Verwijderd
digi-doka.nl is van dezelfde pannekoekVerwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:10:
Internetadresje kopen? Wel even D3 of 1DsIII + lenzen meenemen a.u.b. ...
Bron: www.twipphoto.comIf you’re thinking of buying a Canon camera product, hold off until Sunday. Canon PR just informed TWIP that they are launching a major rebate program running May 18, July 19 2008.
$300 off Canon 5D, $200 off Canon 40D and other rebates on popular lenses and Canon flash units.
Full details will be available on the Canon web site soon.
Ben benieuwd.yjanse schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 18:14:
Ja, maar er schijnt een grotere aan te komen. Hogere kortingen.
Niet voor Europa lijkt mij. Hier loopt de oude nog.yjanse schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 18:14:
Ja, maar er schijnt een grotere aan te komen. Hogere kortingen.
http://www.mediamarkt.nl/...eId=18171&catalogId=17619
Jep.. en de 400D met kitlens die ze voorop hebben gezet is nog steeds 50 euro goedkoper bij de Saturn iin Groningen.. prachtige actie.the___butcher schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:17:
MediaMarkt Eindhoven heeft een paar mooie aanbiedingen voor diverse DSLR-kits.
Dat is het mooie van de grote afstand tussen die twee vestigingenlaropo schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:39:
[...]
Jep.. en de 400D met kitlens die ze voorop hebben gezet is nog steeds 50 euro goedkoper bij de Saturn iin Groningen.. prachtige actie.
En uiteindelijk verdwijnt het in dezelfde pot, dus metro zal er niet echt wakker van liggen...
Volgens mij is het een Nikon D40 voor 299,-laropo schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:39:
[...]Jep.. en de 400D met kitlens die ze voorop hebben gezet is nog steeds 50 euro goedkoper bij de Saturn iin Groningen.. prachtige actie.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Nee hoor.. ik heb daar gewoon de 400D voor 409 euro gehaald (349 na cashback).Gutteguttegut schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 13:40:
[...]
Volgens mij is het een Nikon D40 voor 299,-
Het staat idd niet in de folder, maar het is toch echt zo.
Een 400D en D40... nee daar zal niet snel iemand zich in vergissen.
laropo schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:39:
[...]Jep.. en de 400D met kitlens die ze voorop hebben gezet is nog steeds 50 euro goedkoper bij de Saturn iin Groningen.. prachtige actie.
Eeh..als ik de voorkant van de folder bekijk zie ik toch echt een D40 staanlaropo schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:28:
[...]Nee hoor.. ik heb daar gewoon de 400D voor 409 euro gehaald (349 na cashback).
Het staat idd niet in de folder, maar het is toch echt zo.
Een 400D en D40... nee daar zal niet snel iemand zich in vergissen.
Kijk nog eens goed Gutteguttegut...the___butcher schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:17:
MediaMarkt Eindhoven heeft een paar mooie aanbiedingen voor diverse DSLR-kits.
En nu niet meer? (screenshot?)ThomasW schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:27:
Ik zou toch zweren dat er net een 400d op de voorpagina stond, en met mij een aantal anderen denk ik...
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
[ Voor 98% gewijzigd door Erasmo op 20-05-2008 22:19 ]
edit: hij is uiteraard op
[ Voor 10% gewijzigd door RedPixel op 21-05-2008 23:19 ]
I see red pixels.
Gisteren gehoord bij de Mediamarkt. Er schijnt volgende week een kortlopende Cashback aktie aan te komende (duurt ook slechts 1 week), op (enkele ??) Powershot modellen. In ieder geval 50 euro op de Powershot S5 IS als ik de verkoper mag geloven, dit was ook gelijk de maximale Cashback van deze aktie.coorz schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 18:28:
[...]
Niet voor Europa lijkt mij. Hier loopt de oude nog.
Ja prima.. maar ik heb toch echt een 400D gekocht daro.Gutteguttegut schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:15:
[...]
[...]
Eeh..als ik de voorkant van de folder bekijk zie ik toch echt een D40 staan-> klik
Ik zeg toch ook dat ie niet in 't foldertje staat.
Saturn had 400D's voor E349, of ie nou in de folder staat of niet. Of ze nog voor die prijs gaan weet ik niet.
In Groningen zijn die dus op, en komen volgens de mejuffrouw (met een extreem lange naam, die ook nog verkeerd gespeld waslaropo schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 18:25:
[...]
Ja prima.. maar ik heb toch echt een 400D gekocht daro.
Saturn had 400D's voor E349, of ie nou in de folder staat of niet. Of ze nog voor die prijs gaan weet ik niet.

I see red pixels.
Niet in nee, wel vooroplaropo schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 18:25:
[...]Ja prima.. maar ik heb toch echt een 400D gekocht daro.
laropo schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:39:
[...]
Jep.. en de 400D met kitlens die ze voorop hebben gezet is nog steeds 50 euro goedkoper bij de Saturn iin Groningen.. prachtige actie.
In 200 of 400 iso.
Ik doelde er dan ook op dat Mediamarkt de 400D op de voorkant van hun foldertje had gezet (alsof het een goeie deal was), maar dat ie in Groningen nog eens 50 euro goedkoper was.
Anyway.. de actie van de Saturn is over (hij schijnt dus op te zijn), dus nu is 't een mooie actie van Mediamarkt.
[ Voor 4% gewijzigd door laropo op 23-05-2008 12:01 ]
Da's niet duur, heb je toevallig iets meer info over de rolletjes?(zoals bv. de houdbaarheidsdatum)powerguy schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:48:
Voor diegene die nog een keertje analoog wil schieten, 3 kleurenfotorolletjes van kodak voor 3 euro bij de aldi
In 200 of 400 iso.
Verwijderd
Je hebt echt geen enkel benul van de inkoopprijs van die apparaten (gelukkig maar). Laten we het erop houden dat de prijs van de MM gewoon een scherpe aanbiedingsprijs is (dus niet alsof het een goede deal was, het is een goede deal), maar dat de prijs van Saturn gewoon een absurd lage prijs is (namelijk om Saturn op de kaart te zetten).laropo schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 12:00:
Ik doelde er dan ook op dat Mediamarkt de 400D op de voorkant van hun foldertje had gezet (alsof het een goeie deal was), maar dat ie in Groningen nog eens 50 euro goedkoper was.
