Toon posts:

[xp] Usb poorten plotseling kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een groot probleem |:( , toen ik gisteren bezig was een foto van mijn camera via usb op de pc te zetten bleek dat de foto niet goed gelukt was, ik ging de foto nog een keer maken en toen was mijn camera plotseling een onbekend apparaat. Sindsdien doet geen enkel apparaat met usb aansluiting het meer en ook niet na een full format en clean install van Windows XP. Ik heb al gezocht naar drivers maar die kan ik niet vinden.

p.s. Het is een server die nu als gewone pc gebrukt wordt met het moederbord: PDRCA van Rioworks.

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee? :'(

Verwijderd

Voedings probleem of een defecte USB controller/poorten. bij het eerste zou de PC waarschijnlijk ook instabiel zijn (check de bios).

Ben bang dat je een probleem hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het vooral vreemd dat het eerst wel werkte, maar dan zou ik dus gewoon een pci usb kaartje moeten kopen? bedankt >:)

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:57
Dat zou in ieder geval moeten werken ja.

Specs

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:17
PCI kaartje zou zeker moeten werken ja. Kijk wel even goed of je niets verbogen hebt in die USB poort. Een sluiting zit in een klein hoekje en kan bij diverse systemen nog steeds je moederbord of voeding opblazen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al bij de plaatselijke computer winkel geïnformeerd daar kostte het 10,95 is dit een beetje een normale prijs of is het duur?

p.s. het merk was conceptronic

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je verbogen als ik de usb stekker eruit trek dan hoor ik wel iets is dat erg?

Verwijderd

Check de pricewatch

http://tweakers.net/pricewatch/cat/274

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 17:55 ]

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:57
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:54:
Hoe bedoel je verbogen als ik de usb stekker eruit trek dan hoor ik wel iets is dat erg?
Check de pricewatch

edit: spuit 11 :|

[ Voor 5% gewijzigd door asfaloth_arwen op 21-05-2007 17:55 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
het is dus niet duur >:) maar is er geen enkele mogelijkheid om de onboard usb's te redden?
Ik wil nog meer uitbreidingskaarten installeren :+

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:51:
Ik vind het vooral vreemd dat het eerst wel werkte, maar dan zou ik dus gewoon een pci usb kaartje moeten kopen? bedankt >:)
Vrijwel alles dat kapot gaat heeft eerst wel gewerkt natuurlijk.
Als het kapot is valt dat nauwelijks tot niet te repareren ; voor een tientje of minder heb je wel een USB 2 kaartje.

Verwijderd

Topicstarter
oké dan ga ik toch maar een kaartje kopen bedankt! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pci usb kaartje gekocht conceptronic c480i5. Ik heb 4 x een 64 bit slot op het moederbord en 1 x een 32 bit slot op het moederbord. Nu is de kaart 32 bit, alleen is het 32 bit slot al bezet door de geluidskaart. Ik heb al eerder een 32 bit kaart op een 64 bit slot gezet maar deze keer werkt het niet, als de kaart in het 64 bit slot zit wil de computer niet opstarten. Kort gaan er 2 lichtjes branden maar that's it. Is hier nog een oplossing voor? De winkel wil hem ook niet terugnemen.

p.s. op het 32 bit slot werkt hij wel
Modbreak:Gelieve niet binnen 24u te schoppen - heb je iets toe te voegen, gebruik voortaan de edit-knop :o

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 22-05-2007 16:46 ]

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Nu is de kaart 32 bit, alleen is het 32 bit slot al bezet door de geluidskaart. Ik heb al eerder een 32 bit kaart op een 64 bit slot gezet maar deze keer werkt het niet,
Als het geen verschil maakt waarom zou je dan 32 en 64 bits sloten hebben ?
als de kaart in het 64 bit slot zit wil de computer niet opstarten. Kort gaan er 2 lichtjes branden maar that's it. Is hier nog een oplossing voor? De winkel wil hem ook niet terugnemen.
p.s. op het 32 bit slot werkt hij wel
Koop een 64 bits kaart dan....

• Nijn
Ik vindt de opmerking hierboven wel erg kort door de bocht...
Je hebt 32 bits en 64 bits sloten zodat je 64-bits kaarten kunt gebruiken (Het gaat hier dan ook om een server mobo!). Gaat zo lullig, een 64 bits kaart in een 32 bits slot douwen.

Een 64 bits USB kaart zal niet echt gemakkelijk te vinden zijn, omdat je niet gek veel USB tegenkomt in een profi serversysteem. (Kwam er eentje tegen bij een Britse winkel, 5 poorten voor slechts 55 euro ex shipping)

Een 64-bits geluidskaart zal al helemaal een ramp worden.

