Witte Apple toetsenborden en Mighty Mouse deugen niet

Pagina: 1
Acties:
  • 626 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 22:53
(P.S. het betreft toetsenbord en muis met draad)
Wie heeft er nog meer last van? 3 jaar geleden kocht ik een PowerMac. Wat me al snel opviel was dat er af en toe een letter twee keer wordt aangeslagen. Heel irritant als je zit te chatten en je moet iedere keer een paar woorden terug om je woord te corrigeren. Vervelend was ook dat je het Caps Lock lampje nauwelijks kon zien branden. Ik heb het dus uitgehouden met dat oude toetsenbord en nu heb ik sinds een paarr (daar ging die weer!) maanden een Mac Pro met een nieuw toetsenbord. Het lampje van de caps lock is nu wel te zien, dat is al een hele vooruitgang, erg knap van ze. Maar wat denk je? Als je een tijdje tikt krijg je hier en daar toch echt een dubbel karakter te zien. Hebben er hier nog meer mensen last van? Ik vind het niet kunnen.

Dan die 'Mighty Mouse' van ze. Ik heb het ding maar in m'n burola gelegd. Dat balletje dat hapert echt zo gruwelijk vaak, dat is niet leuk meer, schoonmaken helpt even. Ik heb m'n Logitech maar weer aangesloten. Vervolgens vind ik het bezopen dat je je hand van de linkerkant van de muis moet halen om de 'rechterknop' te gebruiken. Ik ben linkshandig en vind het NIET handig werken. Ik moet echt m'n hand aan de linkerkant optillen. Als ik dan probeer te klikken glijdt de muis onder m'n vinger weg. Rotding dus.

Misschien moeten we een Class action rechtszaak tegen ze opzetten, net als die mensen van die notebookschermen.
Als ik op de verschillende fora lees hoe Apple met problemen omgaat vind ik het ook om te huilen. De 23" Cinema Displays, daar staat zo gruwelijk veel over geschreven hoe die ghost en na een tijdje rose wordt. En het apparaat verbeteren ho maar. En wat werken de professionele fotografen toch graag met onze displays. Nou, als je zo'n ding van dichtbij bekijkt lijkt het wel 1 grote laag stof die er op ligt en je er niet af kan krijgen.

Ik dwaal misschien wat af maar het stoort me behoorlijk dat zo'n merk het soms zulke slechte spullen maakt en doet alsof z'n neus bloedt.
De vraag was eigenlijk: wie heeft er nog meer last van een sttotterend wit Apple toetsenbord?

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-02 20:41
Dancing_Animal schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 00:21:
Wie heeft er nog meer last van? 3 jaar geleden kocht ik een PowerMac. Wat me al snel opviel was dat er af en toe een letter twee keer wordt aangeslagen. Heel irritant als je zit te chatten en je moet iedere keer een paar woorden terug om je woord te corrigeren. Vervelend was ook dat je het Caps Lock lampje nauwelijks kon zien branden. Ik heb het dus uitgehouden met dat oude toetsenbord en nu heb ik sinds een paarr (daar ging die weer!) maanden een Mac Pro met een nieuw toetsenbord. Het lampje van de caps lock is nu wel te zien, dat is al een hele vooruitgang, erg knap van ze. Maar wat denk je? Als je een tijdje tikt krijg je hier en daar toch echt een dubbel karakter te zien. Hebben er hier nog meer mensen last van? Ik vind het niet kunnen.
Heb je al eens de moeite genomen om Apple te bellen? Hun kunnen natuurlijk ook niet ruiken dat jij een probleem hebt met je toetsenbord. M.a.w. geef ze de kans op het op te lossen..
Dan die 'Mighty Mouse' van ze. Ik heb het ding maar in m'n burola gelegd. Dat balletje dat hapert echt zo gruwelijk vaak, dat is niet leuk meer, schoonmaken helpt even. Ik heb m'n Logitech maar weer aangesloten. Vervolgens vind ik het bezopen dat je je hand van de linkerkant van de muis moet halen om de 'rechterknop' te gebruiken. Ik ben linkshandig en vind het NIET handig werken. Ik moet echt m'n hand aan de linkerkant optillen. Als ik dan probeer te klikken glijdt de muis onder m'n vinger weg. Rotding dus.
Ik heb ook moeite met sommige muizen, was het niet beter geweest om het eerst te proberen? Een muis is heel persoonlijk kwa vorm..
Misschien moeten we een Class action rechtszaak tegen ze opzetten, net als die mensen van die notebookschermen.
Als ik op de verschillende fora lees hoe Apple met problemen omgaat vind ik het ook om te huilen. De 23" Cinema Displays, daar staat zo gruwelijk veel over geschreven hoe die ghost en na een tijdje rose wordt. En het apparaat verbeteren ho maar. En wat werken de professionele fotografen toch graag met onze displays. Nou, als je zo'n ding van dichtbij bekijkt lijkt het wel 1 grote laag stof die er op ligt en je er niet af kan krijgen.

Ik dwaal misschien wat af maar het stoort me behoorlijk dat zo'n merk het soms zulke slechte spullen maakt en doet alsof z'n neus bloedt.
De vraag was eigenlijk: wie heeft er nog meer last van een sttotterend wit Apple toetsenbord?
Uhm, en wat wil je nu met dit laatste bereiken, een Chinema display heeft toch 0,0 met jou probleem te maken. En zoals ik hierboven ook al vermelden, geef ze tenminste de kans om het op te lossen. 8)7

Verwijderd

Nooit last van zelfs de meest oude TB's geen probleem.
wat ik wel eens zie dat als mensen ranzige handen hebben dat de mightymouse problemen kan gaan geven met dat scroll balletje.. zelf nooit last van gewoon regelmatig je handen wassen :) (kan nooit kwaat :P )

Verwijderd

leon1e schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 00:51:

[...]

Uhm, en wat wil je nu met dit laatste bereiken, een Chinema display heeft toch 0,0 met jou probleem te maken. En zoals ik hierboven ook al vermelden, geef ze tenminste de kans om het op te lossen. 8)7
TS maakt een vergelijking met andere problemen waar het bedrijf ook geen gehoor aan geeft. Hij zegt toch ook niet dat hij met z'n scherm problemen heeft |:(

Als er naar zoveel mensen niet geluisterd word, kan je rechtzaken aan je broek verwachten als bedrijf zijnde - mensen willen waar voor hun geld. Die kans hebben ze dus lang en breed verspeeld.

