My Book World Edition 500GB

Pagina: 1
Acties:
  • 9.293 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met deze disk?
Was aan het twijfelen om mijn Macbook te voorzien van een grotere HD maar dit is waarschijnlijk een veel beter optie...

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:37

BCC

Ik heb de 320 GB versie. Werkt prima. Je moet er alleen rekening mee houden dat hij powered is. Ik vind dat achteraf een groter nadeel dan ik verwacht had. Ik had liever een 120 GB USB powered gehad.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-02 17:12

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Welke ervaring zoek je? Over het algemeen presteren externe HD's allemaal hetzelfde omdat ze worden beperkt door de USB 2.0 of firewire verbinding. Je vindt de extra's/verschillen in de kwaliteit van de behuizing, wel of niet een adapter nodig (bij 2,5inch modellen), software en garantie. De schijf die gebruikt is altijd gissen, dus daar kun je helaas geen specificaties opvragen.

Western Digital is geen B-merk en zeker wel betrouwbaar spul.

[ Voor 7% gewijzigd door Dukey op 23-05-2007 10:01 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
WD zal waarschijnlijk intern wel WD schijven gebruiken ;)

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

Verwijderd

Ik heb deze schijf zo een week of drie geleden gekocht. Werkt prima maar wel enorm traag.
Het is niet mogelijk om gwn met usb aan te sluiten op een pc. De schijf wordt enorm warm. En als je hem uit de case haalt en rechtstreeks met sata aansluit op een pc is het niet mogelijk om deze te openen in verkenner zonder de nodige programma's te gebruiken.

Voor mijzelf geeft dit niet dat hij zo traag is want het is juist voor muziek wireless door te sturen naar andere apparaten en de inhoud van de schijf wordt niet veel veranderd zodat de doorvoer snelheid net genoeg is voor de muziek af te spelen.

Als je hem wilt gebruiken als extra hd zou ik je deze niet aanraden. Ookal lijkt deze heel aantrekkelijk.

Grtz.

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
ik wil hem als uitbreiding gebruiken voor mijn muziekcollectie. de hd van mijn macbook raakt vol en ik heb er nu een externe 60gb usb powered hd aanhangen maar da's niet ideaal.

ik heb al 2 mybooks 500gb maar die hangen aan mijn windows pc en zijn dus alleen maar benaderbaar als die kast aanstaat.

het ging mij er vooral om muziek "in huis" online te krijgen.
neemt niet weg dat het handig zou zijn als ie dvd's naar mijn mediacentre (xbox) kan streamen.
ik weet niet of ie daarvoor voldoende bandbreedte heeft.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

[b][message=28090821,noline]

ik heb al 2 mybooks 500gb maar die hangen aan mijn windows pc en zijn dus alleen maar benaderbaar als die kast aanstaat.
Je vraagt ervaring en die heb je zelf al? :D Eigen ervaring is het beste, dus wat wil je nu met dit topic berijken? Of de software het ook doet op een mac, want dan kan je beter in het mac subforum gaat kijken. Of even testen.

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
mad_max234 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 01:35:
[...]
Je vraagt ervaring en die heb je zelf al? :D Eigen ervaring is het beste, dus wat wil je nu met dit topic berijken? Of de software het ook doet op een mac, want dan kan je beter in het mac subforum gaat kijken. Of even testen.
Ik ben uiteraard tevreden over de disken maar deze waar ik op doel heeft een netwerk aansluiting en daar had ik graag van geweten hoe dat functioneert. Ik kan op de site van wd weinig vinden over het os dat erop draait en zo... Zoals omschreven wil ik graag mijn iTunes library op dumpen maar dat moet dan wel mogelijk zijn.

Verwijderd

De Harde schijf is in Linux ext2/3 geformateerd.

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

heb vandaag toch maar een 500gb versie besteld (169 euro bij Komplett). Ondanks alle geposte problemen. Ik zal mijn bevindingen hier posten.

I'm just taking care of business

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

*&^%# blijkt dat je dat software ook nodig hebt om de schijf überhaubt in Windows te zien en te gebruiken. En natuurlijk is er voor Vista nog geen support. Dacht dat dit alleen nodig was om de schijf buiten je eigen netwerk te benaderen.....

shit zeg!