Lijkt me het handigste om het bij je 32bit USB kaart te houden, met een USB geluidskaartje. (op pc dagen voor 10 euro op de kop te tikken. Meestal gewoon als USB sound, soms ook als headset adapter).

Overigens is hier een prima omschrijving van welke kaarten waar in passen:
PMG FAQ (sectie PCI)

Edit: Waar ik net aan dacht, misschien heeft je mobo nog een andere host controler, die je met pinnetjes op het moederbord kunt aansluiten. (Met zo'n header aan de achterkant)

[ Voor 33% gewijzigd door Nijn op 22-05-2007 17:52 ]

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Nijn schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:44:
Ik vindt de opmerking hierboven wel erg kort door de bocht...
Misschien wel , maar vroeger toen je klein was en je probeerde het driehoekje in het gat voor het cirkeltje te stoppen paste dat ook niet. Dat je het een keer is gelukt wil nog niet zeggen dat het de tweede keer ook lukt.
Gaat zo lullig, een 64 bits kaart in een 32 bits slot douwen.
En waarom zou het andersom dan wel werken ?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Megajr schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:15:
[...]

Misschien wel , maar vroeger toen je klein was en je probeerde het driehoekje in het gat voor het cirkeltje te stoppen paste dat ook niet. Dat je het een keer is gelukt wil nog niet zeggen dat het de tweede keer ook lukt.
Wat dacht je van eens de PCI specs erop na te slaan. 64b PCI is volledig backwards compatible met 32b PCI :Z
[...]

En waarom zou het andersom dan wel werken ?
Omdat dat misschien ook in de PCI spec staat...

Als je iets met stelligheid wilt beweren, onderbouw het dan ook. Lees voor de lol http://en.wikipedia.org/w...al_Component_Interconnect door :o

TS: mogelijk is je probleen niet 64b vs 32b, maar dat je een PCI kaart in een PCI-X slot probeert te steken.

PCI-X is namelijk iets anders dan 64b PCI. Het is qua snelheid wel backwards compatible, dus gaat vrolijk op 33MHz als het nodig is, maar PCI-X werkt alleen op 3.3V, terwijl klassieke PCI op 5V werkt, al stelt de PCI 2.2 spec dat apparaten op zowel 5V als 3.3V zouden moeten werken.

Waarschijnlijk gaat het dus om PCI-X en niet om 64b PCI en willen de kaarten die moeilijk doen niet op 3.3V draaien. Vermoedelijk makkelijkste oplossing: zoek een USB kaart die PCI 2.2 compliant is en nadrukkelijk aangeeft (ook) op 3.3V te willen werken :7

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon op dit moment niet naar de winkel om een kaartje van sweex te halen, maar ik zag op de doos van de conceptronic staan: ondersteunt low power mode en power management

Betekent dit nou dat hij wel op 3.3 volt zou kunnen werken? En ik heb even naar de chip gekeken dat was een VIA VT 6212L. En bij de sweex was het VIA VT 6212 is de chipset dan hetzelfde of zou die L toch het verschil maken? Ik heb overigens ook nog met sweex gebeld, en gevraagd of hun kaartje zou werken in een pci-x slot. En het zou wel moeten werken maar hij kon geen garantie geven.

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04 17:16
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 10:00:
Ik kon op dit moment niet naar de winkel om een kaartje van sweex te halen, maar ik zag op de doos van de conceptronic staan: ondersteunt low power mode en power management

Betekent dit nou dat hij wel op 3.3 volt zou kunnen werken?
Neen.
Je moet gewoon een kaart kopen waar expliciet bijvermeldt staat dat 3.3V ondersteunt wordt.

• Nijn
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 10:00:

Betekent dit nou dat hij wel op 3.3 volt zou kunnen werken? En ik heb even naar de chip gekeken dat was een VIA VT 6212L. En bij de sweex was het VIA VT 6212 is de chipset dan hetzelfde of zou die L toch het verschil maken? Ik heb overigens ook nog met sweex gebeld, en gevraagd of hun kaartje zou werken in een pci-x slot. En het zou wel moeten werken maar hij kon geen garantie geven.
Low power mode en power management zijn voor standbye enzo, dus stroombesparing. Dat heeft niets met het voltage te maken.

Buigt voor dion_b. Zat ik er toch naast :(

Verwijderd

Topicstarter
Maar de sweex zou dan wel moeten werken?
Want ik wil niet nog een keer iets hebben wat niet werkt...