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01-2025

Algurgazan

Ome Bob

kwaad?

maar on topic: mijn mighty mouse ligt ook in de la, van die rechtermuisknop feature maakte ik eigenlijk nooit gebruik, maar dat scrollballetje is echt een ramp inderdaad.. het mooie is dat ik nu een microsoft intellimouse gebruik (in os x, werkt perfect!) die ik voor 10 euro mee mocht nemen uit een naburige apple store.. hoe dat ding daar gekomen is, is me een raadsel (kreeg er ook geen doos bij ofzo, alleen muis en usb -> ps/2 plug), maar ik vond het wel ironisch..

en over het toetsenbord: volgens mij heb ik ook wel eens een dubbele aanslag gehad, maar het gebeurt zo zelden dat ik eerlijk gezegd eerder twijfel aan mijn typkunsten ddan aan het toetsenbordd.. alhoewel het nu ineens twee keer gebeurd met de d...(ik heb ze maar laten staan, maar die d's kwamen inderdaad echt zoals TS beschreef dubbel tevoorschijn terwijl ik ze maar een keer aansloeg) dat geeft dan wel weer te denken..

mijn grootste klacht is dat het toetsenbord snel vies wordt, maarja dat hou je met die witte dingen vrees ik..

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Ik heb zowel met de muis als het toetsenbord geen problemen. Heb het balletje in die 6 maanden een paar keer schoon moeten maken, niet echt een probleem. Maar ik hou mezelf en mijn bureau sowieso schoon, dus tijdens een schoonmaakbeurt neem ik altijd ff mijn toetsenbord en muis mee (en scherm)...

Hier stond achterhaalde informatie…

Verwijderd

Ik heb nu sinds oktober een draadloos tobo en draadloze MM en heb totaal geen last met bovenstaande problemen. Vind het balletje heerlijk werken en de toetsen slaan nooit dubbel aan.

Ik vind alleen mijn Macbook toetsenbord lekkerder als mn externe :+ Beetje sneu want nu gebruik ik deze dus meer :)

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-02 11:48
Het probleem met je toetsenbord lijkt me incidenteel en iets waar je gewoon mee terug moet voor een nieuwe. Het probleem met het scrollballetje van de mightymouse hoor je veel mensen over, en ik heb er zelf ook last van, gek genoeg alleen met omlaag scrollen. Hard over een theedoek rollen werkt inderdaad even, maar na een paar minuten hapert het weer. In mijn ogen is dit gewoon een designfout van die muis. Ik zou liever zien dat er een aanraakgevoelig oppervlakje op de muis zat zoals het clickwheel van de iPod, in plaats van dit balletje.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:59

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Ik vind het allemaal een beetje ver gaan.. Bij Apple weet je tenminste waar je moet zijn. Heb je al wat ondernomen om je toetsenbord te ruilen of iets?

Die muis is nou eenmaal wat 'anders' dan gewone muizen. Ik ken ook mensen die niet met mighty mouse kunnen werken.. Is toch prima.

Ik zie geen reden voor een rechtzaak hier...

Verder vind ik dat mensen te vaak klagen over Apple. Als je je voor de grap eens verplaatst in zo groot bedrijf. Je productielijn staat.. kost geld.. je verkoopt miljoenen producten en duizenden mensen klagen... Wat ga je doen? Natuurlijk wil je klanten tevreden houden.. maar je gaat niet hop zo meteen alles aanpassen. Je doet onderzoek, je geeft niet meteen toe en pas als je ook meteen oplossing kan bieden treed je naar buiten met fout. Leuk is het allemaal niet .. maar min of meer logisch is het wel.

Verdr zoals ik al zei.. je weet tenminste waar je moet/kan klagen. Mijn vriendin haar 'packard bell' batterij is er op eens mee opgehouden.. Waar ga ik heen? Dynabyte zal het zorg zijn? Ik hoor verder zoveel verhalen van mensen die onderdelen vervangen krijgen vab hun macbook..

En dan hebben we het hier niet eens over hardware.. maar over een toetsenbord en muis die je bij je mac kreeg.. doen het niet? nou en? gebruik andere.. is jouw keus..

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

In het begin sssttttotterde mijn bluetooth toetsenbord ook, maar sinds ik niet-oplaadbare batterijen gebruik heb ik er nooit meer last van gehad. Wat voor batterijen gebruik jij?

Over de Mighty Mouse kan ik niet oordelen, die van m'n vriendin werkt prima, maar ik heb zelf nog het oude model zonder balletje :)

Heb je je problemen al bij Apple neergelegd? Ze een kans gegeven het op te lossen? Anders vind ik dat je ook niet echt veel recht van klagen hebt :)

[ Voor 19% gewijzigd door dawuss op 22-05-2007 08:50 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
kaassouffle schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 08:26:

maar over een toetsenbord en muis die je bij je mac kreeg.. doen het niet? nou en? gebruik andere.. is jouw keus..
Dat is natuurlijk wel erg kort door de bocht. Ook meegeleverde accesoires dienen het gewoon te doen, en het een fatsoenlijke periode uit te houden.

Ik snap wel waar TS naartoe wil. Apple heeft een vrij statische productlijn. Dat heeft zijn positieve, maar ook negatieve kanten. Er zijn niet maandelijks revisies en als ze een kutproduct lanceren, zul je het daar een flinke tijd mee moeten doen. Neem nou idd zoiets als het ACD van 23 inch. Gewoon jammer.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-02 15:20

chem

Reist de wereld rond

Mijn mighty-mouse had idd ook een vervelend balletje; hij deed het vaak niet, of alleen naar beneden etc.
Gewoon teruggebracht, nieuwe gekregen en geen enkel probleem meer.

Oftewel, ga eens langs je dealer en doe je beklag :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• kaassouffle
  • Laatst online: 07:59

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Servor schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 09:30:
[...]

Dat is natuurlijk wel erg kort door de bocht. Ook meegeleverde accesoires dienen het gewoon te doen, en het een fatsoenlijke periode uit te houden.
Sja maar roepen om rechtzaken is weer een ander uiterste..

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:39

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Mightymouse van pc ouders: balletje werkt maar 1 kant op. Buiten de garantie, dus die kan eigenlijk de vuilnisbak in.

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
kaassouffle schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 08:26:
Verder vind ik dat mensen te vaak klagen over Apple. Als je je voor de grap eens verplaatst in zo groot bedrijf. Je productielijn staat.. kost geld.. je verkoopt miljoenen producten en duizenden mensen klagen... Wat ga je doen? Natuurlijk wil je klanten tevreden houden.. maar je gaat niet hop zo meteen alles aanpassen. Je doet onderzoek, je geeft niet meteen toe en pas als je ook meteen oplossing kan bieden treed je naar buiten met fout. Leuk is het allemaal niet .. maar min of meer logisch is het wel.
Apple is ook boven gemiddeld duur dus mag een mens dan een keer zijn scheur open trekken als je het niet eens bent met de kwaliteit die geleverd word. Ik koop een macbook waar de kieren tussen toplaag en bottom case er standaard bij geleverd worden. Hoort niet bij een macbook naar mijn mening dus ik bel Apple en leg het verhaal uit en krijg als antwoord "sorry meneer dit valt binnen onze toleranties". Als ik vervolgens vraag wat die toleranties dan precies zijn en waar ik ze terug kan vinden krijg ik helemaal geen antwoord meer.

