Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe PC - Werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 508 views sinds 30-01-2008

• EasyBoarder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-10 22:29
Beste mensen.

Ik heb een nieuwe pc besteld op internet en alles is binnen. Nu ben ik begonnen met bouwen, maar ik krijg hem niet werkend. Hier uit bestaat de PC:

- Asus Striker Extreme moederbord
- Intel Core2Duo E6700 CPU
- Zalman 9700 cpu koeler
- Corsair DDR2 RAM 2 GB PC6400
- GeForce 7900GTx2 (SLI)
- 320 GB WD HDD x2

Ik heb alles goed aangesloten IMO en het werkt gewoon niet.. De fans gaan wel netjes draaien en het maakt een heel vertrouwelijk geluid, geen fout piepjes ofzo. Het probleem is hij geeft geen beeld, en verder geen teken van leven. Ik heb al geprobeerd 1 kaart eruit te halen, maar dat maakte ook niets uit. Op de LCD Poster staat continu "CPU INIT". Daar word ik dus ook geen steek wijzer van.

Heb alles al meerdere keren nagelopen en ik blijf bij de conclusie dat alles goed zit. De pc's die ik bouw bij het bedrijf waar ik werk doen het allemaal goed, dus daar kan het niet aan liggen.Ik wil ook zo lang mogelijk uitstellen om dingen terug te gaan sturen, dat HAAT ik gewoon.. dus wil eerst zo proberen een oplossing te vinden. Ik heb Asus zelf ook al een mailtje gestuurd, maar misschien zijn hier nog mensen die dit probleem ook hebben.

Ik hoop dat iemand me kan helpen..
Gr's EasyBoarder.

• -Niels-
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-11 14:15
Gebruik de search van t forum anders, er zijn er meer geweest met t probleem....

en anders google

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Wat voor voeding heb je, want met 2 7900 kaarten zul je toch een stevige voeding nodig hebben.

Hier kon uw advertentie staan

• EasyBoarder
Nitroglycerine schreef op zondag 20 mei 2007 @ 23:42:
Wat voor voeding heb je, want met 2 7900 kaarten zul je toch een stevige voeding nodig hebben.
Ik heb eenSpire 600Watt modulaire voeding. Lijkt me genoeg. Ik gebruikte 1 zo'n kaart met een 450 Watt voeding eerst..

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik zou eerst de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens doorlopen. Mogelijk een BIOS-update omdat de CPU met het huidige BIOS niet wordt ondersteund?

[ Voor 35% gewijzigd door Guardian Angel op 20-05-2007 23:48 ]

ARME AOW’er

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:54
de koeler van de cpu heb je dat aan de juiste fan header aangesloten?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09 10:12

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Het lijkt erop dat je CPU niet herkend wordt door je moederbord. Dit zou wel een kunnen kloppen, aangezien ik op de ASUS-site vond (http://support.asus.com --> Support --> CPU Support) dat jouw CPU pas wordt ondersteund door BIOS versie 0701. Waarschijnlijk biedt het flashen van je BIOS dus uitkomt. Nu hoop ik maar voor je dat je een tijdelijke CPU hebt liggen om dat te doen. ;p

• EasyBoarder
ERIKvanPAASSEN schreef op zondag 20 mei 2007 @ 23:49:
Het lijkt erop dat je CPU niet herkend wordt door je moederbord. Dit zou wel een kunnen kloppen, aangezien ik op de ASUS-site vond (http://support.asus.com --> Support --> CPU Support) dat jouw CPU pas wordt ondersteund door BIOS versie 0701. Waarschijnlijk biedt het flashen van je BIOS dus uitkomt. Nu hoop ik maar voor je dat je een tijdelijke CPU hebt liggen om dat te doen. ;p
Ik heb geen tijdelijke CPU liggen... maar daar kan ik wel voor zorgen. die troubleshooter zal ik eens doorlezen, maar dacht zelf ook al aan een BIOS update..

