Ik zit nu met een probleem en ik zou graag jullie mening erover willen lezen. Ik zal proberen om het zo gedetailleerd en overzichtelijk mogelijk over te brengen.
Achtergrond info
Enkele dagen terug zat ik op school te werken en ben zo stom geweest om een heel beker AH’s eigenmerk dubbelfris over mijn MacBook Pro (17”) te laten vallen.
De vloeistof viel voornamelijk aan de linkerkant maar bedekte uiteindelijk bijna alles.
Linker speakers, toetsenbord, trackpad en rechterspeaker.
Ik had gelukkig niet zo lang nodig om van de schrik te bekomen. Ik had toen de accu eruit gehaald en al de vloeistof eruit laten vloeien.
Na flink wat gerommel met Wc-papier vond ik het redelijk veilig om een poging te wagen om te kijken hoeveel schade aangericht was.
Hij deed het! So far so good… OSX starte even snel als altijd… Na enkele apps te hebben opgestart was ik tevreden. Ik heb toen een herstart gedaan om de windows-kant (bootcamp) te controleren. Alles leek normaal.
De volgende dag merkte ik dat de toetsen best stijf en plakkerig waren geworden (als gevolg van het super plakkerig drankje). Sinds dien is het best erg geworden. Een groot gedeelte van de toetsen reageren (mechanisch) traag. Een stijf en plakkerig gevoel. De backlight (van het toetsenbord) functioneert aan de linker en rechterkant ook niet meer (in het middel nog wel).
Analyse
Omdat ik maar 6 maanden ervaring heb met alles waar een doorgebeten appeltje op staat, heb ik mijn twijfels over enkele dingen; vandaar de volgende vragen:
Elk input wordt zeer gewaardeerd!
Achtergrond info
Enkele dagen terug zat ik op school te werken en ben zo stom geweest om een heel beker AH’s eigenmerk dubbelfris over mijn MacBook Pro (17”) te laten vallen.
De vloeistof viel voornamelijk aan de linkerkant maar bedekte uiteindelijk bijna alles.
Linker speakers, toetsenbord, trackpad en rechterspeaker.
Ik had gelukkig niet zo lang nodig om van de schrik te bekomen. Ik had toen de accu eruit gehaald en al de vloeistof eruit laten vloeien.
Na flink wat gerommel met Wc-papier vond ik het redelijk veilig om een poging te wagen om te kijken hoeveel schade aangericht was.
Hij deed het! So far so good… OSX starte even snel als altijd… Na enkele apps te hebben opgestart was ik tevreden. Ik heb toen een herstart gedaan om de windows-kant (bootcamp) te controleren. Alles leek normaal.
De volgende dag merkte ik dat de toetsen best stijf en plakkerig waren geworden (als gevolg van het super plakkerig drankje). Sinds dien is het best erg geworden. Een groot gedeelte van de toetsen reageren (mechanisch) traag. Een stijf en plakkerig gevoel. De backlight (van het toetsenbord) functioneert aan de linker en rechterkant ook niet meer (in het middel nog wel).
Analyse
- Toetsen zijn plakkerig als gevolg van het suikerdrankje.
- 2 of meer van de vier (backlight) ledjes doen het niet meer of er zit zoveel troep op het reflecterend filmpje dat het licht niet meer zichtbaar is.
- Ik kan de MacBook zelf zorgvuldig open maken en het toetsenbord reinigen.
- Ik kan de MacBook zelf zorgvuldig open maken en het toetsenbord vervangen na een nieuwe besteld te hebben.
- Ik kan het hierboven genoemde te laten doen door een AASP.
Omdat ik maar 6 maanden ervaring heb met alles waar een doorgebeten appeltje op staat, heb ik mijn twijfels over enkele dingen; vandaar de volgende vragen:
- Heeft iemand ‘ervaring’ met het morsen op een MBP? Tips? Do’s & don’ts?
- Is het wel een goed idee om alles zelf te doen aangezien ik wel handig ben maar mezelf geen gecertificeerde pro kan noemen?
- Weet iemand of een toetsenbord voor een 15” ook geschikt is voor een 17”? ( ik kan op internet namelijk alleen voor een 15” (losse) toetsenborden vinden).
- Hoeveel zal het ongeveer gaan kosten als ik alles laat doen door een AASP?
- Waar kan ik het beste terecht? Ben enkele AASP tegengekomen(online) maar ik heb helemaal geen vergelijkingsmateriaal.
Elk input wordt zeer gewaardeerd!