Helaas kijken consumenten vaak niet verder dan de allerlaagste prijs voor apparaten en concluderen dat iedereen die duurder is veeeel te duur is. Als we even kijken naar de prijs van een grote internetspeler (foto Konijnenberg) dan zien we een prijs van 539,-, bij Foka 529,- en bij KE 539,- dan wil je zeggen dat al deze zeer goedkope webshops allemaal veel te duur zijn
is er al iemand die dit ding ontvangen heeft?ajhaverkamp schreef op maandag 21 april 2008 @ 10:13:
Gratis lenspen, onderaan de pagina. Ook al is hij van Nikon....
enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk
Verwijderd
Heb zelf ook een tijdje in een fotowinkel gewerkt, en zo heb ik ook wat mee gekregen van deze 'valse' concurrentie. Ik denk dat ze het volgende motief hebben: Het komt af en toe voor dat een winkel een camera aanbiedt vanaf xxx Euro, mensen gaan dan de aanschaf serieus overwegen, lezen zich in, raken enthousiast, en willen het kopen. Vaak is de (tijdelijke) actie zeer snel uitverkocht, de mensen kopen dan de camera -in de nasleep van hun enthousiasme- alsnog, maar dan voor de gangbare prijs. Tevens kom je natuurlijk in een goed daglicht te staan, als 'die supergoedkope winkels' want een consument heeft niet veel maatstaven nodig om zo'n oordeel te vormen.
Moraal: die prijzen zijn kunstmatig, geforceerd laag, en heeft een ander motief dan slechts verkopen. Het is niet eerlijk om die prijzen dan te vergelijken met andere aanbieders, die wél de hardware verkopen voor de winst.
Nee, ook geen extra spam voor zover ik kan zien.
This footer is intentionally left blank
niet om te flamen, maar ik denk dat ik weet bij welke winkel jij gewerkt hebt, en dat vind ik een erg belangrijke rede om daar nooit meer iets te kopen. bij concerns als MM en Saturn is dat meestal iets anders, daar kun je het product meestal wél kopen voor de prijs uit de advertentie.Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:50:
In reaktie op het 400D verhaal:
Heb zelf ook een tijdje in een fotowinkel gewerkt, en zo heb ik ook wat mee gekregen van deze 'valse' concurrentie. Ik denk dat ze het volgende motief hebben: Het komt af en toe voor dat een winkel een camera aanbiedt vanaf xxx Euro, mensen gaan dan de aanschaf serieus overwegen, lezen zich in, raken enthousiast, en willen het kopen. Vaak is de (tijdelijke) actie zeer snel uitverkocht, de mensen kopen dan de camera -in de nasleep van hun enthousiasme- alsnog, maar dan voor de gangbare prijs. Tevens kom je natuurlijk in een goed daglicht te staan, als 'die supergoedkope winkels' want een consument heeft niet veel maatstaven nodig om zo'n oordeel te vormen.
Moraal: die prijzen zijn kunstmatig, geforceerd laag, en heeft een ander motief dan slechts verkopen. Het is niet eerlijk om die prijzen dan te vergelijken met andere aanbieders, die wél de hardware verkopen voor de winst.
daarnaast, een product dat uitverkocht is voor de advertentie prijs, maar nog wel te krijgen voor de normale prijs
@ ajhaverkamp, hier ook nog geen spam die niet door gmail gefilterd wordt
[ Voor 5% gewijzigd door LinuZZ op 23-05-2008 15:12 ]
enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk
Verwijderd
Nergens zei ik dat de winkel waar ik gewerkt had (gewoon een fujifilm concern) deze verkooptruc toepaste. Dit soort praktijken zie je voornamelijk op internet. Ik poogde uit te leggen dat niet elke prijs die je tegenkomt representatief is voor wat het product zou mogen kosten.
Zo kom ik blijkbaar over....??Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 13:04:
[...]
Je hebt echt geen enkel benul van de inkoopprijs van die apparaten (gelukkig maar). Laten we het erop houden dat de prijs van de MM gewoon een scherpe aanbiedingsprijs is (dus niet alsof het een goede deal was, het is een goede deal), maar dat de prijs van Saturn gewoon een absurd lage prijs is (namelijk om Saturn op de kaart te zetten).
Helaas kijken consumenten vaak niet verder dan de allerlaagste prijs voor apparaten en concluderen dat iedereen die duurder is veeeel te duur is. Als we even kijken naar de prijs van een grote internetspeler (foto Konijnenberg) dan zien we een prijs van 539,-, bij Foka 529,- en bij KE 539,- dan wil je zeggen dat al deze zeer goedkope webshops allemaal veel te duur zijn
Ik heb me heel goed ingelezen, ik kan je uit mijn hoofd vertellen dat de laagste prijs op het internet van geen van de drie bovengenoemde internetwinkels komt. Die zitten er namelijk nog ruim 80 euro boven.
Ik wou alleen maar mensen duidelijk maken dat op dat moment de deal van MM absoluut niet zo goed was als je zou denken. Ik had gedacht dat men het op prijs stelt als je hier iemand op de hoogte brengt dat er een betere deal is. Blijkbaar dacht ik verkeerd.
Naja.. ik kom hier niet om m'n recht te halen, ik heb mijn 400D voor een prachtprijs dus ik ben blij, voortaan houd ik me wel buiten deze discussies.
En ja het nu is een prachtige deal van MM, maar toen kon je gewoon een veel betere deal maken/halen.
Verwijderd
Als iemand werkzaam in de verkoop van deze producten ben ik bekend met de inkoopprijzen van deze producten en geef ik aan dat de prijzen van de drie genoemde spelers zo'n beetje inkoop+BTW zijn van dit apparaat. Voor de consument betekent dat dus dat zij sowieso al een enorm goede deal krijgen (immers, de leverancier verdient hier slechts marginaal op). Daarbij is mijn mening dat niet alleen de allerlaagste prijs op internet of bij een enkele winkel maatgevend mag zijn voor de consument. Indien dit wel zo werkt voorzie ik een slagveld binnen de retail en verwacht ik dat je binnenkort veel minder keuze gaat krijgen.
