KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Ik zou zeggen maak een testje, encodeer een nummer met verschillende coderingen en bitrates. Luister of je verschil hoort met jouw speler en koptelefoon. En ga dan voor degene welke goed klinkt en lekker klein is. Verschillende toepassingen hebben verschillende eisen.
AAC is beter dan mp3 in mijn mening. Een 96 kb/s AAC is gelijk aan een 128-160 mp3 (matig/redelijke kwaliteit) en 128 kb/s AAC zal zo gelijk zijn aan 160-192 kb/s mp3 (wat al vrij goed is).
[ Voor 4% gewijzigd door Denizz op 18-05-2007 00:16 ]
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Met AAC ben je redelijk gebonden aan Apple spelers.
Mocht je een keer over willen stappen naar een andere MP3 speler, dan moet je heel je muziekcollectie opnieuw converteren.
MP3 is mijn inziens een stuk universeler, het kwaliteitsverschil hoor je op een speler als een iPod toch niet, mits goed geript met bv. EAC + externe LAME encoder, dus niet met iTunes.
Mocht je een keer over willen stappen naar een andere MP3 speler, dan moet je heel je muziekcollectie opnieuw converteren.
MP3 is mijn inziens een stuk universeler, het kwaliteitsverschil hoor je op een speler als een iPod toch niet, mits goed geript met bv. EAC + externe LAME encoder, dus niet met iTunes.
AAC word tegenwoordig al op een goed aantal spelers (vooral nog mobiele telefoons) ondersteund.F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 00:24:
Met AAC ben je redelijk gebonden aan Apple spelers.
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Als je rond de 128 kbps wil blijven maakt het niet zoveel uit, iTunes, Nero AAC en LAME 3.97 klinken ongeveer even goed, zie bijvoorbeeld Multiformat Listening Test @ 128 kbps. Als je lagere bitrates (<80 kbps) wil proberen zul je zien dat AAC dan een stuk beter presteert dan het antieke mp3.
Dit is echt een extreem uitgekauwde discussie. Encodeer twee keer hetzelfde nummer en luister welke je beter vindt klinken. Dat is de beste
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()