Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Topicstarter
Aangezien mijn vorige topic gesloten is, dan maar een nieuwe. Nadat ik Business Desktop Deployment Kit BDD2007 heb gedownload. Kwam ik op IEAK7 uit, die precies hetzelfde ins bestand aanmaakt, waarvan ik al een werkend voorbeeld had gegeven. [Vista] Installeren automatiseren Alleen ben ik nu dus nog helemaal niks opgeschoten, want dit bestand werkt prima met windows xp, maar niet met Vista. Weer een hele middag verspild.Dat was dus ook precies mijn vraag.;) Als ik met windows xp dat bestand open, start deze "Wizard Internet-verbinding". Dan gaat hij vanzelf alle internet instellingen goedzetten. Als ik datzelfde doe met windows vista, zegt hij dat hij niet weet hoe dat te openen, en of hij op internet moet gaan zoeken.:? Nu blijft mijn vraag dus staan, met welk programma krijg ik die instellingen in Vista? Blijkbaar heeft men Wizard Internet-verbinding in vista anders genoemd? En geen alternatief programma gekoppeld aan het .ins bestand? Ik ben het trouwens niet met alt-92 eens. Want ik ben hier al weken mee bezig, erg jammer dat niemand wil helpen. Die win98 style slaat ook nergens op, de regfile die ik noem is alleen voor windows 2000 en xp, voor windows 98 en ME heb ik een compleet afwijkende regfile.:P Die bestandslokaties ben ik ook al tijden mee bezig. Dus verander een lokatie met de hand, en kijk met regedit of ik die nieuwe lokatie terugvindt. Dat gaat uitstekend met windows xp, maar niet met windows Vista. Dan vind ik teksten als "gebruik ShGetFolderPath". Gewoonweg dat regbestand toepassen, heeft geen effect, je ziet wel de waarden in Regedit verschijnen, maar de bestandslocaties blijven op c:\users staan. Met google zoeken naar ShGetFolderPath levert niks bruikbaars op. Graag hulp. :)

[ Voor 7% gewijzigd door cjdijk op 22-05-2007 19:48 . Reden: op verzoek 1 lange regel van gemaakt zonder enters ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

offtopic:
Schrijf jij zo ook brieven? :/ Denk niet dat veel mensen zin hebben om het zo te lezen. :P

[ Voor 27% gewijzigd door MensionXL op 22-05-2007 19:24 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
cjdijk schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:06:
Ik ben het trouwens niet met alt-92 eens. Want ik ben hier al weken mee bezig, erg jammer dat niemand wil helpen.
Dat heb je anders nog niet laten zien dat je zolang bezig bent? :)
Die win98 style slaat ook nergens op, de regfile die ik noem is alleen voor windows 2000 en xp, voor windows 98 en ME heb ik een compleet afwijkende regfile.:P
Je begrijpt het punt niet helemaal zo te zien.
Windows 2000 en XP hebben een ander native formaat .reg files, unicode, iets wat je ook aan het versienummer kan zien als je een export doet vanuit een XP registry.

Dat je voor andere OS versies andere files gebruikt lijkt me niet meer dan logisch, daar hoor je me ook niet over ;)
Gewoonweg dat regbestand toepassen, heeft geen effect, je ziet wel de waarden in Regedit verschijnen, maar de bestandslocaties blijven op c:\users staan. Met google zoeken naar ShGetFolderPath levert niks bruikbaars op. Graag hulp. :)
Was het al bij je opgekomen dat een aantal dingen sowieso al niet werken?
Je verwees bijvoorbeeld in je eerste post al naar Outlook Express , dat is bijvoorbeeld vervangen door Windows Mail.
.wab bestanden worden ook niet meer gebruikt in Vista, dus ook dat werkt al niet.
Wijzigen van userprofiles doe je niet in Vista met een .reg file, daarvoor gebruik je de unattend.xml files bijvoorbeeld om dat tijdens de installatie al aan te passen.
Zo gelden de instellingen niet alleen voor de current user, maar ook voor de default user.

