Toon posts:

[IIS] Weblog software voor IIS??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een weblog gaan hosten onder IIS. Is er goede weblog-software die draait onder IIS, zonder al te veel programmeren. Daar ben ik echt een leek in. En heeft iemand ervaring met het installeren van die software?

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Windows Servers en Server-software is een forum voor server software, niet voor Programming zaken. Daarnaast moet je nog even Programming Beleid doorlezen ;)

Om je wat verder te helpen: wat heb je gezocht, wat wil je bereiken. Er zijn 100'en soorten blog software, meestal op een php/mysql combi gebaseerd. Dus geef eerst meer info en zeg wat je al gevonden hebt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben in princiepe op zoek naar software, dus volgens mij ben ik wel aardig in het goede forum. Ik heb op google gezocht en heb onder andere Wordpress and Moving Type besturdeerd. Helaas kom ik niet tot het gewenste resultaat. Daarbij moet je zoveel extra programmaatjes installeren en het leek mij juist leuk om het een keer vrij direct te doen zonder eerst 26 desktop engines en clients te installeren. Een beetje PHP en SQL is niet erg, maar ik ben echt een leek daarin, dus ken geen enkel command. Dus ik ga erg op ervaringen van anderen af. Als het maar een beetje de functionaliteiten heeft van een blog zoals deze. De website is dramatisch van opmaak, maar toont wel de goede functionaliteiten die ik ook zoek.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:59:
Nou ik ben in princiepe op zoek naar software, dus volgens mij ben ik wel aardig in het goede forum. Ik heb op google gezocht en heb onder andere Wordpress and Moving Type besturdeerd. Helaas kom ik niet tot het gewenste resultaat. Daarbij moet je zoveel extra programmaatjes installeren en het leek mij juist leuk om het een keer vrij direct te doen zonder eerst 26 desktop engines en clients te installeren. Een beetje PHP en SQL is niet erg, maar ik ben echt een leek daarin, dus ken geen enkel command. Dus ik ga erg op ervaringen van anderen af. Als het maar een beetje de functionaliteiten heeft van een blog zoals deze. De website is dramatisch van opmaak, maar toont wel de goede functionaliteiten die ik ook zoek.
© 2006 tiejo.com | Powered by WordPress. Made by tiejo. | Top
Waarom zou Wordpress met een aantal plugins en een aangepast thema niet voldoen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 21:11 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Tha_Evil zoals hierboven al genoemd wordt zijn er zat mogelijkheden. Dat je het niet snapt kan natuurlijk gebeuren, geen mens is volmaakt. Het zou fijn zijn als je echter wat moeite doet om de onbekende/vreemde dingen die je tegenkomt te begrijpen. Dat is een van de voorwaarden die we hier op het forum stellen, zoals in de Het algemeen beleid te vinden is. Lees die nog eens goed door, en ga toch eens aan de slag met wat pakketten. Een compleet zelfconfigurerend pakket ben ik nog nooit tegengekomen, dus mijn advies is om toch eens wat meer informatie te doorgronden over het onderwerp.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:59:
Nou ik ben in princiepe op zoek naar software, dus volgens mij ben ik wel aardig in het goede forum. Ik heb op google gezocht en heb onder andere Wordpress and Moving Type besturdeerd. Helaas kom ik niet tot het gewenste resultaat.
Wat is dan _wel_ het gewenste resultaat?
Daarbij moet je zoveel extra programmaatjes installeren en het leek mij juist leuk om het een keer vrij direct te doen zonder eerst 26 desktop engines en clients te installeren.
Dat is niet de bedoeling hier op got ;) Daarnaast komt php en mysql installeren echt niet neer op 26 aparte dingen, maar namelijk gewoon 2 dingen: php en (jawel) mysql.
Een beetje PHP en SQL is niet erg, maar ik ben echt een leek daarin, dus ken geen enkel command. Dus ik ga erg op ervaringen van anderen af. Als het maar een beetje de functionaliteiten heeft van een blog zoals deze. De website is dramatisch van opmaak, maar toont wel de goede functionaliteiten die ik ook zoek.
En als je "niet wil klooien" pak je een xampp oplossing en installeer je daarin wordpress. Het is zo gepiept. Met IIS moet je vast ook php en mysql aan de praat zien te krijgen, maar een xampp oplossing (met apache) kan echt een aap installeren ;)
Pagina: 1