Keuze geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Johny Cash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02-2025
Als ik ergens niet in goed ben is het geheugen. Ik heb op het moment een moederbord van Chaintech de: Chaintech Apogee 9PJL.
http://www.hardware.info/...ct/Chaintech_Apogee_9PJL/

Ik heb een aantal vragen:
- Ik denk ik voor mijn vista ultimate installatie toch beter 2 gb er in kan zetten?
- Op de doos staat 400/533/800 MHz FSB Processor; wat voor geheugen heb ik nu nodig DDR ipv DDR2 neem ik aan maar wat kan ik voor de rest het best kiezen? al een beetje gegoogeld maar het maakt me niet veel duidelijk

Graag hulp..

Johny

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DDR2 past niet eens op je mobo, gezien je chipset dat neit eens ondersteunt.

Doe makkelijk, pak de QVL van dit mobo erbij en kijk welke dimms daarop staan, ga naar de winkel en haal zo'n dimm, prik die erin en je bent klaar.
2GB ram is sowieso wel lekker, zeker met Vista (maar ook onder XP is het wel fijn geneog geheugen te hebben).

Dus koop gewoon PC3200 mem wat met dit bord werkt en je bent klaar :)

• Johny Cash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02-2025
Terw_Dan schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:02:
DDR2 past niet eens op je mobo, gezien je chipset dat neit eens ondersteunt.

Doe makkelijk, pak de QVL van dit mobo erbij en kijk welke dimms daarop staan, ga naar de winkel en haal zo'n dimm, prik die erin en je bent klaar.
2GB ram is sowieso wel lekker, zeker met Vista (maar ook onder XP is het wel fijn geneog geheugen te hebben).

Dus koop gewoon PC3200 mem wat met dit bord werkt en je bent klaar :)
Ik snap wel dat het zo moet maar de gedachte erachter is me niet duidelijk maar zal het zo wel doen denk ik dan

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:18
iig ddr en GEEN ddr2 en pc3200 is waarschijnlijk wel genoeg. MIsschien verstandig aan te geven wat de rest van de specs zijn.

Verwijderd

je hebt ddr400 mem nodig:
http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc
kom je op dit uit dus

die g-skill's lijken mij aardig.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 17:08 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Johny Cash schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:06:
[...]

Ik snap wel dat het zo moet maar de gedachte erachter is me niet duidelijk maar zal het zo wel doen denk ik dan
Lees je dan even in, PMG FAQ is een goed beginpunt. In ieder geval heb je niet echt de moeite gedaan als je nog niet gevonden had dat DDR(1) en DDR2 niet compatibel waren met elkaar en jij DDR1 nodig hebt...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.