Apple is gewoon terug gelopen in kwaliteit, vroeger kreeg je design, merknaam en een stukje kwaliteit. Nu krijg je een witte doos met een te duur betaald appeltje er op en niet meer de kwaliteit die men eerder had en wanneer er problemen zijn ontkennen we het gewoon eerst zo lang mogelijk totdat er zoveel mensen gaan klagen en apple niet anders meer kan.
Verdr zoals ik al zei.. je weet tenminste waar je moet/kan klagen. Mijn vriendin haar 'packard bell' batterij is er op eens mee opgehouden.. Waar ga ik heen? Dynabyte zal het zorg zijn? Ik hoor verder zoveel verhalen van mensen die onderdelen vervangen krijgen vab hun macbook..
Dan bel je Packard Bell customer support, je geeft je serial en je hebt binnen een week een meneer van de DHL op je deurmat staan met een nieuwe accu. Packard Bell is daar wat dat betreft heel makkelijk mee, accu verrot binnen je garantie is gewoon een nieuw exemplaar. Hier in huis staat ook eenPB pc waarvan de monitor soms kuren had... 1 telefoontje was genoeg voor een vervangend exemplaar.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Reind schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:20:
Apple is ook boven gemiddeld duur dus mag een mens dan een keer zijn scheur open trekken als je het niet eens bent met de kwaliteit die geleverd word.
TS heeft z'n scheur niet opgetrokken, maar begint gelijk met allerlei semi-juridisch getetter wat in Nederland nergens op slaat. We hebben geen classaction-suits hier, en hij kan als buitenlander niets in Amerika.
Dan bel je Packard Bell customer support, je geeft je serial en je hebt binnen een week een meneer van de DHL op je deurmat staan met een nieuwe accu. Packard Bell is daar wat dat betreft heel makkelijk mee, accu verrot binnen je garantie is gewoon een nieuw exemplaar. Hier in huis staat ook eenPB pc waarvan de monitor soms kuren had... 1 telefoontje was genoeg voor een vervangend exemplaar.
Joh.
Verwijderd in "[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ dee..."
http://tweakers.net/productsurvey/survey/1289?&niv=1

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De TS heeft gelijk wat betreft de rechter muistoets van de Mighty Mouse: die is erg slecht ontworpen.
Bij de Apple toetsenborden heb ik last van het omgekeerde van waar de TS last van heeft: als ik 'maar' intyp dan komt er 'mar' te staan. Grrr.

Edit: Het gaat om een Macbook Pro keyboard

[ Voor 8% gewijzigd door Juup op 23-05-2007 22:31 ]

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• ericafterdark
  • Laatst online: 24-01 11:27
Ik als groot Apple fan moet ook toegeven dat ik niet helemaal tevreden ben over mijn wireless Apple keyboard en Mighty Mouse. Vooral de Mighty Mouse ben ik niet over te spreken. Werk in een schone omgeving maar moet toch regelmatig het balletje schoonmaken. Bovendien functioneert hij na 6 maanden gebruik minder. Ook de 2de muisknop werkt niet lekker. Ik wil een iMac erbij gaan kopen, maar ik twijfel of ik voor die iMac wel een Apple muis en toetsenbord koop.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Verwijderd

Ik vind het toetsenbord heel fijn eigenlijk, kan me niet herinneren dat ik het probleem van dubbele aanslagen gehad heb... Het caps-lock lampje zou overdag wel iets duidelijker te zien mogen zijn.

De mighty mouse... ja... als het balletje zou blijven werken zonder schoon te hoeven maken en de optische sensor iets beter zou zijn... Ik heb het idee dat het ding ook redelijk RSI-bevorderend is.

• ZanomiX
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-06-2019
Ik gebruik een mighty mouse en een wit tobo op school. Met die mighty mouse heb ik soms problemen onder windows (ivm met dubbele klik, maar dat komt door windows). Het wit toetsebord geeft geen enkel probleem bij mij en ik typ redelijk wat af op school. Voor mijn dactylo verwacht ik een acuraat toetsebord en met het huidige ben ik tevreden.

http://parkingwerchter.be

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 18:20
Zelf heb ik een paar maanden geleden een Wired Mighty Mouse gekocht en mijn persoonlijke bevindingen zijn dat het juist een erg prettige muis is. In OSX gebruik je de rechtermuisknop relatief weinig en vind ik het wel fijn dat je gewoon met 2 vingers kan klikken, voor mij voelt het zelfs natuurlijker dan een "normale" 2 knops muis. Maar dat is een heel persoonlijke ervaring natuurlijk. Verder werkt het scroll balletje heel goed en heb ik nog niet schoon hoeven maken .. dus vanuit mijn ervaringen gesproken hebben ze een goed product neergezet :).

Verwijderd

dawuss schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 08:49:
In het begin sssttttotterde mijn bluetooth toetsenbord ook, maar sinds ik niet-oplaadbare batterijen gebruik heb ik er nooit meer last van gehad. Wat voor batterijen gebruik jij?
zoiets heb met de W MM

Met niet oplaadbare bats doe ik echt 2x zo lang als met oplaadbare 2200mah bats.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 20:07 ]

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-02 22:08
Toch vreemd dat bij een APR (Apple Premium Reseller) waar de Apple Keyboards en de Mighty Mice elke dag weer min of meer mishandeld worden ze toch elke dag weer dezelfde IMO goede prestaties leveren...

IMO kan de een wat beter wennen aan de Mighty Mouse en Keyboard als de andere. Ook staat de een wat meer open voor een andere "feel" qua muis. Bevalt de muis en/of keyboard je niet...? Niemand houdt je tegen om een andere muis te kopen/proberen. Dat kan toch gewoon? Juist!

Wat betreft de TS... Sorry, maar IMO ben je gewoon aan het zeuren. Je had net zo goed even terug naar de winkel kunnen gaan om jouw "probleem" voor te leggen en af te wachten wat ze er mee zouden gaan doen. Misschien krijg je wel een nieuwe MM/Keyboard?

Het valt mij trouwens ook op dat de meningen over de MM en de Apple Keyboards heel erg verschillen. De één vind 'm heerlijk werken, de ander kan 'm niet uitstaan en stopt 'm meteen in zn bureaulade ;)

• leon1e
  • Laatst online: 10-02 20:41
Laten we de discussie even ontopic houden mensen, Dancing_Animal al gebeld?

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik ben nu een slordige 3 jaar Mac gebruiker, en over de input devices heb ik het volgende te klagen ;)

* Apple Pro Mouse (voorloper van de Mighty Mouse): ligt _bij mij_ niet lekker in de hand en mist scrollfunctie. Functioneert overigens wel geheel prima.

*Apple Wireless Mouse: zelfde beklag als de Pro Mouse. En ik houd niet van draadloos ;) Hij lijkt soms ook wat lag te hebben

*Apple Mighty Mouse: squeeze functie is raar, balletje is leuk bedacht maar verre van ideaal en het feit dat je de mousebuttons niet tegelijk kan gebruiken is een grote misser (i.e. klikken terwijl je de rechtermuisknop ingedrukt hebt - ik speel af en toe shooters ;) ), en ik kan het balletje niet met mijn middelvinger bedienen, terwijl dit vanuit ergonomisch oogpunt beter is.

