Toon posts:

[IIS win2k] Virtual Directory rechten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eindelijk uitgevonden hoe de Virtual directory's werken, maar nu zit ik met het volgende:

Bij het aanmaken van een VD moet je een username en password opgeven. Hieronder gaat de user dan verder. Is het ook mogelijk de virtual directory op NTFS rechten te laten werken. Want nu kan iedereen die het path naar de VD weet met zijn eigen u/p op komen.
Het liefst heb ik via NTFS rechten, maar het filteren van users zou ook prima zijn. Is dit mogelijk ??

Thanks

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Jahoor, lees voortaan even de handleiding of probeer wat voor je een vraag stelt. Dit is makkelijk uit te vogelen, en hier op GoT willen we graag dat je zelf moeite doet voor je een topic opent.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Rustig maar, Ik heb zelf ook gezocht. heb het alleen niet vermeld, maar ik heb er niets goeds over kunnen vinden.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nou leg dan eens uit waarop je gezocht hebt, en wat je al hebt geprobeerd, want ook in deze reply laat je 0.0 eigen inzet zien, en destemeer frustratie dat we je helpdeskvraag niet willen beantwoorden. Lees de Het algemeen beleid nog maar eens door, want zo werkt het echt niet.

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik bij deze dan maar mijn google kunsten prijs stellen :P

"virtual directory" iis 5.0 ntfs ftp -6.0

Zoiets en dan verschillende varianten, maar het enige wat ik vind is die user die je insteld. Maar dan kan iedereen readen dus das kut.
En het irritante is dat je bijna niks kan instellen, read en write vinkje en als wat voor user er ingelogd moet worden. ik kom ook wel dingen tegen waar het soort van beschreven wordt, maar wat hun beschrijven dingen die ik niet heb :S Dus ik kom niet veel verder.
Dus als er hier iemand met ervaring is op dit gebied. Heel graag.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 13:40 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan zal allicht Users, Authenticated Users, Everyone of een andere heel algemene groep nog ntfs-rechten hebben over de map.
Verder zou ik zelf gezocht hebben op iets ala "iis5 restrict website ntfs", dan vind ik wel een berg resultaten. Vergeet ook niet dat google niet kan zien dat jij iis 5.0 of iis 6.0 bedoelt aan je query, waardoor alle (ook niet IT-artikelen) in je resultaten komen te staan, wat allerminst overzichtelijk is. Daarnaast zitten er erg veel verschillen in IIS versies 5 en 6, ze komen met een ander platform mee.
Om IIS5 beter te beveiligen kan je ook nog de iis lockdowntool gebruiken: http://www.microsoft.com/...urity/tools/locktool.mspx
IIS6 is standaard veel beter beveiligd, dus daarvoor bestaat die lockdowntool niet. IIS6 moet je aanzetten wat je wil gebruiken, en 5 staat juist alles aan en zet je het dicht met die tool.

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is echt zo dat ik een user aan die VD moet koppelen. En op basis van de rechten die ik deze user geef mag hij dingen doen. Als ik deze user geen allow en geen deny rechten geef mag ik er gewoon niet heen, Terwijl de user die inlogt wel rechten heeft. Het is dus alsof de aangegeven user de ingelogde user overruled. Kan dat kloppen ?

En over mn google zoek actie :P

Zover ik weet ziet google wel dat ik 5.0 en niet 6.0 gebruik. Het maakt niet uit in welke volgorde je de woorden plaatst. En het plaatsen van een - teken tegen het woord aan geeft aan dat je dat woordt juist niet wilt vinden in het artikel. Dus wat ik aangaf is dat ik een artikel wil vinden waarin de woorden,
"Virtual Directory"
IIS
5.0
ntfs
ftp
MAAR NIET 6.0

En die zoek actie die jij aangeeft. Daarin zoek jij naar website. Kan je dit onderbouwen, want ik ben dus op zoek naar een ftp probleem :P

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 08:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kickje,

Ik heb nog een tijd gezocht vrijdag, maar niet een werkende oplossing gevonden.
Heeft iemand nog een idee ?
Pagina: 1