggen dat die wel sneller is dan gts320 en ook de 640 maar niet gtx. De 2900 past mooi in me budget dus lijkt me beste keuze. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan vult de HD2900XT idd. een mooie niche voor je in :) ! Maareh...

Je zult ook gelezen hebben dat het stroomvreters zijn en nogal een kabaal maken. Dat laatste hoeft voor een gamer geen bezwaar te zijn en het eerste hoeft niet een probleem te zijn als je op kamers woont en je de huur incl. stroom betaalt. Maar snap je nu waarom ik loop te zeiken over voeding? Het gaat deels om efficiency, maar ook met name om stabiliteit. 'k Weet dat Antec bij de Sonata II overgestapt is naar een kwalitatief betere voeding omdat die oude niet deugde. Hoe dat zit met de Sonata III weet ik eerlijk gezegd niet, behalve dat het een 500 Watter is: uitzoeken dus!!

Ik maak zelf uit jouw verhaal op dat je nogal fixed bent op RAID 0 draaien. Tuurlijk, de performancewinst zal daar zijn (echte hick-up's krijg je daarvoor niet, lijkt me), maar dit lijkt me wel iets wat je met je gekozen P35 moederbord relatief eenvoudig kunt toepassen mocht je over een paar maanden een 2e schijf erbij pleuren. Dat overige lijkt me veel ingrijpender bij je upgraderonde in de toekomst (en als je dan de juiste hardware al in huis hebt kan het een stuk goedkoper), vandaar :) !

Nogmaals: op zich niet veel mis met je huidige samenstelling hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik hem gewoon laat zoals die nu is want ik ben waarschijnelijk niet van plan om te upgraden. Als ik het zou doen zou het echt pas over een aantal jaar zijn maar bij die tijd zal ik dan ook wel weer een nieuwe pc willen inplaats van elk onderdeel upgraden. Ik snap ook wel wat jullie bedoelen maar ik ben niet zo bezig met dingen als overclocken en upgraden omdat ik er ook niet zo heel veel verstand van heb. Het systeem wat hierboven staan (de 2de) word hem denk ik wel, ik moet nog even langs een bedrijf gaan hier in de buurt want die willen hem ook heel goedkoop in elkaar zetten met garantie op alles en even kijken wat zij er van zeggen.

en nogmaals bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ff vlug gekeken naar de PSU van de Sonata III en 't is een EarthWatts 500W. Niet dat ik de tijd heb gehad om me er echt in te verdiepen maar met 'review EarthWatts 500'W' kom je zo vlug al een eindje, zie hier. Ziet er niet slecht uit (qua effeciency), maar nogmaals: dit is ff vlug vlug. Goh, en er zit nog een slot op die Sonata ook (Link Antec) :) !

Als je het bedrijf vertrouwd dat 'em in elkaar gaat zetten en je kunt goede afspraken maken over de garantie... joh, waarom niet?!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Ik weet niet of de 2900XT de beste koop is tegenover de 8800gts 320MB.

Hier een quote van IT review:
Second thing and the one that we'll elaborate more - the fact of the matter is that NVIDIA's 8800 series is obviously a very well thought-of product. We constantly have a feeling that the overall bandwidth, frequency, GPU frequency, number of Stream Processors and their frequency, Shaders, everything - has been designed so it uses the maximum available power. It has more then enough juice to compete with AMD's Radeon HD2900XT and beat it in pretty much every single test. It's even more worrying is the fact that 8800GTS 640 comes out as a winner in most of the tests, with 2-100% difference in overall score (Supreme Commander at 1920x1200 and 8xAA/16xAF does a 100% better), apart from a couple of FEAR scores and 2560x1600 scores that work in favour of AMD's Radeon HD2900XT in three out of eight tests (at this time, let's put Company of Heroes aside because of the first reason). This is rather logical because of the incredible bandwidth AMD's product has so no wonder 8800GTS 640 can't compete with that.
Hier wordt wel getest met een 8800gts 640mb maar de 320mb extra ten opzichte van de 8800GTS 320mb is vrijwel niks. Zeker niet als je geen hoge resoluties speelt.

Ik weetn niet hoe het in de toekomst gaat verlopen met de hd2900xt maar op dit moment is de 8800gts sneller.

