Toon posts:

game pc updaten, moederbord vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik game veel, en doe dit op een systeem dat niet helemaal meer mee werkt. Wat me niet bevalt aan mijn systeem zijn de kast, het moederbord en de processor.

De kast is niet OK omdat er een nare chinese voeding van 300W in zit en omdat het een mATX ding is waar ik nooit eens iets nieuws in kan gooien. Het moederbord is daarom ook niet fijn, een MSi Gypsum, chipset 910 met daarop een P4 2,9 ghz processor.

Wat wel goed werkt is mn xt1900xt (256) die kan nog eventjes mee hoop ik. Mn 3d mark scores wijzen dit ook een beetje uit, SM2 1841, SM3 2109 en processor 655.Heb dus een beetje het idee dat mn processor en mn 533mhz geheugen/moederbord+die 300W mn gamepresaties een beetje drukken. Kan dat kloppen?

Als update had ik in mijn hoofd een fijne Antec kast en voeding, (sonataII 450W) en een E6600 als nieuwe processor. Mijn enige punt van twijfel is keuze moederbord.

Een moederbord waar mn videokaart zn werk kan doen, waar ik nog wat goeie geheugenbankjes tzt in kan prikken, dat soort dingen. Zat zelf te denken aan een "gewone" P5B. Maar door verwarrende berichten over (superieure?) x975 borden of splinternieuwe p5k borden weet ik even niet wat een slimme (enigzins budgetair verantwoorde) keuze is.

Dank

Verwijderd

P5B
e6600
antec sonata11

is niks mis mee hoor, P5K alleen als je een nieuwe prossor gaat kopen als ze uit zijn, maar met een e6600 kan je nog lang voorui.

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
Gigabyte P35-DS3R heeft alles wat jij hebt, en is tevens voorbereid voor toekomstige (Intel) quad-cores. Hij kost maar ~120 euro, beschikbaarheid is echter niet zo geweldig. Overigens is er al een 'geupdate' Sonata II, namelijk de Sonata III. De Sonata III kost 8 euro meer en heeft een mooie 500-Watts voeding aan boord :).

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Verwijderd

Topicstarter
Ah, sonata III, goeie zaak!

Asus P5K, P35 (ATX, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)

een idee trouwens? (134 euro)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

ARME AOW’er

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:06

Thandor

SilverStreak

Inderdaad Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14 :). Voor nieuwe systemen zie Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? **lezen**. Verder geldt voor beide gevallen: Lees benchmarks en reviews over de producten. Zet de voor- en nadelen op een rij. Verifieer het met ervaringen van andere gebruikers en schaf het aan ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.