Dat bedoelde ik met veel te weinig vooronderzoek, Vista is onderhuids flink veranderd waardoor jouw tweaks niet meer dat effect hebben wat jij ervan verwacht.

Verder: Probeer inderdaad eens af en toe een [enter] of wat in je tekst aan te brengen want zo'n woordenbrei nodigt echt niet uit.
Deel je tekst eens logisch op in alinea's?

Voor welk OS wil je dit nu geregeld hebben? Dan zetten we dat alsnog in de topictitel voor je.

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 22-05-2007 22:36 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Topicstarter
alt-92 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:31:
[...]

Je begrijpt het punt niet helemaal zo te zien.
Windows 2000 en XP hebben een ander native formaat .reg files, unicode, iets wat je ook aan het versienummer kan zien als je een export doet vanuit een XP registry.
Ik heb zelf iets geprogrammeerd om automatisch wat dingen te zoeken en vervangen in dat regbestand. Dat werkt alleen goed als het "plain text" is. Maar inderdaad vroeger stond er iets van "Windows Registry Editor Version 5.00", met tussen elke letter ook zo'n "nul-karakter", maar mijn "tekst" formaat regfile werkt ook gewoon in xp, en is ook aanpasbaar door mijn tekst-zoek-en-vervang-programma'tje. :)
[...]

Was het al bij je opgekomen dat een aantal dingen sowieso al niet werken?
Je verwees bijvoorbeeld in je eerste post al naar Outlook Express , dat is bijvoorbeeld vervangen door Windows Mail.
.wab bestanden worden ook niet meer gebruikt in Vista, dus ook dat werkt al niet.
Wijzigen van userprofiles doe je niet in Vista met een .reg file, daarvoor gebruik je de unattend.xml files bijvoorbeeld om dat tijdens de installatie al aan te passen.
Zo gelden de instellingen niet alleen voor de current user, maar ook voor de default user.

Dat bedoelde ik met veel te weinig vooronderzoek, Vista is onderhuids flink veranderd waardoor jouw tweaks niet meer dat effect hebben wat jij ervan verwacht.
Het is mij bekend dat het mail programma "Outlook Express" bij windows Vista is vervangen door twee andere programma's "Windows mail" en "Contacts". Op dit moment ben ik al wel zover dat ik precies weet hoe ik die locaties met de hand moet wijzigen, maar wil dit graag zoals "vroeger in xp" automatiseren (met een regbestand). Bij windows xp heb ik dat ook geleidelijk aan opgebouwd. Helaas heb ik weinig te besteden, ik heb een eenmansbedrijf, dus ik moet gewoon alles zelf uitzoeken, geen geld voor opleiding, maar dacht wellicht een beetje hulp te kunnen krijgen. ;)

Die unattend.xml heb ik wel eens van gehoord, bij windows xp gebruik ik daarvoor winnt.sif (is dat vergelijkbaar?), die ik ook weer automatisch laat wijzigen met mijn zoek-en-vervang-programma. Helaas is het mij nog niet gelukt windows vista vanaf een map op mijn harddisk te installeren, zoals ik bij windows xp altijd doe (en daardoor winnt.sif kan laten wijzigen), ook dit is nog een punt wat ik nog wel eens wil onderzoeken, maar vind dit minder tijdswinst opleveren, dus minder belangrijk.
[...]

Verder: Probeer inderdaad eens af en toe een [enter] of wat in je tekst aan te brengen want zo'n woordenbrei nodigt echt niet uit.
Deel je tekst eens logisch op in alinea's?