*Apple Wireless Mighty Mouse: zie Mighty Mouse

*Apple Pro Keyboard (black): prettig, maar verslijt (te) snel, en pijltoetsen zijn sponzig qua feel

*Apple Keyboard (de huidige generatie): kansloos dat de verlengkabel een soort nokje heeft. Verder verslijten ze te snel en is het jammer dat ze niet in hoogte verstelbaar zijn. De typmechanieken zijn redelijk, maar niet bijzonder. Met name het 'veertje' onder de Enter toets is matig.

Ik verslijt 2 tot 3 Apple keyboards, PER Mac, PER jaar, en ik gebruik Logitech muizen. Mijn MX500 is -werkend- na 4 jaar trouwe dienst afgeschreven, en mijn MX310 is na 2 jaar trouwe dienst naar een andere machine verhuisd. Mijn Macs hebben nu Logitech MX400 Laser muizen, die tot dusverre goed bevallen.
Apple maakt muizen die er prachtig uitzien, maar ik kan er niet lang mee werken.

Launching containers into space

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

De Mighty Mouse lijkt mij ook een heerlijk RSI-veroorzakend knaagdier. Klopt dat of ligt het aan mij?

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-02 16:17
Whieee schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:34:
I
Ik verslijt 2 tot 3 Apple keyboards, PER Mac, PER jaar, en ik gebruik Logitech muizen.
Wow! Wat doe je met die dingen joh :D

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Blaffeh schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:47:
[...]

Wow! Wat doe je met die dingen joh :D
Ik typ. VEEL. :P

Ik haal gemiddeld dus 2 keyboards per Mac, per jaar. Mocht de Mac in kwestie ook meegaan voor JOTI (wereldwijde scouting activiteit op IRC - waar ik doorgaans wat op-werk en andere bezigheden heb), dan mag ik na die JOTI gegarandeerd voor keyboard nummer 3 ;)
Ik heb vorig jaar binnen dat weekend een brandnew keyboard versleten (de Enter toets haperde ENORM na dat weekend).

Dan kun je zeggen, maak het ding schoon, maar een nieuw keyboard is makkelijker ;) Overigens hebben de notebook keyboards een betere reputatie :P

[ Voor 60% gewijzigd door Whieee op 22-05-2007 22:07 ]

Verwijderd

hmm, ben zelf erg te spreken over zowel BT keyboard als BT mighty mouse. Ook al is er ergens een andere muis aanwezig, mijn BT MM gaat altijd mee!

• silentwaves_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 20:49
Heb ik de laatste tijd ook steeds meer last van :? en ja ik was me handen gewoon... maar dan maak ik het scrolwieltje maar wat vaker schoon , want ik ben nu wel gewend aan de Mighty Mouse 8)

_

• t-h
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-12-2025

t-h

ik heb hier echt geen last van. ik denk dat je gewoon een slecht exemplaar hebt. die kan je echt simpel laten vervangen.
je bent goed in overdrijven. de Mighty Mouse is niet de meeste 'op de hand gemaakte' muis van allemaal maar ik moet wel heel erg hard en heel dicht bij de rand 'klikken' (ik noem het duwen) om de muis onder mijn hand vandaan te laten glijden. (trust me, ik heb geoefend).

dat je linkshandig bent maakt de muis wellicht nog ongeschikter. hoewel je ook de linker en rechtermuistoets andersom kan instellen (gespiegeld dus). mss is dat een idee?

het balletje heeft bij mij zn mindere tijd gehad, maar werkt nu weer optimaal. alleen de rechtermuisknop herkent ie niet meer. Maar er zit nog garantie op dus dat komt binnenkort wel weer goed.

hilarisch is dat je gelijk denkt dat 'we' met heel veel zijn. Die schermen, ik heb er zelf eentje, zijn van topkwaliteit. helder en scherp. en de handige verpakking is ook wat waard (een kabel eruit, ingebouwde poorten).

toegegeven, Apple maakt niet de opproducten die sommige merken in een andere branch wel maken. Zoals Ferrari in de autowereld. Absoluut niet. Maar daar heb je ook niet voor betaald (een Ferrari kost wel meer dan 1,5x een Opel).

ook het gelijk jammeren over een rechtzaak is best sneu. je hebt de producten prima even kunnen bekijken in een winkel. en dat mensen op internetfora gaan lopen zeuren ipv te bellen lijkt me ook niet de ideale manier om een product te zien worden verbeterd. bovendien kopen mensen, als het echt allemaal zo erg zou zijn, hun spullen wel elders als het daar echt beter is.

enne.. mss de volgende keer het forum niet gebruiken puur als je persoonlijke uitlaatklep over hoe vreselijk je het wel niet hebt? aan de andere kant van de wereld hebben ze honger. maar kunnen ze gelukkig je gejammer niet lezen.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-02 03:45

alienfruit

the alien you never expected

Het probleem wat ik heb met het Apple toetsenbord is dat het gewoon minder fijn tikt dan mijn geliefde IBM toetsenbord van mijn pa's oude IBM computer [1]. Alleen werken ps/2 to usb converters niet op mijn Mac. Heerlijk.

offtopic:
Puff, een ferrari tweedehands kost hier in Sydney toch echt maar 20.000euro. Even oude Boxster is duurder in dezelfde winkel. Kopie!

[1] http://www.dansdata.com/images/ibmboard/ibmboard320.jpg

Verwijderd

Reind schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:20:

Apple is ook boven gemiddeld duur (...)
Ten opzichte van andere Apple's :? Of wil je daadwerkelijk Apple met <insert willekeurige hard- en sotwarefabrikant> vergelijken?

Lexus is ook bovengemiddeld duur. Als het je niet waard is, gewoon een Dell of Fiat kopen :)

Apple tobo en MM werken hier uitstekend overigens.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 13:27 ]

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-02 20:34
Ook nergens geen problemen mee. Vooral dat balletje van de muis bevalt me super! Nu alleen nog een draadloze versie score (jammer dat ze zo prijzig zijn).

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-02 07:17

airliner

Swell

kan je je probleem met je toetsaanslag niet veranderen door een beetje met het repeteertempo en de repeteervertraging te vogelen? (systeemvoorkeuren > toetsenbord en muis > tab: toetsenbord)

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

alienfruit schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 02:20:
Het probleem wat ik heb met het Apple toetsenbord is dat het gewoon minder fijn tikt dan mijn geliefde IBM toetsenbord van mijn pa's oude IBM computer [1]. Alleen werken ps/2 to usb converters niet op mijn Mac. Heerlijk.
Ik heb hier 2 verschillende converters liggen die perfect werken met mijn MacBook en zowel een ouwe IBM als een Dell buckling spring toetsenbord. Als je een foto wil moet je het zeggen.

