Ik sprak van de week mijn zusje (en zoals je al kan raden, niet via MSN of skype
), en ze klonk wat minder blij. Ze had namelijk een bak cornflakes over d'r iBook (12", aug 2005) gegooid. Nou denk ik dat de cornflakes niet zo erg waren, eerder de halve liter melk 
Het resultaat was in ieder geval dat de backlight niet meer aan gaat.
Op het moment zelf heeft ze de laptop snel afgedroogd en op de kop gelegd, zodat de melk er weer uit kon lopen. Toen ze 'm even daarna probeerde (dom, was vast nog nat
) bootte het ding nog wel, met geluid, en beeld. Wat ik er zo op afstand van kan maken, is dat enkel de backlight het niet meer doet.
Zowel de Apple Center in Bournemouth (ze studeert in Engeland), als de Apple shop hier in Veenendaal zeggen dat er niets meer aan te doen is (of reparatie + nieuw logic board a 700 euro), en dat ze beter een nieuwe kan kopen.
Ze hebben het ding niet eens open gemaakt om te kijken, het was enkel een advies (ze verkopen natuurlijk graag een nieuwe). Zusje heeft zich er al bij neergelegd, en verheugt zich inmiddels op de nieuwe Macbook
Wat mij een beetje blijft steken is dat de iBook gewoon boot, geluid geeft, in principe ook beeld (zonder backlight), en volgens mijn zusje deed het toetsenbord het ook nog (ze kon in ieder geval het geluid harder/zachter zetten met de knopjes op het toetsenbord).
Ze komt 10 december terug naar Nederland voor de kerst enzo, en ik vroeg me dus af:
Het resultaat was in ieder geval dat de backlight niet meer aan gaat.
Op het moment zelf heeft ze de laptop snel afgedroogd en op de kop gelegd, zodat de melk er weer uit kon lopen. Toen ze 'm even daarna probeerde (dom, was vast nog nat
Zowel de Apple Center in Bournemouth (ze studeert in Engeland), als de Apple shop hier in Veenendaal zeggen dat er niets meer aan te doen is (of reparatie + nieuw logic board a 700 euro), en dat ze beter een nieuwe kan kopen.
Ze hebben het ding niet eens open gemaakt om te kijken, het was enkel een advies (ze verkopen natuurlijk graag een nieuwe). Zusje heeft zich er al bij neergelegd, en verheugt zich inmiddels op de nieuwe Macbook
Wat mij een beetje blijft steken is dat de iBook gewoon boot, geluid geeft, in principe ook beeld (zonder backlight), en volgens mijn zusje deed het toetsenbord het ook nog (ze kon in ieder geval het geluid harder/zachter zetten met de knopjes op het toetsenbord).
Ze komt 10 december terug naar Nederland voor de kerst enzo, en ik vroeg me dus af:
- Hoe ver kan die melk erin gelopen zijn: ik heb wat foto's van de binnenkant van de iBook bekeken, en ik moet zeggen, er zit nog aardig wat plaatwerk tussen de toetsen en het echte binnenwerk.
- Zou ik het zelf nog schoon kunnen maken?
- Wat zou er nou werkelijk kapot zijn. De backlight wordt toch aangestuurd door een of ander inverter board (zoiets las ik in ieder geval). Die zijn niet zo heel duur?