Asus Striker Extreme CPU init

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0stack
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-06 12:05
Vandaag mijn nieuwe pc in elkaar gezet, Ik dacht vandaag fijn te kunnen gaan gamen. Niet dus.

Mijn Asus Striker Extreme mobo geeft de error: cpu init

Nou moet je niet gaan denken, oh daar heb je er weer 1 die zen stroom kabel niet goed heeft aangesloten. Nee, alles zit er goed in. beide stekkers zijn aangesloten(Dus de ATX12V en EATXPWR). Sta op het punt om het mobo terug te sturen. Dit is wat ik gedaan heb:

Alles eruit getrokken en alleen mobo,cpu, videokaart en 1 ram erin gezet. Andere voeding geprobeerd. CPU opnieuw erin gezet. Bios gereset (batterijtje 1 uur uitgelaten en bios jumpers verzet) zelfs zonder ram is het nog steeds cpu init.

Ik heb geen idee wat ik verder nog kan testen maar ik neem aan dat deze mobo gewoon dood is. Als iemand nog een idee heeft zou ik dat graag willen horen.

Pc specs:
Asus Striker Extreme. nForce 680i SLI ATX. PCI-e. Sound. LAN. SATA II. RAID. 1394
Intel Core 2 Duo E6600 Processor, 2.40 GHz
Kingston 4GB 800MHz DDR2 (4X1GB)
XFX GeForce 8800 GTS 640MB DDR3 | PV-T80G-TH
2X Raptor 36GB (Die ik in raid 0 ga zetten als de mobo zou werken...)
1X WD 300GB
En een voeding van coolermaster 580W

Het zelfs voor de 1ste keer in mijn leven het boekje gelezen, veel slimmer ben ik er nie van geworden.

Mvg,

Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Probeer de laatste BIOS eens te downloaden van de site van asus ( http://support.asus.com ) en die te flashen op je moederbord.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0stack
DJ_The_SP schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 23:10:
Probeer de laatste BIOS eens te downloaden van de site van asus ( http://support.asus.com ) en die te flashen op je moederbord.
En hoe moet ik dat doen als het enigste wat de pc doet is piepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-06 15:40
natuurlijk kan het ook dat de cpu kapot is en juist niet het mobo (hoewel het meestal andersom is)

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Niels-
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-06 14:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

slayerduck schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 23:12:
[...]

En hoe moet ik dat doen als het enigste wat de pc doet is piepen?
Oh wacht, ik begreep dat je op je pc de melding CPU Init zag staan.
Maar het gaat om de diag-LCD.

Je kan een aantal dingen proberen nog...

- Andere RAM module van de 2 4.
- Als de 'pc' aan staat de CLRTC jumper verzetten om de BIOS te resetten.
De PC hoort dan uit te vallen totdat de jumper er weer uit gaat.
Als dit niet het geval is, is het mobo meestal dood.
therat10430 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 23:15:
natuurlijk kan het ook dat de cpu kapot is en juist niet het mobo (hoewel het meestal andersom is)
Ik heb in mijn leven 4 keer een CPU kapot gezien, waarvan 3 keer een Socket-A AMD processor die in stukken was geprongen door de hitte.
En 1 maal een Intel s478 processor die gekilled was door defecte spanningsregulatoren van het moederbord. (De klacht zat dus niet in de processor, hoewel ik deze diezelfde week nog bij Intel heb kunnen claimen zonder enige moeite).

Dat lijkt me dus inderdaad sterk.

[ Voor 53% gewijzigd door Da_maniaC op 10-05-2007 23:20 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0stack
DJ_The_SP schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 23:17:
[...]
Je kan een aantal dingen proberen nog...

