Videobewerkings configuratie

Pagina: 1
Acties:

• speedrock
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-01 17:23
Voor kennis van mij ben ik een nieuw systeem aan het samenstellen, momenteel word er gebruik gemaakt van een vier jaar oud
p4 systeem welke aardig tekort begint te schieten qua snelheid.
De pc zal voornamelijk gebruikt worden voor: het monteren van zelf opgenomen films in pianacle studio, e-mail & internet af en toe wat downloaden e.d. de minimale configuratie word dus vooral bepaald door het feit dat er ie redelijk goed en snel moet zijn in videobewerking.
Belangrijk is ook dat het een stabiel systeem word met redelijke high-end onderdelen en welke
niet al te veel lawaai produceerd, kosten van het systeem zijn niet echt een top prioriteit.
Toetsenbord/muis en speakers zullen meegenomen worden van het huidige systeem.
Voor de monitor zullen we er een aantal breedbeeld schermen in de winkels gaan bekijken.

Ik heb het volgende in gedachten:

Kast Chieftec Midi BG-01B-B-SL 350Watt €72,50
Een mooie kast met genoeg ruimte en airflow, bovendien zit hier een firewire en 2 usb aansluitingen aan de voorkant wat een wens is van me kennis.

DVD brander(s) 2x NEC AD-7173 Zwart Bulk €61,90
Deze zijn nodig voor het branden van de gemonteerde films op dvd, 2 stuks omdat het slechts 5 euro duurder is dan een normale dvd-speler, dan kun je net zo goed 2 branders nemen.

Floppy NEC 1.44MB 3,5" Intern Black €14,95
Een floppy drive omdat deze misschien ooit nog eens van pas komt bij problemen met de pc.

Geheugen 3x Corsair 1024MB DDR2 5300 128MX64 €457,50
3gb leek mij de beste keus aangezien windows toch niet meer aankan,voor 3gb gekozen aangezien videobewerking aardig wat zal opslokken

HDD's 2x Seagate 320GB SataII 16MB ST3320620AS €149,80
Seagate 250GB 16MB Sata II ST3250620AS €65,50

3 Harde schrijven van seagate omdat ik hier zelf erg over te spreken ben en ze 5 jaar garantie hebben
1 hdd voor windows en programma bestanden, 1 voor bestanden zoals foto's en voltooide films en nog 1 om op video te bewerken.

Processor koeler Zalman CNPS7700-Cu €36,95
Een koeler van zalman omdat de orginele koelers niet al te best te boek staan en omdat deze ook minder dB zal produceren

Mobo Asus P5B-E €153,95
Dit bord gekozen vanwege het feit dat hierop de sata en firewire aansluitingen op zitten evenals een geluidskaart.

Voeding Antec NeoHEPower 430-EC €76,95
Met de voeding die bij de kast geleverd worden vrees ik dat er net tekort vermogen is, NehHEP power voedingen komen goed uit de tests en hebben een leveren een stabiele stroom.

Processor Intel Core 2 Duo Conroe E6600 2,40GHz 4Mb €191,50
Prijs/kwaliteit do i need to say more ? ook aan een quad core zitten denken maar hier maken de meeste programma's toch nog geen gebruik van dus zonde van het geld lijkt mij vood deze pc.

Videokaart Asus 256Mb X1650Pro GE Silent PCI-E €126,50
Een passief gekoelde kaart vanwege het stille karakter, verder lijkt me deze kaart goed genoeg presteren voor waar het systeem voor gebruikt zal gaan worden; geen games of andere 3d toepassingen.

Totaal: €1.408,00

Nu ben ik benieuwd wat jullie van dit systeem in z'n algemeenheid vinden.
- Zal het nuttig zijn die 3GB aan geheugen in het systeem te zetten of kan ik het beter bij 2GB houden ?
- Is er een ander moederbord welke een betere keuze zal zijn ?

it's a sign of the time

Verwijderd

speedrock schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:39:
- Zal het nuttig zijn die 3GB aan geheugen in het systeem te zetten of kan ik het beter bij 2GB houden ?
- Is er een ander moederbord welke een betere keuze zal zijn ?
-neem 4 gb die goedkoper is ( 4 sticks van 1 gb) 2 GB is 70 euro*2 is 140 euro (300 euro goedkoper))
-je klocked niet over, een DS3 zal voldoen voor jouw.

Een beter kast zou ik wel nemen , een antec p180 is stil aanzezien je dat wilt en die chieftec is troep, daar zit ook al een voeding in
Als voeding raad ik een zalman ZM600-HP aan, vershcikkelijk stil en veel power over de 12 volt lijn mocht je uitbrijden.

, en HDD=2*500GB en san met HDD silencers

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 14:45 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:44:
[...]
Een beter kast zou ik wel nemen , een antec p180 is stil aanzezien je dat wilt en die chieftec is troep, daar zit ook al een voeding in
Waarom is Chieftec troep?

De kasten van Chieftec zijn ook leverbaar zónder PSU en voor max € 10,= (nog) stiller te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Guardian Angel op 21-05-2007 15:04 ]

ARME AOW’er

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:31
Je zou nog de Nvidia 8600GT als videokaart kunnen overwegen. Vergelijkbare prijs en prestaties maar wel met DX10 ondersteuning.