Wordt het dan niet eens tijd dat ze een andere inkoper zoeken? Hoeveel verdient de nederlandse groothandel/importeur er dan wel niet aan?Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 13:36:
Als iemand werkzaam in de verkoop van deze producten ben ik bekend met de inkoopprijzen van deze producten en geef ik aan dat de prijzen van de drie genoemde spelers zo'n beetje inkoop+BTW zijn van dit apparaat.
Die heb ik dus laten staan.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Verwijderd
Canon hanteert een Europees prijsbeleid. Dit houdt in dat er weinig tot geen deals zijn te maken. Je kunt kiezen uit: enkel stuk, kartonnen omdoos (vaak 6 artikelen), pallet of vrachtwagen. Afhankelijk van de gekozen hoeveelheid krijg je een bepaalde prijs. Echter, bij end of life artikelen kunnen er wel deals gesloten worden en dit is dan waarschijnlijk momenteel aan de hand, vandaar een aantal lagere aanbieders. De prijs is voor de rest de afgelopen periode redelijk constant geweest.bouwfraude schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 15:28:
Wordt het dan niet eens tijd dat ze een andere inkoper zoeken? Hoeveel verdient de Nederlandse groothandel/importeur er dan wel niet aan?
kort door de bocht nogal. De verdiensten op 1 product zijn meestal nogal laag als je dingen als personeelskosten, opslag ed erbij rekent.bouwfraude schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 15:28:
[...]
Wordt het dan niet eens tijd dat ze een andere inkoper zoeken? Hoeveel verdient de nederlandse groothandel/importeur er dan wel niet aan?
En eerlijk gezegd: wat boeit die prijs in hemelsnaam ? Ik koop mijn apparatuur bij een lokale fotowinkel, betaal er gemiddeld iets van 20 / 30 euro per groot artikel meer voor maar krijg wel bakken service in ruil. Dat is ook iets waard en dat is iets dat een webshop ed. me niet kan geven.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Dan heb je gewoon een te dure fotoboervandijk schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 20:30:
Mijn lokale fotoboer wilde 250 euro meer hebben voor een kale 40D dan KE. Daar moet dan wel een heleboel meer service voor geleverd worden.
Een kleine fotoboer kán simpelweg niet concurreren met de grote jongens als Konijn of andere (online)shops. Die kunnen nog wel wat lagere inkoopprijzen dan (met alle respect) een of ander lokaal fotoboertje bedingen... Dat je toevallig een relatief grote toko in de buurt hebt liggen waardoor je 'm 'lokaal' kunt noemen en je niet online hoeft te bestellen, is geluk hebben
hangt er toch nog vanaf of dat teveel is of niet. Stel ik ben een pro, haal mijn camera fijn bij die tent, even voor een opdracht (laten we zeggen bruiloftsreportage) gaat mijn camera in staking, ik heb wel een backup maar wil niet met 1 toestel daar verschijnen, ren naar mijn vaste fotoboer, krijg ter vervanging tijdelijk een ander toestel mee. Dan zou ik zeggen dat zoeen man zijn geld verdient heeft.vandijk schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 20:30:
Mijn lokale fotoboer wilde 250 euro meer hebben voor een kale 40D dan KE. Daar moet dan wel een heleboel meer service voor geleverd worden.
Mijn punt is eigenlijk: goedkoop is maar al te vaak duurkoop, al is het maar omdat bij veel grote winkels (mm ed.) de verkoper je toch maar naar de mond praat. Voor mij persoonlijk is de informatie die een verkoper me geeft me ook wel iets waard, als dat goed advies is. En al helemaal als een verkoper zich moeite doet die hij eigenlijk helemaal niet verplicht is te doen (bv. vervangende apparatuur beschikbaar stellen als iets voor garantie naar de fabriek moet). Maar dat is natuurlijk ook wel een persoonlijke keuze (al ben ik met duur speelgoed van mening dat als het echt op die 100 euro aankomt, dat je de aankoop dan maar beter achterwege kunt laten
Ik ren naar KE, met hetzelfde verhaal en krijg vast voor gereduceert huurtarief een dikke pro body mee (mocht ik dat willen, of eenzelfde als ik al had), betaal dan zeg 25 euro voor het huren.polthemol schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 20:54:
[...]
hangt er toch nog vanaf of dat teveel is of niet. Stel ik ben een pro, haal mijn camera fijn bij die tent, even voor een opdracht (laten we zeggen bruiloftsreportage) gaat mijn camera in staking, ik heb wel een backup maar wil niet met 1 toestel daar verschijnen, ren naar mijn vaste fotoboer, krijg ter vervanging tijdelijk een ander toestel mee. Dan zou ik zeggen dat zoeen man zijn geld verdient heeft.
Mijn punt is eigenlijk: goedkoop is maar al te vaak duurkoop, al is het maar omdat bij veel grote winkels (mm ed.) de verkoper je toch maar naar de mond praat. Voor mij persoonlijk is de informatie die een verkoper me geeft me ook wel iets waard, als dat goed advies is. En al helemaal als een verkoper zich moeite doet die hij eigenlijk helemaal niet verplicht is te doen (bv. vervangende apparatuur beschikbaar stellen als iets voor garantie naar de fabriek moet). Maar dat is natuurlijk ook wel een persoonlijke keuze (al ben ik met duur speelgoed van mening dat als het echt op die 100 euro aankomt, dat je de aankoop dan maar beter achterwege kunt laten)
Dan scheelt dat alsnog 250-25= 225 euro. Met dikke kans dat jou lokale fotoboer niets op voorraad heeft wat hij uit kan lenen en KE heeft zeker weten keuze over
Nooit de aanname doen dat iedereen aannames doet. Nomad woont nagenoeg in het buitenlandpolthemol schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 21:02:
nooit de aanname maken dat KE in de buurt is van iedereen ;P
Nee hoor, mijn oom heeft ook een foto zaak. Hij kon mij de 400D voor ~550 euro geven... en dat was inkoopprijs+BTW. Konijnenberg is al goedkoper dan dat (539). Met winst vraagt hij ~710 euro.
