Beschadigte sectoren verhelpen

Pagina: 1
Acties:

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:44
Oke het volgende is er gebeurd:

Ik moest gisteren snel weg en mijn computer stond nog aan, ik was een dvd aan het branden en die was klaar, ik heb via het knopje van de voeding mijn pc uitgezet.

Toen ik weer achter de computer ging zitten starte de computer niet op, van alles geprobeert. Ik haal de schijf eruit waar Windows Xp op staat en zet deze in een andere computer. Meteen bij het opstarten van die computer begint de scandisk de schijf te controleren.

Na een tijdje is deze klaar en ik heb 4 KB in beschadigde sectoren.

Nu vraag ik me af of dit ook te verhelpen is, of dat dit blijvend is.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:17

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

hdd regenerator kan dit verhelpen :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:41
Dit is blijvend en is ook al verholpen nu. Windows heeft ze gemarkeerd als beschadigd en zal dezen niet meer gebruiken om gegevens op te schrijven. 4kb kun je denk ik wel missen ;).

Haastig spoed is zelden goed.. ;)

https://wren.co/join/Devian

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Heb je de FAQ eens doorgenomen over dit onderwerp?
Daar staat oa in dat er een aantal reserve sectoren zijn die in dit geval aangesproken worden.

OM FAQ / Beleid

offtopic:
@hieronder: Het verbaast me een beetje dat zo een uitspraak gedaan wordt door iemand die het niet eens presteert z'n zin met een hoofdletter te beginnen :?

[ Voor 47% gewijzigd door fsfikke op 20-05-2007 16:26 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• piet konijn
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-12-2025
ook mag er op z'n minst een beetje moeite worden gedaan om dt fouten te vermijden... :/ "beschadigte" gaat me toch iets te ver.