Hele review:

http://it-review.net/inde...id=1&limit=1&limitstart=2

en aagezien je voor een 19 inch tft gaat zijn scores boven de 1280x1024 niet relevant.

[ Voor 8% gewijzigd door Mastasidaz op 24-05-2007 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig, ik had vanavond deze review doorgelezen :) ! Idd.: hogere resoluties - dat wel!

Overigens ben ik het wel met de door jou gequote conclusie eens (zoals ook te lezen is in de door mij genoemde review) dat nVidia "a very well thought-of product" brengt. 'Heb gewoon meer met nVidia. Het voelt gewoon ff iets beter. Ondertussen moet je maar wachten op verbeterde CCS drivers. Tja... de scores van DriverHeaven liegen er niet om. In het geval van de TS, zijn gebruik en met zijn budget lijkt de HD2900XT (het liefst de € 30,- duurdere Asus) me net iets beter dan een 8600GTS/8800GTS 320MB.

What's your opinion??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal mijn mening maar ff geven: als je puur tussen de 8800 GTS en de 2900 XT aan t twijfelen bent (GTX staat er nog altijd boven maar is voor velen te duur) dan moet je natuurlijk gaan voor degene met de meeste peformance, wat, als ik deze topic zo lees, toch de 2900 XT is volgens mij.

Wat mij echter niet bevalt aan Ati is dat ze nu al aankondigen dat ze bezig zijn met de R650 chips en dat ze doodleuk zeggen dat de R600 niet helemaal gelukt is (kan me niet meer herinneren wat ze precies zeiden maar het kwam er op neer dat ze niet echt tevreden waren over de R600). Je eigen product 'afkraken' nadat deze nog geen maand op de markt is lijkt me nooit slim. Lijkt me geen lekker gevoel om nu zo'n splinternieuwe grafische kaart te hebben om vervolgens te horen dat het bedrijf in de zomer nieuwe chips uit gaat brengen omdat het vorige niet echt geslaagd was naar eigen zeggen. Wat dat betreft props voor nVidia voor hun prima G80 kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga jij nou maar lekker wachten op die mobo en die mushkins bziel ;) ! ...Nee hoor, is absoluut maar een geintje ('ben namelijk superjaloers op je nieuwe spulletjes :Y !!!).

Dat verhaal over Ati kende ik nog niet. Dat boezemt idd. niet veel vertrouwen in. Ergens komen we tot dezelfde conclusie, maar jah: 't zit niet lekker toch? 'Ben nu (en de TSer helemaal) zwaar in dubio :? ! Nog een link daarover?

[Offtopic: Zeg dan meteen dat je het spul bij Azerty laat assembleren, joh!]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 00:36:

Dat verhaal over Ati kende ik nog niet. Dat boezemt idd. niet veel vertrouwen in. Ergens komen we tot dezelfde conclusie, maar jah: 't zit niet lekker toch? 'Ben nu (en de TSer helemaal) zwaar in dubio :? ! Nog een link daarover?\
nieuws: AMD wil opvolger R600 snel uitbrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Mastasidaz, ja klopt er word gezegd dat die slechter is dan de GTX dat heb ik ook gelezen maar ik zie nergens staan dat die minder presteert dan de GTS320mb. en de 640 of de GTX passen niet in mijn budget dus gaat het tussen de GTS320 en de 2900XT, dan lijkt me de 2900xt toch de beste keuze.

@bziel heb ik ook volgens mij ergens gelezen maar dat kwam omdat die niet sterk genoeg was om over de gtx te presteren, en ze willen natuurlijk de sterkste kaart uitbrengen, beter dan de GTX maar dat was niet gelukt.

Het is idd zo dat ik maar met een resolutie van 1440*900 ga gamen maar de 2900XT is uitgerust met 512mb dus lijkt me beter voor spellen als crysis.
Ik hoor nu veel verschilende meningen over welke kaart een betere keuze is dus ik weet het ook niet meer helemaal :P Ik zal nog even bij die winkel informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:29:

Ik hoor nu veel verschilende meningen over welke kaart een betere keuze is dus ik weet het ook niet meer helemaal :P Ik zal nog even bij die winkel informeren.
Ga er maar vanuit dat zij je de 2900xt aan zullen raden, duurder dus meer geld voor hen :)

