[XP] LogonUI Bootscreen Files terugzetten, hoe ?*

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023
Dag, ik heb LogonUI & Boot Randomizer gebruikt want ik wou mijn bootscreen & inlog scherm veranderen. Nu is echter het probleem dat het laadscherm wel prima gaat maar het inlog scherm is corrupt !!

Krijg dus nu elke x als ik de laptop op opstart dat programma en kan verder niks.
Hij vraagt om de goede bestanden in een .exe .zip of new .zip. file.

Kan iemand voor mij in een zip de logon bestanden uploaden via rapidshare en met mij delen.
De laptop leest nog geheugenkaartjes dus via deze manier kan ik dan de orginele bestanden terugladen.

Misschien is het op deze manier te fixen, iemand anders nog een idee ?
Het laatste wat ik wil proberen is alles opnieuw erop zetten :(

Cdromdrive doet het wel, ook de geheugenkaartlezer ook.
Ik heb al een orginele logonui.exe, maar ik ben ook benieuwd wat er bij jullie staat onder de map:
c:/windows/resources ?
Want als ik het programma opstart, dan begint ie vanuit daar naar bestanden te zoeken, ik neem dus aan dat als je een modified inlogscherm gebruikt, dat het daar wordt opgeslagen ? Of is het van het programma zelf...Staan twee mappen 'boot' 'logon' & de standaard 'Theme's'

*** update ***
Hij is bij de computerboer geweest, die kon er niks aan doen.

[ Voor 58% gewijzigd door NeoMe op 24-05-2007 16:24 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:24

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je nog naar Windows kan en dingen uitvoeren, voer dan regedit uit. Navigeer naar HKLM\Software\Microsoft\WindowsNT\Current Version\Winlogon en zoek naar de sleutel uihost. Daar staat de waarde die gebruikt wordt als login scherm. Als je namelijk een ander loginscherm wilt gebruiken (heb ik ook) kan je die waarde veranderen naar de naam van het nieuwe bestand. Dit bestand moet wel in de System32 map staan. Gooi desnoods dit programma eraf, of zet de optie uit. Als het bestand wat je invoert in het register niet klopt, krijg je de klassieke aanmeld mogelijkheid zoals bij 2000.

Btw, er hoort oorspronkelijk bij de sleuten logonui.exe te staan. Het is ook mogelijk dat je leuke programma het oorspronkelijke bestand heeft overschreven, probeer dan sfc /scannow bij uitvoeren.

[ Voor 14% gewijzigd door Hero of Time op 23-05-2007 13:10 ]

Commandline FTW

• NeoMe
Ik kan helemaal niks hij reboot rechtstreeks naar LogonUI & Boot ( programma )
Eenmaal daarin kan ik niks meer, zit dan nog niet in windows zelf.

Ben er al twee dagen mee bezig, en niks is gelukt heb heb weggebracht naar computer winkel op no cure no pay basis :) Want wil alles wat erop staat niet kwijt omdat alleen de logon corrupt is vandaar. Denk wel dat ze daar een remote disk app hebben zodat ze op me schijf kunnen en die bestanden kunnen vervangen.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

sanzut

It's always christmas time

Kan je mssn niet gewoon een linux live cd downloaden en branden?
Of een van de vele rescue disks voor windows, soort linux live cd's met allerlei beheer's applicaties er op.
En anders kan je nog altijd de originele cd die je bij je XP hebt gekregen er in proppen, en dan opstarten vanaf de cd, of via veilige modus (F8)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gebruik anders de techniek uit de Windows Clients - FAQ (remote registry)?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Peeetr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05-2022
Mag wel een link geven van mijn geuploade loginui.exe geven he?

http://www.megaupload.com/nl/?d=EK46XAL7

Succes! :D

Verwijderd

gewoon Windows PE nemen of inderdad knoppix
alles veiligstellen over het netwerk / ftp
dan lekker formatten :)

• NeoMe
sanzut schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:45:
Kan je mssn niet gewoon een linux live cd downloaden en branden?
Of een van de vele rescue disks voor windows, soort linux live cd's met allerlei beheer's applicaties er op.
En anders kan je nog altijd de originele cd die je bij je XP hebt gekregen er in proppen, en dan opstarten vanaf de cd, of via veilige modus (F8)
Dit alles werkt sowieso niet.
Boot Xp cd pakt ie ook niet, orginele recovery ook niet.
tnx voor de orginele, die heb ik nu opgeslagen.

Heb hem weggebracht, maar weten denk ik ook niet echt wat ze moeten doen.
Ik zou zeggen replace die foute bestanden met de goede en reboot.
en als het kan dat programma eraf. Wacht wel af, ze bellen zometeen op.
Anders ga ik er zelf weer mee aan de slag.

[ Voor 22% gewijzigd door NeoMe op 23-05-2007 13:55 ]

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-03 12:09

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Als je bak niet wil opstarten vanaf de CD, moet je even de bootvolgorde veranderen in de BIOS.

Met een Ubuntu Live CD kan je als het goed is naar NTFS-schijven schrijven, dus daarmee zou je die originele loginui.exe terugzetten.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titelfix, dit geeft wat beter je probleem weer.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-03 13:01
En opstarten in de 'veilige modus' :?

let the past be the past.

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-02 13:09
Ik zelf gebruik ook een PE (Pre Enviroment): http://www.nu2.nu/pebuilder/ Daar kun je (vanaf een andere pc) een bootable win xp enviroment starten. je hebt dan volledige toegang tot je gecrashde pc.

Hoe je het register moet aanspreken weet ik dan alleen niet, maar je kan die foute bestanden wel makkelijk overschrijven iig.

Sterkte

• NeoMe
Oke tnx !

Als ze er in de shop niet uitkomen, ga ik met de tips hier aan de gang !

• NeoMe
Kom net uit de plaatselijke computer boer winkel.
Resultaat: Hebben we nog nooit gezien, weten niet wat we moeten kunnen hem wel opsturen maar dat gaat je meer kosten in euro's en tijd. ( no way dus )

Volgende optie, kennis van mij heeft hardware zaak + reparatie service...Hij gaat er eerst zelf naar kijken, komt hij er niet uit gaat hij aan de slag met de tips hierboven en ik hoop straks nog hieronder wat meer te kunnen vinden.

Mocht hij er niet uitkomen, wil ik een van jullie uitnodigen om jezelf te bewijzen uiteraard tegen betaling, die nog nader overeen te komen is. Locatie, Schijndel 10 KM van Den Bosch.Sorry

[ Voor 3% gewijzigd door NeoMe op 24-05-2007 16:44 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat laatste zou ik even weghalen, werving is niet de bedoeling hier, ook al bedoel je het goed :)

Pagina: 1