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sweex is nu niet bepaald een merk dat veel vertrouwen inboezemt, maar als het beweert met 3.3V te willen werken zou dat ook goed moeten gaan. Wordt dat nergens duidelijk aangegeven, dan is het puur een gok.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Er staat niet nadrukkelijk bij dat hij op 3.3v. werkt maar er staat iets bij van pci 2.2 compatible.
En ik heb met sweex gebeld en die zeiden ook dat het zou moeten werken maar ze konden geen garantie geven.

edit: Kan het niet aan het moederbord liggen dat hij die ik nu heb niet accepteert? Want de keying past wel...

Ik quote van de site van sweex:
Specificaties:

3 x externe USB 2.0 poort, 1 x interne USB 2.0 poort
Chipset: VIA VT6212
Compliant met OHCI en UHCI v1.1
Interface: 32 bit bus, PCI revisie 2.2
Maximale datasnelheid USB 2.0: 480 Mbps
Per poort kortsluitingbeveiliging en detectie van overstroom
Uitgangsvoltage: 5V
Uitgangsstroom: 500mA
Ondersteunt Windows 98SE, 2000 en XP

Afbeeldingslocatie: http://www.sweex.nl/documents/US100/6/US100_img_pro_a.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2007 09:50 ]

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Die kaart heb ik ook in mijn oude Compaq zitten. Het rare van deze kaart is dat ik de PC eerst een keer moet rebooten voordat de poorten beschikbaar zijn in Windows (dus PC aan, biosscherm, CTRL-ALT-DEL en dan werkt het wel) 8)7. Volgens de zoekopdrachten die ik gedaan heb, komt het waarschijnlijk door de VIA chipset van het ding. Een NEC chipset zou beter moeten wezen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 08:46:
Er staat niet nadrukkelijk bij dat hij op 3.3v. werkt maar er staat iets bij van pci 2.2 compatible.
En ik heb met sweex gebeld en die zeiden ook dat het zou moeten werken maar ze konden geen garantie geven.
Hoe verwacht je in vredesnaam dan dat wij dat wel kunnen geven :? ?
edit: Kan het niet aan het moederbord liggen dat hij die ik nu heb niet accepteert? Want de keying past wel...
Tja, heb je ooit *iets* in die PCI-X sloten werkend gehad (bijvoorbeeld een PCI-X kaart) :?

Zo nee kan daar altijd het probleem liggen. Maar waarschijnlijker is gewoon dat de kaarten die universele keying hebben toch alleen 5V PCI slikken (omdat 99% van PCI sloten alleen op 5V werkt).

Maar brietje, bij deze even duidelijk het verzoek zelf wat meer logisch na te denken en dingen op te zoeken. Je posts in dit topic (en elders) zijn bijna stuk voor stuk korte oneliner vraagjes waar het antwoord voor ofwel simpel op te zoeken valt danwel te beredeneren als je er meer dan vijf seconden bij stilstaat.

Als je doorgaat met steeds maar korte vraagjes stellen waaruit blijkt dat je geen inzet toont om te proberen te begrijpen wat anderen zeggen, gaat ook dit topic dicht :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op zondag 27 mei 2007 @ 12:23:
[...]

Hoe verwacht je in vredesnaam dan dat wij dat wel kunnen geven :? ?

[...]

Tja, heb je ooit *iets* in die PCI-X sloten werkend gehad (bijvoorbeeld een PCI-X kaart) :?
Ja ik heb ooit een kaart met universele keying werkend gehad en een pci-x kaart.
dion_b schreef op zondag 27 mei 2007 @ 12:23:
Maar brietje, bij deze even duidelijk het verzoek zelf wat meer logisch na te denken en dingen op te zoeken. Je posts in dit topic (en elders) zijn bijna stuk voor stuk korte oneliner vraagjes waar het antwoord voor ofwel simpel op te zoeken valt danwel te beredeneren als je er meer dan vijf seconden bij stilstaat.
Sorry, maar ik heb niet erg veel tijd en in dit probleem heb ik al een heleboel tijd in gestoken met het bellen van winkels, maar bijna allemaal wisten ze helemaal niets over het hele pci-x gebeuren.
En op internet heb ik al bij veel fabrikanten gekeken maar er staat nooit heldere informatie bij, waaruit wel of niet blijkt dat het zou gaan werken. Ik zal in het vervolg zorgen dat ik uitgebreidere informatie geef. Enne ik denk echt wel langer na dan 5 seconden, maar op dat gebied wist ik nog niet veel (nu wel dankzij jullie) _/-\o_

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2007 13:00 ]

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 12:49:
[...]