Ik moet idd ook zeggen dat het opvallend is hoe zeer de 8800gts en de 2900xt aan elkaar gewaagd lijken te zijn. De afgelopen jaren heb ik nog nooit zoveel elkaar tegensprekende reviews gezien over grafische kaarten. Altijd was het wel behoorlijk duidelijk welke kaart de beste prijs/prestatie leverde:
TI4200, 9500pro, 9800pro, 6600gt, enz.
Maar op dit moment zou ik het je ook niet kunnen zeggen. Ik ga binnenkort ook een nieuwe pc kopen, maar ik wacht nog totdat er eindelijk een stille koeler wordt uitgebracht geschikt voor de dx10 series (kan herrie van standaard koelers echt niet uitstaan) en tegen die tijd verwacht/hoop ik dat de keuze voor welke videokaart te gaan ook wat makkelijker zal zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ongeveer hetzelfde systeem uitgezocht. Ik heb alleen nog even 2 vraagjes.
De voeding van de Sonata, is die wel voldoende? of is het echt zo tricky dat als je een extra harde schijf er in prikt hij er mee op houdt?

Ook snap ik het niet helemaal met raid 0 op de ds3, aangezien in het ene topic staat dat je de ds4 moet kopen als je raid wilt draaien en hier wordt weer gezegd dat ds3r ook prima is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ga er maar vanuit dat zij je de 2900xt aan zullen raden, duurder dus meer geld voor hen :)
De 2900xt past mooi in mijn budget dus ik hoop dat ze gelijk hebben, dat die beter presteert dan de 8800gts 320mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ongeveer hetzelfde systeem als de TS samenstellen. Maar is het echt zo'n must om een 2900XT te hebben? Mij lijkt de Asus 8800GTS 320mb toch ook al wel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hij is ook erg goed maar ik zie bijna overal dat de 2900xt beter presteert dan de gts 320mb en hij past in mn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, wil me ook binnen nu en 2 weken ook een game-pc aanschaffen en denk dat ik het 2de systeem van kuyuchi overneem. Wel nog met een enkele aanpassing, nl. Asus EN8800GTX, 768 MB, GDDR3, PCI Express x16 i.p.v. Hd2900xt en Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x i.p.v. PC5300! Gaat dit dan ook allemaal lekker lopen? Weet er zelf niet zo heel veel van. Heb de laatste 2 weken hier een beetje rondgeneusd en gezien alle positieve reacties op het systeem van kuyuchi, lijkt me dit een juiste keuze.

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik ben even naar de winkel geweest en ik heb wat tips gekregen. Het systeem was niet helemaal perfect omdat de processor het moederbord en het geheugen niet op de zelfde mhz lopen.

-Hij heeft het ds3r moederbord veranderd naar een msi p35 neo F die loopt op ongv 1000mhz als ik me goed herinner.
- Hij heeft de processor veranderd naar een E6430 die ook op ongv 1000mhz
- en hij heeft het geheugen ook naar pc6400 gedaan
Omdat nu alle onderdelen de zelfde mhz hebben lopen ze beter op elkaar.

Hij had ook nog wat opmerkingen over de videokaart omdat de 2900xt pas kort uit is. hij gaat nog even uitzoeken wat nu de beste keuze is om te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:24:
Oke ik ben even naar de winkel geweest en ik heb wat tips gekregen. Het systeem was niet helemaal perfect omdat de processor het moederbord en het geheugen niet op de zelfde mhz lopen.

-Hij heeft het ds3r moederbord veranderd naar een msi p35 neo F die loopt op ongv 1000mhz als ik me goed herinner.

Hij had ook nog wat opmerkingen over de videokaart omdat de 2900xt pas kort uit is. hij gaat nog even uitzoeken wat nu de beste keuze is om te nemen.
WTF, dus wij helpen jouw om het beste systeem samen te stellen en dan zegt hij volkomen onterecht dat het niet goed is? :X
Echt, koop het in een andere winkel met professionals en luister niet naar die vent, dat is allemaal onzin. :P Neem gewoon:
-e6600,
-PC5300,
-en DS3.
Die man moet zich schamen, en wat heeft hij tegen ati dat hij zo moeilijk doet met de x2900xt? :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc

..uhm.. dat slaat echt nergens op...