Zoef

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Eh, ik heb nog nooit gehad dat een wit apple tobo (huidige model) toetsen laat haperen. Mischien type je te traag met een snelle key repeat tijd?
Whieee schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:34:

*Apple Keyboard (de huidige generatie): kansloos dat de verlengkabel een soort nokje heeft.
Dat moet. Anders zou 't een USB-verlengkabel zijn en die mogen volgens de specs van USB niet bestaan. Nu is 't een Apple-toetsenbordverlengkabel.

[ Voor 55% gewijzigd door CyBeR op 23-05-2007 22:11 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:26:
[...]

Ten opzichte van andere Apple's :? Of wil je daadwerkelijk Apple met <insert willekeurige hard- en sotwarefabrikant> vergelijken?
Wil jij beweren dat de apple nog steeds anders is als een normale laptop/pc is dan? Qua hardware is een mac vandaag niet meer zo bijzonder onderscheidend. Pak een gemiddelde centrino notebook en je komt er dezelfde hardware in tegen en aangezien zelfs windows er zonder problemen op draait...

Het verschil word gemaakt met het OS, de vraag die je jezelf moet stellen is of het je waard is tegen die prijs.

Maar ik vind mijn macbook echt geen haar beter dan een gemiddelde Dell, Sony, Toshiba, Asus notebook of wat dan ook in dezelfde prijsklasse. Als ik nu weer een nieuwe notebook zou kopen zou het ook geen macbook worden maar een normale windows notebook... ik heb niet zoveel met merken maar wil gewoon een goede notebook en of die nou draait op windows of OS-X kan me weinig boeien. Ik ben niet zo'n fanboy als sommige anderen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door R2D2 op 24-05-2007 00:10 ]

Verwijderd

Reind schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 00:07:
[...]

Wil jij beweren dat de apple nog steeds anders is als een normale laptop/pc is dan?
Ja, dat wil ik beweren.

M'n Macbook is de eerste laptop (na PC laptops gebruikt te hebben) die ik in de trein fatsoenlijk op m'n schoot kan zetten, zonder fans aan de onderkant. Daarnaast is de hoogte acceptabel omdat het scherm achter het apparaat klapt, en niet naar boven opent. M'n Mighty Mouse stelt me in staat om intuitief zowel horizontaal als verticaal te scrollen, en de touchpads van Apple zijn ook de enige afaik die geniaal gebruik maken van twee-vinger-scrollen en twee-vinger-rechtermuisklik.

Al zou ik Windows willen draaien (wat ik niet wil, omdat het voor webdev wel degelijk uit maakt om een fatsoenlijke terminal te hebben), dan nog liever op Apple hardware dan dat van een andere fabrikant. Dat je er Windows op kunt draaien is wat mij betreft dus geen argument om aan te tonen dat de hardware dus hetzelfde is. Hardware is meer dan een Intel processor en een geheugenreepje.

En ja, dat i.c.m. het OS is me meer geld waard dan XP op een Dell bak. To each his own, maar over Asus, Dell, Tyan en nog wat merken kan ik ook wel een boekje open doen qua service, en dat betreft dan allemaal gevallen die wel daadwerkelijk zijn voorgelegd aan de fabrikanten.

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 00:44:
[...]

Ja, dat wil ik beweren.

M'n Macbook is de eerste laptop (na PC laptops gebruikt te hebben) die ik in de trein fatsoenlijk op m'n schoot kan zetten, zonder fans aan de onderkant. Daarnaast is de hoogte acceptabel omdat het scherm achter het apparaat klapt, en niet naar boven opent. M'n Mighty Mouse stelt me in staat om intuitief zowel horizontaal als verticaal te scrollen, en de touchpads van Apple zijn ook de enige afaik die geniaal gebruik maken van twee-vinger-scrollen en twee-vinger-rechtermuisklik.
Mijn HP notebook (ik heb 2 notebooks.. overbodige luxe i know) heeft ook geen fan aan de onderkant, is ook dun (3 mm dikker als de macbook) en past ook prima op schoot in de trein en heeft dan wel geen 2 vinger scrollen maar een vlak aan de zijkant van het touchpad waarmee gescrold kan worden... werkt ook prima.
Hardware is meer dan een Intel processor en een geheugenreepje.
Mag jij mij eens uitleggen waar dat verschil in hardware dan wel op word gemaakt. Ik kom namelijk dezelfde onderdelen ook tegen bij de andere merken...
En ja, dat i.c.m. het OS is me meer geld waard dan XP op een Dell bak. To each his own, maar over Asus, Dell, Tyan en nog wat merken kan ik ook wel een boekje open doen qua service, en dat betreft dan allemaal gevallen die wel daadwerkelijk zijn voorgelegd aan de fabrikanten.
Toch is Apple de laatste tijd wel erg vaak in het nieuws met minder positieve berichten. Crackende cases, opzwellende battarijen, flikkerende schemen etc etc etc. De Apple notebooks zijn gewoonweg niet meer van de boven gemiddelde kwaliteit die men eerder wel had. Eerder betaalde je voor een merk en kwaliteit, nu betaal je alleen nog voor het merk naar mijn mening.

Apple bezitters zouden wat mij betreft wel eens wat kritischer naar de producten mogen kijken in plaats van het maar af te wimpelen en altijd maar te blijven roepen dat iets beter is dan de rest.

Mijn volgende notebook word in ieder geval niet zo maar weer een op blind vertrouwen gekochte mac...

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Reind schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 01:29:
[...]

Mijn HP notebook (ik heb 2 notebooks.. overbodige luxe i know) heeft ook geen fan aan de onderkant, is ook dun (3 mm dikker als de macbook) en past ook prima op schoot in de trein en heeft dan wel geen 2 vinger scrollen maar een vlak aan de zijkant van het touchpad waarmee gescrold kan worden... werkt ook prima.

[...]
Die dingen vind ik dus gewoon VRESELIJK! Ik werk in een computerwinkel, ben je aan zo'n laptop bezig, en je probeert op de over het algemeen gezien veel te kleine touchpad aan de andere kant van het scherm te geraken en dan begint hij fijn te scrollen |:( Mijn mpb is tot hier toe de eerste laptop die ik tegenkom met een groot genoege touchpad naar mijn zin, en de 2 finger scroll werkt zo zalig!

• R2D2
  • Niet online
MYST schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 01:46:
[...]

Die dingen vind ik dus gewoon VRESELIJK!
Dat zeggen alle Aple bezitters ;)

Ik moet eerlijk toegeven dat 2 vinger scrollen ook prettiger werkt en rechter muisklik met 2 vingers op het touchpad iets is wat ik altijd heb gemist (en ik de klik button op de macbook ook amper gebruik.. alleen om wat te slepen). En ik wil ook helemaal niet zeggen dat de macbook slechter is als een Sony Vaio uit dezelfde prijsklasse e.d maar superieur en van een merkbaar degelijkere kwaliteit vind ik de macbook niet meer.

