Virtuele HD dmv geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• diebobo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-02 13:30
Beste Lezer,

Een tijd geleden stond er op de FP als nieuwsbericht dat er een nieuw product was. Dit product als ik het mij correct herinner is een pci uitbreidings kaart waarin je tot max 4 ( D8 ik ) geheugen modules kon plaatsen en dat dat zodoende als een HD werd herkend en je dus vliegensvlugge acces times had.. Dit werd allemaal vast gehouden in het geheugen dmv een accutje... Ik heb al gezocht, maar kan het bericht nergens meer vinden.. En weet dus ook niet hoe het product meer heet..

Dus de vraag is : Weet iemand de link naar dit bericht, en /of weet iemand hoe dit precies heet een waar ze dit verkopen ??? Ervaringen worden ook op prijs gesteld :)

2e vraag. Weet iemand een goede webshop die EN snelle levering heeft, en de huidige nieuwe generatie onderdelen ook op voorraad heeft ?? ( Core 2 duo, 8800 GTS, 650i chipset moederbord ).. Alternate en een paar andere hebben niet alles op voorraad nl..

Hartelijk dank !!

Mvg,

Bob

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
RAM-drive? iRam?

[ Voor 23% gewijzigd door asfaloth_arwen op 23-05-2007 13:18 ]

Specs

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

en http://tweakers.net/pricewatch voor de 2e vraag ;)

☻/
/▌
/ \

• freezer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-02 20:00

freezer

er komt geen end 'an

Ik heb ergens een review gelezen van dat iRam en in het kort kwam het erop neer dat het maar weinig invloed had op bv opstarten van Windows of applicaties.

Kun je je geld beter besteden aan een raid-0 configuratie.

• diebobo
Ah jongens.. stel je niet aan !!.. Binnen 2 minuten antwoord.. Absurd ! ;)

Thanxxx, dat waren ze idd !!.. Nu nog een winkel vinden die t verkoopt :X..
Niemand die er ervaringen mee heeft ?? ( Heb de mini revieuw gelezen in het artikel ), of een winkel die ze verkoopt ?

En de pricewatch had ik al gevonden :)..

Thanx again..

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-02 18:53
Volgens mij had dat spul alleen nut voor het opstarten van Windows (enkele seconden), maar games startten er absoluut niet sneller door.

• diebobo
freezer schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:22:
Ik heb ergens een review gelezen van dat iRam en in het kort kwam het erop neer dat het maar weinig invloed had op bv opstarten van Windows of applicaties.

Kun je je geld beter besteden aan een raid-0 configuratie.
Nja.. tis nu nog een hersenspinsel.. Ik koop er ook een raptor bij, dus dat maakt al een groot verschil tov een normale hd's die er nu in zitten.... Wellicht 2 raptors in raid 0 om t helemaal af te maken..

Liep ook tegen t "probleem" aan, dat de Ram kaart dan 8gb moet bevatten, omdat 4gb te weinig word voor bv een vista install ..

Hmzzz.. Thoughts.. Thoughts...

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:45
Sowieso niet handig je Vista installatie erop te zetten. Ontzettend veel bestanden daarvan worden niet of nauwelijks gebruikt, dus zonde van de ruimte. Je kan evt. je pagefile erop zetten, dat zal wel aardig wat schelen, maar het is zonde van je geld IMHO.

• freezer

freezer

er komt geen end 'an

Ik had zelf eerst een raptor 36Gb en nu een raid-0 configuratie met twee sata disken op 300 en beidde schijven met 16Mb cache en het werkt perfect icm met Vista Ultimate 64 Bit en 4 Gb ram.

• diebobo
freezer schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:56:
Ik had zelf eerst een raptor 36Gb en nu een raid-0 configuratie met twee sata disken op 300 en beidde schijven met 16Mb cache en het werkt perfect icm met Vista Ultimate 64 Bit en 4 Gb ram.
Hmm.. maybe is het idd wel zonde om zon Ram drive alleen voor vista te gebruiken.. Ik zal er nog s goed over nadenken.