E6420 is gewoon een slechtere cpu dan de 6600 en ze hebben allebei een 1066mhz bus-snelheid.
Bij deze snelheid hoort pc4200 geheugen, maar aangezien dat even duur is als pc5300 kan je dus gewoon voor pc5300 gaan (wat ruimte voor eventueel overclocken). Pc6400 is gewoon nog een stap sneller dan pc5300, maar nutteloos snel voor de dual core processors die je op het oog hebt tenzij je heel ver wilt gaan overclocken.

En wat betreft de moederborden. De ds3r en de p35 Neo-F hebben allebei een max. bus snelheid van 1333. Dat is dan idd niet gelijk aan je cpu, maar bij allebei niet, dus die wisseling heeft geen zin, bovendien maakt het niet uit dat het wat sneller is, het schakelt dan gewoon naar beneden bij. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Hij heeft de processor veranderd naar een E6420 die ook op ongv 1000mhz

Okajjj. Kan er naast de andere commentaren het volgende voor je toevoegen, kun je het na lezen:

Link Gigabyte GA-P35-DS3R

Link Intel E6600

PC6400 loopt op 800Mhz, zie bijvoorbeeld hier.

Vaak wordt voor PC6400 geheugen gekozen omdat:

- De snelheid meer toegevoegde waarde biedt dan het asychroon lopen met de CPU
- De prijzen nu laag liggen
- I.v.m. OCen

Wil je echt 1:1 dan zou je voor PC4200 533Mhz (dual channel: 2 * 533 = 1066Mhz) geheugen moeten gaan, hoewel die vlieger niet helemaal opgaat. Niemand zal je hier dat dan ook adviseren!

[Edit: Link Gigabyte verbeterd!]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konijn
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-08 07:49
Wat een flauwekul,

Een E6600 draait op 1066 mHz, net als de E6420. Wat gewoon een langzamere CPU is
de GA-P35-DS3R en P35 Neo-F draaien op een maximale bus van 1333 mHz,
maar ondersteunen beide de 1066 mHz.

Het PC6400 geheugen is niet interessant voor iemand die niet zal gaan overclocken.
PC5400 draait op 2x333 mHz. (667mhz, vanwege DDR2) waardoor je nog wat speling hebt om eventueel je CPU te overclocken. (9x333=3ghz) standaard draait je cpu namelijk op 9x266=2,4ghz.

Overigens draait PC6400 op 800mHz dus dat zou dan volgens die verkoper ook niet synchroon lopen, kan je beter voor PC8500 gaan wat op 1066 mhz loopt 8)7 (NOT)

Totaal ongefundeerde argumenten dus.

//edit
hmm zo te zien waren er nog meer tweakers die het niet helemaal eens waren met meneer de verkoper ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Konijn op 29-05-2007 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
okeoke ik zal nog even met die man praten en hem een link naar dit topic geven. Ik weet niet wie ik nou moet geloven dus nu weet ik het ook niet meer :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Heel simpel, ik kan je de garantie geven dat wij gelijk hebben (anders ook een beetje toevallig dat 4 mensen hier precies hetzelfde zeggen :) ).

Het feit dat die verkoper in een computerzaak werkt maakt hem nog geen alwetend computergenie. :P

Edit:
Als ik jou was zou ik gewoon ff een uitdraaitje maken van dit topic en dat meenemen.

[ Voor 16% gewijzigd door UltraR-pc op 30-05-2007 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb tegen heb gezegd: mensen van tweakers zeggen allemaal dat het een heel goed systeem is en alles goed loopt. Hij: ja maar die jongens doen hele andere dingen met hun systeemen dan jij zoals overclocken en zelf in elkaar zetten, als je een stabiel systeem wil dan kan je beter die dingen nemen (E6420, 800mhz geheugen, en msi neo F p35)

maar ja ik zal deze topic even naar hem sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje een contradictie: Om goed te overclocken heb je juist een stabiel systeem nodig is het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt ook. dus het kan zijn dat hij zijn spul gewoon snel kwijt wil, of jullie liegen allemaal :P, maar ik lees net zelf op sites dat een ds3r alle geheugens ondersteunt dus ja moet wel kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konijn
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-08 07:49
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 19:47:
Ja ik heb tegen heb gezegd: mensen van tweakers zeggen allemaal dat het een heel goed systeem is en alles goed loopt. Hij: ja maar die jongens doen hele andere dingen met hun systeemen dan jij zoals overclocken en zelf in elkaar zetten, als je een stabiel systeem wil dan kan je beter die dingen nemen (E6420, 800mhz geheugen, en msi neo F p35)

maar ja ik zal deze topic even naar hem sturen.
Ik vind het dan wel vreemd dat hij 800mHz geheugen noemt terwijl hij zegt dat jij er niet mee overclockt. 800mhz geheugen is JUIST goed om over te clocken.