Mijn iBook is bijna 2 jaar dag in dag uit mee gegaan in de tas en tijdens een dj gig zelfs een keer uit een booth gedonderd en het apparaat gaf nooit een krimp. Op een klein haarscheurtje in de schermlijst na heb ik nooit gedonder gehad met het apparaat terwijl ik bij mijn huidige macbook binnen een maand al terug ben geweest voor krakende scharnieren, rare grijze streepjes op mijn scherm en ik aardig geschrokken ben van de open barstende cases die ik tegen ben gekomen en dan heb ik het nog niet eens gehad over de opbollende toplaag en scheef sluitende topcase wat gewoon onder het kopje matige afwerking valt en waar mijn macbook echt geen uniek exemplaar in is.

Voor mij is apple vandaag de dag geen haar meer beter dan een Dell, Toshiba of andere grote notebook bouwer.

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Apple is ook niet heilig :) Ik heb zelf met mijn Apple spullen heel goede ervaringen (iBook, nu Macbook Pro) maar dat wil niet zeggen dat er nooit iets mis mee kan zijn.

Verwijderd

Reind schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 01:29:

Wist ik niet, weer wat geleerd :)
Mag jij mij eens uitleggen waar dat verschil in hardware dan wel op word gemaakt. Ik kom namelijk dezelfde onderdelen ook tegen bij de andere merken...
Een slick design? Ook daar betaal je voor, en mij is een mooi afgewerkt zwart apparaat wat perfect sluit meer waard dan het standaard ugly laptopdesign.
Toch is Apple de laatste tijd wel erg vaak in het nieuws met minder positieve berichten. Crackende cases, opzwellende battarijen, flikkerende schemen etc etc etc. De Apple notebooks zijn gewoonweg niet meer van de boven gemiddelde kwaliteit die men eerder wel had. Eerder betaalde je voor een merk en kwaliteit, nu betaal je alleen nog voor het merk naar mijn mening.

Apple bezitters zouden wat mij betreft wel eens wat kritischer naar de producten mogen kijken in plaats van het maar af te wimpelen en altijd maar te blijven roepen dat iets beter is dan de rest.
Ben ik met je eens. Ik ga echter af op persoonlijke ervaringen, en daarbij heb ik geen problemen gehad met Apple producten en wel met veel andere merken. Het lijkt me dan logisch dat ik blijer ben met Apple dan met de andere merken.

Verwijderd

Ik heb non-rechargable budget batterijen in mijn Apple Wireless Keyboard. 551 keys per minute op Typera, geen enkele key dubbel. Ik vind dit keyboard nog lekkerder dan mijn Macbook keyboard, ik ben niet zo van de laptop keyboards.

Ik heb het dan ook op een typemachine geleerd :)

Verwijderd

CyBeR schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:06:
Dat moet. Anders zou 't een USB-verlengkabel zijn en die mogen volgens de specs van USB niet bestaan. Nu is 't een Apple-toetsenbordverlengkabel.
Serieus? grappig, wat is daar de achterliggende gedachte achter? Dat de communicatie, door verlies, niet meer gegarandeerd kan worden ofzo?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 14:00:
[...]
Serieus? grappig, wat is daar de achterliggende gedachte achter? Dat de communicatie, door verlies, niet meer gegarandeerd kan worden ofzo?
Nou ja er zijn in USB bepaalde specificaties voor de connectors. Op een host (of hub) moet de bij iedereen wel bekende platte Type A connector (female) zitten. Op een aan te sluiten slave apparaat een female vierkante Type B connector. Een kabel moet altijd aan beide kanten male connectors hebben die dan in de female connectors van de host en slave passen. (Uiteraard mag je de kabel overslaan in geval van usb sticks e.d.)

Dit is zodat je niet een netwerk met loops kunt maken, of twee hosts aan elkaar kunt knopen, etc.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 24-05-2007 14:15 ]

Verwijderd

Die dingen vind ik dus gewoon VRESELIJK! Ik werk in een computerwinkel, ben je aan zo'n laptop bezig, en je probeert op de over het algemeen gezien veel te kleine touchpad aan de andere kant van het scherm te geraken en dan begint hij fijn te scrollen |:( Mijn mpb is tot hier toe de eerste laptop die ik tegenkom met een groot genoege touchpad naar mijn zin, en de 2 finger scroll werkt zo zalig!
Persoonlijk vind ik niets gaan boven de trackpoint van mijn Lenovo thinkpad.
Linkermuis doe je of door op de trackpoint te duwen of met de linker muisknop aan je duim. Scrollen doe je door de middelmuisknop ingedrukt te houden en de trackpoint op en neer te bewegen. Rechtermuisknop tenslotte doe je met de rechter muisknop.
De snelheid waarmee je beweegt (de muis zelf, of het scrollen,...) is afhankelijk van hoe ver je de trackpoint van het centraal punt weg duwt.
Het allergrootste voordeel: je hoeft je handen niet te bewegen na het typen in tegenstelling tot bij een trackpad (heb ik zelfs uitgeschakeld op men thinkpad).

Op zich vind ik 2-finger-scroll wel aardig hoor (ik heb een macbook) en, hoewel ik er zelf nooit last van heb gehad, kan ik inderdaad begrijpen dat een scrollveld aan de zijkant van het touchpad vervelend kan zijn. Hoewel dat misschien ook puur gewoonte is, jij bent natuurlijk gewend van tot aan de rand te bewegen.

Toen ik net mijn mighty mouse gekocht had wou ik het ding echt terug doen. Dood heb ik me geërgerd aan die rechter muisknop. Echter heb ik zitten lezen wat het idee erachter is en na een tijd met de muis te werken vind ik het uiteindelijk zeer goed werken. Ik merk nu ook dat ik voor een linker muisklik heel men hand gebruik in plaats van 1 vinger. Ik ken nu niet veel omtrend RSI maar dat lijkt me beter dan altijd 1 vinger te bewegen.
Ook de zijknoppen vond ik afschuwelijk geplaatst. Ik ben er nu aan gewend maar ik vind nog steeds dat de plaatsing beter mocht zijn.

Over de mac toetsenborden kan ik niets zeggen. Ik heb een sterke voorkeur om te typen op een "laptoptoetsenbord" (platte toetsen dus) en toen ik recent een toetsenbord nodig had heb ik, hoewel ik op zich graag een mac toetsenbord wou, een logitech ultraflat toetsenbord gekocht omdat het voor mij persoonlijk gewoon 10 keer beter typte. Eigenlijk zou ik wel een IBM ultranav toetsenbord willen (met trackpoint) aangezien het toetsenbord van men thinkpad echt geweldig typt, maar ik had snel nood aan een toetsenbord en IBM verkopen ze (spijtig genoeg) niet echt bij mij in de buurt.