I'm just taking care of business

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:43
Je kunt de drive wel handmatig mappen onder Vista lees ik op http://www.extremetech.com/article2/0,1697,2106449,00.asp
Ik hoop dat je daarmee geholpen bent.

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

• Riddler85
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-02 08:00
Moriaty schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 12:43:
Je kunt de drive wel handmatig mappen onder Vista lees ik op http://www.extremetech.com/article2/0,1697,2106449,00.asp
Ik hoop dat je daarmee geholpen bent.
Viele dank
Had namelijk precies het zelfde probleem hier 8)7

Verwijderd

Ik sta een beetje in het duister over het doel van deze schijf.

Momenteel heb ik 24/7 een pc aanstaan met daarin een aantal HD's om zodoende als file server waartoe ik overal vandaan toegang heb om zodoende alles op 1 plek te kunnen bewaren. Klopt het dat, dat precies is waar deze voor gemaakt is? Dus gewoon een stomme HD waar ik extern simpel op kan ftp'n

Erg vervelende vraag maar zijn er alternatieven?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 19:17 ]

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-12-2025

Scharnout

Meuk

Wat ik nergens kan terugvinden en wat ik toch wel graag wil weten:

Kan ik deze schijf niet gewoon aan mijn netwerk hangen en mounten met samba? Er staat toch gewoon een linux op? Ik wil hem namelijk met mijn server/desktop en laptop (laatste is dan weer windows) gebruiken. En wil dus 1 met GLan om zo de snelheid er een beetje in te houden.

And Bob's your uncle ...

• r0_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-02 21:11

r0_

heren,

ik zit te twijvelen om deze externe harde schijf ( WD My Book World Edition 500GB) aan te schaffen. Alleen na wat onderzoek op verschillende sites ben ik tegen een aantal kwesties aangelopen.
  1. Klopt het dat er gebruik moet gemaakt worden van een apart bijgeleverd programma (Mionet) om je gegevens op de harde schijf te zetten?
  2. Klopt het dat voor Mionet maandelijks betaald moet worden? En houdt dit dan in dat het niet mogelijk is om gebruik van de HD te maken zonder maandelijks te betalen?
  3. Het aanmelden van de HD op je PC schijnt nogal lastig te verlopen, hoe zijn hier de ervaringen?
  4. Is het mogelijk om de HD rechtstreeks op je PC aan te sluiten of moet dit perse via het netwerk?
  5. Ik heb gelezen dat de autenticatie niet lokaal is. Is dit inderdaad het geval en wat is hier het nadeel van?
  6. De schijf is FAT-32 geformatteerd. Is deze gewoon opnieuw te formatteren naar NTFS?
  7. Is de schijf geschikt om high definition materiaal te streamen?
  8. Kan de schijf 24/7 aanstaan?
Ik ben deze kwesties tegen gekomen op Kieskeurig. Het leek me verstandig om het hier even bij de 'kenners' voor te leggen

Ik kijk uit naar jullie reacties.

MvG,

r0

EDIT: Niemand die antwoord heeft op deze vragen?

[ Voor 3% gewijzigd door r0_ op 24-06-2007 16:33 ]

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
1. Klopt het dat er gebruik moet gemaakt worden van een apart bijgeleverd programma (Mionet) om je gegevens op de harde schijf te zetten?

Antwoord: Nee klopt niet.

2. Klopt het dat voor Mionet maandelijks betaald moet worden? En houdt dit dan in dat het niet mogelijk is om gebruik van de HD te maken zonder maandelijks te betalen?

Antwoord: Klopt ook niet

3. Het aanmelden van de HD op je PC schijnt nogal lastig te verlopen, hoe zijn hier de ervaringen?

Antwoord: UTP kabel erin, Check Ip. Mount Drive klaar.

4. Is het mogelijk om de HD rechtstreeks op je PC aan te sluiten of moet dit perse via het netwerk?

Antwoord: Helaas niet mogelijk, usb aansluiting is alleen voor drive extension (misschien ooit nog een hack?)

