[XP] systeem volume laag zetten bij opstarten?

Pagina: 1
Acties:

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-01 11:28
Hoe kan ik bij het opstarten (win xp-pro) het systeem volume automatisch laag zetten zodat ik niet iedere dag schrik van de speakers die nog hard staan omdat de kinderen een spelletje gespeeld hebben op m'n laptop?

Er zit geen hardware volume regeling op, dus alleen de windows-volume regeling. Kan ik in de autoexec.bat, of de windows opstart bestanden een regel opnemen waardoor het volume op 10% ingesteld wordt? (niet op mute, want dan hoor je helemaal niets, en dat is ook niet handig).

Alvast bedankt voor jullie tweakers-top-tips!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Er is ergens een utility die setvolume heet, waarmee je dat zou kunnen doen.
Google daar eens op? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-02 19:25

Sir_G-nius

- - -

Het kan idd met Setvolume.
Bekijk dit topic eens.

Hier kun je Setvolume downloaden.

Het is dus mogelijk, succes ermee! :)

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:57
Je kan ook het algemenere tooltje nircmd gebruiken.
In startup/opstarten moet je dan een snelkoppeling maken met de parameter: setsysvolume 6553

• teake
SUPER tips! dank!

• teake
Hmmmmm, batchfile werkt (met setvolume.exe /v 10 ) maar in de autoexec zetten werkt niet. Dat zal kennelijk te vroeg in het opstart proces zijn voor windows. Maar waar kan ik hem dan zetten?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

startup script van maken :)
Dat kan je via gpedit doen als je Pro hebt, of je zet 'm zelf in de HKEY_LOCAL_MACHINE startup registry key.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• teake
startup script (bat file) via gpedit gemaakt, maar ook die is te laat voor het opstart geluid van windows. Dat heb ik dus maar uitgezet. Nu is heeft hij geen geluid bij het opstarten van windows, maar ach... da's niet erg. Kort daarna gaat het volume wel mooi terug naar 10%.

Heren (en of dames) bedankt!
Pagina: 1