Met al die acties van Saturn, Mediamarkt, internetwinkels of niet, gewone winkels redden het gewoon.
Edit: en hij is aangesloten bij Combi, dus zij kopen niet eens klein in.
[ Voor 7% gewijzigd door laropo op 25-05-2008 12:41 ]
Verwijderd
Waarom zou Saturn (het moederbedrijf van MM) zich in hemelsnaam op de kaart moeten zetten? Daar staan ze al jaren!Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 13:04:
Laten we het erop houden dat de prijs van de MM gewoon een scherpe aanbiedingsprijs is (dus niet alsof het een goede deal was, het is een goede deal), maar dat de prijs van Saturn gewoon een absurd lage prijs is (namelijk om Saturn op de kaart te zetten).
Saturn is niet het moederbedrijf van MM; dat is Metro Group. Totale omzet van MM en Saturn divisie in 2007: 17,1 miljard euro.Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 13:54:
[...]
Waarom zou Saturn (het moederbedrijf van MM) zich in hemelsnaam op de kaart moeten zetten? Daar staan ze al jaren!
Saturn is op de Nederlandse markt een relatief jonge speler, veel jonger iig dan MM. Logisch dus dat ze zich door goedkope aanbiedingen (of nog goedkoper dan MM) in de kijker proberen te spelen
Verwijderd
Hun winst staat zeker niet vermeld?:-]RoelJewel schreef op zondag 25 mei 2008 @ 14:00:
[...]
Saturn is niet het moederbedrijf van MM; dat is Metro Group. Totale omzet van MM en Saturn divisie in 2007: 17,1 miljard euro.
Saturn is op de Nederlandse markt een relatief jonge speler, veel jonger iig dan MM. Logisch dus dat ze zich door goedkope aanbiedingen (of nog goedkoper dan MM) in de kijker proberen te spelen.
EBIT (dus winst voor interest en belastingen) bedroeg voor alleen Saturn en MM in datzelfde jaar 614 miljoen euro.
Een soort second live view bedoel je?Kwintessens schreef op zondag 25 mei 2008 @ 15:17:
Leuke aanbieding voor mensen die nog een dslr met goed werkend live-view systeem willen. (AF in live-view, vanwege gebruik tweede beeldsensor.)
Verwijderd
Dat is dus echt ontzettend weinig, zo'n 3.6% en daar moet dus nog belasting vanaf :-]RoelJewel schreef op zondag 25 mei 2008 @ 14:40:
[...]
EBIT (dus winst voor interest en belastingen) bedroeg voor alleen Saturn en MM in datzelfde jaar 614 miljoen euro.
Puur een marketing kwestie. Voor je iets koopt wil je je als klant bij meerdere winkels orienteren. Als je alleen MM als merk voert dreigt de klant dus bv. naar BCC te gaan Da's de enige reden waarom Metro Saturn als merk heeft neergezet. Wil je ergens anders kijken dan blijf je zo iig in een winkel van Metro. Mijn vermoeden gaat zelfs nog verder dat de winkels de frontends zijn van een centrale inkooporganisatie. Wel zo efficient natuurlijk dat laatste.Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 13:54:
[...]
Waarom zou Saturn (het moederbedrijf van MM) zich in hemelsnaam op de kaart moeten zetten? Daar staan ze al jaren!
Bericht hierboven
Ik weet niet wat je bedoelt met een soort second live view. De camera heeft gewoon de optie om een tweede sensor te gebruiken om live-view beeld weer te geven, waarbij de autofocus normaal werkt. Zoals de nieuwe A300 en A350 dit ook doen, alleen had Olympus dit al veel eerder toegepast in de E330. De hoofdsensor wordt altijd gebruikt voor het maken van een foto, de tweede sensor alleen voor de videostream naar de LCD. Het fotograferen an sich lijkt dan wellicht op het fotograferen met een compactcamera (tenzij je alles handmatig instelt, wat mogelijk is.) de fotokwaliteit is nog steeds die van een dslr.Toff schreef op zondag 25 mei 2008 @ 16:25:
[...]
Een soort second live view bedoel je?Ik vind live view sowieso nogal overbodig (zoiets als een ingebouwde flitser), maar als het dan ook nog eens op een secondaire sensor werkt? Kan je netzogoed meteen een compactcamera pakken ipv je dure SLR.
Los van bovenstaande; het kan zijn dat jij live view overbodig vindt, dit wil nog niet zeggen dat dat voor anderen geldt. Persoonlijk vind ik het een handige optie voor die momenten waarop ik vroeger een hoekzoeker gebruikte, het beeld dat ik nu heb is groter dan toen, bovendien kan ik zeer precies inzoomen om scherp te stellen.
Het blijft hoe dan ook een goede aanbieding, of je de live view nu gebruikt of niet.
mochten jullie wat tegen komen ...
[ Voor 10% gewijzigd door knuppelhout op 26-05-2008 18:09 ]
Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX
http://www.kamera-express...?page=product&product=545knuppelhout schreef op maandag 26 mei 2008 @ 18:08:
ben voor komende zomer op zoek naar een goeie flitsert voor mn canon 30D. denk nu vooral aan de 430EX, of een 2ehandse 420EX of 5xxEX. budget: +- 200 euro.
mochten jullie wat tegen komen ...
done
Het blijft een beeld uit de tweede hand, op een andere sensor, met alle nadelen van dien. Vandaar mijn opmerking over "second" live/hand. Scherpstellen op een LCD is voor mij typisch iets voor een compactcamgebruiker, niet voor een serieuze SLR-fotograaf.Kwintessens schreef op maandag 26 mei 2008 @ 18:04:
[...]
Het blijft hoe dan ook een goede aanbieding, of je de live view nu gebruikt of niet.
Tevens ben ik van mening dat je de keuze voor een camereamerk/platform niet moet laten afhangen van een gadget als live view, maar als het voor jou heel belangrijk is, wie ben ik dan om je tegen te spreken? Ik heb live view op m'n Canon40D, maar ik heb het, behalve om te testen (gekoppeld aan een PC) nog nooit gebruikt en ik zie daar in de toekomst geen verandering in komen.