5. Ik heb gelezen dat de autenticatie niet lokaal is. Is dit inderdaad het geval en wat is hier het nadeel van?

Antwoord: Ik snap je vraag niet goed, authenticatie van wat?

6. De schijf is FAT-32 geformatteerd. Is deze gewoon opnieuw te formatteren naar NTFS?

De schijf is gewoon NTFS, waar haal je vandaan dat Fat-32?

7. Is de schijf geschikt om high definition materiaal te streamen?

Ik gebruik hem in combinatie met mijn Apple TV. gaat perfect.

8. Kan de schijf 24/7 aanstaan?

Het is een nas, en ik denk niet dat er veel mensen zijn die hem uit doen.
Ik heb overigens ook de Mybook (normale zwarte versie) van 300 gb.
Die staat nu een jaar lang dag en nacht aan totaal geen problemen gehad. Werkt echt perfect.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• fox-hound
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Bestaat er ook een zwarte versie van de Western Digital My Book World Edition 500GB?

• ggpelupessy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-12-2025
Heeft iemand de My Book World ook met een xbox 360/ps3 werkend gekregen? Wil de My Book aanschaffen alleen als er een connectie mogelijk is met de xbox of ps3.

Alvast bedankt.

• Roynaldinho
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-12-2025
Ben ook opzoek naar een alternatief, mijn vraag bij de 500gb variant is het ook mogelijk om hier een raid mirror op te draaien...dit is bij de 1 Tb wel mogelijk zover ik kan zien.

Dan een tweede vraag, vertel me maar of hij erg dom is....nu staat 24/7 me pc aan, voornamelijk voor me down-en uploads, kan ik utorrent of een ander programma zo instellen dat ik alleen de mybook aan moet laten staan voor continue dataverkeer.

Verwijderd

battler schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:56:

Antwoord: Nee klopt niet.
Weet iemand dan hoe je hem zonder die software van Mionet kan gebruiken
want het lukt mij op geen andere manier.
en ik vind het niet zo prettig als ik ergens de software installeerd en dan dus voortaan in diegene zijn pc kan komen zonder dat diegene het weet.
Want ik denk dat dat betekend dat het andersom ook zal kunnen
vreemde en griezelige gedachten

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Oke dank je wel
ik ga dat is op mijn gemak bekijken want het is wel veel ineens haha
Maar bedankt voor de snelle reactie

• Ikkeson
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-02-2025
Misschien een heel domme vraag, maar is er een mogelijkheid om dat ding tegen de muur te hangen op een degelijke manier zonder al te veel doe-het-zelf geklooi, want ik ben daar om het positief uit te drukken niet goed in 8)7

Iphone 6 - Macbook Pro Early 2008 + 2009 - Ipod Video 30GB

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
weet iemand of er config software voor apple os x beschikbaar is?
ik heb die disk hier nu staan maar ik kom er met geen mogelijkheid aan. bijgeleverde software is allean voor microsoft os' en

• Blanco88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

Ik heb nu dus mijn WD my book, aangesloten, deze heeft een eigen ip gekregen en heb de schijf ook even een stationsletter gegeven (en geen mionet gebruikt!)
Als je dan het ip van de schijf intypt in je browser kom je in de WD Shared Storage Manager. Daar kun je accounts voor mensen van buiten af, maar hoe kan ik er nu voor zorgen dat die daadwerkelijk op mijn HDD kunnen komen?
Moeten die dan wat speciaals in hun browser typen ofzo?

• battler
Je laat ze dan connecten met de webinterface van je MyBook.

Je kan 3 dingen doen.

Start --> Uitvoeren --> \\ip
via Deze Computer --> extra --> Netwerkverbinding maken (krijg je hem als shared network drive.)
Gewoon in de url balk van je Deze computer het IP intikken.

• Blanco88

Blanco88

#king

battler schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:49:
Je laat ze dan connecten met de webinterface van je MyBook.

Je kan 3 dingen doen.

Start --> Uitvoeren --> \\ip
via Deze Computer --> extra --> Netwerkverbinding maken (krijg je hem als shared network drive.)
Gewoon in de url balk van je Deze computer het IP intikken.
Ik snap wel hoe ik er zelf op kan komen, maar ik bedoel mensen van buitenaf.

