Toon posts:

DESIGN/GAME PC [€2500]

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vorige topic kan op slot. Deze klopte niet echt meer, omdat ik de nadruk van het systeem ergens anders op ben gaan leggen. De reden dat ik een nieuw topic heb geopend, is omdat deze titel waarschijnlijk andere mensen aantrekt (die meer verstand hebben van design PC's dan van render PC's en wellicht ook andere forumleden die al eerder gereageerd hebben op mijn vorige topic). Waar ik in de vorige topic vermelde dat ik renderen belangrijk vond, neem ik dat hier terug. Hoofddoel van deze PC zal zijn: het grafisch tekenen en ontwerpen in programma's zoals Maya, 3DSMax, Flash 8 Pro, Photoshop CS3 etc etc. Daarnaast zal ik er ook op gaan gamen. Ik dacht aan dit systeem:

Behuizing
Antec P182 Black
- Mooie en vooral stille kast

Voeding
Corsair HX620
- Een voeding die gericht is op mijn toekomst, kwam goed uit de grote voedingen test

Moederbord
Asus P5B Deluxe Wifi
- Uitleg nodig?

Processor
Intel Core 2 Duo E6600
- Beste prijs/prestatie verhouding, goed overklokbaar

Processor koeler
Scythe Infinity
- Zware koeler die ook zeer goed uit de testen komt

Geheugen
2x Kingston 2 GB (2x1 GB) DDR2 PC6400

Harddisk
Western Digital Raptor 74 GB en
- Voor het snelle opstarten van OS en programma's
Western Digital Caviar SE16 500 GB
- Voor het opslaan van bestanden

Grafische kaart
Asus EN8800GTS 640MB
- Aangezien het 22" breedbeeldscherm, lijkt me dit een goede keus

Beeldscherm
Samsung SyncMaster 226BW
- Goede prijs/kwaliteits verhouding, mooi uiterlijk

Geluidskaart
Creative X-Fi Extreme Gamer
- Onboard Sound vervangen door deze betere kaart

Toetsenbord/Muis
Logitech Cordless Desktop MX5000 Laser
- Ben er nog niet helemaal over uit, maar dit lijkt me een goede keus. Twijfel alleen nog tussen draadloos of niet. Draadloos is niet zo precies als een met kabel.

OS
Windows XP Pro 32bits
- Geen Vista, want die wordt door lang niet alle programma's ondersteund.

Wat denken jullie?

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

zet overal even prijzen bij, en het totaalprijsje....

laat de P5B Deluxe WIFI weg en ga voor een Intel P35 moederbord, bijvoorbeeld een Gigabyte DS4

als je gaat gamen op die pc neem dan geen draadloze troep, neem gewoon een Logitech G11 en een MX518 of een G5 als muis, werkt veel beter

The number one enemy of progress is question

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-01 15:56

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik zou nog maar even verder kijken naar een ander desktopsetje dan de MX5000 Laser.
Neem dit Topic door en je begrijpt wat ik bedoel.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• leeke1984
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02-2025
Guumuus schreef op zondag 20 mei 2007 @ 12:35:
zet overal even prijzen bij, en het totaalprijsje....

laat de P5B Deluxe WIFI weg en ga voor een Intel P35 moederbord, bijvoorbeeld een Gigabyte DS4

als je gaat gamen op die pc neem dan geen draadloze troep, neem gewoon een Logitech G11 en een MX518 of een G5 als muis, werkt veel beter
Dit hangt imo wel af van welke spellen hij gaat spelen. Indien het alleen een beetje WoW is kan je best toe met draadloze spullen. Zit je echter met FPS-games (CS, CS:S, Quake, Unreal) dan is het beter om met draad te nemen. Het verschil daarin is idd wel significant beter. Beslis dit dus even voor jezelf.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk toch dat ik niet voor draadloos ga. Vooral in het grafisch ontwerpen schijnt een muis met draad een stuk preciezer te zijn.

Wat betreft het P35 moederbord. Ik wil wel, maar ik las ergens dat er ook p35 borden zijn die zowel DDR2 als DDR3 geheugen ondersteunen. Als ik dan toch investeer in wat de toekomst brengt, dan gelijk goed. Als dat er niet is, neem ik toch liever de P5B Deluxe Wifi en dan over een (half) jaar een p35 bord met DDR3 oid. Prijzen ga ik er vanavond bij zetten. Moet nu weg.

Verwijderd

puik systeem.
De voeding is mooi en extreem goed volgens vele reviews en mijzelf :P.
Aangezien je veel grafische programma's draait, is het misschien nuttig om tot ongeveer 11 juli te wachten. Dan kun je als het goed is voor €250 een Q6600 krijgen. Hier maken al die programma's driftig gebruik.
Misschien dat je de XFI Gamer nog kunt vervangen voor een XFI Music deze is net iets beter met o.a. een digitale out.

En in een design pc met zo'n budget hoort eigenlijk wel een GTX met een Stacker 832 of 831 als kast. Maar dit is misschien puur mijn smaak! :9~ O-)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2007 13:49 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 12:12:
Mijn vorige topic kan op slot.
Wat denken jullie?
Ik denk dat dit topic overbodig is. Ik zie tenminste geen enkele vraag.

[ Voor 80% gewijzigd door Guardian Angel op 20-05-2007 13:52 ]

ARME AOW’er

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Jaa, hallo, zo werkt het hier niet hoor. 8)7
Is je topic op slot, dan is dat niet voor niets.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.