Ik denk idd dat hij het P6400 liever verkoopt ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jah ik heb net even gekeken en het klopt niet helemaal nee. die links van Alunno staat dat de 6600 zelfde mhz heeft als 6420 en alles precies het zelfde behalve kloksnelheid dus 6600 is gewoon beter. en ds3r Supports DDR2 1066*/800/667/533 memory dus klopte ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk aan! Ik vond het al niet een kwestie van "geloven", maar gewoon inlezen :)

Ik heb ook nog ff gekeken naar het mobo: "msi p35 neo F".. Weinig (tot niets) over te vinden (ook niet op de MSI site), hoewel deze T.net review verhelderend is (betreffende de FI, met Firewire aansluiting). Op zich niet veel mis met dat bordje, behalve dan dat hij behoorlijk kaal is, geen opvallend goede koeling heeft en ik lees niets over solid capacitors. Zorgelijker is dat je RAID0 wil draaien en de ICH9 southbridge is daar niet optimaal voor. De specs geven aan dat dit kan, maar (houd me ten goede) ik meen dat je dit dan softwarematig uitvoert. Met de Ich8/9R(=RAID) heb je wel een goede controller in huis zoals te vinden op o.a. de Gigabyte P35-DS3R . Daarnaast biedt de Gigabyte de mogelijkheid om er in de toekomst DDR3 geheugen in te prikken.

[Edit: Geen onzin verkopen Alunno 8)7 . Het betreft dan de GA-P35C-DS3R,. Die ondersteunt wèl DDR3 geheugen. Niet dat je er nu iets aan hebt...]

Op Hardware.info staat een handig overzichtje van P35 borden: Link

Kijk je naar het prijsverschil tussen deze moederborden dan zal dit hooguit € 15,- zijn ten gunste van de MSI P35 Neo F, zie:

Pricewatch link Gigabyte P35 DS3R

Prijsvoorbeeld MSI P35 Neo F (helaas nog geen pricewatch link).

Ook handig: Gigabyte P35 DS3R review.

Tja, zeg jij het maar!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
e6600 lijkt mij idd de beste cpu als je niet gaat overclocken, maar heb je al gedacht aan een e4300 met ddr 800 geheugen? Ben je goedkoper uit, en die moet je minstens zo snel kunnen laten lopen als de e600 van wat ik gehoord heb.

Grafische kaart; ik zou een nvidia nemen maar geen goede onderbouwing hier :).

Ik vervang mij athlon x2 4200 voor deze onderdelen:
hetzelfde DS3 moederbord
intel core 2 duo e4300 (met de intentie hem over te clocken)
2gig kingston 800 ddr2

Overigens zou ik een ander beeldscherm nemen, die resolutie is te laag. Als je daar 220 voor zou betalen; ik heb een samsung 225bw te koop (dus de 22" breedbeeld) voor 250 euro, is een hoop geld, ik weet het maar er zijn altijd mensen op marktplaats die het er voor over hebben. Maar als jij die 220 betaald voor die 19" ...., zou ik nog eerder die van mij kopen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
StephaN900 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:15:
e6600 lijkt mij idd de beste cpu als je niet gaat overclocken, maar heb je al gedacht aan een e4300 met ddr 800 geheugen? Ben je goedkoper uit, en die moet je minstens zo snel kunnen laten lopen als de e600 van wat ik gehoord heb.
Dit zie ik zo vaak voorbij komen, maar het slaat gewoon echt nergens op. De E6600 kan je ook overclocken, en veel verder dan de E4300.
Dus het argument "je kan hem toch overclocken tot de snelheid van die sneller cpu" snijdt gewoon geen hout. Je kan alle cpu's overclocken, en hoe hoger de standaard clocksnelheid is, hoe hoger je hem kunt overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
StephaN900 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:15:

Overigens zou ik een ander beeldscherm nemen, die resolutie is te laag. Als je daar 220 voor zou betalen; ik heb een samsung 225bw te koop (dus de 22" breedbeeld) voor 250 euro, is een hoop geld, ik weet het maar er zijn altijd mensen op marktplaats die het er voor over hebben. Maar als jij die 220 betaald voor die 19" ...., zou ik nog eerder die van mij kopen haha
Dankje voor het aanbod maar ik wil toch liever alles nieuwe aanchaffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 14:07:
[...]

