Toon posts:

Welke videokaart moet ik nemen ivm. bottleneck

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-tweakers,

Ik zit er over te denken om een nieuwe GPU aan te schaffen (een met DX10 liefst 8-serie van nVidia).
Ik weet alleen niet welke ivm. met mijn bottleneck.

Mijn specs:

Intel Core 2 Duo E6400 @ 2,5
Asus P5N-E SLI
Corsair 1GB 667mhz (moet ik ook maar eens upgraden naar 2/3)
Spire RockeTeer IV 600w
+3,3 Volt: 30A
+5,0 Volt: 54A
+12 Volt: 2x 20A 12V 41A

nVidia 6800GS (huidige GPU)

Ik heb nog geen budget. Moet gewoon sparen ;)

Cya

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:30
LEZEN EN ZOEKEN!!!
man man man 3e in 2 dagen... die dezelfde vraag stelt..
Trouwens: welke bottleneck? Die heb je niet :X

[ Voor 85% gewijzigd door bokkow op 22-05-2007 11:53 ]

M3P - M3LR - 6320Wp

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
8800GTX, weet je zeker dat je graka de bottleneck niet is ;)

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
8600GTS want die voeding trekt die GTX waarschijnlijk niet.

Audi S3

Verwijderd

MexxT schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:26:
8600GTS want die voeding trekt die GTX waarschijnlijk niet.
Denk het wel hoor. Ding blijkt behoorlijk stabiel te zijn op de 12v lijn als ik reviews mag geloven. Maar tot aan de 3.4ghz bottlenecked je cpu de kaart :P. Vanaf 3ghz is het minimaal.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:32:
[...]

Denk het wel hoor. Ding blijkt behoorlijk stabiel te zijn op de 12v lijn als ik reviews mag geloven. Maar tot aan de 3.4ghz bottlenecked je cpu de kaart :P. Vanaf 3ghz is het minimaal.
Dankjewel, aan die reactie heb ik wat. Verder sorry voor enige ergering, maar bottleneck leek mij per PC anders.

iig. bedankt voor jullie tijd. Dus als ik mijn CPU tot 3,4 O/C is hij geen Bottleneck voor de GTS. of GTX?

Cya

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:46:
[...]

Dankjewel, aan die reactie heb ik wat. Verder sorry voor enige ergering, maar bottleneck leek mij per PC anders.

iig. bedankt voor jullie tijd. Dus als ik mijn CPU tot 3,4 O/C is hij geen Bottleneck voor de GTS. of GTX?

Cya
Mijn reply ging om de GTX, de GTS bottleneck je denk ik niet op standaard snelheid. Maar heb eens op een forum gelezen over een test die iemand met zijn GTX en E6600 had gedaan. Daar kwam uit dat zijn 3dmark06 score heel snel steeg vanaf 2.4->3ghz, en daarna langzamer als we richting de 3.6ghz gingen. Dat was incl rekening houden met cpu score.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-07 14:26

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Waarom maakt iedereen zich toch zo'n zorgen over bottlenecks?
Elk systeem heeft dat en die ligt altijd weer ergens anders. Het gaat er om dat je weet daar die ligt als je gaat upgraden, zodat je niet nutteloos upgrade. In dit geval is het toch overduidelijk dat je 6800GS het de beperkde factor is? En met als tweede je hoeveelheid RAM.
Kies gewoon een goede kaart, in dit geval heb je voor zover ik kan zien het juiste onderdeel gekozen om te upgraden.
Verder gewoon **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.