• battler
Dan ben je op zoek naar iets heel anders, dat niets heeft te maken met de My Book World zelf.
In princiepen kan het met de mee geleverde (demo) software, enig probleem is dat de gene die hiermee verbinding maakt ook Mionet geïnstalleerd moet hebben. Wat makkelijker is om een FTP of HTTP File server te installeren.

• Blanco88

Blanco88

#king

ja aan die mionet begin ik niet meer, verschrikkelijke software!
Maar ik heb nog niet echt door hoe ik er een ftp server van maak, of kan ik dan beter een andere netwerkhdd halen waar een ftpserver op zit.

• battler
Als je geen pc 24/'7 hebt draaien lijkt me dat een betere oplossing. Het opzetten van een FTP server en koppelen aan een nas is niet zo heel erg ingewikkeld. Maar je pc (server) moet dan wel altijd aan staan als iemand wilt verbinden met je FTP server. Financieel gezien is het dus een beter optie om een nas met FTP functie aan te schaffen (scheelt stroom kosten).

Verwijderd

Hallo,

Ik heb sinds vandaag ook zo'n ding. De 500 Gb variant. Opzich ben ik erg tevreden over de schijf. Alleen weet ik niet hoe ik de drive onder "deze computer" kan krijgen zonder de mionet software te draaien. Kan iemand daar mee helpen?
En het moet toch mogelijk zijn om via het internet te connecten naar mijn router en daar d.m.v. port forewareding (heb ik geen verstand van dus correct me if i'm wrong) op de schijf kunen komen en daar in te loggen met login en password ?? of heb ik het nou helemaal mis.

Als iemand mij kan helpen graag.

• battler

Verwijderd

Thanx, nu weet ik hoe het werkt. Heb alleen een klein probleem. Als ik een username en password in moet vullen welke moet ik dan gebruiken. Gewoon dezelfde als ik gebruik bij het inloggen bij MioNet ? want dat lukt niet :(

Verwijderd

Ik heb een probleempje met mn nieuwe MyBook World 500gb:

uit de doos, netjes aangesloten, geen Minet geinstalleerd en via http interace geconfigureerd.
Helaas valt de stroom op een of andere manier uit.

Daarna start hij niet meer goed op. De harde schijf gaat wel spinnen op een constant niveau maar de LEDs gaan niet branden. Iemand een idee wat er aan de hand is en een mogelijke oplossing?

• battler
@Mr. Keanu
Ik heb hem geconfigureerd met Mionet, en gebruik dus daarom me login naam daarvoor. Dat werkt voor mij wel.

@hierboven.
Terug brengen zou ik zeggen. Misschien even bellen met WD om te kijken of een hard reset werkt.

Verwijderd

al gevonden: SATA kabel zat wat losjes in de disk... slordige montage denk ik.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 20:38:
En het moet toch mogelijk zijn om via het internet te connecten naar mijn router en daar d.m.v. port forewareding (heb ik geen verstand van dus correct me if i'm wrong) op de schijf kunen komen en daar in te loggen met login en password ?? of heb ik het nou helemaal mis.

Als iemand mij kan helpen graag.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk. Ik wil vanag elke pc waar ik op zit, thuis mijn schijf kunnen benaderen.
Dit wil ik graag zonder dat ik hiervoor software hoef te installeren op de client waar ik op dat moment toevallig op zit (mionet)
Ik heb die hack gelezen op dit topic over de ftp server die geinstalleerd kan worden, maar dit is ook niet echt wat ik wil.
Ik wil er gewoon bij kunnen zonder al te veel poespas.

Iemand die me/ons hiermee kan helpen?