Sandisk Compact Flash Extreme III 8GB geheugenkaart voor 56,93. Toch weer zo'n 10% goedkoper als de laagste in de pricewatch

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Verwijderd
Ik weet niet precies wat voor nadelen van dien er aan vast zitten. Het niet overeenkomen van het scherm met de uiteindelijke foto misschien? lijkt mij dat dat wel aangepast is toch? Ik zie wel zo een voordeel: de hoofdsensor wordt niet belast/warm alvorens het nemen van een foto.Toff schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 00:47:
[...]
Het blijft een beeld uit de tweede hand, op een andere sensor, met alle nadelen van dien. Vandaar mijn opmerking over "second" live/hand. Scherpstellen op een LCD is voor mij typisch iets voor een compactcamgebruiker, niet voor een serieuze SLR-fotograaf.
Tevens ben ik van mening dat je de keuze voor een camereamerk/platform niet moet laten afhangen van een gadget als live view, maar als het voor jou heel belangrijk is, wie ben ik dan om je tegen te spreken? Ik heb live view op m'n Canon40D, maar ik heb het, behalve om te testen (gekoppeld aan een PC) nog nooit gebruikt en ik zie daar in de toekomst geen verandering in komen.
Tuurlijk is het een gadget, maar ik hoor veel gebruikers die enthousiast zijn over het scherpstellen aan de hand van een crop uit live view (voor mij persoonlijk is AF een gadget
Als je al ruis krijgt van het scherpstellen, dan ben je serieus toe aan een ander merk hoor! Hoe moet dat dan, als je zoals ik (en ongetwijfeld vele anderen) een paar honderd foto's achter elkaar schiet? Beetje vergezocht "voordeel" lijkt mij.Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 11:14:
Ik zie wel zo een voordeel: de hoofdsensor wordt niet belast/warm alvorens het nemen van een foto.
Maar laten we er niet om twisten, als Live view voor jou en "Kwintessens" werkt, prima toch? Blijkbaar doen jullie veel studiowerk, waarbij je rustig de tijd hebt om scherp te stellen? Ik kom (buiten) altijd tijd te kort om scherp te stellen, laat staan dat ik rustig zou kunnen gaan inzoomen op een detail. Gelukkig is er voor beide vormen van fotografie dus keuze.
Het zal wel door mijn leesbril komen (die ik altijd kwijt ben en sowieso nooit bij me heb als ik fotografeer) dat ik nooit op die LCD's kijk om een foto te beoordelen.
Zo te zien is dat nog wel de oude, tragere (20 ipv 30 MB/s) versie, maar het is wel heel veel opslag voor weinig inderdaad. Wel sneu, dat er € 9,48 verzendkosten bijkomt trouwens en € 1,00 voor betaling met iDeal (???). Zit je toch al weer op € 67,41, als je verder niks nodig hebt.Yellowneck schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 11:06:
Bij Azerty, verborgen in de Rubriek niet gesorteerde producten staat de
Sandisk Compact Flash Extreme III 8GB geheugenkaart voor 56,93. Toch weer zo'n 10% goedkoper als de laagste in de pricewatch
[ Voor 13% gewijzigd door Toff op 27-05-2008 17:45 ]
Je kunt ook kiezen voor brievenbuspost, maargoed ik woon er toevallig dichtbij.Toff schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:34:
[...]
Zo te zien is dat nog wel de oude, tragere (20 ipv 30 MB/s) versie, maar het is wel heel veel opslag voor weinig inderdaad. Wel sneu, dat er € 9,48 verzendkosten bijkomt trouwens en € 1,00 voor betaling met iDeal (???). Zit je toch al weer op € 67,41, als je verder niks nodig hebt.
De slomere? Extreme III is toch gewoon Extreme III? Wat heeft die snelheidsaanduiding voor een zin dan als er 2 types zijn, een slomere 20MB/s en 30MB/s? ..hmm.. das wel beetje jammer dan. Maargoed, voor de 400D waarvoor die bdoeld maakt het in ieder geval nix uit.
Daarnaast heb ik naast het Sandisk 8GB kaartje, ook de Transcend 133x 8GB kaart in bestelling staan voor 33 euro. Nu alleen nog kijken welke ik neem

Ja, ben nog nie zo bekend op het CF gebeuren. De 400D wordt namelijk m'n eerste dSLR, dus meteen m'n eerste confrontatie met CF-kaartjes
[ Voor 16% gewijzigd door Yellowneck op 27-05-2008 18:26 ]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Het blijft een beeld uit de tweede hand, op een andere sensor, met alle nadelen van dien. Vandaar mijn opmerking over "second" live/hand. Scherpstellen op een LCD is voor mij typisch iets voor een compactcamgebruiker, niet voor een serieuze SLR-fotograaf.
Euh... Nee, ik doe geen studiowerk, ik fotografeer veel buiten, maar heb wel de tijd om manueel te focussen. (Volgens mij had men vroeger ook niet zo'n probleem met manueel focussen...)Als je al ruis krijgt van het scherpstellen, dan ben je serieus toe aan een ander merk hoor! Hoe moet dat dan, als je zoals ik (en ongetwijfeld vele anderen) een paar honderd foto's achter elkaar schiet? Beetje vergezocht "voordeel" lijkt mij.
Maar laten we er niet om twisten, als Live view voor jou en "Kwintessens" werkt, prima toch? Blijkbaar doen jullie veel studiowerk, waarbij je rustig de tijd hebt om scherp te stellen? Ik kom (buiten) altijd tijd te kort om scherp te stellen, laat staan dat ik rustig zou kunnen gaan inzoomen op een detail. Gelukkig is er voor beide vormen van fotografie dus keuze.
Ik gebruik Live view amper, maar in de situaties waarin ik vroeger een hoekzoeker pakte, heb ik nu een kantel en draaibaar scherm (E3) waardoor het een stuk makkelijker is om te fotograferen dan met de hoekzoeker. (Groter beeld, meer vergroting voor nauwkeurige scherpstelling, live histogram om de belichting goed te kunnen controleren en geen gehassle met een losse accessoire.) En mijn E3 heeft geen tweede sensor, hij gebruikt de hoofdsensor voor live-view en dat kan prima, geen probleem met extra ruis, ook niet als ik hem een paar minuten gebruik, boeit allemaal niet.