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Als voeding raad ik een zalman ZM600-HP aan, vershcikkelijk stil en veel power over de 12 volt lijn mocht je uitbrijden
600 Watt lijkt me nogal veel voor die configuratie. Je hebt stille en goedkopere voedingen die effeciënter zijn dan deze. De 430 Watt die speedrock voorstelt, bijvoorbeeld. Je mag dan nog een upgrade in het achterhoofd hebben, het stroomverbruik zal niet zo skyrocketten dat die Antec eronder zal bezwijken.

Yes, but no.

• Vic Vega
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Vic Vega

a.k.a. Mr. Blonde

Je schrijft dat het systeem niet echt veel lawaai mag produceren en high-end producten moeten zijn. Ik zou dan kijken naar andere voeding, casefans en cpu-koeler. Dit is een hele goede site die performance en geluidsproductie test (zie ook hun forum):
Stille case fans (mocht je ze nodig hebben): http://www.silentpcreview.com/article63-page1.html
Stille en goede voedingen: http://www.silentpcreview.com/article699-page1.html
Stille en goede cpu-koelers: http://www.hardware.info/...ngstest_46_Coole_Koelers/

Ook kun je kijken in mijn topic: "stille high-end game PC". Je kan altijd ideeën opdoen, lees ook de reacties die ik in dit topic heb gekregen. Het zou je kunnen helpen bij het kiezen van high-end en stille producten, lijkt me. :)

"Are you gonna bark all day, little doggy... or are you gonna bite?" :D

• speedrock
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-01 17:23
[...]

-neem 4 gb die goedkoper is ( 4 sticks van 1 gb) 2 GB is 70 euro*2 is 140 euro (300 euro goedkoper))
-je klocked niet over, een DS3 zal voldoen voor jouw.

Als voeding raad ik een zalman ZM600-HP aan, vershcikkelijk stil en veel power over de 12 volt lijn mocht je uitbrijden.

, en HDD=2*500GB en san met HDD silencers
Die DS3 heb ik ook aan zitten denken maar gigabyte spullen worden niet verkocht bij de zaak waar ik de pc wil gaan halen.

Ik heb even wat reviews zitten lezen van de P180, lijkt me op zich wel een betere kast qua geluidsdemping, alhoewel mijn mening is dat chieftech ook geen slechte kasten maakt en de chieftec heeft geen klepje ervoor zitten. Ik ga het iig even voorstellen.

Een zalman ZM600-HP is naar mij idee teveel van het goede, en ook een stuk minder zuinig omdat zijn optimale werk vermogen ook hoger zal liggen dan die van een 430watt voeding.
Polster schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:06:
Je zou nog de Nvidia 8600GT als videokaart kunnen overwegen. Vergelijkbare prijs en prestaties maar wel met DX10 ondersteuning.
DirectX 10 is natuurlijk wel mooi meegenomen maar ik weet bijna 100% zeker dat de mogelijkheden daarvan toch nooit gebruikt gaan worden door mijn kennis en aangezien, misschien kan ik een MSI 256MB 8600GT Heatpipe PCI-E nemen welke ook passief gekoeld is als jullie zeggen dat een DX10 iets is wat je echt moet nemen.
Vic Vega schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:51:
Je schrijft dat het systeem niet echt veel lawaai mag produceren en high-end producten moeten zijn. Ik zou dan kijken naar andere voeding, casefans en cpu-koeler. Dit is een hele goede site die performance en geluidsproductie test (zie ook hun forum):
Stille case fans (mocht je ze nodig hebben): http://www.silentpcreview.com/article63-page1.html
Stille en goede voedingen: http://www.silentpcreview.com/article699-page1.html
Stille en goede cpu-koelers: http://www.hardware.info/...ngstest_46_Coole_Koelers/

Ook kun je kijken in mijn topic: "stille high-end game PC". Je kan altijd ideeën opdoen, lees ook de reacties die ik in dit topic heb gekregen. Het zou je kunnen helpen bij het kiezen van high-end en stille producten, lijkt me. :)
Het systeem hoeft niet echt muisstil te zijn maar gewoon niet al te veel geluid produceren als je ernaast aan het werk bent, dus 200 euro investeren om hem stil te krijgen is niet echt een optie.

Ik heb even op de site rondgeneuzeld, en de antec voeding die ik gekozen had kwam er met geluidsproductie vrij goed vanaf met een 8, das echt goed genoeg dus die hou ik.

Voor wat betreft die processor cooler ga ik nog even die test doorlezen, aardig wat leesvoer :)

it's a sign of the time

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:31
Nou ja DX10 is niet direct noodzakelijk maar als de computer een tijdje mee moet gaan is het fijn om op de toekomst voorbereid te zijn. Voor zover ik weet lever je ieder geval niets in om voor de Nvdia te kiezen.

Wat betreft het moederbord, je kan nog even kijken of een P35 (nieuwe Intel chipset) bord in je budget past. Beginnen nu beschikbaar te worden nl.

Verwijderd

je kan echt meer dan 300 euro op j geheufgen besparen:bestel kingston 2 GB*2 voor 140 euro .
Pagina: 1