Groeten,
Remco

Verwijderd

niet iedereen tegelijk graag ;)

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-02 21:45
Ik ben van plan deze Mybook world 500 gb over een tijdje te kopen. Ik ga hem aan mijn Mimo XR sitecom wl-154 hangen, zodat mijn vader en broertje er ook bij kunnen. Wel ga ik bepaalde mappen dan (evt met mionet) een wachtwoord of bepaalde users rechten geven. Als ik wat google krijg ik toch ook goede reacties over de snelheid. Wij hebben draadloos internet dus dat haalt de 100 mb-s niet, maar het zal toch niet zo enorm traag zijn? Ik ben nog aan het rond kijken dus als je een betere schijf weet van 500 gb voor ongever dezelfde prijs laat me dat dan weten! Ik ben overigens niet van plan om hem te gaan hacken.. Riscant en de gegevens moeten gewoon constant benaderbaar zijn.

één is geen, twee is één

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een vraag over deze netwerkschijf. Kan je op de USB ingang van de schijf weer een andere externe harde schijf hangen?? En is die dan ook te benaderen uiteraard???

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-02 21:45
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 20:26:
Hallo,

Ik heb een vraag over deze netwerkschijf. Kan je op de USB ingang van de schijf weer een andere externe harde schijf hangen?? En is die dan ook te benaderen uiteraard???
Ja inderdaad. Ik zelf dacht in het begin dat deze aansluiting voor de pc was, maar dit is inderdaad een aansluiting voor een extra externe hardeschijf. Of je er ook een printserver van kan maken zoals bij sommige netwerk schijven het geval is weet ik niet... Voor mij had het niet gehoeven, ik had veel liever usb voor de pc gezien, of dat ik via die usb aansluiting, een kabeltje naar mijn draadloze router zou kunnen trekken. Was veel sneller geweest, maargoed....

één is geen, twee is één

Verwijderd

Ik verbaas me over de traagheid van de overdracht. Ruw geschat gaat het nu met 2 a 3 mb/s... dat terwijl mijn router toch echt 100 mb/s ondersteund. Iemand enig idee waar dit aan te wijten is?

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:42:
Ik verbaas me over de traagheid van de overdracht. Ruw geschat gaat het nu met 2 a 3 mb/s... dat terwijl mijn router toch echt 100 mb/s ondersteund. Iemand enig idee waar dit aan te wijten is?
In NOS hebben we een wat actiever topic over de MBWE, het is immers een linux computertje.
Daar valt ook te lezen dat die hardware (CPU en geheugen) gewoon niet meer data door kan voeren. Ligt dus niet aan jouw netwerk.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Vulcan750
  • Laatst online: 23:33
Ik heb ook net een My Book World Edition gekocht, weliswaar de 320Gb uitvoering. Deze komt in een thuisnetwerkje met 4 computers als backup en om muziekbestanden te centraliseren.
Eigenlijk snap ik niet waarom het allemaal zo ingewikkeld moet met dat Mionet! Ik had gedacht de schijf in het netwerk te hangen, folders sharen en klaar is kees! Net als je een extra pc aan je netwerk hangt, maar nee het moet weer omslachtig. Ik heb dus een hoop te lezen. :?
Nu heb ik wel een vraagje, de pc's worden 's avonds normaal afgesloten en centaal met één aan/uit knop op een stekkerverdeeldoos ook fysiek uit gedaan. Kan dit kwaad voor de My Book, of is het beter deze ook eerst via de powerknop op het Book uit te zetten? (eigenlijk wil ik dit laatste niet aangezien ik het My Book wil "verstoppen"...)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• battler
Ik denk dat het zoiezo geen goed idee is om je NAS uit te zetten. En ik denk dat een sudden total power off niet erg goed is voor je hdd.

• Vulcan750
battler schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 00:19:
Ik denk dat het zoiezo geen goed idee is om je NAS uit te zetten. En ik denk dat een sudden total power off niet erg goed is voor je hdd.
Ik wil de NAS 's nachts liever uitzetten, omdat deze dan niets loopt te doen en wel stroom vreet. Bovendien wordt ie vrij warm. Waarom is sudden power off niet goed? (als de NAS niets loopt te doen) Ik heb ook een externe usb 2.5" HDD en als je deze op de officiele manier lostrekt (dus eerst hardware veilig verwijderen), dan hoor je de HDD ook uitgaan zodra je de usbconnector lostrekt.
Is hett voor een 3.5" HDD anders, of is dit niet goed voor de besturingshardware van de NAS? :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Vulcan750
schopje.... :/

Pagina: 1