Buiten dit alles en het feit dat de E330 wél autofocust in de live-view functie, dus je bent niet aangewezen op manuele focus, gaat het in dit topic om heel wat anders; elkaar wijzen op aanbiedingen.
En dat deed ik; ik wees op een aanbieding; een dslr voor 299, hoe je het ook bekijkt, dit is een mooie aanbieding. Het doet er niet toe of het een Olympus, een Canon, Nikon, Sony of wat voor merk dan ook is, een gloednieuwe dslr voor 299 is een goede aanbieding. Dat je voordat je een dslr aankoopt ook moet kijken naar het systeem waar je je inkoopt etc etc is allemaal volkomen logisch, maar niet het onderwerp van dit topic.
Dusss, Toff, ik heb niet zo'n behoefte aan jouw mening over de camera die ik als aanbieding hier neerzette, of over live-view of over wat een 'serieuze fotograaf' wel of niet doet. Als je hem elders hebt gezien voor minder, dan is het interessant om dat hier te melden.
Dat jij zonder autofocus niet fatsoenlijk een foto kunt nemen is erg jammer voor je, maar net zo irrelevant voor dit topic als al het andere dat je tot nu toe hebt geschreven over de aanbieding die ik oorspronkelijk postte.
[ Voor 4% gewijzigd door Kwintessens op 27-05-2008 19:14 ]
Ja, die € 9,48 zijn dus de verzendkosten per normale post (Rembours is € 16,54, voor 1 kaartje).Yellowneck schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 18:19:
[...]
Je kunt ook kiezen voor brievenbuspost, maargoed ik woon er toevallig dichtbij.
Nou ja, "sloom" is betrekkelijk hoor, maar tegenwoordig staat er 30MB/s op, hoewel de tekst op diezelfde pagina spreekt van "minstens 20 MB/s". Denk niet dat je het verschil in de praktijk gaat merken. Zelf nooit verschil gemerkt tussen m'n extreme III en IV kaartjes iig. De beperkende factor is dan eerder je camera, je kaartlezer of je PC.De slomere? Extreme III is toch gewoon Extreme III? Wat heeft die snelheidsaanduiding voor een zin dan als er 2 types zijn, een slomere 20MB/s en 30MB/s? ..hmm.. das wel beetje jammer dan.
@ Kwintessens: Man, wat maak je jezelf druk... Ik schreef toch al "laten we er niet om twisten" etc. Ga je weer vanalles overhoop halen? Stuur lekker een DM ofzo, ipv hier te gaan lopen flamen?
[ Voor 9% gewijzigd door Toff op 27-05-2008 19:33 ]
Nee, dat zijn niet de laagste verzendkosten. Ik zei expliciet dat je nog versturen via brievenbuspostToff schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 19:25:
[...]
Ja, die € 9,48 zijn dus de verzendkosten per normale post (Rembours is € 16,54, voor 1 kaartje).
[...]
Nou ja, "sloom" is betrekkelijk hoor, maar tegenwoordig staat er 30MB/s op, hoewel de tekst op diezelfde pagina spreekt van "minstens 20 MB/s". Denk niet dat je het verschil in de praktijk gaat merken. Zelf nooit verschil gemerkt tussen m'n extreme III en IV kaartjes iig. De beperkende factor is dan eerder je camera, je kaartlezer of je PC.
NIEUW:
Permanente verlaagde verzendkosten op bepaalde produktcategorieën, zoals:
- Flashkaartjes
- Games
Onverzekerd verzenden
Wanneer u deze methode kiest, wordt het pakket in een envelop verstuurd.
Het bedrag voor deze zending bedraagt slechts 3,50 euro.
Die optie werd mij niet geboden bij de bestelprocedure? Zie screendumpYellowneck schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 19:32:
[...]
Nee, dat zijn niet de laagste verzendkosten. Ik zei expliciet dat je nog versturen via brievenbuspost
[...]
[ Voor 11% gewijzigd door Toff op 27-05-2008 19:47 ]
Toff schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 19:35:
[...]
Die optie werd mij niet geboden bij de bestelprocedure? Zie screendump
Ja, moet je ff via mail bestellen d8 ik, want er zijn altijd mensen die een laptop of iets anders lomps bestellen en dan lekker goedkoopste verzendmethode kiezen en niet eens zien dat het om brievenbuspost gaat of wat dat maar inhoudt. En dan krijg je heel veel adminstratieve rompslomp met bijbetalingen e.d..
Nu ben je de zaak weer aan het verdraaien IMHO. Betreffende site biedt, voor een niet-ingewijde klant zoals ik, GEEN "brievenbuspost-voor-weinig", maar als ik een laptop bestel moet ik niet zeuren, als er meerkosten zijn? Werk jij bij die club ofzo? Zo ja, wil je me dan even vertellen waar ik de "algemene voorwaarden" kan vinden? Alle links op de site wijzen nl naar...de site...Yellowneck schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 23:47:
[...]
offtopic:
Ja, moet je ff via mail bestellen d8 ik, want er zijn altijd mensen die een laptop of iets anders lomps bestellen en dan lekker goedkoopste verzendmethode kiezen en niet eens zien dat het om brievenbuspost gaat of wat dat maar inhoudt. En dan krijg je heel veel adminstratieve rompslomp met bijbetalingen e.d..
Als je er, zoals jij, niet te ver vandaan woont, is het misschien het risico waard, maar je hebt mij niet overtuigd.
Doe ff relax johToff schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 01:08:
[...]
Nu ben je de zaak weer aan het verdraaien IMHO. Betreffende site biedt, voor een niet-ingewijde klant zoals ik, GEEN "brievenbuspost-voor-weinig", maar als ik een laptop bestel moet ik niet zeuren, als er meerkosten zijn? Werk jij bij die club ofzo? Zo ja, wil je me dan even vertellen waar ik de "algemene voorwaarden" kan vinden? Alle links op de site wijzen nl naar...de site...
