PC beduidend stiller maken

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik ben erg tevreden over de Ninja. Heb hem zelf fanless op mijn processor gezet. Dat ging best makkelijk al. Verder is mijn proc idle rond de 44 graden en stressed komt daar een paar graden bij. Dit is dus wel te doen.

Over de HDD silencer. Ik denk dat hij voor andere doeleinden gemaakt is dat waarvoor ik hem heb gekocht. Mijn harde schijf kraakt nogal hard, als hij "denkt". De silencer is denk ik meer voor het zoemen dat de HDD kan maken. Voor deze investering zou ik even wachten tot je die aankoop doet.

Ik wilde ook eerst de Noctua, maar dat werd me te lang wachten. De scythe werkt voor mij ook goed.
Het enigste wat ik nu nog hoor is mijn voeding (en daar ben ik niet blij mee). Heb al een email naar thermaltake gestuurd maar helaas nog niets teruggehad. Ben wel van plan om in de nabije toekomst (denk als ik in september van vakantie terug kom) een nieuwe voeding te maken die wel waar maakt wat er op de website van de fabrikant staat.

en @ Tweakernick
dat antwoord dat je de manual kan downloaden komt al in de buurt. Hier had ik nl niet aan gedacht. Ik ga gelijk zoeken op de asus site. Ennuh krijg je een beetje een leeg forum he, als iedereen geen vragen mocht stellen die je op internet eventueel (na veel moeite) zou kunnen vinden

[ Voor 13% gewijzigd door thewizard2006 op 19-07-2007 07:10 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• denizg
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-03 15:22
Ik ben zojuist toch voor de Nexus casefans gegaan, gezien deze simpel weg gewoon goedkoper zijn en gezien deze vrijwel gelijk zijn aan de Scyth is het niet waard om +/- 5a7 euro per stuk meer voor te leggen.

Verder ga ik denk ik ook een Sharkoon HDD Vibe-Fixer bestellen i.p.v. een Silentmaxx HD cooler, 15 euro.

Verwijderd

denizg schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 06:19:Verder wilde ik Noctua casefans kopen, maar daar ben ik ook van afgestapt. Ik twijfel nu tussen de Scythe S-Flex SFF21E (wel de 12000 versie) en de Nexus fans.
Wat is de reden dat je de Noctua achter je laat?

• denizg
Reden hiervoor is dat de Nexus, Noctua en de Scythe vrijwel gelijk aanelkaar zijn (bron is SPCR). OMdat deze verschillen er niet of klein zijn lijkt het me onnodig om 15 euro voor 1 fan neer te tellen terwijl je voor 8 euro vrijwel gelijk presterende fan kunt kopen (de Nexus dus). Dus de prijs/kwaliteit van de Noctua is niet geweldig. De Scythe us 10 euro. Verder waren er redelijk veel mensen die toch niet te vreden waren met een Noctua en vinden dat het toch overhyped is.

• Sylph-DS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-12-2025
denizg schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 06:19:
Verder lees ik dat je niet echt tevreden bent met de HD cooler, de Silentmaxx. Ik wilde deze ook aanschaffen. Ik geloof best dat deze het geluid zal verminderen, maar raad je dit nog steeds aan ook gegeken naar de prijs/kwaliteit verhouding, gezien het best duur is. Zo zijn er goedkopere oplossingen zoals zo een "rubber" systeem voor 15 euro.
Wat voor harde schijf ben je van plan er in te zetten?

Een erg makkelijke en goedkope manier (vind ik zelf) is gewoon wat kleding-elastiek bij de lapjesmarkt of weet ik veel waar halen (met een beetje geluk heb je 10 meter voor een euro of twee) en daarmee de HDD 'ophangen' (in een 5,25" slot) , dan trilt de kast niet meer mee met de HDD wat vaak veel in geluid scheelt.

Hier een heel topic op het SPCR forum vol met 'HDD Suspension' mods, er zitten hier een aantal best wel creatieve en uitgebreide oplossingen bij, best waard om een keertje door te bladeren :)

• denizg
Ik heb een Seagate Barracuda 7200.10, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB)

[ Voor 72% gewijzigd door denizg op 20-07-2007 02:30 ]

Verwijderd

Sylph-DS schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 22:43:
Hier een heel topic op het SPCR forum vol met 'HDD Suspension' mods, er zitten hier een aantal best wel creatieve en uitgebreide oplossingen bij, best waard om een keertje door te bladeren :)
Wel lastig als je je kast regelmatig verplaatst.

• thewizard2006
ben er nog steeds niet uit hoe ik ervoor kan zorgen dat de pc niet kijkt of er een fan aangesloten zit op de processor. Krijg nog steeds dat ik op F1 moet drukken om door te gaan. Heb de manual doorgeleven van het Mobo en het een en ander geprobeerd, maar kan niet direct wat vinden

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11-2025
misschien niet helemaal de goede topic, maar vind het zonde om een nieuwe te beginnen voor mijn vraag.

Ik heb momenteel een AMD XP 2600+ maar hij wordt af en toe 60+ graden waardoor me pc soms vast loopt op 1 of andere manier. Er zit een redelijke cooler op dacht ik maar na paar jaar begint het toch moeilijk te worden. Nu ga ik na de zomer upgraden naar een core 2 duo cpu. Ik wil dus nu een nieuwe cooler voor deze AMD kopen om de zomer door te komen en misschien hoopte ik zelfs het te kunnen combineren voor me nieuwe pc. Zijn er coolers die zowel op een AMD of een intel 775 socket passen? Zo nee, wat zou dan de beste en goedkoopste alternatieve cooler zijn om de AMD cpu en mij de zomer door te lozen.

