thefox154 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 12:55:
[...]
Offtopic:
Precies wat je zegt, voorraden laag houden. Een klant die vandaag aanbetaald en besteld. Nikon levert over circa 2 weken . Dan nog minimaal 30 dagen betalingstermijn is toch dat totale bedraag weer even weg zetten tegen 6% voor pak hem beet een maand of 2. En zo verdienen we de korting weer een klein beetje terug.
Zo zullen ze het ongetwijfeld hebben ingecalculeerd ja, want tja "Je bent toch niet gek" nee, klopt, zij ook niet. Maar goed los van dat kan het mij niet interesseren hoe de MM mijn korting terug verdiend ik heb de D90 voor een bedrag te pakken dat ik deze maand nog kon missen dus mission accomplished
Verder heb ik ook de indruk dat het puur gaat om losse fototoestellen of kit's (zoals een 450D/1000D met 18-55 IS of een Sony Alpha A200/A300/A350 met 18-70 e.d.) en verder geen betrekking heeft op accesoires of objectieven. Ik zag in de MM namelijk alleen de korting vermeld staan bij bovengenoemde en niet bij objectieven.
@Wijnands: sorry, maar ik heb niet gekeken naar een D300 body. Dus ik heb geen idee wat ze daar voor vragen. Daarentegen zou ik 't wel kunnen beredeneren

Immers, ik betaal nu 652 voor een D90. Als je dat x1,19 doet kom je uit op 775,96 euro. Das grofweg wat de webshops in de pricewatch ervoor vragen. Althans, Foto Konijnenberg, Kamera Express, Foka en Digital Street zitten allemaal rondom dat bedrag. Nu eens zien wat zij ongeveer hanteren voor een D300 body... 1199/1179 euro ong. Dus dan schat ik (lees: schatting) dat MM Rotterdam voor de D300 body: ong. 1000 t/m 1010 euro vragen vandaag.