Dankje voor het aanbod maar ik wil toch liever alles nieuwe aanchaffen ;)
Geen probleem, dat verwacht ik natuurlijk niet, maar je kan ook een 22" iiyama of zo kopen voor 250 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jah ik heb heel erg zitten rondzoeken maar ik vind dit scherm het mooiste scherm dat er is en hij heeft ook nog is 2ms en 2000:1 contrast. hier is ook een 22"versie van maar die kost dan ruim 350 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 15:34:
jah ik heb heel erg zitten rondzoeken maar ik vind dit scherm het mooiste scherm dat er is en hij heeft ook nog is 2ms en 2000:1 contrast. hier is ook een 22"versie van maar die kost dan ruim 350 euro
Ik ben het met Stephan eens. Een 19" wide heeft maar 900!!!! pixels in de hoogte. Das echt helemaal niets! Verder is 2ms of 5ms nauwlijks te zien. (zo lang ze onder de 10ms zitten, zie je er niets tot nauwlijks wat van ghosting). Contrast is leuk, maar daar heb je ook weer niet zo veel aan boven de 1000:1.
Kijk bijvoorbeeld eens naar deze:
pricewatch: Acer AL2216Wsd (22", 5ms, DVI-D/D-Sub, Zilver/Zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja 900 pixels is ook niet zoveel maar ik ben nu gewend aan 17" dus 768 pixels dus ik zal het niet klein vinden. en ik vind die acer niet echt mooi, ik denk toch dat ik bij de 931bw blijf tenzij er een 20"-22" van de zelfde prijs is die ook zo mooi is.

edit: oke omdat ik zoveel comentaar krijg over mijn scherm heb ik toch nog eventjes goed rondgezocht en ik heb een best wel mooi scherm gevonden 22"widescreen voor bijna de zelfde prijs:

de BenQ FP222W H = op pricewatch de goedkoopste €252

specs: http://benq.nl/products/LCD/?product=741

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Je moet gewoon gaan voor dat scherm als je het mooi vind. Ik heb zelf de Syncmaster 740BF (17" dus) en ben daar bijzonder tevreden mee. Draait alle games vlekkeloos en ik heb gewoon niet zo'n behoefte aan een enorm scherm op m'n bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik denk ik ook niet maar iedereen zegt dat 900pixels heel weinig is, maar ik denk niet dat ik dat zon probleem vind. maar ik zal er nog even over na denken ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke het bestellen van de computer is wat vertraagd. ik ga hem ongv op 14 juni bestellen want 20juni moet die in huis staan, dus ik ga jullie nog even irriteren met een overzicht van nu.

.Ik ben bij nog wat winkels langsgeweest en ze hebben allemaal comentaar op het moederbord, gigabyte heeft een probleem periode gehad en ze zeggen dat het nog steeds niet zeker is hoe het nu met gigabyte ga dus mischien stap ik over naar een p5b deluxe of iets wat met een ds3r overeen komt.
.De 2900xt is moeilijk om nu al aan te komen, de winkel is er nog niet zeker over of ze hem wel voor 20 juni kunnen krijgen dus ik wil mischien toch een 8800gts 320mb nemen.
.Met het geld dat ik bespaar op de 2900xt als ik die niet neem kan ik een Samsung syncmaster 206 BW nemen. Zelfde scherm als de 931bw maar dan 20" en 3000:1 contrast IPV 2000:1 en heeft 1050 pixels in hoogte dus mischien toch wat lekkerder computeren.