Upside down

Verwijderd

Craytahar schreef op zondag 22 juli 2007 @ 22:51:
misschien niet helemaal de goede topic, maar vind het zonde om een nieuwe te beginnen voor mijn vraag.

Ik heb momenteel een AMD XP 2600+ maar hij wordt af en toe 60+ graden waardoor me pc soms vast loopt op 1 of andere manier. Er zit een redelijke cooler op dacht ik maar na paar jaar begint het toch moeilijk te worden. Nu ga ik na de zomer upgraden naar een core 2 duo cpu. Ik wil dus nu een nieuwe cooler voor deze AMD kopen om de zomer door te komen en misschien hoopte ik zelfs het te kunnen combineren voor me nieuwe pc. Zijn er coolers die zowel op een AMD of een intel 775 socket passen? Zo nee, wat zou dan de beste en goedkoopste alternatieve cooler zijn om de AMD cpu en mij de zomer door te lozen.
Probeer de boxed koeler eraf te halen, schoon te maken, eventjes nieuwe koelpasta op de processor en weer *goed* op de processor te mounten, zal zeker heel wat schelen.

• thewizard2006
idd niet het goede topic

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

thewizard2006 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 09:00:
volgens mij is dit forum oa om problemen op te lossen. Dat jij het nu al tig keer hebt gedaan wil niet zeggen dat ik dat ook heb. Op dit moment verblijf ik ook ergens anders en heb ik het boekje niet bij de hand. In de tijd dat je die 2 posts hebt gemaakt had je ook het antwoord kunnen geven.
We zijn er wel om problemen op te lossen maar pas nadat je ZELF geprobeerd hebt om je probleem op te lossen. Een probleem zelf proberen op te lossen kan je doen door een boekje van een moederbord op te zoeken, desnoods op de website van de fabrikant ;) of door even met google en de GoT search te kijken of andere mensen toevallig hetzelfde probleem gehad hebben. Let hierop!

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
thewizard2006 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 20:20:
ben er nog steeds niet uit hoe ik ervoor kan zorgen dat de pc niet kijkt of er een fan aangesloten zit op de processor. Krijg nog steeds dat ik op F1 moet drukken om door te gaan. Heb de manual doorgeleven van het Mobo en het een en ander geprobeerd, maar kan niet direct wat vinden
Gewoon je BIOS ingaan en dan ergens onder Boot of onder Power kun je die Fan warning van je cpu disablen.

• thewizard2006
ik zal nog eens extra goed onder deze 2 opties in de bios kijken
zal het wel over het hoofd gezien hebben of niet begrepen dat er met "die" tekst bedoeld word dat hij niet op een fan controleerd

[ Voor 50% gewijzigd door thewizard2006 op 26-07-2007 11:46 ]

• thewizard2006
optie gevonden waarmee hij het negeert bij het opstarten als je op F1 moet drukken. Dus hij gaat wel nog piepen maar gaat daarna gelijk door. Dit is al een hele verbetering. Nu nog ff zoeken of ik die piepjes kan uitzetten

Verwijderd

Kan ik de fan van mijn EarthWatts-voeding probleemloos vervangen, en, zal dit efficiënt zijn (nieuwe zijn Noctua)?

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-03 08:30

seninha

god's right foot

thewizard2006 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 12:20:
alles ingebouwd en verschillende tests gedaan.
Heb alle fans eruit gehaald en de pc maakte nog steeds hetzelfde zzzzzzzzzzzzzzzm geluid. Dus toch de voeding. Het vreemde is dat dit een Thermaltake toughpower is. Volgens de reviews is deze heel stil en is de max 16db. Verder heb ik volgens mij ergens gelezen dat deze fan pas aangaat als het nodig is (hij staat bij mij altijd aan!).
En, heb je al geprobeerd of het aan je voeding lag??

Ben namelijk al een tijd bezig met mijn systeem, en het enige wat nog flink hoorbaar is , is mn voeding (Asus A5-GA).
Deze zou volgens mensen op GoT erg stil zijn. Nou , mij valt het zwaar tegen.
Zelf op lage toerental is deze boven alles te horen (kast staat naast me)

Daarom was ik op zoek naar een nieuwe stille voeding en zag dus de Thermaltake staat. Maar als deze ook niet echt still is moet ik maar verder kijken.

iRacing Profile Flickr

• thewizard2006
Het is mijn voeding die nu het meeste geluid maakt. Ik zelf zal deze, als je kijkt naar geluidsproductie, niet aanraden. Heb al een email gestuurd naar thermaltake met dit probleem en gevraagd om een oplossing maar heb er nog niets van gehoord. Ik zou even op het forum zoeken naar verschillende voedingen want er zijn er een aantal waarvan gezegd wordt dat ze behoorlijk stil zijn.

Ik zit er zwaar over te denken om een nieuwe voeding te kopen, en mijn thermaltake te verkopen. Probleem is dat ik dan weer heel me kast overhoop kan gaan halen :P

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-12-2025

Marando

Muziekje?

seninha schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 09:40:
[...]...Daarom was ik op zoek naar een nieuwe stille voeding en zag dus de Thermaltake staat. Maar als deze ook niet echt still is moet ik maar verder kijken.
Dan kan ik je de Antec NeoHE serie aanraden. Bijzonder stille voedingen en ook van goede kwaliteit!

Ik heb zelf het 550 watt model en deze is gewoon nog stiller dan mijn vorige Tagan 480 U15 voeding. Ik ben HEEL kritisch wat geluid betreft, aangezien mijn computer in mijn home studio staat waar ik regelmatig zang moet opnemen.. ruis kan ik dus niet gebruiken :)

[ Voor 19% gewijzigd door Marando op 07-08-2007 13:35 ]

Pagina: 1 2 Laatste