Toon posts:

2 of 3 pci kaarten op 1 slot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb drie pci kaarten die alleen maar op een 32 bit slot passen/werken. (video/geluid/usb)
Ik heb helaas maar 1x een 32 bit slot. En 4x een 64 bit slot.
Bestaat er een adapter o.i.d. maarmee ik een 32 bit op een 64 kan zetten of iets dat er 2 of 3 kaarten op 1 slot passen?

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Is zoiets niet mogelijk met zo'n pci-riser kaart?

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:05
pelican schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 08:09:
Is zoiets niet mogelijk met zo'n pci-riser kaart?
Een riser waar meerdere kaarten in passen is volgens mij meestal (altijd?) specifiek gebouwd voor een bepaald moederbord.

• Nielson
  • Laatst online: 18:40
Zijn die 64bit sloten niet backwards comptaible met normale pci-kaartjes dan ?

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:50

dj_dysaster

Stoom \o/

Normaal gesproken zijn die sloten gewoon backwards compatible, Ik heb het hier thuis ook op een Tyan Tiger MP

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:32

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
ja, daar heb ik al gekeken maar kwam er niet echt uit..
De sloten zijn ook backwards compatible alleen passen de kaartje die ik heb er niet in of werken niet. (de eerste uitsparing zit niet in de kaart)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lees anders even mijn laatste post in die eerdere topic van je in PMG - 64b PCI is 100% backwards compatible, maar PCI-X niet qua voltage, dus allicht gaat het puur erom of die PCI kaarten op 3.3V kunnen werken of niet.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Specificatie moederbord:

PCI Slots

- One PCI (32bit/33MHz) slot

- Four PCI (64bit/33MHz) slots

- Total of five usable slots

Het lijkt er dus op dat het gewone sloten zijn, maar die usb kaart van het vorige topic past wel maar de computer start dan niet op. En de geluids en videokaart hebben geen uitsparingen waardoor het niet past.

edit: ik denk toch dat het pci-x sloten zijn... ik had de tekeningen verkeerd bekeken 8)7 :o :+

edit2: Kan ik een pci riser gebruiken op het normale slot, en is het niet zo dat de pci poorten dan anders komen te staan?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 20:14 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 17:52:

edit2: Kan ik een pci riser gebruiken op het normale slot, en is het niet zo dat de pci poorten dan anders komen te staan?
Ja, dat komen ze dan inderdaad.
Daarbij kun je niet echt een poort multiplien, daarvoor heb je weer andere dingen nodig.

Je zult dan naar zoiets moeten kijken: http://www.magma.com/products/pci/4PCI/index.html

Verwijderd

Topicstarter
De plaatselijke computerwinkel had het over een pci expansion card.
Is dat iets? Of weet iemand een andere oplossing?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:30:
De plaatselijke computerwinkel had het over een pci expansion card.
Is dat iets? Of weet iemand een andere oplossing?
Dat is dus zoiets als ik hier boven heb gepost (alleen dan extern, mogelijk bestaan er ook wel interne varianten).
Houdt er wel rekening mee dat een PCI expansion kaart vaak duurder is als het mobo zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ga wel kijken wat ik doe maar als het duurder is dan het moederbord zelfs dan doe ik het niet want dan ga ik voor: andere videokaart compatible met pci-x, usb geluidskaart en de usb poorten blijven.

Bedankt _/-\o_

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 07:02:
Ok ik ga wel kijken wat ik doe maar als het duurder is dan het moederbord zelfs dan doe ik het niet want dan ga ik voor: andere videokaart compatible met pci-x, usb geluidskaart en de usb poorten blijven.

Bedankt _/-\o_
Een PCI-X videokaart is er niet (ok, op 1 enkele matrox na van US$600 ofzo). Je kunt natuurlijk wel een gewone PCI kaart pakken, maar houdt er rekening mee dat je daarmee wel je PCI-X bus beperkt

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 08:06:
[...]

Een PCI-X videokaart is er niet (ok, op 1 enkele matrox na van US$600 ofzo). Je kunt natuurlijk wel een gewone PCI kaart pakken, maar houdt er rekening mee dat je daarmee wel je PCI-X bus beperkt
Dat lukt dus niet want de pci-x bus werkt alleen op 3.3 volt en de meeste videokaarten werken alleen op 5 volt. (daar had ik al naar gekeken)

p.s. Ik kom aan die pci-x videokaart van orbit.nl
Pagina: 1