Toon posts:

[XP] harde schijf verwisselen met andere PC

Pagina: 1
Acties:
  • 826 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een server van het werk gekregen, die ik als gewone pc wil gaan gebruiken. (intel xeon 2.4 ghz 512 mb geheugen 40 gb hdd)
Nu wil ik de harde schijf van mijn vorige computer (AMD xp 2000+ 1.67 GHZ 256 mb geheugen 80 gb hdd) in de server zetten (daar alle gegegevens op staan), de harde schijf erin gezet, maar windows wil niet starten de volgende foutmelding komt: Window kon niet opgestart worden, mogelijk is de oorzaak een recente hard of software wijziging. en een heel rijtje met opstartopties (die ik allemaal al geprobeerd heb maar na het restarten weer dezelfde melding krijg). Wie weet hier een oplossing voor??
Alvast bedankt

Verwijderd

Ja, windows opnieuw installeren, andere mogelijkheid heb je niet.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2007 19:14 ]

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Of de gewoon de 'oude' schijf bij de nieuwe pc (server) indrukken?

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Euhm laat die 40GB schijf erin zitten naast die 80GB.

Installeer windows op de 40GB schijf en gooi daarna de windows map van die 80GB schijf af?

specs

Verwijderd

Topicstarter
die 40 gb harde schijf wilde ik eigenlijk gaan gebruiken in mijn oude pc, hoe komt het trouwens dat die met windows 2000 wel meteen werkt? Is er verder geen oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
@ lonegunman dat bedoelde ik maar het werkt niet :z

• Matthijs B
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-03 14:44
lonegunman bedoelt waarschijnlijk als slave drive.

wat jojo ook zegt

Verwijderd

Topicstarter
ok zo vatte ik het niet op 8)7

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

brietje,

Er mist het één en ander aan dit topic.

Zo laat je niet zien wat je zelf hebt uitgezocht, en dat je met dergelijke hardware wijzigingen problemen gaat krijgen wordt wel vaker verteld op het forum.

Daarnaast mis ik om welke Windows versie het gaat, en dat staat ook niet in je topictitel.
Kijk even naar de Windows Clients - Policy voor het hoe en wat hier :)

Kun je dat nog even melden?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
sorry was ik vergeten|:( bij deze:

Ik heb niets kunnen vinden hierover en het gaat om Windows XP die op de schijf staat die ik wil plaatsen en windows 2000 server op de schijf die ik eruit haal. Maar ik vond het vreemde ook dat het omgekeerd wel werkte. :z

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 22:24:
Ik heb niets kunnen vinden hierover
Das gek, ik zou toch zweren dat het ook in de Windows Clients - FAQ staat wat je dan kan tegenkomen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar ik kan het echt niet vinden 8)7 |:( en eerst had ik de search gebruikt.

Verwijderd

Bouw de HDD (80GB) in als slave in de server van je werk. Start de server met de Windows versie die op de 40GB HDD staat.
Maak dan een backup van de data die je wilt behouden op CD/DVD/HDD.
Installeer Windows opnieuw op de 80 GB HDD (zet de 80 GB HDD wel weer op Master).

Het kan zijn dat je met rechten hebt gestoeid op je oude computer. Dan is het mogelijk dat je niet bij je data kan komen vanaf een andere Windows installatie. Hierop heb ik geen antwoord.

Backuppen is trouwens altijd handig dan kan je zonder problemen een HDD formatteren.

Succes!!!
Laat even weten of het gelukt is!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb besloten om het nu toch anders te doen...
De 40 gb blijft in de server en zet ik een schone windows op.
De 80 gb blijft in de oude en gebruik ik nog steeds...

Bedankt voor de reacties
:)
Brietje
Pagina: 1