Nieuwe Videokaart aanschaffen, welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 89 views sinds 30-01-2008

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:21
Ik heb voor een week terug Microsoft Vista Ultimate geïnstalleerd op mijn Pentium 4 2.5 GHZ, 1024 DDR pc2100 en een Geforce TI 4600, maar hij herkend mijn videokaart niet. Ik heb al druk gezocht op internet naar werkende Vista drivers, maar het schijnt dat die kaart niet word ondersteunt. Nou wil ik die kaart gaan vervangen voor een andere AGP kaart, maar weet niet goed welke ik dan moet kiezen. Mijn vraag aan jullie is dan ook: welke kan ik het beste kopen?

Mijn configuratie:

Moederbord: Intel D845EBG2
Processor: Pentium 4 2.5 GHZ
Geheugen: 1024 DDR Ram PC2100 266 MHZ
Videokaart: Asus Geforce TI 4600
Harde schijf: 320GB Maxtor

Ik moet er een spel als command and conquer 3 op kunnen spelen. Ja en verder moet natuurlijk Vista ene beetje soepel kunnen draaien.

Alvast bedankt voor jullie info en advies!

Verwijderd

Ik zou doorsparen, vind het zelf zonde 150-200 euro uit te geven voor een AGP kaart...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

ARME AOW’er

• Pindakaasman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:25
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:01:
Ik zou doorsparen, vind het zelf zonde 150-200 euro uit te geven voor een AGP kaart...
Sja... das altijd moeilijk he... misschien is hij nog wel heel erg blij met zijn huidige hardware of wil hij even wachten tot 4de kwartaal als de echte DX10 games komen met het aanschaffen van een nieuwe PC.

Ik kwam zelf toevalig net even hier rondneuzen omdat ik in een soort gelijke situatie zit.
(Ik had er zelf geen nieuw draadje voor aangemaakt maar das een ander verhaal :))

Ik heb zelf een AMD Athlon 64 3200+, 2.0Ghz, 1Mb cache, S-754 met een ati 9800 met 64 MB
Ik kan battlefield 2142 redelijk draaien maar ik zou het net wat hoger opschroeven allemaal. Tevens wil ik straks ook quakewars kunnen spelen.
De nieuwe PC koop ik echt niet voor dat intel zijn prijsverlaging van juli heeft doorgevoerd en het liefs wacht ik nog wat langer want mijn pc is echt niet traag ofzo...
met een investering van b.v. 190 euro voor een AGP ati 1950 met ddr3 geheugen kan ik het makelijk uitzingen tot eind dit jaar.
Dan zit er best nog wat verschil tussen 190 euro of 800 (prijs van nieuwe PC?)... voor die 800 heb je eind van het jaar wel meer PC als je nu voor 990 koopt denk ik.

Verwijderd

Maar als je dan bijvoorbeeld een 8800GTS ziet langskomen voor 260,- die die agp kaart compleet omver loopt voor 70,- meer en DX10 is.

• Pindakaasman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:25
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:55:
Maar als je dan bijvoorbeeld een 8800GTS ziet langskomen voor 260,- die die agp kaart compleet omver loopt voor 70,- meer en DX10 is.
Dan moet je ook een nieuw mobo kopen, en in een ongelukig geval ook mem en cpu.
Dat maakt natuurlijk allemaal niet uit maar mischien ga je dan de eisen die je normaal aan een mobo steld naar beneden bijstellen om toch maar nu je pci-e slotje te krijgen.

Ik heb helemaal niet het gevoel dat mijn PC langzaam is en aan vervanging toe is. Ik wil er gewoon nog een half jaartje langer mee doen, ik weet alleen niet welke kaart nu een goede opvolger is voor mijn 9800 met 64 MB zodat ik niet teveel investeer maar toch quakewars kan spelen en battliefield in 1280x1042 ipv 1024x768 :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Geldt ook voor AGP kaarten en Vista support...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.