[XP] Bij vlagen traag internet

Pagina: 1
Acties:
  • 722 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158224

Topicstarter
Sinds een paar weken heb ik de volgende problemen met internet. Sommige pagina’s laden goed, maar ook veel pagina’s laden zonder afbeeldingen, of zonder applicaties. Voorbeelden: bij
Firefox laat dan nog wel de rest van de pagina (tekst) zien, IE geeft simpelweg een ‘niet beschikbaar’ pagina. Het gebeurt niet altijd, soms heb ik een paar minuten perfect internet, maar dan gaat het ineens fout, tijdens dezelfde browsersessie. Andere internettoepassingen (IM, torrents, Outlook) werken prima.

Mijn pc (winxpsp2) staat in verbinding met internet via een router (Sweex, kon geen type ontdekken) en LAN switch (Sweex LA200010). Andere pc’s die op dezelfde switch zitten hebben hier geen last van. Pc is spyware-vrij, en de cache van de browsers heb ik vergroot en geleegd. Ik gebruik de nieuwste versies van de browsers en ook van Java. Het lijkt erg op de problemen die in dit topic genoemd worden, maar in een nieuw modem/router kopen heb ik niet heel veel zin.

Een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-06 23:40
dan denk ik toch aan spyware/ rootkits. Misschien ff op rootkits checken dus, want misschien ben je wel een bot. (met een normale spyware scan kom je er meestal niet achter of je een bot bent.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:34
Als ik met mijn laptop in een bepaald netwerk zit heb ik bijna precies hetzelfde (msn, ftp etc. werkt prima, websites laden soms wel, soms niet en soms gedeeltelijk). Ik zit dan achter een sweex switch (LA200022) en sweex router. In mijn eigen thuisnetwerk heb ik geen enkel probleem dus rootkit lijkt onwaarschijnlijk. Van alles geprobeerd maar nooit het probleem kunnen achterhalen.

Sweex spul misschien toch de boosdoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206543

Kan ook gewoon zijn dat je netwerkkabel gebroken is, heb ik ook ooi gehad.

Alain

edit: kan idd ook zijn dat je modem gewoon kapot is, maar ik zou eerst mn kabel maar eens checken.
Het kan ook aan de kabel van de router/modem naar je telefoonstopcontact liggen, dan zou je dus idd geen probs hebben met het surfen in je eigen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de pc net aan de utp-kabel van een andere (goed werkende) pc gehangen, daar had ik het probleem niet. Maar vervolgens werkte het aan mijn eigen vaste kabel ook weer prima. Maakt de kabel soms slecht contact? Dan lijkt het me dat het of geen contact, of wel contact zou zijn, en niet dat bijv plaatjes niet laden. Als een kabel gebroken is, stuurt ie dan nog gewoon ftp data door? Dat zou dan toch ook niet moeten werken?
Het modem (of de kabel van telefoonstopcontact daarheen) lijkt me niet stuk, andere pc's op t netwerk werken prima. En de mijne dus soms ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Probleem nog steeds niet opgelost, dus mss moet ik toch maar wat spullen gaan vervangen. Moet ik de router of de switch vervangen, of allebei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Doe is een start --> uitvoeren --> cmd (enter) en tik daar ipconfig /flushdns . Wil weleens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nop, helpt niet. T probleem is weer iets verandert trouwens, in IE doet alles het weer, in Firefox nog bijna niks, ook niet na opnieuw installeren. T lijkt me toch meer een software probleem dan hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
'kick

Nog steeds werkt alles in IE, alleen dan véél trager dan de andere pc's op t netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En nog steeds hetzelfde probleem. Is het mogelijk dat de trage verbinding wordt veroorzaakt door een knik in de kabel, of is er dan gewoon een goed signaal of geen signaal? Het vreemde is dat het vooral in de browser voorkomt, torrents werken prima. Firefox laadt bijna niets, IE bijna alles, maar wel traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat weerhoudt je ervan om het met een andere kabel te proberen? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:26
Misschien een beetje ver gezocht, maar zo zou ik het aanpakken.

Download ens een knoppix iso'tje en start daarvan op. Heb je na een avondje surfen onder linux ook dit probleem of werkt daar wel alles soepel? Neem aan dat je na het proberen zelf je concusies wel kan trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dan koop ik een nieuwe kabel van 10m, terwijl ik niet weet of het daar aan ligt. Ik sleep de pc wel even naar een andere kamer en zet hem in plaats van een andere pc, kijken of het dan werkt. Knoppix vind ik inderdaad een beetje vergezocht. Bedankt in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:26
Anoniem: 158224 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 13:08:
Dan koop ik een nieuwe kabel van 10m, terwijl ik niet weet of het daar aan ligt. Ik sleep de pc wel even naar een andere kamer en zet hem in plaats van een andere pc, kijken of het dan werkt. Knoppix vind ik inderdaad een beetje vergezocht. Bedankt in elk geval.
Ach, komt op hetzelfde neer. Alleen nu ga je de pc fysiek verplaatsen i.p.v. het OS tijdelijk veranderen. Beide zullen tot dezelfde conclusie komen, het is of je pc zelf, of de kabel / router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Probeer je MTU eens te wijzigen - info via deze link: <Microsoft Knowledge Base "HOW TO: Change the default MTU"> Klinkt als jabber. Normaal gezien een fenomeen op routers, maar wie weet bestaat het lokaal ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PPP of VPN - MTU wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231122

Ik heb er niet zo veel verstand van maar misschien eventjes open DNS proberen of verbinding herstellen? ipconfig /release /renew misschien? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bij:
ipconfig /release /renew

geeft ie als foutmelding: De bewerking is mislukt aangezien er geen enkele adapter is die zich een staat bevindt die voor deze bewerking is toegestaan.

Het ligt echt aan de pc trouwens, toen ik hem had aangesloten op de kabel van een andere - prima werkende - pc bleven de problemen gewoon aanwezig.

Welke MTU moet ik wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

PPP. Probeer anders via dit programma. Zet MTU bijvoorbeeld eens op 1400. Zie of dit verbetering geeft. Zoniet, zet eens op 1500. Hieronder een leidraad van Netgear:
Setting MTU size is a process of trial-and-error: start with the maximum value of 1500, then reduce the size until the problem goes away. Using one of these values is likely to solve problems caused by MTU size:

* 1500. The largest Ethernet packet size; it is also the default value. This is the typical setting for non-PPPoE, non-VPN connections. The default value for NETGEAR routers, adapters and switches.
* 1492. The size PPPoE prefers.
* 1472. Maximum size to use for pinging. (Bigger packets are fragmented.)
* 1468. The size DHCP prefers.
* 1460. Usable by AOL if you don't have large email attachments, etc.
* 1430. The size VPN and PPTP prefer.
* 1400. Maximum size for AOL DSL.
* 576. Typical value to connect to dial-up ISPs.

[ Voor 55% gewijzigd door YellowOnline op 02-12-2007 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, helaas. Ik heb 't geprobeerd met Dr. TCP en later ook nog met de Microsoft-handleiding, maar bij geen enkele MTU-waarde veranderd er iets, hij blijft sites in Firefox maar half en in IE heel traag laden. Ik heb Firefox al tig keer opnieuw geinstalleerd, dus daar ligt het niet aan. Nog suggesties? Wat is trouwens de standaardwaarde van MTU? Dan zet ik 'm daar weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231122

misschien windows opnieuw installeren en als het dan nog steeds zo is de kabel schuld geven ofzoiets? :P
Pagina: 1