Als jullie nog meer suggesties hebben, blijf vooral posten! ik ben al heel blij met zulke snelle reacties.

• JCS
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:55

JCS

Het zou nog aan je voeding kunnen liggen. Heb je die oude voeding nog liggen, probeer eens op te starten met die, desnoods met 1 grafische kaart. Maar ik denk dat het je BIOS is.

• EasyBoarder
Kan het ook mn BIOS zijn als ik gewoon compleet 0 beeld krijg?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ja :)
Lijkt me idd een logische conclusie om het eens met een oudere CPU te proberen en daarme je bios te upgraden als je idd een te lage bios versie hebt op het moment.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarom zeggen we niet met z'n alleen "use the google, luke!" en zo? :(

Het beste is idd met een andere CPU te proberen (als je die hebt).

Dit probleem komt heel veel voor en er zijn een hele hoop verschillende oplossingen:
+ http://www.google.nl/search?q=Striker+%22CPU+INIT
+ Asus Striker Extreme CPU init

Als je twijfelt over een oplossing kun je het beste even hier navragen, want er zijn echt bizarre oplossingen op een aantal forums te vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door TweakerNummer op 21-05-2007 01:02 ]

• EasyBoarder
Dat zal ik zeker doen. Thnx. Ik hou jullie op de hoogte

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Je zou de BIOS ook moeten kunnen updaten, met deze CPU er in. Als je bij het opstarten F2 (als ik het goed heb) drukt en een flop of USB-stick met nieuwe BIOS klaar zet, moet hij gaan updaten.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Verwijderd

Welke biosversie heb je nu?

ik heb thuis 1004 en die draait als een zonnetje, versie erna moet brak zijn.

CPU-INIT heb ik thuis ook altijd eropstaan (als pc uit is) m'n systeem doet het verder prima, vanaf't begin al.

heb je vga kaarten wel op de goeie pci-e16 aangesloten?

• EasyBoarder
joh14vers6 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 09:23:
Je zou de BIOS ook moeten kunnen updaten, met deze CPU er in. Als je bij het opstarten F2 (als ik het goed heb) drukt en een flop of USB-stick met nieuwe BIOS klaar zet, moet hij gaan updaten.
Als ik alles aansluit en het beestje aanzet krijg ik helemaal geen beeld of wat dan ook... zelfs geen piepje in het begin. Dus er is iets mis.. Wel gaat alles draaien, fans doen het goed, lichtjes op het MoBo gaan gewoon aan en ook de neon verlicht het gehaal goed. Ik krijg dus alleen geen beeld.

Ik heb nu de standaard versie in de BIOS. Ik meen dat dit versie 0301 is.

[ Voor 20% gewijzigd door EasyBoarder op 22-05-2007 14:09 ]

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09 10:12

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

easyboarder schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:07:
Ik heb nu de standaard versie in de BIOS. Ik meen dat dit versie 0301 is.
Met die BIOS gaat het niet werken, volgens de ASUS-site. Je hebt BIOS 0701 nodig voor je CPU, da's een ding dat zeker is.

• EasyBoarder
Ik heb ondertussen veel geprobeerd. De CPU eruit halen en er weer in werkte niet. Daarna heb ik de bios proberen te flashen met een Intel Celeron D, gloednieuw (van het bedrijf waar ik werk) maar ook deze werd niet herkent, terwijl hij ondersteund is in de 0301 BIOS. wat doe ik nu? Ik wil niet geloven dat mn mobo kaduuk is :'(

Verwijderd

Check ook ofdat je cooler goed gemonteerd is op de CPU, je cooler mag best wat kracht uitoefenen op de CPU. Volgens mij is die Zalman cooler voor AMD en Intel sockets, controleer of je de goeie bevestiging hebt gebruikt.

• EasyBoarder
Het probleem is ondertussen opgelost ;) haha
Grappig om oude forum posts te lezen, spijtig dat ik geen reactie meer gaf! Allemaal alsnog bedankt haha

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47

br00ky

Moderator Harde Waren
En maar dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.