Als je er, zoals jij, niet te ver vandaan woont, is het misschien het risico waard, maar je hebt mij niet overtuigd.
En nee, ik werk er niet. Sterker nog, voor al mijn kleine aankopen ga ik naar Azerty, voor mijn grote aankopen mijd ik deze liever, aangezien ik slechte ervaringen heb met hun service.
Het is mijn doel ook niet om jou te overtuigen, puur te informeren, zo niet behulpzaam te zijn.
Dus laat ik nogmaals behulpzaam zijn en je de link naar de Algemene voorwaarden geven en tevens naar de verzendmethodes. Goh, niet alle linkjes verwijzen blijkbaar naar de hoofdpagina
Mensen die nog een Canon Eos 400D (kit) + 18-55mm willen voor 445 euro, dus 385 euro (klik) na cashback! Hij is nu tijdelijk uitverkocht/volgereserveerd (waaronder ééntje door mij). Misschien dat ik em toch niet neem, dan zal ik het alvorens vrijgeven hier aangeven. Het is nl voor mij meer dan 100km rijden. (de body is overigens 439 euro, ook nie verkeerd)
[ Voor 13% gewijzigd door Yellowneck op 28-05-2008 10:44 ]
Waar is dat precies?Yellowneck schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 01:55:
[...]
Mensen die nog een Canon Eos 400D (kit) + 18-55mm willen voor 445 euro, dus 385 euro na cashback! Hij is nu tijdelijk uitverkocht/volgereserveerd (waaronder ééntje door mij). Misschien dat ik em toch niet neem, dan zal ik het alvorens vrijgeven hier aangeven. Het is nl voor mij meer dan 100km rijden. (de body is overigens 439 euro, ook nie verkeerd)
I see red pixels.
Nee, dat ging over het geheugenkaartje
Zeist, naast Utrecht
[ Voor 38% gewijzigd door Yellowneck op 28-05-2008 10:43 ]
I see red pixels.
met auto ook met de huidige benzine kosten!wwwhizz schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:49:
Toch wat te ver vanaf Groningen, zonder auto.
A580: 20€
A590IS: 25€
A720IS:30€
SX100IS: 30€
S5IS: 50€
zie ook http://www.canon.nl/For_Home/Acties/PowerShot7Daagse.asp
Weer van alles overhoop halen?Toff schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 19:25:
[...]
@ Kwintessens: Man, wat maak je jezelf druk... Ik schreef toch al "laten we er niet om twisten" etc. Ga je weer vanalles overhoop halen? Stuur lekker een DM ofzo, ipv hier te gaan lopen flamen?
Ik flame niet, ik spreek je aan op je eigen manier van reageren.
@WhiskeyPhreak
Dat is zeker lekker, deden ze dat eerder ook al? Cashback op powershot-modellen? Nooit eerder gezien.
En nou niet allemaal ineens reserveren! Want ik ben ook van plan om er zaterdag eentje te kopen :-)Yellowneck schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 01:55:
Mensen die nog een Canon Eos 400D (kit) + 18-55mm willen voor 445 euro, dus 385 euro (klik) na cashback! Hij is nu tijdelijk uitverkocht/volgereserveerd (waaronder ééntje door mij). Misschien dat ik em toch niet neem, dan zal ik het alvorens vrijgeven hier aangeven. Het is nl voor mij meer dan 100km rijden. (de body is overigens 439 euro, ook nie verkeerd)
Volgens topdeals kregen ze morgen weer een levering.
Beetje jammer dat ze niet bezorgen.
Kijken of ik hem gelijk in de combi met 55-250 IS kan halen.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
http://www.dealextreme.com/search.dx/search.GGS
(veelal rond de 7 a 8 USD per stuk)
(uiteraard: free shipping
[ Voor 11% gewijzigd door NielsTn op 28-05-2008 21:40 . Reden: prijsindicatie toegevoegd ]
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Zit ook al een tijdje te wachten tot ze de Canon 40D versie kunnen leveren, want het is prima spul gebleken op mijn oude body.NielsTn schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 21:39:
Bij DealExtreme zijn vele GGS screenprotectoren lekker geprijst.
...
Verwijderd
Gewoon eens op Ebay kijken, ze zijn daar ook te krijgen voor 8,5$ incl verzendkosten. Hier onder andere.Facemodder schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 21:41:
[...]
Zit ook al een tijdje te wachten tot ze de Canon 40D versie kunnen leveren, want het is prima spul gebleken op mijn oude body.
En waren ze nog binnengekomen? Staat namelijk nog steeds op uitverkocht namelijk.madmaus schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 20:02:
[...]
En nou niet allemaal ineens reserveren! Want ik ben ook van plan om er zaterdag eentje te kopen :-)
Volgens topdeals kregen ze morgen weer een levering.
Beetje jammer dat ze niet bezorgen.
Kijken of ik hem gelijk in de combi met 55-250 IS kan halen.
Die van mij laat ik toch maar doorgaan, want denk dat het zeker wel weer tijd duurt voordat zich weer een dergelijk aanbieding zich voordoet (en dan is de cashback al niet meer geldig).
Verwijderd
Toeval, maar ik zie zonet dat sinds vandaag op DE ook het model voor de 450D te verkrijgen is, dus ook 3". Ik ben wel niet zeker of het perfect gaat passen op een 40D.Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 22:16:
[...]
Gewoon eens op Ebay kijken, ze zijn daar ook te krijgen voor 8,5$ incl verzendkosten. Hier onder andere.
Min 20D heeft ondertussen toch al > 65.000 foto's gemaakt, dus redelijk vaak gebruikt, ik doe er niet zuinig op. Het scherm heeft nog geen enkele kras. (Ook mijn 30D is nog krasvrij, echter is deze een stukkie nieuwer) Persoonlijk zou ik dus niks op het scherm van een dSLR plakken.Facemodder schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 21:41:
[...]
Zit ook al een tijdje te wachten tot ze de Canon 40D versie kunnen leveren, want het is prima spul gebleken op mijn oude body.
Mijn IXUS heeft wel zo'n opplakdingetjes omdat je die soms samen met sleutels in je broekzak stopt. Een dSLR leent zich daar wat minder voor.
