Waarom verdenk je de sloten dan?
[...]
Sorry, maar ik heb niet erg veel tijd en in dit probleem heb ik al een heleboel tijd in gestoken met het bellen van winkels, maar bijna allemaal wisten ze helemaal niets over het hele pci-x gebeuren.
Winkelmedewerkers (althans, in de winkels waar Sweex huismerk is) zijn verkopers die zelf niet/nauwelijks kennis van zaken hebben. PCI-X kom je in dat soort winkels ook niet tegen. Dat beseffen hoort ook bij de eigen inzet die we hier verwachten. Daarmee had je jezelf veel tijd kunnen besparen en een fractie van die tijd in kunnen zetten om over het probleem zelf te buigen ipv continu maar anderen ermee op te (proberen te) zadelen.
Je hebt hier een hoogst ongebruikelijk systeem die je op een behoorlijk andere manier gebruikt dan waar het voor ontworpen was. Daar is niets mis mee (sterker nog, het heeft een hoog 'Tweaker' gehalte

), maar dan moet je beseffen dat je wat veel dingen betreft simpelwe geen kant-en-klare oplossingen zult vinden, en al helemaal niet verwachten dat een willekeurige verkoper in de Dynabyte (of bij de Sweex helpdesk) je van een sluitend antwoord kan voorzien.
En op internet heb ik al bij veel fabrikanten gekeken maar er staat nooit heldere informatie bij, waaruit wel of niet blijkt dat het zou gaan werken.\
De informatie is meestal wel helder, maar je moet soms een beetje abstractie gebruiken. In dit geval moet jij een kaart hebben wat daadwerkelijk op 3.3V werkt.
Daar zijn twee methoden voor:
1) via specs - opzoeken exact welke PCI spec 3.3V operation verplicht stelt en zorgen dat je een kaart koopt die daaraan voldoet.
2) via ervaringen - rondhangen op plekken waar mensen met serverborden te vinden zijn (Usenet...) en zoeken naar eerdere vragen of antwoorden over USB-kaarten icm PCI-X
Er is natuurlijk ook een derde:
3) koop, leen of anderszins krijg grotere hoeveelheden USB kaarten. Probeer ze een voor een uit tot je eentje vindt die werkt.
3 kan wat frusterend en langdurig zijn, maar icm 1 en 2 schiet het al wat meer op.
Ik zal in het vervolg zorgen dat ik uitgebreidere informatie geef. Enne ik denk echt wel langer na dan 5 seconden, maar op dat gebied wist ik nog niet veel (nu wel dankzij jullie)

Vleiend, maar als ik de nodige info op Wikipedia kan opzoeken (want hoewel ik vrij veel weet heb ik niet alle specs van alle dingen paraat), kun jij dat toch ook. Die info over PCI-X compatibility heb ik rechtstreeks daarvandaan. Specificaties van PCI-standaarden vind je op de Intel website. Enzovoorts...
Zoeken is meer dan alleen een term in Google gooien, het is het beredeneerd verzinnen van de stappen die je moet doen om van je grote, vaak technisch onduidelijk gedefinieerde vraag op te splitsen in kleinere vragen die technisch helder zijn en dan die een voor een logisch aan te pakken. En *dat* is wat we op GoT van je verwachten. Ja, dat vergt inspanning en tijd - maar dat is niet meer dan we van een andere GoTter vragen.
Als je *nu* geen tijd hebt - wacht dan met posten tot je wel tijd hebt ervoor