Ik zit met een uitdaging; ik wil de verkopen van artikelen in kaart brengen. Deze artikelen kunnen los verkocht worden, maar ook icm. andere artikelen in een package. Ik wil uiteindelijk een overzicht hebben van de totale verkopen, dus ook incl. andere artikelen.
Als test heb ik de volgende tabel gemaakt:
Zoals je ziet wordt een kabelslot icm een losse monitor verkocht. De totale sales van het slot komen dan op 0+3=3. Nu worden losse monitoren ook verkocht icm. desktops en zijn de totale sales de 0+3 van voorheen, maar dan ook nog +10 van de desktops. Totaal dus 13. Hoe los ik dat hier op?
Ik heb op het moment het volgende staan:
Dat werkt met één parent die zelf geen parent heeft.
Als test heb ik de volgende tabel gemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
| Product Code Naam Parent1 Sales 1 4 Desktop 10 2 12 Losse Monitor 4 3 3 15 Muis 4 5 4 29 Toetsenbord 4 5 5 EXT Kabelslot 12 0 |
Zoals je ziet wordt een kabelslot icm een losse monitor verkocht. De totale sales van het slot komen dan op 0+3=3. Nu worden losse monitoren ook verkocht icm. desktops en zijn de totale sales de 0+3 van voorheen, maar dan ook nog +10 van de desktops. Totaal dus 13. Hoe los ik dat hier op?
Ik heb op het moment het volgende staan:
code:
1
2
| SELECT Producten.*, Producten_1.Sales AS Related_Sales, [producten].[sales]+[related_sales] AS Total_sales FROM Producten LEFT JOIN Producten AS Producten_1 ON Producten.Parent1 = Producten_1; |
Dat werkt met één parent die zelf geen parent heeft.
thunderstruck