PC samenstellen (mobo / processor / CPU cooler / HD )

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Huidige Specs :

Asus K8V SE Deluxe
AMD Athlon xp 3400+
2 gig aan geheugen

De rest heb ik al en hoeft op het moment nog niet te vervangen worden. Ik wil nog ff wachten met de videokaart omdat je alleen de mogelijkheid hebt tot de 8800 die directx 10 ondersteunt.

Ik zat te denken aan het volgende : Budget € 600

Asus P5N32-E SLI
Intel Core 2 Duo E6600
Kingston 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2
Seagate 7200.10 320GB
CPU Cooler: -?-

Nu hoorde ik dat er in eind juni prijsverlagingen gepland staan bij Intel. Is dat de moeite om te wachten? Ging om bepaalde processoren , weet zo niet welke.

P.S Heb tot nu toe altijd zelf mijn computers in elkaar gezet van de kast af alleen nog nooit de processor op het moederbord gezet + cpu cooler..... dat liet ik altijd doen bij Funprice waar ik mijn spullen altijd kocht maar die zijn failliet :(
Kan ik dat zelf en als ik dat kan waar moet ik goed op letten?

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorando
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-09 22:58
Welkom

1. Waarom PC6400 Geheugen ga je overklokken ?????
ik zou gewoon PC4200/5300 nemen

-Over de prijsverlaging volgens mij ging het vooraal om de quadcore die zou iets van 250 euro worden

-Iedereen kan een pc inelkaar zetten het is echt niet moeilijk en het staat ook uitgelegd in het boekje wat je bij je mobo krijgt

- Waarom neem je zon duur sli bord ik zou eerder een DS3(P) nemen of een p35 bord

- Cpu Coller zou ik een Artic Freezer 7Pro of als je gaat OC een Scythe infinety

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1) Zat er wel aan te denken ja, moet me er alleen nog wel in verdiepen. Nog nooit iets OC

SLI omdat ie in prijs verlaagd is en omdat het een bord is met veel potentie. Welke borden bedoel jij eigenlijk? Heb zitten te zoeken maar kan ze niet vinden :P

Bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

De DS-serie zijn moederborden van Gigabyte.
Al zou ik ook nog heel eventjes de komst van nieuwe P35 (bearlake chipset) borden afwachten.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PC6400 kopen, geheugen en CPU bus op 1:1 zetten en overklokken maar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tis nog even wikken en wegen voordat ik tot koop over ga. Nu heb ik gister even naar mijn kast gekeken en moet zeggen dat ik niet al te veel ruimte heb voor meer rare dingen (enorme 8800 GTX bv) dus zal ik toch een andere kast aan moet schaffen voor de toekomst. Nu wordt dit mijn 5e kast ongeveer, ik blijf bezig met die dingen.... Heb nu een miditower, merk onbekend maar ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden mee ben. Stil, alaminium kast, 3 Artic case fans.
Wat ik zoek is ofwel een miditower die toch wat groot is in zijn klasse of een bigtower (hoewel ik die enorme ruimte nooit zal gebruiken 2 HD, 1 videokaart, DVD , DVDr / Floppy / Soundcart) maar anderzijds wil ik gaan OC'n dus een flinke CPU fan en een goede airflow is dus wel degelijk nodig. Met een miditower waar in het wel past maar toch redelijk krap is zie ik problemen wat OC'm betreft.
Wat ik dus zoek is eigenlijk ofwel een miditower die redelijk groot uitvalt of een bigtower, in beide speelt de airflow een grote rol. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 09:14
coolermaster stacker.
Grote case, midi dacht ik. Voldoende airflow, mogelijkheid tot ombouwen voor BTX standaard, etc ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorando
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-09 22:58
Mijn Centurion 5 is redelijk groot en kan ook wel een 8800 GTX in volgens mij

[ Voor 1% gewijzigd door Rorando op 19-05-2007 23:08 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet wel een pci-e kaart kopen, op de K8V-deluxe zit zover ik weet alleen maar AGP dus kan je je oude kaart niet mee verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 13:42:
Nu hoorde ik dat er in eind juni prijsverlagingen gepland staan bij Intel. Is dat de moeite om te wachten? Ging om bepaalde processoren , weet zo niet welke.
nieuws: 'Intel verlaagt prijzen al in juli'
CPU erop zetten is simpel als je de handleiding volgt.

Over kasten is in OH tegenwoordig een topic: [Behuizing] Welke case? (discussie)

[ Voor 5% gewijzigd door Guardian Angel op 19-05-2007 23:18 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb m gevonden staat onder Bigtower in productsurvey, ziet er idd erg goed uit wel aan de prijs... maarja met z'n kast hoef je denk ik echt voor de komende X jaren geen nieuwe aan te schaffen. Daar heb ik tot nu toe wel last van gehad en bij elkaar heeft dat toch wat mogen kosten :P

*Edit*

Nou ik weet ook weer welke kast ik heb dankzij die OH link. Een Arctic Cooling Silentium T2 Pro. :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2007 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt ook even kijken naar de Antec Sonata 3 of 2... In beide kan een GTX, en de 3 is voorzien van een 500 watt Antec voeding en dat voor 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat betreft je vraagje over de processors van Intel: je had even kunnen zoeken op de frontpage, zoals Guardian Angel al voor je heeft gedaan. Prijsverlagingen komen altijd wel in het nieuws terecht. Als je even een kijkje neemt in de CSL FAQ, bovenaan de topiclijst, vind je ook een handleiding voor het bouwen van een PC. Als e die even doorneemt, sta je niet voor verrassingen. :)

En als laatste aanwijzing: Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?. Je topic voldoet helaas niet aan de richtlijnen (geen buitengewoon systeem, topicstart te beknopt).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.