This footer is intentionally left blank
Ik heb ze vandaag nog gebeld.Yellowneck schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:11:
[...]
En waren ze nog binnengekomen? Staat namelijk nog steeds op uitverkocht namelijk.
Die van mij laat ik toch maar doorgaan, want denk dat het zeker wel weer tijd duurt voordat zich weer een dergelijk aanbieding zich voordoet (en dan is de cashback al niet meer geldig).
volgens die vrouw waren ze waarschijnlijk binnengekomen. Ze wist het niet zeker.
Ik moest om 4 uur maar op de site gaan kijken.
Maar daar staat idd dat ze nog steeds uitverkocht zijn.
Bel anders even of ze nog binnengekomen zijn.
Als ik weer bel dan hangen ze op denk ik
Ik heb er zelf geen op zitten maar ik kan wel begrijpen dat het voor 8 dollar incl. verzendkosten erg verleidelijk is (zoals alles op DX
ze zijn weer binnen zie ik!madmaus schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 17:10:
[...]
Ik heb ze vandaag nog gebeld.
volgens die vrouw waren ze waarschijnlijk binnengekomen. Ze wist het niet zeker.
Ik moest om 4 uur maar op de site gaan kijken.
Maar daar staat idd dat ze nog steeds uitverkocht zijn.
Bel anders even of ze nog binnengekomen zijn.
Als ik weer bel dan hangen ze op denk ik
op=op
Ben benieuwd of ze hem dan echt achterhouden.
Maar ze bellen morgen tussen 9 en 12.
Zojuist gebeld. En hij ligt zaterdag voor mij klaar.
Zonder lens helaas want die is niet op voorraad.
385 euro na cashback is een heel mooie prijs.
[ Voor 37% gewijzigd door madmaus op 30-05-2008 09:23 ]

Een Kenko Pro1D circular polarizer. Da's dus hetzelfde als Hoya; Hoya is het merk wat wordt gebruikt in de VS en EU, terwijl Kenko het merk is wat bedoeld is voor Japan. Het zijn verder dezelfde filters uit dezelfde fabriek.
Anyway, ik heb deze gekocht voor £32.99 inclusief verzendkosten uit HK. Dat komt neer op €42.25. Bij KE kost hetzelfde filter (Hoya 77mm HMC Super Pro1 Polarisatie Circ.) €219 euro, ex verzendkosten. Dat is een leuke besparing.
Het pakketje werd dezelfde dag (aangetekend) verstuurd, en was hier in ongeveer 1 week. Het was voor de douane gelabelled als 'gift', en vereiste geen verdere invoer of btw.
Nu is het redelijk bekend dat shops in HK dit soort spul goedkoop leveren, maar zo goedkoop was ik nog niet tegen gekomen dus het leek mij wel interessant om hier te noemen. Dit is de shop waar ik het filter heb gekocht.
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Dit is de best verkochtte filter bij HVstar (ook HK). Ik heb er net een 77mm UV B+W gehaald en ben super tevreden.
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
PSN & XBL: Denkoyugo
Eh?.. de 400D zonder de kitlens? Of bedoel je dat ze de extra lens die je erbij wilde niet op voorraad hadden? Mijn 400D is vanmiddag opgehaald door m'n zus. Krijg em over 2 uurtjesmadmaus schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 21:55:
Ja gezien en ik heb hem gereserveerd.
Ben benieuwd of ze hem dan echt achterhouden.
Maar ze bellen morgen tussen 9 en 12.
Zojuist gebeld. En hij ligt zaterdag voor mij klaar.
Zonder lens helaas want die is niet op voorraad.
385 euro na cashback is een heel mooie prijs.
Nee kitlens welYellowneck schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 19:03:
[...]
Eh?.. de 400D zonder de kitlens? Of bedoel je dat ze de extra lens die je erbij wilde niet op voorraad hadden? Mijn 400D is vanmiddag opgehaald door m'n zus. Krijg em over 2 uurtjes. En de gratis waardebon voor de cursus zat er ook bij, alhoewel ik daar geen gebruik van ga maken denk ik.
Maar ik wilde eigelijk de 55-250 IS erbij nemen. Die hadden ze niet op voorraad dus die heb ik ergens anders besteld.
Ben benieuwd hoe die bevalt. Laat maar even weten in het 400D topic.
Mijne ga ik morgen halen.
Have fun
Verwijderd
Hallo, is dat betrouwbaar via HK te bestellen. Kan je dat ook met een camera doen?
Of komen daar extra invoerrechten op?
Hoe kan je dat als 'gift' laten verzenden?
Nathan
afterburn schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:06:
Ik heb net een cpl binnen:
[afbeelding]
Een Kenko Pro1D circular polarizer. Da's dus hetzelfde als Hoya; Hoya is het merk wat wordt gebruikt in de VS en EU, terwijl Kenko het merk is wat bedoeld is voor Japan. Het zijn verder dezelfde filters uit dezelfde fabriek.
Anyway, ik heb deze gekocht voor £32.99 inclusief verzendkosten uit HK. Dat komt neer op €42.25. Bij KE kost hetzelfde filter (Hoya 77mm HMC Super Pro1 Polarisatie Circ.) €219 euro, ex verzendkosten. Dat is een leuke besparing.
Het pakketje werd dezelfde dag (aangetekend) verstuurd, en was hier in ongeveer 1 week. Het was voor de douane gelabelled als 'gift', en vereiste geen verdere invoer of btw.
Nu is het redelijk bekend dat shops in HK dit soort spul goedkoop leveren, maar zo goedkoop was ik nog niet tegen gekomen dus het leek mij wel interessant om hier te noemen. Dit is de shop waar ik het filter heb gekocht.
Dit topic is gesloten.
Topic is wel bedoeld om gevonden aanbiedingen mee te delen.
Het topic is niet bedoeld voor: "waar is nu een aanbieding voor artikel X" of "X is 499 bij MM, ergens anders nog goedkoper?"
Mocht je verder willen praten over de voor&nadelen van de verschillende camera's/objectieven/andere meuk die in de aanbieding zijn, doe dat dan niet hier, maar in de daarvoor bestemde topics.