HD kapot, op zoek naar identiek model :(

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• svenM
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-02 10:57
Hallo,

Gisteren heeft mijn externe harde schijf het begeven,
ik vrees dat het de printplaten zijn die doorgebrand zijn (klein beetje rook gezien en geroken)
natuurlijk was dit tussen de migratie van de ene pc naar de andere (normaal is deze gemirrored)
dus nu zou ik die graag repareren ofzo

daarom was ik er nu aan het denken voor een identiek model te zoeken (niet simpel)
en de printplaten te (laten) vervangen,
weet iemand of dit enorm moeilijk is als ik iemand vind die heel handig is met de soldeerbout? :)

en dan ben ik op zoek naar een
Maxtor Diamondmax 16 250GB ATA-133

moest iemand die liggen hebben en willen verkopen / ruilen voor een (ongeveer) vergelijkbaar model,

graag :)

bedankt alvast, met vriendelijke groeten,

Sven

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dit kan gewoon in vraag en aanbod :)

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:06
svenM schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:11:
weet iemand of dit enorm moeilijk is als ik iemand vind die heel handig is met de soldeerbout? :)
Ik heb ooit een oude harddisk uit elkaar geschroefd. Hier was geen soldeerbout voor nodig, gewoon de printplaat los schroeven en je kon hem er zo afpakken. Of dit enkel bij die HDD is kan ik niet zeggen.

• svenM
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-02 10:57
PilatuS schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:13:
Dit kan gewoon in vraag en aanbod :)
ja maar het was niet alleen de vraag,
maar bedankt voor de suggestie :)

• den_dolf
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-02 10:17
de print van een hdd vervangen is zeer eenvoudig, schroeven afhalen, en de contactjes zitten zo uit je hdd dat, wanneer je de print erop vijst, ze contact maken, het is zuiver los doen, andere pakken, invijzen, done

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het vervangen van de printplaat staat ook gewoon in de OM FAQ / Beleid » Hoe krijg ik verloren gegane data terug? gesuggereerd. Voor de rest is dit gewoon een ordinaire V&A verzoek. Hiervoor bestaan er genoeg andere sites.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.