Ja ik heb ooit een kaart met universele keying werkend gehad en een pci-x kaart.
Waarom verdenk je de sloten dan?
[...]

Sorry, maar ik heb niet erg veel tijd en in dit probleem heb ik al een heleboel tijd in gestoken met het bellen van winkels, maar bijna allemaal wisten ze helemaal niets over het hele pci-x gebeuren.
Winkelmedewerkers (althans, in de winkels waar Sweex huismerk is) zijn verkopers die zelf niet/nauwelijks kennis van zaken hebben. PCI-X kom je in dat soort winkels ook niet tegen. Dat beseffen hoort ook bij de eigen inzet die we hier verwachten. Daarmee had je jezelf veel tijd kunnen besparen en een fractie van die tijd in kunnen zetten om over het probleem zelf te buigen ipv continu maar anderen ermee op te (proberen te) zadelen.

Je hebt hier een hoogst ongebruikelijk systeem die je op een behoorlijk andere manier gebruikt dan waar het voor ontworpen was. Daar is niets mis mee (sterker nog, het heeft een hoog 'Tweaker' gehalte :) ), maar dan moet je beseffen dat je wat veel dingen betreft simpelwe geen kant-en-klare oplossingen zult vinden, en al helemaal niet verwachten dat een willekeurige verkoper in de Dynabyte (of bij de Sweex helpdesk) je van een sluitend antwoord kan voorzien.
En op internet heb ik al bij veel fabrikanten gekeken maar er staat nooit heldere informatie bij, waaruit wel of niet blijkt dat het zou gaan werken.\
De informatie is meestal wel helder, maar je moet soms een beetje abstractie gebruiken. In dit geval moet jij een kaart hebben wat daadwerkelijk op 3.3V werkt.

Daar zijn twee methoden voor:
1) via specs - opzoeken exact welke PCI spec 3.3V operation verplicht stelt en zorgen dat je een kaart koopt die daaraan voldoet.
2) via ervaringen - rondhangen op plekken waar mensen met serverborden te vinden zijn (Usenet...) en zoeken naar eerdere vragen of antwoorden over USB-kaarten icm PCI-X

Er is natuurlijk ook een derde:
3) koop, leen of anderszins krijg grotere hoeveelheden USB kaarten. Probeer ze een voor een uit tot je eentje vindt die werkt.

3 kan wat frusterend en langdurig zijn, maar icm 1 en 2 schiet het al wat meer op.
Ik zal in het vervolg zorgen dat ik uitgebreidere informatie geef. Enne ik denk echt wel langer na dan 5 seconden, maar op dat gebied wist ik nog niet veel (nu wel dankzij jullie) _/-\o_
Vleiend, maar als ik de nodige info op Wikipedia kan opzoeken (want hoewel ik vrij veel weet heb ik niet alle specs van alle dingen paraat), kun jij dat toch ook. Die info over PCI-X compatibility heb ik rechtstreeks daarvandaan. Specificaties van PCI-standaarden vind je op de Intel website. Enzovoorts...

Zoeken is meer dan alleen een term in Google gooien, het is het beredeneerd verzinnen van de stappen die je moet doen om van je grote, vaak technisch onduidelijk gedefinieerde vraag op te splitsen in kleinere vragen die technisch helder zijn en dan die een voor een logisch aan te pakken. En *dat* is wat we op GoT van je verwachten. Ja, dat vergt inspanning en tijd - maar dat is niet meer dan we van een andere GoTter vragen.

Als je *nu* geen tijd hebt - wacht dan met posten tot je wel tijd hebt ervoor :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dion_b maar ik kan ook niet zo goed zijn als de mensen verder hier, want ik ben ook maar pas 12 jaar. Misschien hoor ik hier dan ook niet thuis maar dan zoek ik gewoon een ander forum.
en trouwens ik verdacht de sloten niet maar het bios dat misschien de chipset niet herkende

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 09:37 ]

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 22:03
Maar goed, al enige kaart gevonden die wel wil werken want ik heb hetzelfde probleem.
Oke, iedereen heeft gelijk over zoeken, usenet e.d. maar in de praktijk blijkt het toch niet zo makkelijk te zijn om deze kaarten te vinden. We leven namelijk in het land der sweex, sitecom en andere baggermerken.
Voor een 12 jarige doe je anders goed je best dus laat je niet op de kast jagen.

signature

Pagina: 1