> Andere vraag < Maar je hebt een raid 0 draaien op je systeem.. Ook als Primaire schijf ?? Heb dat ook eens gedraait, maar bij windows installatie begint ie bij mij altijd te "mauwen" dat ie een andere active partitie nodig heeft om de bestanden op kwijt te kunnen voor om raid te activeren.. Hoe zorgen jullie er dan bv voor dat je raid 0 wel bv station C toegekend krijgt en niet een D word bv ?

Bedankt..

Bob

• asfaloth_arwen
  • Nu online
Door de juiste drivers te gebruiken bij installatie van windows?

[ Voor 6% gewijzigd door asfaloth_arwen op 23-05-2007 15:15 ]

Specs

• bits
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-12-2023
Enige probleem waar ik tegen aanloop bij de installatie van windows is dat ik mijn cardreader er even uit moet halen. Anders krijgt mijn schijf de letter K ofzo :+

• freezer

freezer

er komt geen end 'an

Idd goede drivers gebruiken is 1.

Belangrijkste is natuurlijk je Bios settings.

Zet in de Bios je Sata settings op BV AHCI Raid, afhankelijk van je moederbord.

Daarna geef je in je Bios aan dat je wil opstarten van de raid. BV 1 = DVD, 2=RAID.

Je moet daarna de raid-0 (of 1 of 5) aanmaken na het post scherm. Waarschijnlijk zie je iets van configure raid settings press i of iets dergelijks.

Daarna kun je Windows gaan installeren. Als je XP hebt dan heb je meestal een driver floppy nodig en druk F6 als Windows daar om vraagt.

In Vista is het helemaal makkelijk omdat hij of je RAID schijf meteen ziet of je kunt een CD/DVD USB stick gebruiken voor de driver.

• asfaloth_arwen
  • Nu online
JNolten schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:21:
Enige probleem waar ik tegen aanloop bij de installatie van windows is dat ik mijn cardreader er even uit moet halen. Anders krijgt mijn schijf de letter K ofzo :+
Je kunt de letter later natuurlijk veranderen (systeembeheer->schijfbeheer) :X

Bij installatie van windows op raid kan het dat je drivers van de controller voor de schijven nodig hebt.
Edit: with ^^

Specs

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

asfaloth_arwen schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:25:
Je kunt de letter later natuurlijk veranderen (systeembeheer->schijfbeheer) :X

Bij installatie van windows op raid kan het dat je drivers van de controller voor de schijven nodig hebt.
Edit: with ^^
Moet je eens voor de lol met je Windows partitie doen ... good luck :P

Wat wel leuk is : Er loopt hier een Tweaker rond die heel Battlefield 2 een HD van 1,8 GB van zijn RAM toewijst met een of ander proggie omdat hij 4 GB aan RAM heeft :)

Ik weet alleen niet meer wie :$ :X

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Dat ben ik :P Kijk in het raptor 150 topic voor meer info! :)

kijk hier: Western Digital Raptor 150GB

[ Voor 40% gewijzigd door R-O-Y op 23-05-2007 15:50 ]

Youtube Download ubersnel.nl

• simplemouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 17:31

simplemouse

*.*.*.*

R-O-Y schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:48:
Dat ben ik :P Kijk in het raptor 150 topic voor meer info! :)

kijk hier: Western Digital Raptor 150GB
ok ik begrijp dat je een ramdrive van 1.8GB hebt gemaakt
maar wat zet je hier dan op? je swapfile ofzo ?

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 11:58
simplemouse schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:20:
[...]
ok ik begrijp dat je een ramdrive van 1.8GB hebt gemaakt
maar wat zet je hier dan op? je swapfile ofzo ?
Kijk eens omhoog? 2 berichtjes hoger maar..