Voor welk OS wil je dit nu geregeld hebben? Dan zetten we dat alsnog in de topictitel voor je.
Ik ben gewend om na iedere regel een enter te gebruiken, echter MensionXL wees mij erop dat dit ongewenst is, dus heb ik alle enters verwijderd, dat was blijkbaar iets teveel van het goede. Het gaat dus om windows Vista, gezien windows 98, ME, 2000, XP geen geheimen meer hebben voor mij, bij die vier OS'sen heb ik mijn hoeveelheid handwerk vrijwel tot nul teruggebracht. Ik had mijn Topic-titel nog willen wijzigen, maar door mijn irritatie van mijn gesloten topic, ietwat gehaast ingevoerd. Is het misschien mogelijk dat oude topic met deze samen te voegen? Daarin staat precies wat ik voor windows xp werkend had, en uiteindelijk in Vista zou willen hebben. In elk geval bedankt tot zover. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Titelfix met OS :)
cjdijk schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 07:49:
Ik heb zelf iets geprogrammeerd om automatisch wat dingen te zoeken en vervangen in dat regbestand. Dat werkt alleen goed als het "plain text" is. Maar inderdaad vroeger stond er iets van "Windows Registry Editor Version 5.00", met tussen elke letter ook zo'n "nul-karakter", maar mijn "tekst" formaat regfile werkt ook gewoon in xp, en is ook aanpasbaar door mijn tekst-zoek-en-vervang-programma'tje. :)
Daarmee ga je er wel deels aan voorbij dat je daarmee het unicode formaat om zeep helpt waardoor in ieder geval één type registry key (REG_SZ_EXPAND) wat nieuw is voor Vista al niet meer gebruikt kan worden.
En er gaat vast nog meer mis :)
Je zal je app dus waarschijnlijk daarop moeten aanpassen.
Het is mij bekend dat het mail programma "Outlook Express" bij windows Vista is vervangen door twee andere programma's "Windows mail" en "Contacts". Op dit moment ben ik al wel zover dat ik precies weet hoe ik die locaties met de hand moet wijzigen, maar wil dit graag zoals "vroeger in xp" automatiseren (met een regbestand). Bij windows xp heb ik dat ook geleidelijk aan opgebouwd. Helaas heb ik weinig te besteden, ik heb een eenmansbedrijf, dus ik moet gewoon alles zelf uitzoeken, geen geld voor opleiding, maar dacht wellicht een
beetje hulp te kunnen krijgen. ;)
Begrijp me niet verkeerd, ik heb best respect voor je toewijding.
Dat is het punt helemaal niet, maar Vista is een behoorlijke wijziging ten opzichte van 2000/XP dat je eigenlijk weer helemaal overnieuw kan beginnen ;)

Dat je ietwat geïiriteerd was omdat je topic op slot ging kan ik wel begrijpen, maar besef wel dat we graag in het topic ook terug willen zien wat voor research je hebt gedaan.
Dat kwam in je eerste topic niet voor, namelijk.
Die unattend.xml heb ik wel eens van gehoord, bij windows xp gebruik ik daarvoor winnt.sif (is dat vergelijkbaar?), die ik ook weer automatisch laat wijzigen met mijn zoek-en-vervang-programma.
Als je de documentatie van de BDD en met name het deel van de Windows AIK
http://www.microsoft.com/...f3-4284-9123-679830d629f2

(bijgewerkte documentatie daarvoor staat Hier ) doorneemt, kom je inderdaad tegen dat winnt.sif en de andere benodigde files en methoden vervangen zijn daardoor.
Helaas is het mij nog niet gelukt windows vista vanaf een map op mijn harddisk te installeren, zoals ik bij windows xp altijd doe (en daardoor winnt.sif kan laten wijzigen), ook dit is nog een punt wat ik nog wel eens wil onderzoeken, maar vind dit minder tijdswinst opleveren, dus minder belangrijk.
Laat dat nou net één van de dingen zijn waar het grote verschil in zit met Vista, zie ook de Windows Clients - Vista FAQ .
Het is geen filebased installatie meer maar een Image-based uitrol.
Geen i386 dir meer.
Helaas voor jou wel degelijk belangrijk dus...

Wat je kan aanpassen (dus ook de lokatie van de gebruikersprofielen) kan je vinden in de link hierboven voor de AIK documentatie.