- Andere RAM module van de 2 4.
- Als de 'pc' aan staat de CLRTC jumper verzetten om de BIOS te resetten.
De PC hoort dan uit te vallen totdat de jumper er weer uit gaat.
Als dit niet het geval is, is het mobo meestal dood.
In iedergaval bedankt voor de moeite, ik heb geprobeerd met een andere ram en met de pc aan de bios gereset. Hij viel uit en heb de jumper weer terug gezet. Toen ik hem weer aanzette was het nog gewoon hetzelve. Een lange zeer irritante toon en daar blijft het bij. Ik zal morgen kijken of ik een nieuw mobo kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Volg het advies van Niels maar: Google is je vriend. Eerste entry:

"Als ze meestal blijven hangen op CPU INIT is het vaak een kwestie van de CPU eruit/erin te doen."

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0stack
albatross schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 05:32:
Volg het advies van Niels maar: Google is je vriend. Eerste entry:

"Als ze meestal blijven hangen op CPU INIT is het vaak een kwestie van de CPU eruit/erin te doen."
Bedankt, maar als je men post nou gewoon helemaal had gelezen had je kunnen zien dat ik dat al heb geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223273

Zit met idem probleem, wat ik ook doe CPU INIT.

config:

striker extreme
intel core2 duo E6600
Thermaltake bigwater liquid cooling
OCZ 2GB DDR2 pc8500
EVGA 8800 GTX

cmos reset op 5 manieren, geen succes. opnieuw alles in en om de beurt in ...geen succes..1 geheugen stick op alle verschillende locaties..helaas.... ja power connector 8pin en 24 pin aangesloten.

las op internet dat het kan liggen aan hoger dan standaard voltage van geheugen. standaard 1.8V en overclock DDR2 vraagt (in mijn geval) 2.1V. advies zou zijn met standaard geheugen opstarten en dan bios omzetten naar 2.1V. iemand hier ervaring mee, in die zin, is dit succesvol gebleken voor iemand?

groetjes
Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

cpu.init melding is normaal ,dat had ik namelijk ook bij mijn asus commando,werkte perfeckt ik denk dat het probleem ergens anders zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bron,en bevestinging dat het normaal is

:http://forumz.tomshardware.com/hardware/help-Asus-Striker-Extreme-MB-ftopict210479.html

cmjrdc: CPU INIT is what is always displayed on the LCD Poster when the system is powered on, it is saying it "Initialized" the CPU, in other words it recognizes it's installed. That's normal. Same thing with your issue, make sure the button next to the LCD Poster is up(LED"s on the board are off) or it won't POST or power on. Double check your connections, and all the little things, and make sure your CPU is seated correctly(gold arrow on the CPU matched to the arrow on the CPU socket)

voor ik het vergeet heb je trouwens ook al eens de 8pin conector bij de cpu geprobeerd in plaats van 4 pin,meschien dat het verschil maakt

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 218213 op 18-06-2007 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223273

dank voor reactie racer..

ik zeg niet dat cpu init een abnormale melding is, wat abnormaal is is dat hij niet voorbij deze post komt.

probleem inmiddels opgelost: spacer van kast maakte contact met socket, waardoor kortsluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74443

Anoniem: 218213 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:52:
bron,en bevestinging dat het normaal is

:http://forumz.tomshardware.com/hardware/help-Asus-Striker-Extreme-MB-ftopict210479.html

cmjrdc: CPU INIT is what is always displayed on the LCD Poster when the system is powered on, it is saying it "Initialized" the CPU, in other words it recognizes it's installed. That's normal. Same thing with your issue, make sure the button next to the LCD Poster is up(LED"s on the board are off) or it won't POST or power on. Double check your connections, and all the little things, and make sure your CPU is seated correctly(gold arrow on the CPU matched to the arrow on the CPU socket)

voor ik het vergeet heb je trouwens ook al eens de 8pin conector bij de cpu geprobeerd in plaats van 4 pin,meschien dat het verschil maakt
Ik heb de gewone striker, en over die 8 pin connecter zit een plaatje dat er dus 4 afdekt. Kan het dan kwaad deze er af te halen en de 8 pin er op te zetten ? Want ik zit met het zeflde CPU UNIT probleem en, fans draaien 1 sec en stoppen er dan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kwaad kan het niet,maar ik denk niet dat het probleem is,die 8pin is er eigenlijk voor meer stabiliteit zo verre dat mogelijk is
Pagina: 1