Toon posts:

aanschaf nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen allemaal,

ik wou eigenlijk een nieuwe laptop aanschaffen, met de volgende eisen:

- 2 gb ram (ddr2)
- dual-core processor (v.a. X2 tl-52 lijkt me voldoende? wat is een aanrader?)
- Vista home premium
- videokaart die (minimaal) 'n btje games aankan (Mobility X1400? X1300? GeForce 7300 Go?)
- truebrite / truelife / crystalclear of hoe het ook mag heten :P
- beetje lekkere harddisk (geen 20 gb om maar wat te noemen)
- 15 / 15,4 inch (17 is ook goed...) al zie ik het nut van widescreen niet echt in, 't is wel leuk ;)

Ik ga hem gebruiken als ik volgend jaar ga studeren, maar ik wil er eigenlijk (tot ik geld heb voor 'n nieuwe desktop) een beetje op kunnen gamen. Er hoeft geen 7950 GTX Go in te zitten, maar hoopte toch op oblivion op low / med quality, Fable en CnC3.

Mijn budget zit zo rond de 1000 euro, maar ik zou het het liefst dus laag houden, zodat ik meer geld over heb voor die desktop waar ik dan voor ga sparen.

Verder vind ik de nummers van videokaarten echt bagger, dus ik vroeg me af of de X1300 of de X1400 nou beter is. In de winkel zeiden ze dat de X1300 wel wat beter is, maar op benchmark tests zag ik de X1400 toch duidelijk hoger staan.

Verder zijn alle tips welkom wat betreft mijn doeleinden voor de laptop en de eisen die ik eraan stel (komt dit wel overeen? is het overkill of juist underkill, om het zo maar even te noemen? :P)

Mijn dank heb je alvast

edit:
Ik post hier omdat ik nergens een laptop kan vinden die dit bevat (dell uitgezonderd...) Als er maar 1 Gb (1x 1024 mb) in zit, dan prop ik er zelf nog wel wat bij maar vooral de videokaart (die vastgelast wordt op het moederbord), de processor en de monitor zijn wel belangrijk).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2007 10:44 ]

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Asus F3TC misschien? Iets van 850 euro, Go7300, 1 GB, dual-core Turion TL-52, Vista Home Premium. Te koop bij Mycom, en de bekende internet winkels (4launch, laptops4u, etc).

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-01 17:06

Thandor

SilverStreak

Dit topic voldoet niet aan Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?. Het is op GoT niet de bedoeling om een lijstje met eisen neer te zetten waar men vervolgens een notebook bij mag zoeken.

Wat betreft de processor: Daar zijn benchmarks over te vinden. Idem geldt voor de grafische chip. Geheugen is inderdaad eenvoudig bij te prikken. Ik kan mij overigens nauwelijks voorstellen dat er geen notebook op de markt is die aan jouw eisen voldoet. Een nVidia GeForce Go 7300 is overigens wel een instaat om Oblivion op low te draaien.

Wat je overigens ook kunt doen - naast het checken van de websites van bekende fabrikanten - is het bezoeken van webshops of winkels. Kijk welke notebooks er leverbaar zijn en zoek een goede uit. Je hoeft dan niets te configureren en indien de webshop de voorraad meters in orde heeft heb je het notebook binnen een paar dagen al thuis :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.