Één punt wat heel erg opviel in je .reg file was dat je wijzigingen alleen in CurrentUser hebt staan; per definitie betekent dat elke nieuwe useraccount die settings niet meekrijgt.
Zou je de entries in .Default User zetten, dan wel, maar dan creeer je een extra probleem omdat dan alle shellfolders (mijn afbeeldingen, documenten e.d) voor iederen op exact dezelfde plek terecht komen.
Voorbeeld:
code:
1
2
3
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\DocFolderPaths]
;Bestandslokaties
"________"="C:\\DATA\\Mijn Documenten"

En dat is een big no-no qua security in een multi-user systeem ;)
Daarnaast zijn (wederom) in Vista die lokaties ook gewijzigd evenals de namen.

Dial-up verbindingen met een .ins file werken dus óók niet meer (deprecated) omdat dat een functie was die inmiddels te weinig gebruikt werd in deze tijd van breedbandverbindingen.

[ Voor 12% gewijzigd door alt-92 op 23-05-2007 08:49 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Topicstarter
alt-92 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 08:25:
Titelfix met OS :)

[...]

Daarmee ga je er wel deels aan voorbij dat je daarmee het unicode formaat om zeep helpt waardoor in ieder geval één type registry key (REG_SZ_EXPAND) wat nieuw is voor Vista al niet meer gebruikt kan worden.
En er gaat vast nog meer mis :)
Je zal je app dus waarschijnlijk daarop moeten aanpassen.

[...]

Begrijp me niet verkeerd, ik heb best respect voor je toewijding.
Dat is het punt helemaal niet, maar Vista is een behoorlijke wijziging ten opzichte van 2000/XP dat je eigenlijk weer helemaal overnieuw kan beginnen ;)

Dat je ietwat geïiriteerd was omdat je topic op slot ging kan ik wel begrijpen, maar besef wel dat we graag in het topic ook terug willen zien wat voor research je hebt gedaan.
Dat kwam in je eerste topic niet voor, namelijk.

[...]

Als je de documentatie van de BDD en met name het deel van de Windows AIK
http://www.microsoft.com/...f3-4284-9123-679830d629f2

(bijgewerkte documentatie daarvoor staat Hier ) doorneemt, kom je inderdaad tegen dat winnt.sif en de andere benodigde files en methoden vervangen zijn daardoor.

[...]

Laat dat nou net één van de dingen zijn waar het grote verschil in zit met Vista, zie ook de Windows Clients - Vista FAQ .
Het is geen filebased installatie meer maar een Image-based uitrol.
Geen i386 dir meer.
Helaas voor jou wel degelijk belangrijk dus...

Wat je kan aanpassen (dus ook de lokatie van de gebruikersprofielen) kan je vinden in de link hierboven voor de AIK documentatie.
Dial-up verbindingen met een .ins file werken dus óók niet meer (deprecated) omdat dat een functie was die inmiddels te weinig gebruikt werd in deze tijd van breedbandverbindingen.
Ik had al zo'n vermoeden at ik "from scratch" opnieuw moest beginnen. Even vast over dat ins bestand, ik vind dat superhandig, daarmee kan ik in 1 keer alle e-mail settings goedzetten, dat daarbij ook een (backup) inbelverbinding aangemaakt wordt, die in feite bij adsl/kabel minder van belang is (uitgezonderd kpn-adsl met usb modem, dan is dat juist wel van belang), vind ik minder belangrijk, het gaat om pop, smtp, news, gebruikersnaam, paswoord, enz... De hoofdzaak voor mij is, zoveel mogelijk automatiseren, minder kans op fouten, minder handwerk, dus meer tijd over voor andere dingen. Ik heb trouwens voor dat aanmaken van dat ins bestand ook iets geprogrammeerd, hoef alleen provider te kiezen, gebruikersnaam en paswoord in te tikken (eigenlijk copieren en plakken), waarna automatisch een ins bestand (voor mijzelf) en een txt bestand (voor klant) wodt aangemaakt. :P Zou het wel erg prettig vinden als ik dat in Vista ook kan gebruiken. Alvast tot zover bedankt voor je antwoorden. :)

Pagina: 1