[XP] Internet Explorer laadt de pagina's erg traag of niet*

Pagina: 1
Acties:
  • 13.011 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-06 23:50
Hallo iedereen,

Ik heb sinds kort een probleem met Internet Explorer. IE laadt de pagina's heel erg traag of niet, terwijl mijn internet verbinding gewoon goed doet. Mozilla Firefox, MSN Messenger en internet spelletjes werken gewoon goed.

Er is geen virus of spyware getroffen op mijn PC (gechecked met Norton AV en Ad-aware -> full scan), ook zonder firewall (Outpost 3.5 firewall trail versie) laadt IE de pagina's erg traag of niet. Ik heb de FAQ gelezen en verder gezocht op internet, maar ik heb niets kunnen vinden.

spec:

Windows XP SP2 met nieuwste (essentiele) updates
AMD Athlon 64 3500+
1 GB RAM
160GB HDD

Provider: Tiscali Special 4MB
Modem: E-Tech ADSL Modem/Router Annex B (via ISDN)

Kunnen jullie mij helpen?

Alvast bedankt!

Hope for the best, prepare for the worst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:00
Probeer in ieder geval ook een paar andere antispyware scanners. Ze vinden niet allemaal hetzelfde namelijk. Denk aan Spybot Search and Destroy, Microsoft antispyware beta, de trial van Spy Sweeper.

Maak de Temporary Internet Files map eens schoon. Zet de grootte van de TIF map eens op 100 MB (niet te groot dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
EricJH schreef op maandag 03 april 2006 @ 23:18:
Probeer in ieder geval ook een paar andere antispyware scanners. Ze vinden niet allemaal hetzelfde namelijk. Denk aan Spybot Search and Destroy, Microsoft antispyware beta, de trial van Spy Sweeper.

Maak de Temporary Internet Files map eens schoon. Zet de grootte van de TIF map eens op 100 MB (niet te groot dus)
Bedankt voor de tip!

Ik heb Spybot S&D gebruikt... geen spyware gevonden alleen paar tracking cookies. Temporary internet files is schoon, omdat ik altijd Firefox gebruikt. TIF map op 100MB gezet ipv 300MB.

maar helaas geen resultaat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Probeer Norton AV eens te deinstalleren (dus niet te disactiveren maar echt verwijderen) - vaak is Norton de schuldige bij dit soort problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowrune
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-04 18:13

shadowrune

Wie niet waagt...

Mijn probleem is hetzelfde maar heb de bovenstaande zaken al een keer gedaan.
Heb ook ADSL, 4Mb/s
Mijn antivirus/firewall is van ZoneAlarm.

* Leegmaken Temp. Internet Files - haalt niets uit.
* Heb ook geen Spy/Mal- en Adware - na regelmatige scan geen effect.

Sommige websites doen het perfect. Anderen die op mijn tweede computer zeer snel zijn zijn niet vooruit te branden en lopen zelfs vast. Voorbeeld is Ebay, die bij het zoeken naar zaken er minutenlang over doet om één pagina te laden.

Wat kan dat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
Ik heb eerst Avast! Antivirus Home gebruikt en dan Norton AV. Misschien ga ik de Windows herinstalleren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinesmurf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2021
Ik had onlangs gelijkaardige problemen: pagina's die traag of niet laden (firefox), andere Internetdinges deden het wel (msn, email).
Het probleem deed zich voor op zowel mijn desktop als laptop, beide hangen op een router en adsl modem.
Uiteindelijk gevonden dat mijn modem het beste presteert als ik die 1x daags 1 tot 2 minuten zonder stroom zet. Terug stroom aansluiten, wachten tot de modem opgestart en ingelogd is, en alles vliegt er weer door als nooit ervoor.
Wat de exacte oorzaak is, is me onbekend. Modem firmware? dns resolving stuff? Donnow.
Misschien ook eens je modem zonder stroom zetten, even wachten, aansluiten, terug proberen... ?

Succes alle geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
Windows herinstalleert en nieuwe modem gekocht............. en het werkt weer naar behoren :)

Pagina: 1