[Unattended/Ris] Hoe pas ik het volume aan?

Pagina: 1
Acties:

• dailyleaf
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 19:05
De vraag is niet erg moeilijk.
Is er een manier om met de RIS-installatie het volume aan te passen?

Momenteel werkt de RIS-installatie naar behoren, het laatste kleinigheidje is dat het volume standaard nogal hard staat met de koptelefoons die we nu gebruiken.

Ik was benieuwd of ik dit met het ristndrd.sif bestand kan sturen.
Of misschien kan ik het op een andere manier aanpassen. Alle suggesties zijn welkom.

De 'HOWTO: RIS' en 'HOWTO: Unattended Install van Windows XP' boden geen uitkomst.
Ook zoeken met google zorgde nogal voor wat problemen. (Volume = Partitie)

Mijn post is interessanter dan mijn Sig..

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-02 07:44
Als ik mij goed herinner van enkele jaren terug heb ik daar ook eens op zitten zoeken... en kwam op dit freeware tooltje uit:

http://www.softpedia.com/...ellaneous/Volumizer.shtml

je kan er vanop command line je volume mixer mee bedienen en dus 't volume aanpassen (verminderen).

• dailyleaf
renio schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:08:
Als ik mij goed herinner van enkele jaren terug heb ik daar ook eens op zitten zoeken... en kwam op dit freeware tooltje uit:

http://www.softpedia.com/...ellaneous/Volumizer.shtml

je kan er vanop command line je volume mixer mee bedienen en dus 't volume aanpassen (verminderen).
Heb het net even geïnstalleerd en bekeken. Maar dit zou erop neerkomen dat ik nog steeds een installatie moet doen om het te kunnen aanpassen.
Dan kan ik net zo goed voor elke pc het schuifbalkje zelf wat terugzetten.

En binnenkort komt er een installatie aan van een paar honderd pc's en zou dit liever geautomatiseerd hebben.

• renio
dailyleaf schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:15:
[...]
Heb het net even geïnstalleerd en bekeken. Maar dit zou erop neerkomen dat ik nog steeds een installatie moet doen om het te kunnen aanpassen.
Dan kan ik net zo goed voor elke pc het schuifbalkje zelf wat terugzetten.

En binnenkort komt er een installatie aan van een paar honderd pc's en zou dit liever geautomatiseerd hebben.
Na installatie op 1 pc kan je gewoon de .EXE uit de program files\volumizer map op je server kopiëren en van daar af gebruiken. Werkt dus ook stand-alone, dus je kan 't gewoon gebruiken via een scriptje of een andere geautomatiseerde manier (cmdlines.txt of guirunonce bv)

• dailyleaf
Net even wat getest met het verplaatsen van volumizer2.exe en command lines.

Alle opties werken behalve de /X optie. Die geeft een read violation error.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lamin036/volumizer2error.jpg

Dus helaas nog niet bruikbaar. Als die error eruit zou zijn kan hem invoegen in het script zodat hij gewoon 1x uitvoert.

En hoewel het volume niet aan te passen is, maar alleen de 'wave' is dat geen probleem, daarmee neemt het volume zelf ook wel af.

Verwijderd

aangezien jij RIS gebruikt is het miss een idee om in je GP in te stellen dat er een registry key wordt geimporteerd met de juiste volume instellingen?

• dailyleaf
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:38:
aangezien jij RIS gebruikt is het miss een idee om in je GP in te stellen dat er een registry key wordt geimporteerd met de juiste volume instellingen?
Ik ben helaas geen held in het register.
Waar zou ik die waarden moeten vinden?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Probeer RegMon eens.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Asrock DeskMini B860, Core Ultra 5 245K, 16GB DDR5-7600

Verwijderd

als je op een schone pc een snapshot utility zou gebruiken en een snapshot maakt voordat je je volume wijzigt (handmatig) en weer een snapshot maakt nadat je je volume hebt aangepast dan krijg je vanzelf de register verandering te zien. ik zit zelf te denken aan WinstallLE dit gebruik ik normaal om msi paketten te maken maar je kan er ook registry wijzigingen mee zien

suc6

Verwijderd

en ik bedenk mij net dat regmon van ms dat ook hoogstwaarschijnlijk kan http://www.microsoft.com/...als/utilities/regmon.mspx

• spone
  • Niet online

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Asrock DeskMini B860, Core Ultra 5 245K, 16GB DDR5-7600

• renio
nouuwww... als ik even met 't super tooltje process monitor (van sysinternals... combinatie van regmon en filemon) scan dan krijg je van die lekkere registry keys als deze te zien: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\{4D36E96C-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}\0017\Settings ....

waar je dus opgescheept zit met unique keys afhankelijk van je audio driver enzo... niet echt straight to the point...

ik zou toch eerder nog via een tooltje ofzo proberen (ipv zoeken via registry manipulatie).

• dailyleaf
Laat voorop staan dat ik alle reacties waardeer.

Heb zojuist Regmon geprobeerd maar zag al gelijk dat er honderden waardes passeerden tijdens het aanpassen van het volume. Ik zou daarom ook niet weten welke nou relevant zijn.
Ook wat Renio zei dat het geluidskaart gebonden is klopt. Zijn '\17' bestond bij mij niet eens en ik wil toch zekerheid dat alle pc's deze aanpassing doorvoeren.

Een tooltje zoals volumizer lijkt mij nog steeds de beste oplossing. Ik baal nog steeds dat die foutmelding zich voordoet anders was het ideaal geweest.

• -Klimaks-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-03 14:49
Misschien werkt SetVolume wel? Doet volgens mij ongeveer hetzelfde als volumizer.

In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy

• dailyleaf
-Klimaks- schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:29:
Misschien werkt SetVolume wel? Doet volgens mij ongeveer hetzelfde als volumizer.
Als we jou toch niet hadden :)

Werkt perfect.

Ik kan hem gewoon aanroepen van een share op de server en geef er met '/v ##' een percentage mee aan voor het volume.

Precies de simpele manier om het volume mee aan te passen die ik zocht.

• renio
leuk gevonden klimaks !

*noteert: setvolume tooltje onthouden voor als het nog eens nodig is*

• dailyleaf
renio schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 13:04:
leuk gevonden klimaks !

*noteert: setvolume tooltje onthouden voor als het nog eens nodig is*
Jij ook bedankt voor het meedenken. En op deze manier heb je er zelf ook nog iets aan overgehouden.
Bij mij staat ie inmiddels al op mijn eigen ftp :)

• spone
  • Niet online
Bij deze ook bedankt voor de tip :) Kan altijd nog wel eens van pas komen :)

Pagina: 1