Verwijderd

Ik gebruik al heel lang mac's. Slechts sinds ik mijn PowerBook G4 heb, die ik nu bijna twee jaar heel intensief gebruik, heb ik enkele (mineure) klachten:

*Toetsenbord van mijn powerbook piept soms. (Hoogst vervelend)

*Mijn mighty mouse ervaring is machtig slecht. Ik heb er reeds 3 versleten, het scrollbolletje wil na verloop van tijd gewoon niet meer. Schoonmaken van het balletje verlengt de levensverwachting, maar niet spectaculair. (Elke keer binnen garantie en een nieuwe gekregen, dus geen slechte service).

*Ontvangst van mijn Airport kaartje is maar zo/zo

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:54:
*Ontvangst van mijn Airport kaartje is maar zo/zo
Nadeel van metalen enclosure ;) De MacBook Pro doet't al beter, maar haalt 't ook niet bij de van kunststof gemaakte iBooks en MacBooks.

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 17:01
Ik ken het probleem van de Mighty mouse wel... maar bij mij werkt het schoonmaken op zich wel redelijk.

Al zou ik hem liever af en toe even uit elkaar klikken om hem echt schoon te kunnen maken, maar dat zit er niet in denk ik...

Ik verbaas me er trouwens over hoe lang het BT TB :+ en de muis het op 1 setje battarijen uit houden. _/-\o_

Verwijderd

Zitten er dan batterijen in het wireless keyboard??

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2007 14:08 ]

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 14:08:
Neen, er zitten hele kleine kaboutertjes in die rondlopen in hele kleine muizenradjes aangesloten op een dynamo..
Ja dus ;)

• 911GT2
MYST schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 18:17:
[...]

Neen, er zitten hele kleine kaboutertjes in die rondlopen in hele kleine muizenradjes aangesloten op een dynamo..
Ja dus ;)
_/-\o_

Verwijderd

[...]

Ja dus ;)
+3 grappig :D

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:51

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 14:08:
Ik hoop dat dit een geintje is (dan is het namelijk wel grappig)

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:51

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

[...]

Ja dus ;)
Sorry hoor dit vind ik de domste opmerking ooit! Iedereen weet dat het iKabouters zijn en niet gewone kabouters! Wanneer leren jullie het nu eens :)

• mtbrainz
  • Laatst online: 10-02 11:06
dat met 't stttotterende toetsenbord herken ik. Ik heb dit gehad met een gewoon logitech ultrax keyboard aan een gare sitecom hub. Als ik 'm rechtstreeks aansloot had ik 't niet. Nu heb ik die sitecom hub vervangen door een belkin geval en nu gaat 't goed.

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Kan iemand met een wireless Apple toetsenbord iets zeggen over de snelheden van de USB poorten? Vraag me af of die nog enigszins te gebruiken zijn of niet.

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-02 11:29

Maartenvs

For Sale

GielFox schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 17:06:
Kan iemand met een wireless Apple toetsenbord iets zeggen over de snelheden van de USB poorten? Vraag me af of die nog enigszins te gebruiken zijn of niet.
Volgens mij heeft de wireless geen usb hoor. Zou wel eens willen zien hoe lang het duurt om 1 gig over te zetten op je externe drive :) Verder gaan de batterijen dan nog geen dag mee lijkt me.

[ Voor 6% gewijzigd door Maartenvs op 02-06-2007 17:11 ]

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Uiteraard heeft het wireless toetsenbord geen USB poorten. Dat is niet mogelijk via bluetooth. Er is zelfs een eigen standaard voor, wireless USB. Typen doet het toetsenbord verder wel prima, en de USB 1.1 hub van het gewone toetsenbord kan ik ook eigenlijk prima missen

• R4NCOR
  • Laatst online: 05-02 19:44

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Met mijn mighty mouse heb ik vaak het probleem dat de 'squeeze knoppen' te gevoelig zijn. Als ik mijn muis verplaats zonder kracht te zetten op de zijkant reageren deze soms al, heel irritant. Iemand die dit herkent? :P

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

R4NCOR schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 19:12:
Met mijn mighty mouse heb ik vaak het probleem dat de 'squeeze knoppen' te gevoelig zijn. Als ik mijn muis verplaats zonder kracht te zetten op de zijkant reageren deze soms al, heel irritant. Iemand die dit herkent? :P
Yes.

Verwijderd

Ik heb precies het tegenovergestelde: ik moet naar mijn mening te hard drukken om ze te activeren, ook irritant.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mijn MM heeft dat ook, maar niet altijd. :? Ach, ik gebruik die muis allang niet meer, ik heb veel te veel last van zweethanden waardoor ik telkens de grip op de muis verlies.

• 911GT2
Nou bij mij is het juist andersom ik moet juist echt flink knijpen voordat hij wakker word

• R4NCOR
  • Laatst online: 05-02 19:44

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Frietsaus schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 20:12:
[...]

Mijn MM heeft dat ook, maar niet altijd. :? Ach, ik gebruik die muis allang niet meer, ik heb veel te veel last van zweethanden waardoor ik telkens de grip op de muis verlies.
De mijne heeft het inderdaad ook niet altijd. Dat maakt het eigenlijk alleen maar vreemder :D Voor de rest is het een prettig muisje imo, ik gebruik hem nog steeds. Maar dat soort dingen zijn irritant!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
911GT2 schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 22:31:
[...]
Nou bij mij is het juist andersom ik moet juist echt flink knijpen voordat hij wakker word
Ik moest 3 maanden eraan wennen voordat ik de ''touch'' had van het knijpen erin. Weet wel dat ik vroeger, voordat ik zelf een Mac had het rotdingen vond, omdat het in het begin een hele ongemakkelijke manier is van je vingerspieren aanspannen. Heb er toch alleen dashboard onder zitten, dus 9/10 keer als ik überhaupt erop druk is het per ongeluk.

Verwijderd

Mighty Mouse hier, wireless versie. 13 maanden oud. Het rechtermuisknop syndroom had ik al tijden maar die gebruikte ik nauwelijks maar nu komt het scroll syndroom. Schoonmaken helpt nauwelijks meer. En het gaat alleen maar om het naar beneden scrollen, omhoog lukt altijd wel.

Ik ga Apple maar even bellen alhoewel ik denk dat ik geen kans maak, buiten de garantieperiode.

Ik heb de afgelopen 2 jaar meer dan 3000 euro aan Apple spullen besteld en heb toch wel het gevoel dat ik een beta tester ben. Ipod Nano (scratchy scratch), MacBook (heat, random shutdown, dvd brander met 50% uitval, kapotte iSight, knipperend scherm en buiten de garantie barsten bij de magneetkant), wireless keyboard met een gammele spacebar en de mighty mouse met dit probleem. Alleen de Mac Minis werken probleemloos bij mij.

Ik word vanaf 28 september beta tester van de Touch, dus ik ga gewoon door. Maar eens komt er een dag...

• GuntherS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-02 20:54
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Mighty Mouse (met staart).