Systeem Specs

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

Occy74 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:26:
[...]
Kijk eens omhoog? 2 berichtjes hoger maar..
....
z'n hele BF2 map?
lkkr is dat moet ik elke keer me WoW map kopieren (3.8GB) 8.4GB dus
ben je dus eerst een half uur aan het kopieren voor dat je kan spelen

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

simplemouse schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:35:
z'n hele BF2 map?
lkkr is dat moet ik elke keer me WoW map kopieren (3.8GB)
ben je dus eerst een half uur aan het kopieren voor dat je kan spelen
Voor zo'n game heeft het IMHO ook weinig nut.

Bij FPS spellen heb je veel te maken met mappen die moeten worden ingeladen elke ronde en dan is het gewoon nodig.

WoW "Streamt" constant dus dan kan je beter RAID 0 draaien vind ik.

Of je moet WoW vaak afsluiten op een dag wat denk ik niet veel voorkomt als je eenmaal begint (BETA gespeeld ^^ ) :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

nero355 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:50:
[...]

Voor zo'n game heeft het IMHO ook weinig nut.

Bij FPS spellen heb je veel te maken met mappen die moeten worden ingeladen elke ronde en dan is het gewoon nodig.

WoW "Streamt" constant dus dan kan je beter RAID 0 draaien vind ik.

Of je moet WoW vaak afsluiten op een dag wat denk ik niet veel voorkomt als je eenmaal begint (BETA gespeeld ^^ ) :D
nou ik vind die loading times van die map behoorlijk lang duren maar ik speel ook wel eens FPS misschien ga ik het wel gewoon een keer proberen

maar toch elke keer die 1.8GB verplaatsen....

• R-O-Y

R-O-Y

Ik verplaats niks.... Dat programma onthoud het gewoon en zet het terug bij het opstarten ;) Het afsluiten van je pc kan wel een stukkie langer duren omdat deze een image moet maken van de ramdrive. Ik heb nu trouwens alleen de map verplaats. Zodra ik m'n nieuwe hardware heb en dus weer opnieuw moet instaleren, ga ik het direct naar de virtuele drive instaleren. Ik wil wel weten of dat ook nog scheelt :)

1800MB/60 (mb/s haddrive) = 30 sec. Stel dat het het dubbele is. Alle mappen laden een stuk sneller dus je hebt het er zo weer uit. Feit blijft dat ik elk voertuig kan pakken dat ik wil in BF2 omdat ik er als eerst inzit :P :+

• The__Virus
R-O-Y kun je door die RAM drive wel de volle 4GB gebruiken of ziet Windows nog steeds maar 3GB en heb je dus maar 1,2GB RAM over? Hoe zit dat?

Verwijderd

die ram drive wordt door je pc niet als ram aanzien (heeft zelfs een Sata aansluiting), dus je kan je geheugen ten volle gebruiken.

t ging niet over de iRam of een van zijn concurrentjes...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 19:26 ]

• The__Virus
Ja maar R-O-Y gebruikt een deel van zijn RAM als schijf ;). Vandaar mijn vraag.

• R-O-Y

R-O-Y

Dat ram ben je natuurlijk "kwijt". Niet dat ik dat erg vind. Met de overige 2GB draait alles vlekkeloos ;)

• tweaker2003
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09-2025
nero355 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:32:
[...]

Moet je eens voor de lol met je Windows partitie doen ... good luck :P

Wat wel leuk is : Er loopt hier een Tweaker rond die heel Battlefield 2 een HD van 1,8 GB van zijn RAM toewijst met een of ander proggie omdat hij 4 GB aan RAM heeft :)

Ik weet alleen niet meer wie :$ :X
ik heb ook zoeen proggie, het heet superspeed ramdisk. er zijn ook andere proggies die ook hetzelfde doen, maar met superspeed gaat het iets sneller.

PS: ik ben die Tweaker niet, ik heb alleen 3 GB Ram 8)7
Pagina: 1