EDIT: en nog een vraag, bij de winkel zei die dat ik beter een E6420 kon nemen omdat dat een nieuwe model is. Maar ik zie niet wat er beter is aan een 6420 vergeleken met een 6600

EDIT2: Dit is dan het nieuwe systeem:

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a187/Bad-Bunny/tehpc3.jpg

Moederbord word waarschinelijk een andere maar ben er nog niet over uit welke.
Ik heb nu ongeveer 100 euro over, 50 gaat naar het scherm en die andere 50 is wel lekker want ik denk dat het bedrijf niet prijzen heeft als azerty en ik had de assemblage en nog niet bijgerekend.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2007 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord: p5k waarschijnelijk
videokaart: gaat de 320mb het halen met een resolutie van 1680x1050 over een tijdje?
processor: E6600 lijkt me een betere keuze dan de E6420 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:05
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 18:07:
Moederbord: p5k waarschijnelijk
videokaart: gaat de 320mb het halen met een resolutie van 1680x1050 over een tijdje?
processor: E6600 lijkt me een betere keuze dan de E6420 toch?
waarom opeens de P5K? Ik bedoel ,waarop heb je deze keus gebaseerd?
Verder is een 320GB GTS zeker goed genoeg voor een lange tijd gameplezier, en als er straks over een jaar of 2 superzware games zijn kan je voor redelijk geld een nieuwe GPU kopen.
E6600 FTW!

Misschien een tip voor je, de LG 204WT is een mooi 20,1" Beeldscherm, 5ms response en heel mooi helder beeld, ik heb 'm hier ook staan. Hij kost volgens mij tussen de 230 en 240 euro.

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed heb is de p5k de opvolger van de p5b. hij heeft de nieuwe p35 chip en hij is maar 123 euros. die winkel waar ik me pc ga bestellen ondersteund geen gigabyte omdat ze bang zijn dat er veel fout gaat met het meoderbord en dat ik vaak langskom dus willen ze liever een asus mobo voor me bestellen.
(als iemand nog andere sugesties heeft voor een moederbord? :))

Ik wil denk ik toch een 2900xt omdat ik overal lees dat 320mb weinig is voor een resolutie groter dan 1280x1024 over een tijd bij nieuwe dx10 spellen.
En de 2900xt is een hele sterke kaart, zoals hier te zien: http://www.legionhardware.com/document.php?id=645&p=0
en hier: http://www.legionhardware.com/document.php?id=650&p=6
(onderaan de paginas op Next drukken om resultaten te zien van games die ze getest hebben)

Beeldscherm is wel mooi maar even groot als de 206bw en ik vind de 206bw mooier, is ongv 20 euro duurder en heeft 2ms en 3000:1 contrast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:05
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 15:00:
(als iemand nog andere sugesties heeft voor een moederbord? :))

Ik wil denk ik toch een 2900xt omdat ik overal lees dat 320mb weinig is voor een resolutie groter dan 1280x1024 over een tijd bij nieuwe dx10 spellen.
En de 2900xt is een hele sterke kaart, zoals hier te zien: http://www.legionhardware.com/document.php?id=645&p=0
en hier: http://www.legionhardware.com/document.php?id=650&p=6
(onderaan de paginas op Next drukken om resultaten te zien van games die ze getest hebben)
Gigabyte is zeker ook een A-merk, net als de Asus' P5K. En volgens veel sites (check google) wordt de P5K erg warm..
Ook de x2900xt wordt een stukje warmer dan de 8800 serie en verbruikt wat meer stroom, maar volgens benchmarks heeft hij de beste prijs/kwaliteit verhouding.

[ Voor 30% gewijzigd door Dekar op 06-06-2007 17:35 ]

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik wil ook het liefst een gigabyte omdat ik hier veel positiefs over hoor maar die winkel wil die niet bestellen dus dat zou betekenen dat ik naar een andere winkel moet. Maar deze is dicht bij huis dus als er iets misgaat kan ik daar snel naartoe.
p5k:

Pro's
• Clean and accessible layout.
• Continued support for DDR2.
• FSB speeds up to 520mhz (and beyond?).
• Overclocking on-par, or better than the P965.

Con's
• Performance a tiny bit behind the P965 at the moment (BIOS update could easily fix this)
• Possible minor issue with SATA port placement and 8800Ultra cards.

wel goed moederbord volgens mij, kan niks vinden over dat die warm word.

maar anders nog sugesties voor een moederbord (het liefst van MSI of ASUS)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke dit word me laatste post want ik ga morgen het systeem bestellen.

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a187/Bad-Bunny/tehpc5.jpg

sorry voor al m'n vervelende posts maar gewoon om het zeker te weten.
Pagina: 1