Op zich een hele fijne muis maar ik gooi ze door men kamer als ik nog 1 keer last krijg van die scroll-bal. Ik scroll heel wat op een dag dus dat is voor mij erg belangrijk. Heb ze al vaker schoongemaakt dan gebruikt en ik heb echt geen vuile handen ofzo want ik ga nooit met vuile handen achter mijn computer zitten (en zeker niet als alles wit is).

Verwijderd

ik heb hem vandaag twee keer door de kamer gegooid en het heeft geholpen, echt waar. Hij werkt weer even.

Wie heeft hier een (bijna) jaar oude wireless muis die wel perfect werkt? Mag ik je bonnetje overnemen?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 15:54:
ik heb hem vandaag twee keer door de kamer gegooid en het heeft geholpen, echt waar. Hij werkt weer even.

Wie heeft hier een (bijna) jaar oude wireless muis die wel perfect werkt? Mag ik je bonnetje overnemen?
Ik wel :+
Maarja, laten we dat plan maar niet uitvoeren :P

🌞🍃

• Uberprutser
  • Laatst online: 10-02 15:18
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 15:54:
Dat werkt met mijn MX1000 Bluetooth ook altijd als ie kuren heeft.
Mijn Mighty Mouse met staart heeft echter na veel gebruik nog steeds geen rare dingen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Die van mij is er gisteren mee opgehouden. Een wireless Mighty mouse uit januari 2007. Ik zal vanmiddag even langs de reseller.

Verwijderd

Ik heb mijn mighty mouse al een hele tijd geleden bij het oud vuil gedaan en ben weer terug gegaan naar m'n 4 jaar oude logitech muis.
Idd schoonmaak problemen, op gegeven moment kon ik enkel nog naar beneden scrollen met het balletje. En de gevoeligheid van de knoppen werkte ook niet al te best, soms kwam expose al tevoorzijn als ik heel lichtjes de knop aanraakte en soms moet ik meerdere keren hard drukken :?
Apple maakt mooie spullen en ben heel tevreden met m'n powermac en ipod, maar de mighty mouse is gewoon bagger!

Verwijderd

Ik ben langs geweest en krijg een nieuwe. Goede service!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 15:58:
Ik heb mijn mighty mouse al een hele tijd geleden bij het oud vuil gedaan en ben weer terug gegaan naar m'n 4 jaar oude logitech muis.
Idd schoonmaak problemen, op gegeven moment kon ik enkel nog naar beneden scrollen met het balletje. En de gevoeligheid van de knoppen werkte ook niet al te best, soms kwam expose al tevoorzijn als ik heel lichtjes de knop aanraakte en soms moet ik meerdere keren hard drukken :?
Apple maakt mooie spullen en ben heel tevreden met m'n powermac en ipod, maar de mighty mouse is gewoon bagger!
hoe oud is de jouwe dan?

Verwijderd

Ik heb de MM met en zonder staart en heb er toch weinig over te klagen. Nou moet ik wel zeggen dat ik 't ding niet dagelijks gebruik omdat ik meestal met de macbook op de bank zit, maar toch... Als 'ie stopt met scrollen even over m'n broek rollen en dan gaat 'ie weer prima...

Verwijderd

Ongeveer anderhalf jaar geleden gekocht (was er nog een met draad)

Verwijderd

Eigenlijk heb ik ook geen problemen met m'n MM en al helemaal niet met dat nieuwe alu toetsenbord. Zalig gewoon. Ik heb wel gekozen voor de wired versie want ik houd er niet van als er geen numeriek toetsenbord opzit.

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 09-02 22:53
Ik bel dus vandaag met de melding dat mijn muis niet goed scrollt, mijn toetsenbord hapert en mijn Mac lawaaiig is. Dan krijg je dus een mailtje met een link naar apple.com/support/macpro toegemaild en als je er daar niet uitkomt willen ze je wel helpen voor €49,-.
Dan kunnen ze constateren dat het aan de hardware ligt. Ik zeg : daar ligt het aan, als ik de apparaten op een andere computer aansluit krijg ik precies hetzelfde.
Als blijkt dat er echt iets met de hardware is krijg je dat bedrag weer terug. Rare constructie. Ik dacht, ik wandel even met m'n toetsenbord en muis naar de Apple dealer, die constateren dat er iets niet goed is, en ik krijg nieuwe spulletjes mee. Nog 2 weken en dan is m'n eerste jaar om, dus ik zit nog net in de garantie.
Wedden dat als ik straks bel voor ondersteuning dat er dan zo'n medewerker zegt : doet u nu eens een pram reset, kijkt u eens naar de toetsenbord-repeteerinstellngen. En natuurlijk naar de muisinstellingen. Hij scrollt tenslotte 1 kant op dus dan gaan we eerst naar de muisinstelingen kijken, read my lips. We houden u op de hoogte.

Verwijderd

Na veel frustratie over het weer niet scrollen van de muis vloog deze door onbekende redenen gisteravond door de huiskamer :) . Gewoonlijk wou dat wel eens helpen maar deze keer viel die iets te hard en vloos die uit mekaar. Schade: 2 losse plastic draadjes (groen en oranje) die gescheurd (los) zijn. Ik dacht die is kapotus maar nadat ik hem in elkaar zette deed ie het gewoon weer. Alleen nu scrollt ie never nooit meer want die twee draadjes waren juist voor het scrollen. Maar als gewone muis doet ie het wel dus.

Ik ga op zoek naar een nieuwe muis. Zijn er mooie Bluetooth muizen die een beetje bij Apple passen (Mac Mini in dit geval, dus een witte of grijzen muis).

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 10:16:
Na veel frustratie over het weer niet scrollen van de muis vloog deze door onbekende redenen gisteravond door de huiskamer :) . Gewoonlijk wou dat wel eens helpen maar deze keer viel die iets te hard en vloos die uit mekaar. Schade: 2 losse plastic draadjes (groen en oranje) die gescheurd (los) zijn. Ik dacht die is kapotus maar nadat ik hem in elkaar zette deed ie het gewoon weer. Alleen nu scrollt ie never nooit meer want die twee draadjes waren juist voor het scrollen. Maar als gewone muis doet ie het wel dus.

Ik ga op zoek naar een nieuwe muis. Zijn er mooie Bluetooth muizen die een beetje bij Apple passen (Mac Mini in dit geval, dus een witte of grijzen muis).
Of hij mooi is laat ik aan jou over, maar ik gebruik een logitech V270 (BT, grijs/silver). Een voor mij erg lekkere muis die lang mee gaat met zijn batterijen. (ben alleen niet zeker ofdat hij met OS X werkt, hij wordt namelijk gebruikt op mijn dell laptop)

[ Voor 3% gewijzigd door BlackRageNL op 13-10-2007 12:09 ]

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

De Logitech V470 white past perfect bij Apple systemen, en schijnt ook aardig te werken. Hij is alleen niet zo enorm goed verkrijgbaar.

Verwijderd

Om niet off topic te gaan hier heb ik een apart topic geopend voor alternatieven.

Geschikte wireless mouse voor bij je Mac
Pagina: 1